Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımC64 illegal grafik modları hakkında bir soru?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64 illegal grafik modları hakkında bir soru?  (Okunma Sayısı 2442 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.499


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« : Eylül 10, 2014, 18:24:44 ÖS »

Yeni dönem C64 oyunlarına bakarken MonsterBuster diye bir oyuna denk geldim. Anladığım kadarıyla 2013'de RGCD'ye katılacakmış ama oyun yetişmemiş. Bunu oyunun 2013'te katılımcılar arasında adının geçmesine ama toplu listede olmamasına bakarak tahmin ediyorum.

Gelelim soruya:
Oyundaki karakterlerin 4'er karakterden (2x2) oluştuğunu düşünüyorum. Satırlar arasında 1 karakterlik kaydırmayla şaşırtmalı olarak dizilmişler. Yalnız kullanılan renkler her karakter için 2 renk sabit, 2 renk sürekli değişecek şekilde. Standart multicolor-text modda bu mümkün değil. FLI türevi bir sistem olsa, orda satır bazlı renk değişiyor burada aynı raster satırında renk değişimi var. Kısaca ne olup bittiğini anlamadım. Oyunun PRG'sine ulaşamadığım için inceleme şansı yok. Bu grafikler mockup da olabilir. Kullanılan grafik modunu söyleyebilecek olan var mı?


* monsterbuster.jpg (80.75 KB, 549x428 - Görüntüleme: 1411 kez.)

* MonsterBuster-RGCD-game.png (11.44 KB, 768x528 - Görüntüleme: 1484 kez.)
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.945



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2014, 14:17:32 ÖS »

Multicolor sprite'lar ile karakter grafikleri rasterline renk değişimleri ile zekice kombine edilmiş olabilir.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: