Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Commodore
Commodore Donanım
Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
2
3
...
9
Aşağı git
Gönderen
Konu: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz? (Okunma Sayısı 79423 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
:
Temmuz 20, 2010, 23:41:44 ÖS »
Bu kartuşların içindeki eprom'ları söküp pic programlayıcılarla programlayabilir miyiz acaba?
şuna benzer bir pic programlayıcı var elimde,
Bir tane keyfekeder çalışan bir multi ice 3 var elimde, bulursam yeni alacağım bir kartuşun ya da bunun içeriğini değiştirmek isterim. Belki biraz da lehim yeteneğimi geliştirmiş olurum.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.774
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #1 :
Temmuz 21, 2010, 15:12:12 ÖS »
Anladığım kadarıyla C64 için kartuş programlamak, memory dump olayına girilmediği sürece çok basit. Tek sorun baskılı devreyi bulmak veya yapmak.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.408
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #2 :
Temmuz 21, 2010, 15:57:17 ÖS »
Burada bir takım bilgiler var...
http://home.ica.net/~leifb/commodore/carts/
Dumping Cartridges on the Commodore 64 - Kartuşların Yedeğini almak
Bu sitede de bayağ bilgi var.
http://markus.brenner.de/cartridge/index.html
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #3 :
Temmuz 21, 2010, 17:08:30 ÖS »
http://www.64hdd.com/projects/c64-proj3.html#eprom_cart
http://www.alphaworks.com.au/stuff/Stuff.htm
http://www.alphaworks.com.au/store/Store.htm
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #4 :
Temmuz 22, 2010, 01:11:21 ÖÖ »
Linkler için teşekkürler. Kısaca şöyle göz attım ama hala epromu neyle programlayabileceğim ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım. Pic programmer ile olmuyor sanırım orası kesin
Onun dışında niyetim sıfırdan kartuş yapmak değil aslında, varolan bir kartuşun epromunu değiştirmek. Yani buna kendi yazdığım bir program olur başka bir şey olur onu koymak. c64 kartuş software/hardware standartları için zaten elimde başta programcının el kitabı olmak üzere yeterince kaynak var.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.704
Commodore Forever
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #5 :
Temmuz 22, 2010, 01:40:55 ÖÖ »
PIC programmer ile olmuyor maalesef. EPROM programmer gerekiyor.
Sanırım
Willem Package 1
+
27Cxxxx (EPROM 16bit) Adapter
işini görür. (ozkano daha net bir cevap verebilir çünkü
blogunda megadrive kartuşlarıyla ilgili
tecrübelerini paylaşmıştı)
«
Son Düzenleme: Temmuz 22, 2010, 01:47:37 ÖÖ Gönderen: Özay Turay
»
Logged
https://retrodergi.com
-
https://e-turay.com
-
https://karizmawow.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
coze
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.672
Hieh hieh hieh heh ...
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #6 :
Temmuz 22, 2010, 04:18:43 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Özay Turay üzerinde Temmuz 22, 2010, 01:40:55 ÖÖ
Sanırım
Willem Package 1
+
27Cxxxx (EPROM 16bit) Adapter
işini görür.
16 bit adaptore gerek yok. c64 romlari icin (8 bit) sadece willem de is gorur. ama tabi ilerde amiga/atari romlarida yazarim diyorsan 16 bit adaptorude almakta fayda var ...
Logged
Retro Hincal Uluc
ozkano
Uzman
Mesaj Sayısı: 3.514
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #7 :
Temmuz 22, 2010, 10:25:41 ÖÖ »
coze'nin dediği gibi c64 eprom yazacaksanız sadece willem yeterli, 27c serisi yerine 29F serisi kullanmak çok daha mantıklı çünkü 29F flash olugundan istediğin gibi yazıp silersin öbur tulu UV ışık altında silinebiliyor ayrıca pinleri uyum lu sadece 29F de WE (write enable) bunu +5 volt vereceksiniz
Logged
A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.408
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #8 :
Temmuz 22, 2010, 11:23:23 ÖÖ »
Ozkano bize bu işler biraz zor...Sen tecrübelisin...Adım adım anlattığın bir örnek yapsan sitende yayınlasan çok güzel olur... Bir sonraki adım olarak 30 oyunlu C64 kartuşu yaparsın...Bak bu fikir sen ilgilenmesende ticari olarakta çok tutar...
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.774
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #9 :
Temmuz 22, 2010, 11:27:11 ÖÖ »
Alıntı sahibi: LW3D üzerinde Temmuz 22, 2010, 11:23:23 ÖÖ
Ozkano bize bu işler biraz zor...Sen tecrübelisin...Adım adım anlattığın bir örnek yapsan sitende yayınlasan çok güzel olur... Bir sonraki adım olarak 30 oyunlu C64 kartuşu yaparsın...Bak bu fikir sen ilgilenmesende ticari olarakta çok tutar...
30 oyun mu
Şaka bir yana bunun için çok yüksek bellek kapasitesi gerekmeyecek mi? İşlemci bu kadar belleği nasıl adresleyecek? Bunun için 30 oyundan sadece 1 tanesini gösterecek bir hile gerekirdi herhalde.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.408
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #10 :
Temmuz 22, 2010, 11:45:52 ÖÖ »
30 oyundan seçileni, C64'e yollayacak bir sistem yazmak gerekecek tabii ki.. Bu konuda C64 programcısı arkadaşların muhakkak desteği gerekir
Ama düşünün...C64'ün arkasına taktığınız bir kartuşta, GreenBeret, BoulderDash, River Raid, Impossible Mission, BeachHead vs. var...
Ozkano bunu, Tolga ve C64 (Skate, Nightlord ...) uzmanı arkadaşların yardımıyla yapabilir...
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
ozkano
Uzman
Mesaj Sayısı: 3.514
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #11 :
Temmuz 22, 2010, 11:45:59 ÖÖ »
dip kılıfta en buyuk flash 29F040, 4 Mbit yani 512k dir, okudugum kadarı ile c64 de A0-A15 16 tane adres pini var yani 64k data kullanabiliyor, 29F040 A0-A18 e kadar data pin var,
Flash ın A0-A15 adres pinlerini direk C6'ün bus ına , flash ın geriye kalan A16-A17-A18 pinlerinide shift register, pic yada c64 yazılımı ile 8 blok arasında geçiş yapılabilir
Logged
A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.408
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #12 :
Temmuz 22, 2010, 11:47:28 ÖÖ »
Dedim ben size... Sadece ozkano bu konuya eğilmeli...
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #13 :
Temmuz 22, 2010, 12:31:29 ÖS »
Willem Package 1, 40$ epey paraymış yahu..
Muhtemelen eldeki kullanılmayan hırdavat içinden de eeprom (elektriksel olarak silinenden) bulmamız zor. Eski anakart ve ekran kartlarındaki flash çipleri bu iş için kullanmak mümkün olur mu acep? Elimde nuh nebiden kalma bir adet vesa cirrus logic ekran kartı var.
Bu arada oyun kartuşu yapma işine gelince bence yaş o iş. Türkiyede satılabilir ama ilgilenebilecek kitle belli zaten. Yurtdışında oyunların lisans problemleri yüzünden satılabileceğini sanmıyorum zira legal bir şey değil. DTV'nin sınırlı oyunla çıkmasının bir sebebi de bu aslında.
Ama misal doğrudan bir tracker ile yahut doğrudan turbo assembler ile açılan bir c64 işime gelirdi
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
aeymur
Üye
Mesaj Sayısı: 152
Ynt: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
«
Yanıtla #14 :
Temmuz 22, 2010, 14:59:10 ÖS »
Alıntı sahibi: ozkano üzerinde Temmuz 22, 2010, 11:45:59 ÖÖ
Flash ın A0-A15 adres pinlerini direk C6'ün bus ına , flash ın geriye kalan A16-A17-A18 pinlerinide shift register, pic yada c64 yazılımı ile 8 blok arasında geçiş yapılabilir
Sadece basit bir dip switch de kullanılabilir. 4 switch 16 oyun, 5 switch 32 oyun arasından seçim yapılmasına yeter.
Logged
C64TPC|Dingoo A-330
Sayfa: [
1
]
2
3
...
9
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
===> TheC64 / TheC64 Mini
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları