Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelZAMAN TÜNELİ 1994 yılı yazıcıoğlu işhanı kadıköy
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ZAMAN TÜNELİ 1994 yılı yazıcıoğlu işhanı kadıköy  (Okunma Sayısı 32856 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
DrIceCream
Üye
***
Mesaj Sayısı: 154



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #45 : Mart 25, 2013, 08:53:08 ÖÖ »

Atacan ben de gelirim.. 1985 fena olmaz mesela
Abi hatta daha da küçüğüm ve şuanki yaşımızda gidelim oraya

95 iyi abi 85'te 5 yaşındayım Aklım ermez Kahkaha

DrIceCream ne yapsin? 85'de  -10 yasinda Kahkaha
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.141



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #46 : Mart 25, 2013, 11:46:01 ÖÖ »

Bırakın 3D furyasını, artık neredeyse 'massive multiplayer' olmayan oyun çıkmayacak piyasaya. Quake 3 Arena çıktığına bir hayli moralim bozulmuştu, 'single player campaign' içermemesine. 3D furyasının ilk oyunlarının da oynanabilirliği gayet yüksekti (Doom, Blood, Unreal, Quake, Hexen, Heretic, Duke Nukem, Half-Life vb). Şu anki keyif aldıklarım, 'indie games' ve XBLA'nın önünü açtığı, benimse artık PSN'den takip ettiğim düşük bütçeli mini prodüksiyonlar. Bir de 'ref'in son 7dx partisinde izah ederek altyapısını hazırladığı Minecraft çılgınlığı var ki bizim çocuklar da iyice sardırdığı için 'ne nasıl yapılır' tarzı sondajlamalar yapıyoruz internette (şaka maka tüm mahalleli çocuklar kapılmış bu çılgınlığa).
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.149



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #47 : Mart 25, 2013, 13:56:49 ÖS »

Mame'de oynadığım bir oyun var.Wonderboy deluxe 1986 yılında çıkmış .Sega Sonic ise 1991 yılnda çıkmış.Her iki oyunda SEGA firmasına ait. wonderboyun deluxe oyun motoru sonic çok yakın hatta sonic oyunu ile yenilikci bir platform oyunu yapmışlar oynanabirlik ikisinde üst seviyede.her iki oyunda mesala bir zorluk durumu engel veya düşman bir yartık var ise bir sonraki level'lerde bunların kombinasyonu olarak karşına geliyor.Buda oyunu oynamayı sağlıyor.İşi yokuşa sürmeden planlanmış güzel platform oyun mantığı ne öl nede geç eğlendiriyor.Geçmek için uygun refleks ve hareketleri kafanda planlayarak level içinde kısımları geçmeye çalışıyorsun.

wiki wonderboy deluxe
http://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Boy_%28video_game%29

<a href="http://www.youtube.com/v/Bvim7O9RvK0&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Bvim7O9RvK0&rel=0</a>

wiki sonic the hedgehog
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_the_Hedgehog

<a href="http://www.youtube.com/v/-yg7cQp3LWI&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/-yg7cQp3LWI&rel=0</a>



Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.141



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #48 : Mart 25, 2013, 14:09:09 ÖS »

Mame'de oynadığım bir oyun var.Wonderboy deluxe 1986 yılında çıkmış .Sega Sonic ise 1991 yılnda çıkmış.Her iki oyunda SEGA firmasına ait. wonderboyun deluxe oyun motoru sonic çok yakın hatta sonic oyunu ile yenilikci bir platform oyunu yapmışlar oynanabirlik ikisinde üst seviyede.her iki oyunda mesala bir zorluk durumu engel veya düşman bir yartık var ise bir sonraki level'lerde bunların kombinasyonu olarak karşına geliyor.Buda oyunu oynamayı sağlıyor.İşi yokuşa sürmeden planlanmış güzel platform oyun mantığı ne öl nede geç eğlendiriyor.Geçmek için uygun refleks ve hareketleri kafanda planlayarak level içinde kısımları geçmeye çalışıyorsun.

Zaten oyun sanatındaki en büyük sorunlardan biri zorluk derecesinin ayarlanmasıdır. Birçok oyun aşırı zor bazıları ise aşırı kolay olmaları nedeniyle keyif vermemektedir. Örneğin Shadow Of The Beast gibi bir programcılık ve sanat harikası oyun, anlamsız zorluk derecesi nedeniyle sadece seyirliktir. Arcade'lerde ise genelde verilen emeğin karşılığını alırsınız ve oyunda ustalaştıkça oyunu sonuna kadar götürebilirsiniz.

Amiga'da zorluk derecesi iyi ayarlanmış oyunlar olarak hatırladığım birkaç tanesi; Battle Squadron, Hybris, SWIV, Bitmap Brothers oyunları (Xenon 1 ve 2 hariç), Jim Power, Team 17 oyunları (Alien Breed serisi, Super Frog vb) sayılabilir. Psygnosis oyunlarının birçoğunda (Brian The Lion ve Lemmings hariç) zorluk derecesi berbattır. Şahsen bu kadar yıllık oyuncu olarak bir oyunda gereksiz bir zorluk ile karşılaşırsam o oyunu prensip olarak oynamak istemiyorum.

Aslında kronolojik olarak baktığımda en zor oyunlar 8-bit'te idi, 16-bit'te zorluk biraz gevşedi, 32-bit'te ise iyice yumuşadı.
Logged
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.149



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #49 : Mart 25, 2013, 14:26:34 ÖS »

Mame'de oynadığım bir oyun var.Wonderboy deluxe 1986 yılında çıkmış .Sega Sonic ise 1991 yılnda çıkmış.Her iki oyunda SEGA firmasına ait. wonderboyun deluxe oyun motoru sonic çok yakın hatta sonic oyunu ile yenilikci bir platform oyunu yapmışlar oynanabirlik ikisinde üst seviyede.her iki oyunda mesala bir zorluk durumu engel veya düşman bir yartık var ise bir sonraki level'lerde bunların kombinasyonu olarak karşına geliyor.Buda oyunu oynamayı sağlıyor.İşi yokuşa sürmeden planlanmış güzel platform oyun mantığı ne öl nede geç eğlendiriyor.Geçmek için uygun refleks ve hareketleri kafanda planlayarak level içinde kısımları geçmeye çalışıyorsun.

Zaten oyun sanatındaki en büyük sorunlardan biri zorluk derecesinin ayarlanmasıdır. Birçok oyun aşırı zor bazıları ise aşırı kolay olmaları nedeniyle keyif vermemektedir. Örneğin Shadow Of The Beast gibi bir programcılık ve sanat harikası oyun, anlamsız zorluk derecesi nedeniyle sadece seyirliktir. Arcade'lerde ise genelde verilen emeğin karşılığını alırsınız ve oyunda ustalaştıkça oyunu sonuna kadar götürebilirsiniz.

Amiga'da zorluk derecesi iyi ayarlanmış oyunlar olarak hatırladığım birkaç tanesi; Battle Squadron, Hybris, SWIV, Bitmap Brothers oyunları (Xenon 1 ve 2 hariç), Jim Power, Team 17 oyunları (Alien Breed serisi, Super Frog vb) sayılabilir. Psygnosis oyunlarının birçoğunda (Brian The Lion ve Lemmings hariç) zorluk derecesi berbattır. Şahsen bu kadar yıllık oyuncu olarak bir oyunda gereksiz bir zorluk ile karşılaşırsam o oyunu prensip olarak oynamak istemiyorum.

Aslında kronolojik olarak baktığımda en zor oyunlar 8-bit'te idi, 16-bit'te zorluk biraz gevşedi, 32-bit'te ise iyice yumuşadı.
Aynen söylediklerine katılıyorum.Yazdıklarına imzamı bile atarım.
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
kuzgun
Üye
****
Mesaj Sayısı: 299



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #50 : Mart 25, 2013, 15:02:54 ÖS »

Ben BaKırköydeki Marmara pasaJının içindeki BiItek Bilgisayara giderdiM. Hatıralarımda hep bir yoğunluk vardır.
Logged
AmonR
Üye
****
Mesaj Sayısı: 476



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Mart 25, 2013, 16:29:46 ÖS »

Ben 3d oyunları çok az oynarım sebebi oyun olmaktan çıkmış gerçeğe dönüşmüş ben gerçeklik aramıyorum ben eğlenmek ve iddalı olmak isterim bunlar bence 3d oyunların içinde olmayan; konular.Bir oyunun süper grafikli gerçekci görüntüsü olabilir ama malesef hiçbir oynama zevki vermiyor bana


Iste bu yahu. 3D oyunlar oyuna benzemiyor ki artik. Gerceklik simulasyonu gibi. Cogunun konusu da vur, kir, oldur'den ibaret. Siddeti zaten sevmem, bir de bu kadar gercekcisine hic gerek yok. Zaten gercek hayat siddet ve stres dolu. Daha bu gun dusunuyordum, nerede Manic Miner'in, Atic Atac'in, Boulderdash'in masumiyeti ve keyfi? Simdiki oyunlarin konu olarak da fazla kendini tekrar ettigini dusnuyorum.


Zaten oyun sanatındaki en büyük sorunlardan biri zorluk derecesinin ayarlanmasıdır. Birçok oyun aşırı zor bazıları ise aşırı kolay olmaları nedeniyle keyif vermemektedir. Örneğin Shadow Of The Beast gibi bir programcılık ve sanat harikası oyun, anlamsız zorluk derecesi nedeniyle sadece seyirliktir. Arcade'lerde ise genelde verilen emeğin karşılığını alırsınız ve oyunda ustalaştıkça oyunu sonuna kadar götürebilirsiniz.

...
Şahsen bu kadar yıllık oyuncu olarak bir oyunda gereksiz bir zorluk ile karşılaşırsam o oyunu prensip olarak oynamak istemiyorum.

Aslında kronolojik olarak baktığımda en zor oyunlar 8-bit'te idi, 16-bit'te zorluk biraz gevşedi, 32-bit'te ise iyice yumuşadı.


Arkadaşlar, aklımdan geçenleri tam olarak ve gayet güzel şekilde ifade etmişsiniz.
Direkt imzamı atabilirim yani... 


Bu arada, tez vakitte Oyunbozan Ralph (Wreck It Ralph) filmini izlemek istiyorum;
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6040.0
Özellikle bizler için oldukça eğlenceli (ve belki de duygusal) olacağını düşünüyorum. 
Logged

Sinclair: ZX Spectrum +2
Sega: Saturn, Dreamcast
Microsoft: XBOX
Sony: PS1, PSP ve sonunda PS2
Nintendo: GBA, DS Lite ve sonunda Wii
Handhelds: GP2X, Dingoo A320, Samsung Galaxy S Wi-Fi 5" mini android tablet
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.141



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #52 : Mart 25, 2013, 16:48:26 ÖS »

Ben BaKırköydeki Marmara pasaJının içindeki BiItek Bilgisayara giderdiM. Hatıralarımda hep bir yoğunluk vardır.

Ben de arada giderdim. Oradan Final 3 kartuşu ve 1084 için TV tuner cihazı almışlığım vardır.

Biltek denince Sky da gelir akla; "Biltek vs Sky". Kim kazanırdı dersiniz?
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #53 : Mart 26, 2013, 03:53:19 ÖÖ »

bende Sky sound sampler var Kahkaha  stereo!! Kahkaha
Logged
Gokhan Ozkan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.090



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #54 : Mart 26, 2013, 12:00:20 ÖS »

Ben BaKırköydeki Marmara pasaJının içindeki BiItek Bilgisayara giderdiM. Hatıralarımda hep bir yoğunluk vardır.
Oradan azmı oyun almıştım.
Logged
atlantis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.066



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #55 : Mart 26, 2013, 12:01:51 ÖS »

bende Sky sound sampler var Kahkaha  stereo!! Kahkaha

Sky sound sampler ne işe yarıyor tam olarak.
Logged

Truva Linux
http://www.truvalinux.org.tr
http://retromiga.blogspot.com
--------------------------------
Banana ARM Türkiye Destek Sitesi
https://www.banana.gen.tr
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #56 : Mart 26, 2013, 12:40:11 ÖS »

bende Sky sound sampler var Kahkaha  stereo!! Kahkaha

Sky sound sampler ne işe yarıyor tam olarak.

Amiga'ya teyp, CD calar, vs gibi ses kaynaklari baglayip ses kaydetmek (orneklemek) icin kullaniliyor. Paralel porta takilir. Sky'in sound samplerinin ses kalitesi ortalamaydi. Malum bu gun her bilgisayarin ses girisi (mikrofon ve line in) oldugu icin pek kimsenin aklina gelmiyor bir zamanlar amiga c64 gibi bilgisayarlara ses kaydedebilmek icin ayri bir arabirim gerektigi.
Logged
atlantis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.066



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #57 : Mart 26, 2013, 12:45:56 ÖS »

Sağol. Merak ediyordum ama net bilgi bulamamıştım.
Logged

Truva Linux
http://www.truvalinux.org.tr
http://retromiga.blogspot.com
--------------------------------
Banana ARM Türkiye Destek Sitesi
https://www.banana.gen.tr
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.149



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #58 : Mart 26, 2013, 13:29:44 ÖS »

Yakında octamed sound studio'da  birkaç saniyelik hazırladığım müzik koleksiyonumu amiga yayınlayacağım.Amiga'da ilk productum olcak .En uzun parca 1 dakkia civarında.


Bakınız octamed sound studio


Bakınız audio master





Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.141



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #59 : Mart 27, 2013, 14:49:51 ÖS »

Yahu o zamanlar kısıtlı imkanlarla birşeyler yapmaya uğraşıyorduk. Sound sampling de önemli bir uğraşı idi. İş kolaylaşınca insanın yapası gelmiyor galiba

PC'ye geçince DAC (digital-audio-copy) programları ile CD'deki sesleri doğrudan okutup L3enc ile 'encode' etmeye başladığımda 'sampling' işi de tarihte kalmış bir uğraşı oldu. Bu kombinasyonu uyguladığım ilk CD de Chris Huelsbeck'in Turrican Soundtrack'i idi. Bu arada aklıma gelmişken net'e de bir bakayım dedim, bu konuda da kickstarter projesi varmış.

http://www.kickstarter.com/projects/chris-huelsbeck/turrican-soundtrack-anthology-by-chris-huelsbeck
Logged
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: