Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriTanışma ForumuMathman Bir Kimdir ? ? ? (21 Mayıs Anma Gecesi 21:00)
Sayfa: [1] 2 3 ... 11   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Mathman Bir Kimdir ? ? ? (21 Mayıs Anma Gecesi 21:00)  (Okunma Sayısı 39235 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mathman
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252


AmigaOS System Specialist


Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 28, 2007, 21:45:35 ÖS »

Mathman bir kimdir?

Adı soyadı       : Haldun ARIK
Dogum yeri       : Edirne
Yaşadığı Melmeket: İstanbul
Dogum tarihi     : 1968
Yaş              : Çok

Medeni Durumu    : Evli, 3 yaşına girmekte olan bir kızı var

Elindeki sistemi :
Amiga 4000 D, Kick 3.1, Cyberstorm MKII 68060 50 mhz FPU MMU, 162 Mb Ram, Cybervision 64/3d 4 Mb, Fastlane Z3 SCSI Controller, 3.2 Gb SCSI Hdd, 4.3 Gb IDE Hdd, 9.3 Gb IDE Hdd, Tandem Ide Controller, X-Surf III Eth. kart, DVD Rom, Zip Drive

Kullandığı işletim sistemleri:
Workbench 3.1
Workbench 3.9
Amikit for classic amigas
Mathos for classic amigas
Scalos

Selam arkadaşlar Ben Haldun, Beni tanıyan tanımayan herkese selamlar.

Mathman bir nedir? diyecek olursanız şöyle diyebilirim.
Mathman: 2+2 nin, alırken 3 satarken 5 ettiği sayı sistemidir.
Mathman: Ortamlarda Amigacıların kaynaşmasını sağlayan bir Katalizördür.
Mathman: organizatörcü başıdır.
Mathman: koli koli malları, dudu dudu dilleri olan tatlı mı tatlı bir amigacıdır.
Mathman: oyundan ziyade  amiganın donanım veya yazılım olarak bilinmeyenlerine kendini adamış bir beyaz önlüklüdür.
Mathman: Biz/Dopus örgütünün Genel kurmay başkanıdır.
Mathman: Yılda 1 veya 2 kez insanları Doplaştıran, kaynaşmasını sağlayan bir etkinliktir.
Mathman: IRC ortamında buluşmaya can atan, kanalda kimse olmasa bile saatlerce birileri gelir diyerek ööle bekleyen bir şirinlik kumkumasıdır.
Mathman: Amigacılar ile buluşup "Copy party" düzenlemeye bayılır ama "scene" olayından da çok bişiy anlamadığı için "scene" cilere mel mel bakar


Valla Bak   Kahkaha
« Son Düzenleme: Mayıs 06, 2021, 15:10:48 ÖS Gönderen: AmigaEsref » Logged

           M A T H M A N
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━┓
┗━┓┃┃┏┓┃┗━┓┃┗┓┃
┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛┃   ┃┃
┃┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛   ┃┃
┃┗━┓┃┗┛┃┃┗━┓┏┛┗┓
┗━━┛┗━━┛┗━━┛┗━━┛
 
       Re-Amiga 1200 !!!
Blasterreal
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 847



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2007, 21:49:28 ÖS »

Mathman, hakikaten seni amiga forumlarına takılmaya başladıgımdan beri tanıyorum. Cok güzel işler yaptın bence amiga camiasına bence taktire deger birisin. Bu arda En yaşlımız senmisin yaw
Logged

Amiga 1200
ACA 1221 28 MHz 64 MB RAM Maprom
Amiga OS 3.9
------------
Mac Mini 1.42 GHZ 1GB RAM ATİ 9200 32MB 160GB HDD
Morphos 3.9
DevilisH
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.162


aLWaYs AmigA


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2007, 21:53:08 ÖS »

Mathman: 2+2 nin, alırken 3 satarken 5 ettiği sayı sistemidir.

Ben iyi biliyorum o sayı sistemini
Logged

A500 Desktop Tower=A500+,Kickstart 2.0 & 3.1,MTec A520+Fpu,Avideo24 3MB,MultiVision500,Gold Chip(68000,Denise,Paula),Cpu-Ide,Df1 Booter,6MB Ram,..

A1200 Power Tower=PPC,MediatorSx,256MB Ram,Voodoo5,SpiderII,FastAtaIII,WLan,LifeVievTV,Terratec512i,.

AmigaONE XE 800MHZ,128MB AtiRadeon,512MB Ram,
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2007, 09:53:09 ÖÖ »

@Mathman: abi ben uzaktan uzaktan severek izliyorum calismalarinizi... keske dergi olayinin pesini birakmasan da onu da okusak. soyle amiga icin bilgi kaynagi olsa onda da gaza gelip biseyler yapmak isterim (bkz arda - speccy - nightlord ucgeni)

Ayrica scene'den anlamam olayinda beni derin dusuncelere sevk etti. Acaba forumlarda scene olayini ovup insanlari cekmeye calisirken, yanlis ifadeler kullanip abuk yabanci ve anlasilmayan birsey gibi mi gozukmesine sebep oluyoruz diye bi supheye dustum. Netekim abi estafurullah ne demek scene olayindan cok bisey anlamamak. anlamiycak bisey yok iste bi grup kafayi cizmis insan biseyler yaziyor ciziyor, sonra birbirinin yaptiklarini seyredip gaza geliyor olay bu kadar basit. Demo seyretmek ve zevk almak icin yapmak gerekmiyor. Hele hele biz/dopuz gibi organizasyonlarin eminim ki takip etmekten cok hoslanacagi ve istese catir catir  uretip ortaligin tozunu atacagi ortamlar bunlar
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2007, 09:58:40 ÖÖ Gönderen: nightlord » Logged
Mathman
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.252


AmigaOS System Specialist


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ocak 29, 2007, 19:53:27 ÖS »

@nightlord: Valla kardeş programcılık ile çok uğraştım.. uzun yıllar macintosh ve Amiga ortamlarında C de program yazdım derledim. hem ticari hem amatör amaçlı bişiler yaptım. Sonra Amiga da basice merak saldım. kendimce bişiler yapıp Amiga basici çözmeye uğraştım. Amos a merak saldım.. biraz bişiler yaptım.. derken sıkıldım.. komple bıraktım code işlerini.
Amiga zamanındaki demoları ağzımız açık hayranlıkla seyrediyorduk... ama nedense Amiga tarafında bişiler üreten pek kimse çıkmadı 1 -2 kişi türkçe ingilizce v.b sözlük geliştirdi.. Alp yener pishti ve feleğin çarkını yaptı... birkaç kişi-firma amigada oyun çıkarttı satmaya çalıştı...Sinan Gürkan Amigart zamanında disket dergi çıkartmaya çalıştı... bir türlü arkası gelmedi üretilen şeylerin ve neredeyse yok oldu gitti... zannediyorum ki yaptığınız scene partylerinde de pc üzerinde  emulasyon ile filan bişiler üretiyorsunuz.. orjinal platformlarda ürettiğiniz şeyler azınlıkta... yanılıyorsam düzelt lütfen. Şahsım olarak bu güne kadar sadece Amiga ile ilgilendim.. c16, c64, c128, amstrad, atari v.b tarzı cihazlar ile hiç uğraşmadım .. muhakkak ki onlar da küçümsenmeyecek cihazlardır ama nedense hiç ilgimi çekemediler... belki de bu yüzden c64 üzerine kurulu olan bu partylere ilgim olamadı bir türlü.. Oysa ki zamanında düzenlenen Commodore Show lara (taksimde yapılanlar filan) kar kış demeden koştura koştura gider, hayranlıkla Amiga için yapılmış şeylere bakar ah çekerdik... üstadlarla tanışmaya çalışır feyz almaya gayret gösterirdik v.s yani amiga denince hissettiğim duyguları diğer commodore ve benzeri ürünlerde malesef hissedemedim ve "scene" kurup birşeyler yapan kişilerin ürettiği şeyleri takip etme gereği duymadım.. halen de işin içinde Amiga yoksa üretilen şeyler ilgimi çekememektedir. hal böyle olunca da yapılan toplantılarda sadece seyirci olarak bulunmak ve sarfedilen  emeğin değerini ölçemediğimden dolayı yeterli taktirde bulunamamak, işin benim için can sıkıcı tarafı.

Dikkatimi çeken bir diğer husus da her fırsatta forum üzerinde partye gelseydiniz şööle olurdu, gelmediniz bunları kaçırdınız gibi sert tabir edebileceğim vecizelerle insanları ürkütüyorsunuz. Böyle sert bir tutum sarfetmek yerine insanların neler kaçırdığını anlatabilirseniz çok daha faydası olacaktır ve katılım sayısı artacaktır. Sanki partyde sabahlamak mecburiymiş de, bir iki saatliğine kimsenin gelmesi istenmiyormuş da, geçerken kimse uğramasınmış da .. hele hele merak edip kafalarını uzatıp burada neler oluyor yahu diyenlere düşmanmışçasına bir tavır takınılmış gibi bir izlenim oluşuyor... insanları biraz kendi halinde bırakın bence.. gelen gelir.. siz zorladıkça insanları kaçırıyorsunuz gibi geliyor bana.. lafı çok uzattım farkındayım ama tamamen kendi fikirlerimi bir şekilde bilmenizi istedim...

teşekkür ederim
Logged

           M A T H M A N
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━┓
┗━┓┃┃┏┓┃┗━┓┃┗┓┃
┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛┃   ┃┃
┃┏━┛┃┃┃┃┃┏━┛   ┃┃
┃┗━┓┃┗┛┃┃┗━┓┏┛┗┓
┗━━┛┗━━┛┗━━┛┗━━┛
 
       Re-Amiga 1200 !!!
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 29, 2007, 20:26:12 ÖS »

hmm abi amiga scene ile ilgili mevcut durumu bildigim kadari ile anlatayim.

Oncelikle sadece Amiga ile ilgili olan seylerin ilgini cekip baska platformlarin ilgini cekmemesini ful anladigimi bilmelisin. ben de cooook uzun sure (yaklasik bir yil oncesine kadar) sadece c64 ile yapilan seylerden hoslanirdim. digerleri umrumda degildi. Bence bunda yanlis olan hicbir sey yok.

Fakat malesef Turkiye de su an amiga uzerinde duzenli demo yapan yok. Hatta dunyada da Amiga scene malesef en inaktif scene'lerden biri. Ama bir iki baba Amiga grubu var (TBL vs.) bu adamlar hala 68060 A1200 icin demo yapip PC demolariyla ayni compolara katilip yeniyor falan. Yani sayica az fakat kalitesi cok yuksek demolar cikiyor Amiga scenede

Bizim partilerin ise C64 agirlikli oldugunu soylemek zor aslinda. Uretilen urunlere bakilirsa agirlikli olarak PC ve C64 agirlikli diyebiliriz. Fakat bunun sebebi gelen insanlarin bu platformlarda aktif olmalari. Partiler bu platformlari one cikarmiyor yani. Katilimcilar o platformlari kullaniyor. Katilimcilarin neden PC kullandigini zaten cok aciklamaya gerek yok herhalde C64 katilimcilari da genel olarak C64 uzerinde hala aktif bisey uretmeyi ve partilerde "biz de variz ve gucluyuz" mesajini vermeyi marifet saydiklari icin ekstra kasiyorlar.

Malesef Amiga icin su an Turkiyede boyle kasan birileri yok. Ben Turkiyeden Amiga demolari cikmasini cok isterim. Hatta yeterince bu konuda bilgilenebilirsem bizzat kendim de yaparim. Ama su an bunun yapan kimse yok. olmadikca da bizim partiler malesef sonuk bir Amiga katilimina sahip olacak.

Bu arada partilerimizde yine de her zaman bir Amiga demo gosterimi olur. Ve bu gosterim cogu zaman Datura Glance'in gozu gibi baktigi 68060 turbolu A1200 uzerinde gercek HW uzerinde gosterilir. Biz bu konuda Avrupadaki pekcok partiden de daha "tutucuyuz". Amiga ve C64 urunleri Turk partilerinde asla emulasyon ile gosterilmez. Bununla ovunuyorum, cunku parti ortaminda yeterince hizli sekilde bu makineler arasinda goruntuyu switchleyebilmek ve gosterimleri yapabilmek teknik olarak hic kolay olmuyor. El ile lehimlenmis switchlerin bantlandigi kontrol masalarinda ayni anda 3 kisinin uzerine egilip beraber senkronize bisekilde klavyeleri ve switchleri kullanmasi ile mumkun oluyor

Son olarak partilere davet konusundaki elestrilerini kendi adima kabul ediyorum. Zaten bunu kabul etmeye hazir olmasam bi onceki mesajimdaki kisisel sorgulamayi yapmazdim. Bu konuda fazla zorlayici bir tablo ciziyor olabiliriz istemeden de olsa. Bunda en buyuk etken bu partiler icin cok fazla caba sarfediliyor olusu sanirim. Aylar oncesinden hazirliklara baslaniyor, mekan bulabilmek icin bir suru geri zekali burokratla ugrasiliyor (her partide degil ama cogu zaman) o mekanlarin hazirlanmasi genelde partiiden onceki son 3-4 gunde sabahlanarak mumkun oluyor (cunku sadece gece calisabiliyoruz, gunduz normal mesleklerimizi uyguluyoruz) parti esnasinda gelen kisilerin rahat calisabilmesi ve eglenebilmesi icin her turlu lojistik destek saglanmaya calisiliyor. Sanirim bu kadar emek sarfedince de cok sayida insan gelsin ve daha onemlisi cok sayida insan biseyler uretsin istiyor bu deli gonul. Bu istegin yansimasi olarak biraz fazla zorlayici oluyoruz sanirim.

Mathman bi dusunursen aslinda senin son organize ettigin biz/dopus bulusmasi icin bile olayi duyurdugun thread'de bir kac defa "haydi arkadaslar gelin, bak gelmezseniz darilim" tarzi mesajlar atmistin sen de. Ki bence bu da bizim partilere insan gelmesi konusundaki israrciligimiza biraz benziyor. Ki bu bence cok normal (en azindan senin yaptigin kadari) . Sakin yanlis anlama, bunu "bak iste sen de israr ettin hih" tarzi bir ses tonuyla soylemiyorum. Demek istedigim, o bulusma icin harcadigin emegi ve buna bagli olarak insanlarin gelmesini ne kadar istedigini dusun. Bunu istedigin buyuklukte bir sayi ile carp ustune de scenerlarin monitor basinda gecirdigi sabah saatlerinin yarattigi hasarin etkilerini ekle bu konuda neden boyle rahatsiz edici olabilecek boyutlarda israrciliga vardigimizi sanirim gozunun onune getirebilirsin. Bunu hakli gor demiyorum ve once belirttigim gibi sen haklisin bu konuda, biz demek ki fazla zorlayici gelmisiz insanlara ve boyle olmamaliyiz bence. Ama sadece olayin sebeplerini analiz etmeye calistim.

Temelde bu partileri duzenleyenlerin amaci ile biz dopus bulusmalarini duzenlerken senin tasidigini dusundugum amaclar arasinda cok buyuk paralellikler oldugunu dusunuyorum. Yukarida kendini tanittigin mesajda belirttigin gibi temel amac insanlarin bir araya gelip birseyler uretmesine katalizor olmak.

Sevgiler
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2007, 20:30:03 ÖS Gönderen: nightlord » Logged
vigo
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Ocak 29, 2007, 23:15:54 ÖS »

mathman, sanırım amiga'nın belkide TEK baba product üreten ekibi BRONX'u ya unuttun yada unutmak istedin ... 3 yıldır fırsat bulup siteye ekleyemedim ... tüm releaselerimiz şuan makinemde adf olarak hazır . eksik olan nfo + diz... bi zaman bulup siteye koyamadım.

ama en azında http://bronxwhq.org/bronx/amiga/ adresine gidince 22 product var... en son lokalimdeki foldera baktıımda 40meg folder size vardı. yani bronx'un 1991-1995 (belki 96) yılları arasında ürettikleri... keza 5-10 tane de zombie boys product var. arada batıp çıkan en az 30 tane türk grubu, ve introlarını da sayarsan, zaman içinde çok ciddi amiga üretimi yapıldı.

pek çok kişi belki farkında değildir ama, zamanının belkide 24bit AGA kullanan ilk oyunu, hatta tv oyunu olan dinozorus 2'yi bizzat yazan kişiyim. keza irili ufaklı, bir kısmı PD, bir kısmı commercial AGA, OCS pek çok oyunumuz da vardır.

nlord'un da dedii gibi, şuan bi amiga scene'i varsa ve bişiler üretiliyorsa bunlar : TBL, MAWI, IRIS (ki zamanında o grupta da çalışmış ve connections adlı bi mag çıkarmıştım), LOONIES, POTION ve e harfi ile başlayan bi grup daha var...

demoscene parti olayına gelince, çok meşakkatli bir iş... hem zaman, hem parasal açıdan insanı yiyor... bu kadar emek karşılığında tek arzumuz sizlerden bu etkinliklere katılmanız... kapın makinelerinizi gelin mekana, kurulun, diğer amigacılar, spectrumcular (ki şöle aslanlar gibi gelseler, zevkli zevkli demo izlesek orjinal spec den) msx, amstrad, atari ve bilimum 8bit makineler...

yurt dışındaki organizasyonlara katılınca insan kendi memleketinde de aynı şeyleri yapmak görmek istiyor. almanyadaki bi olaya, 16-17 farklı avrupa ülkesinden insanlar makinelerini yüklenip geliyor...

yani bu bi paylaşım işi... nasıl fanatik bir taraftar, karda olsa yağmur çamurda olsa maça gidip takımını desteklerse ( ki girip 10 dakka maçı seyredip çıkmaz ) bizlerde, sizlerde bu sevdiğimiz makineleri yaşatmak için destek olmamız lazım...

intel le görüşüyorum, sponsorluk kapmak için, demo compo ödülü olarak core2DUO'lu deli bi notebook kapmak için...ama adamlara "hmm, sanırım 80 kişi gelecek" diyince biraz saçma oluyor. yani bu iş bi anda 3-5 tane delinin hobisi oluyor.

herşeyi geçiyorum, bu bi hobi, bi zevk bi keyif... partiye gelen, parti bitiminde hüzünlenir, "ah lan bitti yaa tüh be" diye... yani bu iş matrix gibi, anlatılmaz yaşanır!
Logged
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 30, 2007, 02:23:56 ÖÖ »

Nightshift'e katilim esnasinda uyulmasi gereken kurallar yaziyor sitede, bu kurallara uyan herkes gelebilir.
Logged
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Ocak 30, 2007, 02:46:02 ÖÖ »

Yo espri falan degil sitede yarisma ve katilim kurallari ile ilgili bir bolum var. her organizasyonda oldugu gibi bu organizasyonda da kompo katilimlarinin teknik detaylarindan iceriklerinde olabilecek seylere kadar cesitli kurallar var. Bu kurallara uyan herkes partiye katilabilir demek istemistim gayet sakin bir ses tonuyla... Alayci bir yaklasim falan gosteriyor degilim, sanirim sen oyle algiladin.
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ocak 30, 2007, 12:23:43 ÖS »

Hangi platformda hazırlıyordun müziği?
Logged
CaiSSoN
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 319


C64 Fan


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Ocak 30, 2007, 13:43:00 ÖS »

Hangi platformda hazırlıyordun müziği?

Kad görünümlü ED2K Platformu sanırım....
Logged

vigo
Ziyaretçi
« Yanıtla #11 : Ocak 30, 2007, 14:21:16 ÖS »

sevgili silencer, müzik yarışmasını "remix yapma" yarışması sandığı için, ne yazıkki o tarz bir müzikle katılırsa direk diskalifiye olabileceğini söyledim. keza, yaptığı remix çok güzeldi (ki ben bir beastie boys hayranıyım)
Logged
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.477


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ocak 30, 2007, 21:55:01 ÖS »

@Silencer: Nightshift için değil de genel olarak scene partileri için şu kadarını söyleyebilirim. Müziklerde sample kullanmak genellikle serbesttir. Yani gerçek bir gitar sesi, vokal v.s. kullanabilirsin müziklerinde. Ama bu noktada en çok önem taşıyan şey "oran"dır. Yani müziğin %80'i samplelardan oluşuyor ve işin içine fazla bilgisayarda nota nota yazılmış enstrumanlar girmiyorsa, o müzik yarışmalardan elenebilir.

MP3 formatına gelince, her ne kadar demolarda kullanılsa da genellikle müzik yarışmalarında kabul edilmez. PC'de ve Amiga'da XM, MOD gibi formatlar C64'de ise standart SID formatı kabul edilir. Ama istenildiği taktirde sen bir XM'in içine de full sample koyarak onu bir MP3 ile aynı şekle sokabilirsin. Bu tür durumlara karşı genellikle iki önlem alınır.

1) XM, MOD dosyalarına boyut sınırı getirilir. Samplelar çok yer kapladığı için belli bir oranda sample kullanımı engellenmiş olur.
2) Bir jüri ön eleme yaparak fazlasıyla sample içeren müzikleri eler.

Vigo'nun seni uyardığı konu da bu zaten.

Tracker kullanmayı biliyorsun. Önümüzde de 1 aydan uzun bir vakit var. Bence rahatlıkla müzik yarışmasına uygun bir müzik hazırlayabilirsin. Hazırlayamazsan da (yoğunluk durumunu v.s. bilmeden konuşuyorum sonuçta) en azından Nightshift'e katılım gösterirsen orada müzik üstüne sohbet edeceğin birçok scener bulabilirsin. Bilgisayarda müzik olayıyla uğraşmayan benden çok daha iyi bir şekilde sana "scene'de müzisyen olmanın anlamı"nı açıklayabilirler. Tabii bir de "hiç ilgilenmiyorum" deme ihtimalin var. O senin seçimin, saygı duyarız.
Logged
gurcell
Üye
**
Mesaj Sayısı: 24


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Mayıs 01, 2021, 12:43:56 ÖS »

Biraz once forum uyelerimizden Haldun'u corona bokuna kaybettik
Logged
Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.339


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Mayıs 01, 2021, 12:46:55 ÖS »

Başımız sağ olsun. Haldun (mathman) abimiz nur icinde yatsin
Logged

Amiga 500/500+/1200
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88/SB-55/MT300s
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 20"/9"
Sega SMS1-2/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GB Color/GBA SP
Sayfa: [1] 2 3 ... 11   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: