Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: unlu speccy demolari  (Okunma Sayısı 4896 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 24, 2007, 22:53:00 ÖS »

selam,

yine speccy'ci arkadaslardan bir iyilik rica edecegim. soyle "speccyde gorulmesi gereken baba demolar" listesi yapar misiniz. Ayrica ozellikle 48 K icin hala demo yapiliyor mu ve ozellikle son 2-3 yilda yapilmis onemli demolar neler.

Yani surda bi speccy demosu yapalim desek tutturmamiz gereken kalite standardi nedir?

Baska bi baslikta adi gecen 2001 yapimi stellar/brainwave'i hali hazirda listelenmis sayabiliriz
Logged
 
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 25, 2007, 03:54:21 ÖÖ »

hemen atlıyım ben yine 48k için demo yazan yok çünkü bir ses çipi yok. Demo'da müzik çok önemli olduğu için 48k için yazılmış demo bulmak zor. Yok değil, arşivimi bir karıştırırım, bulguları bildiririm. Ama artık yok onu biliyorum. Scene daha çok pentagon, scorpion gibi klonlara yöneldi (bu klonlarda built in 3,5inch disket sürücü var-TRDOS ($B,trd ve scl dosyaları)). Donanımdaki ufak farklılıklar timing sorunlarına neden olabiliyor. Demo izlemek için en ideal emulator UnrealSpeccy. ZX Spin V0.61 kullanmak ise daha pratik. Spectaculator'de ciddi pentagon sorunları var, demo izlemek için tavsiye etmiyorum, yanlış gösterimlere yol açıyor.

Spectrum demolarından nasıl zevk alınır, onu söyliyim. Bu demolardan zevk almak için spectrumun limitlerini bilmek lazım.

1)En baba limit Colour Clash denen bildik renk bloğu. Spectrum 8x8 pixellik bir alanda sadece 2 renk barındırabilir. Eğer demo yazacaksanız bu olay birinci düşmanınızdır.

2)Çerçeve. Spectrumda border, 7 ana renkten biri olabilir (spectrumda 15 renk mevcuttur) ve kaldırılamaz, üzerine birşey çizilemez.

3) ekran hafızasının yapısı. 2048byte'lık 3 ana alandan oluşur. Görüntüdeki pixel pozisyonlarıyla hafıza haritası (sürekli olmadığından dolayı) denk düşmez. (genelde bir tablo oluşturularak ordan pozisyon bakılır)

Demolara gelince, daha önceki bir başlığımdan copy paste edeceğim: (grupların adını karıştırma olaslığım olduğu için sadece demo adlarını yazıyorum)

Herhangi bir sıra gözetmeden:

Dogma (bir klasik)
traumwerk (popüler demo)
Weed (PC demolarını andıran post-modern demo, az trick, çok içerik)
Melange (2000 yapımı invitro)
kkolor (triebkraft)
Jaundice (eski ama güzel),
Koopaville (bu bir nevi techdemo, son moda bir efekt var içinde. standard +2),
old skool invitro maker (eğlenceli)
the path (oehh, yaratıcı)
pondlife (multicolour denemeleri +2)
rage (çok etkili border efektleri, sadece Pentagon timing'i destekliyor)
Mother (video art gibi bişey)
Napalm (solid 3d için)
tryptomine dream (yine renk savaşı)
harm (triebkraft işi... sağlam Pixel art ve solid 3d)
electro godzilla (yine triebkraft. metaballs, güzel ışık efektleri, bol renk, clash ustaca  kullanılmış, bence iyi bu demo)
bizarre (ilk multicolour blocks kullananlardan, sonunda da güzel bir plazma vardı sanırım)
RiZC (renk de renk)


NOT: bazı demo'lar Pentagon ya da Scorpion istiyor. TAP uzantılı olanlar eğer çalışmazlarsa 128BASIC modunu açın, USR 0 yazarak 48editör moduna geçin, LOAD "" yazarak yükleyin. not: Load komutu J tuşundadır. Bir kere daha söyliyim, Spectrumda demolar genelde PENTAGON modunda izlenir, bunun için zx spin 0.61'i öneriyorum.
İngiliz yapımı demolar standart +2 Usr 0 modunda çalışır.

uyku geldi yatalım...
« Son Düzenleme: Ocak 25, 2007, 03:57:30 ÖÖ Gönderen: Arda » Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 25, 2007, 12:08:33 ÖS »

sorularas devam?

- ekrana silip yeniden cizme esnasinda double buffering yapma imkani da yok galiba. sadece $4000den baslayan adresler sabit olarak video sinyali icin kullaniliyor yaniliyor muyum? mesela bir kup dondurmek icin cizimi baska yere yapip $4000'e transfer etmek disinda double buffering yolu var mi

- video sinyali ile z80'i senkron etmek icin bir yol olmali. mesela ula'nin o an hangi satirin video sinyalini olusturdugunu okuyabilecegimiz bir register veya interrupt olayi. misal gasman raster efekti kilikli biseyler yapmis son demoda. bu nasil yapiliyor.

Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.551


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2007, 12:27:58 ÖS »

Koopaville


Koopaville (bu bir nevi techdemo, son moda bir efekt var içinde. standard +2),

Renk barlarını böldükleri bölüm hoşuma gitti.. Güzel bir numaraya benziyor..

electro godzilla

electro godzilla (yine triebkraft. metaballs, güzel ışık efektleri, bol renk, clash ustaca  kullanılmış, bence iyi bu demo)

İzledim..Bencede iyi bir demo...

« Son Düzenleme: Ocak 25, 2007, 12:30:08 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ocak 25, 2007, 14:52:20 ÖS »

1) 128K spectrumda double buffering imkanı var. BANK5 ve BANK7 bu işlem için kullanılıyor. Sistem değişkenlerinden biri hangi ekranın aktif olduğunu belirtiyor, çiziminizi backbuffer'a yaptıktan sonra flip ediyorsunuz, ULA diğer ram bank'tan okumaya başlıyor.

2) Video sinyali ile z80'i senkronlamak kısmen basit. Tstate takip ederek bunu yapabiliyorsunuz. ULA ekran belleğinden 2 byte okuyor ve 8x1'lik bir çizim yapıyor. tam o anda belleği değiştirirseniz ula yeniden ram'e göz attığında farklı bir bilgi alacak ve sizin istediğiniz renkte bir 8x1'lik boyama daha yapacak. BU sayede Colour Clash'ı aşmış oluyorsunuz. Raster efektleri de böyle yapılıyor.

Ayrıca iki ekranı hızla değiştirerek yapıan bir efekt var. Bu ekranda ciddi bir titremeye sebep oluyor, ama ara tonları yakalayabiliyoruz. Monitörde çok kötü görünse de, TV'de okadar da kötü durmuyor.

Onun dışında şunlar var:
http://www.zxdemo.org/f/200303/fvr4/ruthersford.zip
http://www.zxdemo.org/f/200303/fvr4/cp13.zip
bunlar da yine titremeli ama bir şekilde daha az titriyorlar
(+2'de izlediğinizden emin olun, resim ekrandayken 5 tuşuna basın.)

mesajı okuduğumdan beri bu t-state'lerin listesini arıyorum, fakat henüz bulamadım, biryerde güzel bir döküman vardı çok detaylı, klasörleri altüst ettim bulamadım... bulunca buraya paste ederim.
Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 25, 2007, 20:58:51 ÖS »

Arda verdigin bilgiler icin cok tesekkurler. Ben aynen sorulara devam ediyorum:

t-state = t-cycle mi? yani her komutun kac t-cycle yedigini gosteren tabloyu mu ariyorsun?

yani cycle sayarak raster efekti yapilabilecegini tahmin ediyorum zaten. Benim sordugum sey cycle saymaya baslamadan once ilk senkronizasyonun nasil yapildigi. Yani program calismaya basladiginda ula herhangi bir satirda olabilir. bizim istedigimiz bir satira geldigi ani yakalamamiz lazim ki ondan sonra t-cyclelari iyi ayarlanmis kodumuzla her ekran refreshinde ayni yerde raster degisiklikleri olsun. yanlis anladigim birsey var mi ?

50 hz ile olusan sabit bir interrupt oldugunu okumustum. Bu interrupt ekranin hep ayni satirinda mi yaratiliyor. belki interrupt vektoru degistirilerek bu kullanilabilir. Eger oyleyse kacinci satirda olusuyor  bu interrupt?
Logged
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Ocak 26, 2007, 01:27:41 ÖÖ »

hmm Ok

http://www.worldofspectrum.org/faq/reference/48kreference.htm#ZXSpectrum

bu linkteki yazida sorunun cevabini okudum. interrupt hep ayni anda olusuyor. dolayisiyla tstate sayisini tutturarak raster efektleri yapilabilir
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 26, 2007, 18:17:21 ÖS »

hmm ben son mesajı kaçırmışım,
bahsettiğim tablo orda duruyormuş evet.
memory contention değerleri.

      Cycle #    Delay
      -------    -----
       14335       6 (until 14341)
       14336       5 (  "     "  )
       14337       4 (  "     "  )
       14338       3 (  "     "  )
       14339       2 (  "     "  )
       14340       1 (  "     "  )
       14341   No delay
       14342   No delay
       14343       6 (until 14349)
       14344       5 (  "     "  )
       14345       4 (  "     "  )
       14346       3 (  "     "  )
       14347       2 (  "     "  )
       14348       1 (  "     "  )
       14349   No delay
       14350   No delay

zamanında bu konuda çalışma yaparken x128'in yazarı james mcKay bana çok güzel bir döküman yollamıştı. Ozaman x128 kapalı kaynaktı, şimdi açtı. Görünüşe göre bu tablo ile bendeki aynısı, yazım şekli de aynı, büyük bir olaslılıkla dökümanlar birleştirilmiş olmalı. rahat bir 7-7 yıl oldu o dökümanları edineli... Sanırım kaybetmişim.. neyse aramaya devam...
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: