Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelAmiga donanımı olmadan Amiga deneyimi yaşamak
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga donanımı olmadan Amiga deneyimi yaşamak  (Okunma Sayısı 21867 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AmonR
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Ağustos 08, 2012, 13:08:32 ÖS »


Gördüğüm kadarıyla hemen hemen tüm eski Amigacılar; Amiga ile bir geçmişi, gönül bağı olmayan birisinin gerçek Amiga donanımına bulaşmaması gerektiği konusunda hemfikirler.
(Biz yandık bari siz yanmayın diyorlar.) 

Hatta, özel bir ilgisi, bir amacı olmayan birisinin yeni ve alternatif donanımlar ile AmigaOS veya Morphos gibi bir işletim sistemini kullanmaya çalışmasını gereksiz bir çaba olarak görüyorlar.

Dolayısı ile, tek amacı Amiga oyunlarını oynamak (ve biraz da Workbench kurcalayıp bazı Amiga programlarını çalıştırmak) olan birisine WinUAE yeterli olur görüşündeler.

Doğrusu ben de bu düşüncedeyim.
Zaten asıl amacım Amiga oyunlarını oynamak, methedilen oyunları denemek olduğu için emulasyonun yeteceğini düşünüyordum.

Ama forumu okudukça, "ah ah, AmigaOS ne de güzel bir işletim sistemiydi. İlk multitasking sistemdi. PC'ler daha emeklerken biz Amiga ile neler neler yapardık. Windows çok hantal, Amiga aynı işi çok daha az RAM ve işlemci gücü ile yapabiliyor. vs." şeklindeki yorumları gördükçe insanın içinde ister istemez bu işletim sistemini kurcalamak, neler yapabildiğini görmek isteği ve merakı oluşuyor.
Hele de yeni ve alternatif donanımlar ile AmigaOS veya benzeri işletim sistemlerinin çalıştırılabildiğini okuyunca insan "E ben de deneyeyim" diyor.

Ama düşününce, eğer AmigaOS4 veya Morphos kullanmak istersek (bkz. md. 3 ve 4) gidip yeni donanım ve yeni yazılım satın almak gerekecek.
E sonuçta yaşadığımız "deneyimden" memnun kalmazsak paramız boşa gitmiş olacak.

Diğer taraftan Amithlon ve Aros/Icaros seçenekleri mevcut (bkz. md. 2).
Bunları kullanmak istersek yeni bir donanım almaya gerek yok gibi gözüküyor.
Hatta bir kenarda atıl duran Pentium3 işlemcili bilgisayarımızı tekrar aktif hale getirmeyi sağlayabilir sanki.
(bkz. http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6011 konusu)
Linkini verdiğim konuda belirtmiş olduğum P3 bilgisayara henüz Amithlon ve Icaros kurmayı denemedim ama intel core bilmemne işlemcili bir laptopta Icaros LiveCD'sini çalıştırdım.
Epeyi hoşuma gitti doğrusu. Gerçi LiveCD üzerinden çalıştığı için fazla kurcalayamadım ama ilk fırsatta eski P3'üme Amithlon ve Icaros kurup kurcalamayı istiyorum.

Velhasılı;
Sahsen Amiga oyunlarını oynamak için Madde 1'i,
Amigavari bir işletim sistemini kurcalayıp "Amiga deneyimi" yaşamak için ise Madde 2'yi uygulamayı düşünüyorum.
Bu aşamada Madde 3 ve 4'e ise bulaşmayı düşünmüyorum.
Ne dersiniz?
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
fatihcavus
Üye
****
Mesaj Sayısı: 311



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Ağustos 08, 2012, 13:23:41 ÖS »

.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2012, 14:19:08 ÖS Gönderen: fatihcavus » Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Ağustos 08, 2012, 14:13:17 ÖS »

Madde 1'e internal alternatif: WHDPacker

Madde 1'e external alternatif: The Company
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
AmonR
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Ağustos 08, 2012, 15:05:15 ÖS »

Ah evet, tek bir .exe dosyası olarak paketlenmiş WHDLoad oyunları.  Kahkaha
Exe dosyasına tıklayıp, başkaca hiçbirşey yapmaya gerek olmadan oynamaya başlıyoruz.
Daha önce birkaçını denemiştim ve gayet güzel çalışmışlardı.
Çok güzel bir çalışma, elinize sağlık Özay Turay. 
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
AmigAmigA
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.713


Mesaj Sayısı:978616432


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Ağustos 08, 2012, 15:47:17 ÖS »

Bende klasikçiyim,yaklaşık 10 senedir her tür emulasyonu denedim,emulasyon ilk başlarda bir avantaj gibi geldiysede zamanla eski cihazlarımıza yapılan yeni donanımlar beni bundan vazgeçirdi.Hem Amiga'nın o kamyon kasası gibi klavyesi önümüzde olmadıkça oyundan zevkmi alınırdı,yada Commodore'un kaset sayacı:)
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Ağustos 08, 2012, 18:17:17 ÖS »

@hasimayaz:

Android stick tabirini yanlış anladınız sanırım.
http://techland.time.com/2012/05/18/pc-in-your-pocket-74-android-stick-goes-on-sale/
Bu tarz bir cihazı kastediyorum. Hem tabletten daha ucuz. Hem de daha pratik duruyorlar.
Logged

hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #21 : Ağustos 08, 2012, 20:52:15 ÖS »

@hasimayaz:

Android stick tabirini yanlış anladınız sanırım.
http://techland.time.com/2012/05/18/pc-in-your-pocket-74-android-stick-goes-on-sale/
Bu tarz bir cihazı kastediyorum. Hem tabletten daha ucuz. Hem de daha pratik duruyorlar.


Enteresan bir cihaz.. Donanımda hiç fena görünmüyor. Ebayde baya bi satan var.. alıp denemek lazım.
Logged
AmonR
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Ağustos 09, 2012, 10:03:05 ÖÖ »

@hasimayaz:

Android stick tabirini yanlış anladınız sanırım.
http://techland.time.com/2012/05/18/pc-in-your-pocket-74-android-stick-goes-on-sale/
Bu tarz bir cihazı kastediyorum. Hem tabletten daha ucuz. Hem de daha pratik duruyorlar.


Enteresan bir cihaz.. Donanımda hiç fena görünmüyor. Ebayde baya bi satan var.. alıp denemek lazım.


Bir de "Android Box"lar var. Stick'lerden biraz daha büyük ve pahalılar ama şahsen ben bunları tercih ederim, çünkü hem bağlantı seçenekleri daha fazla, hem bazı modellerinde CPU'nun yanı sıra GPU da var, vs.

Yani, gördüğüm kadarıyla stick'lerde sadece 1 HDMI port, 1 mini-USB ve 1 de normal USB port oluyor.
Box'larda ise 2 veya 3 USB port, 1 ethernet port ve genelde bütünleşik Wi-Fi bulunuyor. Ayrıca HDMI'nin yanı sıra ya compozit ya da component çıkışlar da oluyor.

Stick'te mesela "Allwinner A10/1GHZ Cortex-A8" (tek çekirdekli) işlemci varken, Box'larda (tabii fiyatına göre) ARM Cortex A9 multi-core işlemcinin yanı sıra MALI400 GPU bulunabiliyor.

Bu sayede cihazı sadece emulasyon amaçlı mini-PC olarak değil, ayrıca internete bağlı bir "Smart-TV" ve HD media-player olarak da kullanabilirsiniz.

Ha bir de bazı modellerde "air mouse" olabiliyor. Bunun sayesinde, hani tableti eğip-bükerek oynanan oyunları veya Wii tarzı oyunları oynayabiliyorsunuz.

Benim takip ettiğim ve almak istediğim, Akortek'in ithal ettiği "Dark Andriod Box" ve "Dark Android MiniBox" adında 2 model var.
http://www.akortek.com/bilgisayar/android-mini-pc.html
(Bu sitedeki fiyatlara bakmayın, hepsiburada'da, gittigidiyor'da, sahibinden'de vs. daha makul fiyatlara satıyorlar.) 

Mesela büyük modelde QWERTY klavyeli bir air-mouse var. Bunun da gayet kullanışlı olacağını ve bu sayede ayrıca bir klavye-mouse (veya six-axis) almak gerekmeyeceğini düşünüyorum, ama elime alıp da denemedim doğrusu.



Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Ağustos 09, 2012, 17:34:05 ÖS »

Birde gelecekte bunun gibi cihazlar olacak...OUYA...Belki bunlar bir çözüm olur...

http://www.engadget.com/2012/07/10/ouya-gaming-console-meets-950k-kickstarter-goal/

<a href="http://www.youtube.com/v/r7uWLTJ7ebc&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/r7uWLTJ7ebc&rel=0</a>
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2012, 17:36:11 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #24 : Ağustos 09, 2012, 23:45:20 ÖS »

Madde 1 için alternatif,
http://hobring.esero.net/
Logged
AmonR
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Ağustos 10, 2012, 10:16:00 ÖÖ »

Madde 1 için alternatif,
http://hobring.esero.net/



Teşekkürler hakanzade, bunu bilmiyordum. 
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
AmonR
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Ağustos 10, 2012, 10:56:32 ÖÖ »

Birde gelecekte bunun gibi cihazlar olacak...OUYA...Belki bunlar bir çözüm olur...

http://www.engadget.com/2012/07/10/ouya-gaming-console-meets-950k-kickstarter-goal/



Bu cihaz da gayet güzele benziyor.  Karizmatik

http://en.wikipedia.org/wiki/Ouya

Bu arada, OUYA üzerinde XBMC de çalışacakmış:
http://xbmc.org/natethomas/2012/08/07/xbmc-and-ouya-oh-yeah/

http://www.ouya.tv/

Nisan 2013'de piyasaya sürülecekmiş.
Ne dersiniz bir ön-sipariş açmalı mı?  Masum
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #27 : Ağustos 10, 2012, 12:59:55 ÖS »

Bu proje Kickstarter'da rekor bir destek gördü...Bileşenlere, arka planına ve fiyatına bakınca, insan neden olmasın diyor... Tam da emulasyon'a uygun görünüyor... olabilir..
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Ağustos 10, 2012, 13:53:05 ÖS »

@LW3D
Aslında bize gereken, günümüzdeki yaşamdan sıkıldığımız, bunaldığımız zamanlarda ufaktan kaçabileceğimiz, 1980-1995 arasını emüle edecek bir sanal yaşam deneyimi
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Ağustos 10, 2012, 23:23:51 ÖS »

@LW3D
Aslında bize gereken, günümüzdeki yaşamdan sıkıldığımız, bunaldığımız zamanlarda ufaktan kaçabileceğimiz, 1980-1995 arasını emüle edecek bir sanal yaşam deneyimi


ya da birer huni

Logged

Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: