Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek
Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SEGA ST-V Arcade kartını ev konsolu haline getirmek  (Okunma Sayısı 203508 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.784



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #90 : Eylül 05, 2013, 14:23:04 ÖS »

@byeni ben hiç denemedim, videolardan falan işte. deneyim gibisi yok.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #91 : Eylül 05, 2013, 17:26:00 ÖS »

tolga'nın baskılı devrelerle ilgili şöyle bir deneyimi vardı...

http://retromaster.wordpress.com/pcb-making/
Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #92 : Eylül 05, 2013, 17:43:24 ÖS »

Bir oyun konsolunun bir supergun'dan en önemli farkı her tür görüntü veren cihaza bağlanabilir olmasıdır. Bundan kastettiğim, tamam RGB görüntü elde edebileceğimiz en net görüntü biçimi ama bildiğiniz üzere düşük çözünürlükte çalışan bu tür arcade boardlar 15Khz görüntü verir (VGA-SCART projemde bunun detaylarını anlatmıştım). 15Khz'lik bir RGB görüntüsünü ancak eski bir CRT TV veya eski bir VGA monitör gösterebilir (örn. Commodore 1084). Yani evinizin salonundaki LCD TV'ye RGB bağlantı yapsanız da modern TV'niz muhtemelen bu düşük sinyale sync olamayacaktır.

Yavuz bey, burada yanıldığınızı düşünüyorum. Eğer LCD TV'nin üzerinde SCART bağlantısı varsa, çok büyük ihtimalle 15Khz RGB görüntüyü alacaktır. Hatırladığım kadarıyla, SCART üzerinden RGB modunda da olsa SYNC sinyali Composite Video girişi üzerinden alınır. Dolayısı ile TV NTSC ya da PAL'e sync olabiliyorsa, buna karşılık gelen RGB sync'e de (=15khz) sync olabilir.

İşin gerçeği, aslında SCART'ta özel olarak RGB modu diye bir mod yoktur. RGB girişleri, external ekipmanların TV sinyali üzerine overlay yapabilmesini sağlamak için konulmuştur. Zaten bu yüzden, SCART üzerinde TV'yi otomatik olarak RGB moduna almak için kullandığımız pin'in ismi Blanking'dir, yani Composite Video girişini devre dışı bırakmak için kullanılan bir sinyaldir bu. RGB-SCART kabloları aslında bu özelliğin spesifik bir kullanımıdır.

Kısaca: LCD TV'nizde SCART bağlantısı varsa, NTSC ve RGB destekliyorsa, 15khz olarak RGB girişini alabilirsiniz. Tabii standart olmayan line rate'ler için durum farklı olabilir, ama o zaman external NTSC/PAL encoder'ın da çalışacağından şüpheliyim.

Wikipedia'dan:
The original specification defined pin 16 as a high frequency (up to 3 MHz) signal that blanked the composite video. The RGB inputs were always active and the signal 'punches holes' in the composite video. This could be used to overlay subtitles from an external Teletext decoder.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #93 : Eylül 05, 2013, 20:27:53 ÖS »

sevgili tolga abacı, aslında söyledikleriniz doğru. Yazımı verdiğiniz bilgiler ışığında değiştirmem gerek. Açıklamalarınız için teşekkürler...

Okuduğum arcade forumlarında hep "bazı" (nadir de olsa) LCD TV'lerin RGB sinyalini yakalayamadığından bahsediliyordu.

Denemelerimi yaparken evimin salonundaki Philips LCD TV'ye SCART'tan giriş yaptığımda görüntü aldım ancak görüntü yukarı doğru kayık ve alt tarafında karman çorman bir eklenti vardı. Çocuğun odasındaki dandik Axen LCD'de ise görüntüde bir sorun yoktu.

Bu sebeple bir çok video çıkışı olan bu encoder'ı yaparak olabilecek her türlü TV/monitör de kullanılabilecek bir konsol olmasını istedim.

Ayrıca, arkadan görüntüsü de pek bi havalı oldu konsolun  bir sürü çıkış falan...

Neyse, bahsettiğim "RGB modu" da Pin 16 (Blanking) ya 3 volt verirseniz TV input sinyalinin RGB olduğunu anlayarak RGB moduna geçiyor. Hiçbirşey vermezseniz görüntüyü composite bekliyor (muş).

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi bunlar okuyarak proje sırasında yabancı forumlardan öğrendiğim  şeyler. Zaten her zaman "amatör" olduğumu söylerim (PCB denemelerimden belli oluyordur).

Uyarı için teşekkürler, okuyanlar yanlış bilgilenmesin, yazıyı düzelteceğim...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #94 : Eylül 05, 2013, 20:37:34 ÖS »

tolga'nın baskılı devrelerle ilgili şöyle bir deneyimi vardı...

http://retromaster.wordpress.com/pcb-making/


ben de sonraki projelerimde PCB'leri nasıl daha profesyonel gösterebilirim diyordum (Şu yeşil soldermask olayı). Süpermiş...

Yanlız LW3D sen de rezil mi etmek istiyorsun beni bizim devreler tolga abacının devreleri yanında kaba saba kalıyor. benim PCB yolları yaprak sarması kalınlığında, onunkiler saç teli Kahkaha
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #95 : Eylül 05, 2013, 21:03:34 ÖS »

Evet, PCB çıkarma işindeki stajımızı tamamladıktan sonra daha karışık olan video encoder devremizin PCB'sini çıkartabilecek tecrübeye eriştiğimi düşünüyorum.

Benzer şekilde önce PCB'mizin çıktısını alıyoruz Lazer yazıcımızdan.



Daha sonra kestiğimiz çizimimizi güzelce yıkayıp yağlarından ve izlerinden arındırdığımız plaketimizi hafif ısıtıp üzerine yerleştiriyoruz.



Yaklaşık 5 dakika boyunca tüm ince hatların iyice plakete yapıştığına emin olmak için ütünün ucuyla bastıra bastıra ütülüyorum.



arada ütüyü plaketin üzerine sabit tutup (yorgunluk atmak için de iyi fırsat) tekrar bastıra bastıra ütülüyorum.



Sonra plaketi ılık su dolu kabımıza bırakıyoruz



Kapta 5-10 dakika bekleyen PCB'nin üzerindeki foto kağıdı yavaş yavaş kabarmaya başlıyor.



Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #96 : Eylül 05, 2013, 21:11:51 ÖS »

Yine kağıdın kabasını elimizle dürterek yavaş yavaş temizleyip özellikle hatların arasında kalmış ince kağıt tabakasını da diş fırçası ve Camsil ile hafif hafif temizliyorum.



PCB'yi yine asitli çözeltimizin içine atıyorum. Bakırların yavaş yavaş erimesini izlemek çok zevkli  Kahkaha



Artık çuvallama yok. Kaptık bu PCB çıkartmayı...



Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #97 : Eylül 05, 2013, 21:28:30 ÖS »

PCB üretim aşamasında artık sıra parçaları monte edebilmek için delikleri açmaya geldi. Bu iş için özel bir minyatür sütun matkap kullanmadım. Dremel ve matkap uç seti ile bu işi halledebilirim.



Elektronikçilerde bu iş için çok daha ucuz çözümler de mevcut (bir teyp motorunun ucuna takılmış basit bir mandren gibi).

Neyse ben Dremel ile delikleri sabırla açıyorum. Ancak keşke delik yerlerini, yani lehim yapılacak noktaları biraz daha geniş tutsaymışım diyorum içimden. Neyse, bir sonraki projede öyle yaparım artık diyorum...



Delikleri deldik. PCB'ler hazır. Bunlar Güç çevirici ve video encoder.



Bu da konsolun ön paneli için olan PCB.



Artık sıra devrelerin montajına geldi...

Logged

Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.692



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #98 : Eylül 05, 2013, 21:52:16 ÖS »

Sezon finali..

Gelecek sezonu sabırsızlıkla bekliyoruz.. Kahkaha
Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 641



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #99 : Eylül 05, 2013, 21:54:21 ÖS »

PCB gayet güzel çıkmış, tebrikler.

Burada pad'lerin parçalarının delerken gitmesi benim tecrübelerime göre matkap ucunun yeterli kalitede olmadığına işaret. Bu iş için standart HSS (High Speed Steel) uç yerine Tungsten Carbide uç kullanmak çok daha iyidir, çünkü bu PCB materyali (epoxy) çok sert ve matkap uçlarını da çok kısa sürede körelten bir materyaldir. Dezavantajı, tungsten carbide (sanırım piyasada elmas deniyor) uçların daha pahalı olması ve kolayca kırılmasıdır, o yüzden matkap standı kullanmanızı tavsiye ederim. Ayrıca delerken biraz su ile delinen bölgeyi ıslatmak da hem çıkan ısının bir kısmını alıyor hem de epoxy tozlarının fazla dağılmasını engelliyor, bu konuda dikkatli olun çünkü bu tozlar kanserojendir.

Alternatif olarak piyasada bulunan başka bir PCB materyali daha vardı ama adını hatırlamıyorum (Özkan neydi yaw? ). Biraz daha tahtaya benzeyen bir yapısı vardır, nispeten daha zayıftır ama delmesi kesmesi vs. çok daha rahattır. Özellikle ısıtılınca ekmek gibi kesilir .

SCART konusunda ise, encoder da tüm problemleri çözmeyebilir çünkü kullanılan encoder chip'i de gelen sync sinyalini beğenmeyebilir. O zaman yine benzer kayma vb. problemler yaşanabilir. Tabii ST-V özelinde çalışacağından emin olduğumuz bir encoder kullanıyorsak görüntü almada sorun yok, ancak Composite Video'ya geçişten ötürü ciddi kalite kaybı yaşanacaktır, bundan kaçış yok.

Aslında tam olarak bazı TV'lerin neden sync sinyallerini beğenmediklerini bilebilsek, o zaman bir ihtimal sync conditioner gibi bir devre yapılıp sync sinyali biraz modifiye edilerek bu TV'lerin beğeneceği hale getirilebilirdi. Tabii bunu yapmak mümkün mü şu aşamada bir şey söylemek zor.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #100 : Eylül 05, 2013, 22:23:40 ÖS »

Önce voltaj çeviriciden başlıyorum. Sonuçta her şeyin başı güç. ST-V board ve video encoder 12V ve 5V ile beslenecek... Yanlız küçük bir detay var halletmem gereken. Voltaj çevirici devrede büyük bir toroidal bobin olması gerekiyor (Datasheet'in tavsiye ettiği parçalara internetten bakarak nasıl bir şey olduğunu öğrendim). Bu bobin 50uH (micro henry) değerinde ve 5 Amper'lik DC akıma dayanabilmeli. Online olarak bulamadım, Konya sokakta da ancak 100uH ve 2.5A lik buldum. Ancak küçük bir modifikasyon ile bu bobini 50uH ve 5A'e dönüştürebilirim diye düşündüm. Konya sokaktan dönüş yolunda pasajın en alt katındaki bobinajcılardan 5 Amper'e dayanacak izolasyonlu kalın bakır kablo aldım 1 metre kadar.

Eve gidince hazır bobini yuvasından söktüm.



Sonra bakır kablosunu da geri sararak söktüm.



İnternetten bulduğum toroid bobin değeri hesaplayan bir siteden bu "sarı-beyaz" toroid malzemesinde 50uH değerini elde edebilmem için gereken sarım sayısını hesapladım (http://www.66pacific.com/calculators/toroid_calc.aspx)

Sanırım 23-24 tur olması lazımdı hatırladığım kadarıyla. Sonra bobinajcıdan aldığım kalın kabloyu toroide sarıyorum.



Bobin hazır. Diğer parçaları ve şemayı alıp montaja başlayabilirim.



MBR1045 ve LT1074'için aldığım soğutucuları da monte ediyorum. Malum 5A akım geçecek bunların üzerinden. Oldukça ısınacaklardır. Bu soğutucular yeterli olurmu bilmiyorum ama tasarımımda voltaj çeviricinin hemen yanına küçük bir fan yerleştirmeyi düşünmüştüm. Bakalım göreceğiz...



Devrenin montajını yapıyorum. Bu pek uzun sürmüyor zaten basit bir devreydi.



Şimdi 12 V verip bakalım ne oldu? Sonuç gayet tatmin edici... 4.99V!



Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #101 : Eylül 05, 2013, 22:44:46 ÖS »

tolga'nın baskılı devrelerle ilgili şöyle bir deneyimi vardı...

http://retromaster.wordpress.com/pcb-making/


Yanlız LW3D sen de rezil mi etmek istiyorsun beni bizim devreler tolga abacının devreleri yanında kaba saba kalıyor. benim PCB yolları yaprak sarması kalınlığında, onunkiler saç teli Kahkaha


Mümkün değil...Siz forumumuzun ve retroperver camiamızın göz bebeklerinden birisiniz. Ne haddimize... Forumca işi gücü bıraktık, bu başlığa kilitlendik...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #102 : Eylül 05, 2013, 22:45:19 ÖS »

PCB gayet güzel çıkmış, tebrikler.

Burada pad'lerin parçalarının delerken gitmesi benim tecrübelerime göre matkap ucunun yeterli kalitede olmadığına işaret. Bu iş için standart HSS (High Speed Steel) uç yerine Tungsten Carbide uç kullanmak çok daha iyidir, çünkü bu PCB materyali (epoxy) çok sert ve matkap uçlarını da çok kısa sürede körelten bir materyaldir. Dezavantajı, tungsten carbide (sanırım piyasada elmas deniyor) uçların daha pahalı olması ve kolayca kırılmasıdır, o yüzden matkap standı kullanmanızı tavsiye ederim. Ayrıca delerken biraz su ile delinen bölgeyi ıslatmak da hem çıkan ısının bir kısmını alıyor hem de epoxy tozlarının fazla dağılmasını engelliyor, bu konuda dikkatli olun çünkü bu tozlar kanserojendir.

Aslında uçlar kaliteli diye düşündmüştüm (sonuçta dremel ya bi dünya para verdik kaliteli olmak zorunda  Kahkaha). Neyse bunlar ilk PCB'ler, ilerde daha kompleks projeler için bir stand edinirim... Kanserojen konusunda sanırım biraz geç kaldım, diğer projelerimde bir de bu projenin kasa yapımı ve boyama süreçlerinde bolca kimyasal aldım sanırım. Bi de tabii sigarayı bırakmak lazım herşeyden önce


Alternatif olarak piyasada bulunan başka bir PCB materyali daha vardı ama adını hatırlamıyorum (Özkan neydi yaw? ). Biraz daha tahtaya benzeyen bir yapısı vardır, nispeten daha zayıftır ama delmesi kesmesi vs. çok daha rahattır. Özellikle ısıtılınca ekmek gibi kesilir .

SCART konusunda ise, encoder da tüm problemleri çözmeyebilir çünkü kullanılan encoder chip'i de gelen sync sinyalini beğenmeyebilir. O zaman yine benzer kayma vb. problemler yaşanabilir. Tabii ST-V özelinde çalışacağından emin olduğumuz bir encoder kullanıyorsak görüntü almada sorun yok, ancak Composite Video'ya geçişten ötürü ciddi kalite kaybı yaşanacaktır, bundan kaçış yok.

Kalite konusunda haklısınız. O yüzden CXA1645 kullandım. Bu çip hem giren RGB sinyallerini de çıkış olarak veriyor, hem S-Video hem de Composit çıkışları var. Yani konsolun 3 tür video çıkışı oldu. Yani hangisi uyarsa onu bağlayabiliyorsunuz. RGB'nin eline tabii ki kimse su dökemedi ama eğer bir şekilde bir projenizde S-Video veya Composit çıkış almanız gerekirse tavsiye ederim CXA1645'i, Compositin bile görüntü kalitesi gerçekten çok da kötü değil hele S-Video nerdeyse RGB kalitesinde diyebilirim...

Aslında tam olarak bazı TV'lerin neden sync sinyallerini beğenmediklerini bilebilsek, o zaman bir ihtimal sync conditioner gibi bir devre yapılıp sync sinyali biraz modifiye edilerek bu TV'lerin beğeneceği hale getirilebilirdi. Tabii bunu yapmak mümkün mü şu aşamada bir şey söylemek zor.

Bu devrede aslında arcade PCB'den gelen composit sync sinyalini LM1881 ile temizliyorum ve harici NTSC kristali ile osile edilen 74LS04 ile kendi subcarrier frekans üreticimi kullanıyorum. Bu sebeple aslında bir tür sync conditioner yapmışım gibi bir şey oldu. Aslında önce PAL kristal kullanmıştım ama sonra değiştirdim (bambaşka bir sebepten - yeri gelince anlatacağım). Devre bu anlamda NTSC/PAL converter gibi de olmuştu. Gerçi günümüzde tüm TV'ler artık NTSC/PAL hepsini destekliyor ya neyse...

Bu şekilde S-video çıkışımla besleyince LCD TV'mde gözlemlediğim sorun kalmadı. Sanırım ST-V oyunun orijinal satır sayısı ile de alakası olabilir. Yani S-Video'dan "standart" NTSC gönderince TV sorun çıkartmadı.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #103 : Eylül 06, 2013, 00:47:08 ÖÖ »

Şimdi sıra diğer elektronik bileşenlerin montajında. @tolga abaci'nin da belirttiği gibi her ne kadar kullanımı SCART kullanma şansına sahip biz euro bölgesi sakinleri için pek de gerekli olmasa da (bzaı ender uyumsuz LCD TV'ler dışında - malesef bana denk gelmiş  ) video encoder'ımızı ve joystick portlarını içeren ön panel PCB'sinin montajına geçiyorum.

Kullandığım video encoder entegresi Sony CXA1645. Bu entegre sony playstation'da kullanılmış. Zaten datasheet'inde video oyunları için tasarlandığı belirtiliyor.



Video encoder ve voltaj çevirici montajı bitti.



Bu da ön panel parçası.



Ve tabii tüm bu ekipmanı bir araya getirecek olan JAMMA harness.

Logged

Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #104 : Eylül 06, 2013, 00:52:47 ÖÖ »

Harika gidiyor Yavuz abi.. Bu plâketten birde cnc işi ile tertemiz cillop gibi bir pcb elde ediyorlardı ama herhalde bizler için işin işinden çıkılır gibi bir tarafı yok. Hani eski bir yazıcı olur, kafasına motor felan koyarsın, mandren ve uç takımını monte edersin, al sana cnc. Oldu mu? Valla teferruatını ve ne kadar olur yanı vardır tam emin değilim. Ama Yavuz abi, çalışmaların bunlara hiç ihtiyaç bırakmayacak şekilde tertemiz oldu.   : )     

Forumca işi gücü bıraktık, bu başlığa kilitlendik...

Gökhan abinin bu sözü kendi açımdan çok doğru..

« Son Düzenleme: Eylül 06, 2013, 00:54:34 ÖÖ Gönderen: Selim7 » Logged

Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: