Samurai
Ziyaretçi
|
|
« Yanıtla #360 : Aralık 04, 2015, 03:02:33 ÖÖ » |
|
Teşekkürler....
|
|
« Son Düzenleme: Nisan 09, 2016, 13:50:34 ÖS Gönderen: Samurai »
|
Logged
|
|
|
|
gameretro
|
|
« Yanıtla #361 : Aralık 06, 2015, 16:20:34 ÖS » |
|
Merhaba ;
Elimde bulunan arcade şase artık beni bıraktı.Ben onu bırakmamıştım ama bende pes ettim.Tüpü ve şaseyi kaldırıp attım.55 ekran yeni bir tüp ve şase bulana kadar 1084S monitörde oyunları çalıştırmak için 9pin görüntü kablosunu sizin konuda verdiğiniz şekilde yaptım.Bir kaç oyunda sorun yok bazı oyunlarda hafif çizgiler mevcut,bazı oyunlarda ise direk kayan bir görüntü söz konusu.Scart ile tv bağlantısını daha önce yapmıştım.Kartları tv'de denedim hiç bir sorun yok.Ancak 1084s bağlantısı yaptığımda yukarıdaki sorunlar çıkıyor.Analog rgb ve digital rgb gibi sorunlardan bahsedilen bir kaç yazı okudum.Ancak tam olarak bir çözüm bulmadım.Yardımcı olursanız sevinirim.
Not: Monitör amiga ve commodore64 ile devamlı kullanımda hiç bir sorunu yok.
Şimdiden Teşekkürler.
Saygılar.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
yavuzg
|
|
« Yanıtla #362 : Aralık 06, 2015, 16:34:50 ÖS » |
|
v-hold ayari olmasi lazim onla oynadin mi?
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
yavuzg
|
|
« Yanıtla #364 : Aralık 06, 2015, 23:04:18 ÖS » |
|
Bende de var o 1084S'den ve gerçekten v-hold yokmuş onlarda. Benim aklımda diğer monitörümün (1702) ön panelindeki V-hold kalmış.
1084S eskiden masa üstümde arcade tamiratları için kullanırdım. Hiç kayma sorunu olduğunu hatırlamıyorum.
Yine de, şunları deneyebilirsin;
1) Dikey görüntüyü büyüterek dene 2) Dikey görüntünün pozisyonu ile oyna 3) Video hattında (R G B ve CSYNC) sinyal voltajını düşürmek için direnç (250-500 Ohm arası)ve AC coupling (DC bileşeni izole etmek için) 220uF elektrolitik kondansatörler kullanmayı denedin mi?
Aklıma gelenler bunlar. Monitöründe yaşlanmadan ötürü bazı sorunlar oluşmuş olabilir. C64'de bunu (henüz) yakalamamış olabilirsin zira muhtemel C64'ün PAL'dir. Arcade kartları NTSC sinyali "gibi" 60Hz görüntü verir ("gibi" diyorum çünkü NTSC composite video encoding standardıdır encode edilmemiş RGB sinyali için NTSC veya PAL diye birşeyden bahsetmek teknik olarak mantıksız). Monitörün 60 Hz'e kilitlenemiyor olabilir.
Sorunlu kartlar neler mesela? Mortal Kombat ise o kartlar zaten kendine has saçma sapan bir refresh rate'e sahip (53 küsür Khz miydi neydi tam hatırlayamadım).
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Heroman
|
|
« Yanıtla #365 : Ocak 15, 2016, 17:08:13 ÖS » |
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Jester
|
|
« Yanıtla #366 : Mart 10, 2016, 00:07:37 ÖÖ » |
|
Neo Geo kabini yapma konusunda bende ar-ge durumundayım bu thread e geliyorum gidiyorum her seferinde keşke su resimler uçmasaydı diye geçiriyorum içimden
|
|
« Son Düzenleme: Mart 27, 2016, 04:08:47 ÖÖ Gönderen: Jester »
|
Logged
|
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
|
|
|
Jester
|
|
« Yanıtla #367 : Mart 28, 2016, 16:26:07 ÖS » |
|
Yavuz üstad söyle bir teklifte bulunsam; eğer bu thread de uçmuş olan fotoğraflar duruyor ise bir klasörde vs. bana komple göndersen onları bende dosya numaralarından bakarak derli toplu bir PDF haline getirsem, ne dersin ?
|
|
|
Logged
|
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
|
|
|
asit
|
|
« Yanıtla #368 : Mart 28, 2016, 16:39:53 ÖS » |
|
Valla süper olur böyle bir çalışma ile de ölümsüz leşmiş olur bence
|
|
« Son Düzenleme: Nisan 11, 2016, 20:56:24 ÖS Gönderen: asit »
|
Logged
|
Amiga 500 C64 Ps1 Ps2 Atari 2600 Sega mega drıve 2 Xbox 1 Xbox 360 Nintendo wii
|
|
|
xihtim
Yeni Üye
Mesaj Sayısı: 2
|
|
« Yanıtla #369 : Nisan 26, 2016, 01:57:50 ÖÖ » |
|
merhaba yavuz abi, yaptığın çalışmaların gerçekten çok fazla azim ve emekle ortaya çıktığı aşikar.. bende senin çalışmalarını okudukça böyle bir kabin yapmamın mümkün olduğuna inandım, kendim için bir proje çizmeye (hem kağıt üstünde hem sketchup üzerinde) başladım. ingilizcem pek iyi olmadığı için en büyük yol haritam senin yazıların, lakin resimlerin olmaması bazı detayları anlamamı çok zorlaştırıyor. Detayların çok önemli olduğu aşikar, tüm detayları anlamadan imalata kalkışmak bir sürü olası sorun ve hayal kırıklığı ile sonuçlanır.. bu nedenle resimler gerçekten çok yol gösterici oluyor. eğer resimler hala duruyorsa (topluca karışık bir şekilde bile olsa) yeniden paylaşman mümkün olur mu? yazılardan yola çıkararak resimleri eşleştirip anlaşılmayan yerlerdeki tüm detayları görebilir bu işe niyetlenen herkes böylelikle.
|
|
|
Logged
|
|
|
|
yavuzg
|
|
« Yanıtla #370 : Nisan 26, 2016, 14:37:58 ÖS » |
|
öncelikle hoş geldin, kolay gelsin... Haklısın resimleri güncellemem lazım ama çok vakit alan bir iş (SCARTCADE yazısındaki resimleri 1 haftada güncelleyebildim). biraz da başladım ilk bir kaç sayfayı güncellemeye. bütün problem eskiden bedava olup da şimdi paralıya dönen imageshack sitesinden kaynaklanıyor. Güncellemede yaşadığım zaman kaybı ise tek tek mesajları edit ederken imageshack'in zamanında bozduğu imaj isimlerinden elimdeki hangi resme denk geldiğini anlamak ve sonra o resmi alıp başka siteye yüklemek ve akabinde o yeni sitede resme verilen imaj linkini kopyalayıp forum mesajına yapıştırmak biraz zaman alıyor Bu işi toplu yapamıyorum zira yeni siteye yüklediğin fotonun da adı değiştirildiği için hangisi hangisiydi sorunu ortaya çıkıyor Dolayısıyla bi boş anımda güncelleyeceğim kısmetse...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
xihtim
Yeni Üye
Mesaj Sayısı: 2
|
|
« Yanıtla #371 : Nisan 26, 2016, 16:52:13 ÖS » |
|
Hoş bulduk abi teşekkürler:) tahmin edebiliyorum, 100lerce resim söz konusu, tek tek eksik olanı bulup eşleştirmek gerçekten zaman alıcı bir iş. beklemedeyim o zmn, sen yükledikçe okumak için. ellerine sağlık şimdiden
|
|
|
Logged
|
|
|
|
yavuzg
|
|
« Yanıtla #372 : Haziran 20, 2016, 04:06:15 ÖÖ » |
|
hort!!!
483 fotonun linklerini güncelledim. Artık resimler gözüküyor olması lazım...
|
|
|
Logged
|
|
|
|
16bit_lover
|
|
« Yanıtla #373 : Haziran 20, 2016, 08:51:19 ÖÖ » |
|
Süper!
|
|
|
Logged
|
|
|
|
Jester
|
|
« Yanıtla #374 : Haziran 20, 2016, 10:17:47 ÖÖ » |
|
Yavuz hocam çok çok teşekkürler, uzun zamandır heyecanla beklediğim bir şeydi, ellerine sağlık
|
|
|
Logged
|
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
|
|
|
|