Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore DonanımCommodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?
Sayfa: [1] 2 3 ... 8   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commodore 64 kartuşu yapabilirmiyiz?  (Okunma Sayısı 34056 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.866



Üyelik Bilgileri WWW
« : Temmuz 21, 2010, 00:41:44 ÖÖ »

Bu kartuşların içindeki eprom'ları söküp pic programlayıcılarla programlayabilir miyiz acaba?

şuna benzer bir pic programlayıcı var elimde,



Bir tane keyfekeder çalışan bir multi ice 3 var elimde, bulursam yeni alacağım bir kartuşun ya da bunun içeriğini değiştirmek isterim. Belki biraz da lehim yeteneğimi geliştirmiş olurum.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.009


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2010, 16:12:12 ÖS »

Anladığım kadarıyla C64 için kartuş programlamak, memory dump olayına girilmediği sürece çok basit. Tek sorun baskılı devreyi bulmak veya yapmak.
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.339


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2010, 16:57:17 ÖS »

Burada bir takım bilgiler var...
http://home.ica.net/~leifb/commodore/carts/

Dumping Cartridges on the Commodore 64 - Kartuşların Yedeğini almak
Bu sitede de bayağ bilgi var.
http://markus.brenner.de/cartridge/index.html

Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.327


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Temmuz 21, 2010, 18:08:30 ÖS »

http://www.64hdd.com/projects/c64-proj3.html#eprom_cart

http://www.alphaworks.com.au/stuff/Stuff.htm

http://www.alphaworks.com.au/store/Store.htm
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.866



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2010, 02:11:21 ÖÖ »

Linkler için teşekkürler. Kısaca şöyle göz attım ama hala epromu neyle programlayabileceğim ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım. Pic programmer ile olmuyor sanırım orası kesin

Onun dışında niyetim sıfırdan kartuş yapmak değil aslında, varolan bir kartuşun epromunu değiştirmek. Yani buna kendi yazdığım bir program olur başka bir şey olur onu koymak. c64 kartuş software/hardware standartları için zaten elimde başta programcının el kitabı olmak üzere yeterince kaynak var.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.327


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2010, 02:40:55 ÖÖ »

PIC programmer ile olmuyor maalesef. EPROM programmer gerekiyor.

Sanırım Willem Package 1 + 27Cxxxx (EPROM 16bit) Adapter işini görür. (ozkano daha net bir cevap verebilir çünkü blogunda megadrive kartuşlarıyla ilgili tecrübelerini paylaşmıştı)

« Son Düzenleme: Temmuz 22, 2010, 02:47:37 ÖÖ Gönderen: Özay Turay » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Temmuz 22, 2010, 05:18:43 ÖÖ »

Sanırım Willem Package 1 + 27Cxxxx (EPROM 16bit) Adapter işini görür.


16 bit adaptore gerek yok. c64 romlari icin (8 bit) sadece willem de is gorur. ama tabi ilerde amiga/atari romlarida yazarim diyorsan 16 bit adaptorude almakta fayda var ...
Logged

Retro Hincal Uluc
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.396



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Temmuz 22, 2010, 11:25:41 ÖÖ »

coze'nin dediği gibi c64 eprom yazacaksanız sadece willem yeterli, 27c serisi yerine 29F serisi kullanmak çok daha mantıklı çünkü 29F flash olugundan istediğin gibi yazıp silersin öbur tulu UV ışık altında silinebiliyor ayrıca pinleri uyum lu sadece 29F de WE (write enable) bunu +5 volt vereceksiniz
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.339


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2010, 12:23:23 ÖS »

Ozkano bize bu işler biraz zor...Sen tecrübelisin...Adım adım anlattığın bir örnek yapsan sitende yayınlasan çok güzel olur... Bir sonraki adım olarak 30 oyunlu C64 kartuşu yaparsın...Bak bu fikir sen ilgilenmesende ticari olarakta çok tutar...
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.009


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2010, 12:27:11 ÖS »

Ozkano bize bu işler biraz zor...Sen tecrübelisin...Adım adım anlattığın bir örnek yapsan sitende yayınlasan çok güzel olur... Bir sonraki adım olarak 30 oyunlu C64 kartuşu yaparsın...Bak bu fikir sen ilgilenmesende ticari olarakta çok tutar...

30 oyun mu Kahkaha

Şaka bir yana bunun için çok yüksek bellek kapasitesi gerekmeyecek mi? İşlemci bu kadar belleği nasıl adresleyecek? Bunun için 30 oyundan sadece 1 tanesini gösterecek bir hile gerekirdi herhalde.
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.339


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Temmuz 22, 2010, 12:45:52 ÖS »

30 oyundan seçileni, C64'e yollayacak bir sistem yazmak gerekecek tabii ki.. Bu konuda C64 programcısı arkadaşların muhakkak desteği gerekir

Ama düşünün...C64'ün arkasına taktığınız bir kartuşta, GreenBeret, BoulderDash, River Raid, Impossible Mission, BeachHead vs. var...  Masum Ozkano bunu, Tolga ve C64 (Skate, Nightlord ...) uzmanı arkadaşların yardımıyla yapabilir...
Logged

ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.396



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Temmuz 22, 2010, 12:45:59 ÖS »

dip kılıfta en buyuk flash 29F040, 4 Mbit yani 512k dir, okudugum kadarı ile c64 de A0-A15 16 tane adres pini var yani 64k data kullanabiliyor, 29F040 A0-A18 e kadar data pin var,

Flash ın A0-A15 adres pinlerini direk C6'ün bus ına , flash ın geriye kalan A16-A17-A18 pinlerinide shift register, pic yada c64 yazılımı ile 8 blok arasında geçiş yapılabilir
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.339


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Temmuz 22, 2010, 12:47:28 ÖS »

Dedim ben size... Sadece ozkano bu konuya eğilmeli...
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.866



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Temmuz 22, 2010, 13:31:29 ÖS »

Willem Package 1, 40$ epey paraymış yahu..

Muhtemelen eldeki kullanılmayan hırdavat içinden de eeprom (elektriksel olarak silinenden) bulmamız zor. Eski anakart ve ekran kartlarındaki flash çipleri bu iş için kullanmak mümkün olur mu acep? Elimde nuh nebiden kalma bir adet vesa cirrus logic ekran kartı var.

Bu arada oyun kartuşu yapma işine gelince bence yaş o iş. Türkiyede satılabilir ama ilgilenebilecek kitle belli zaten. Yurtdışında oyunların lisans problemleri yüzünden satılabileceğini sanmıyorum zira legal bir şey değil. DTV'nin sınırlı oyunla çıkmasının bir sebebi de bu aslında.

Ama misal doğrudan bir tracker ile yahut doğrudan turbo assembler ile açılan bir c64 işime gelirdi

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
aeymur
Üye
***
Mesaj Sayısı: 149



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Temmuz 22, 2010, 15:59:10 ÖS »

Flash ın A0-A15 adres pinlerini direk C6'ün bus ına , flash ın geriye kalan A16-A17-A18 pinlerinide shift register, pic yada c64 yazılımı ile 8 blok arasında geçiş yapılabilir

Sadece basit bir dip switch de kullanılabilir. 4 switch 16 oyun, 5 switch 32 oyun arasından seçim yapılmasına yeter.
Logged

C64TPC|Dingoo A-330
Sayfa: [1] 2 3 ... 8   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: