Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma
Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma  (Okunma Sayısı 186921 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #90 : Haziran 06, 2014, 22:43:17 ÖS »

Orchid cevabı vermiş zaten. Ayrıca eğer 3GB'dan fazla ram'in varsa kesinlikle 64bit Windows kullanmanı öneririm.
Evet ram 2+1 3 gb ama hiç 64 bit kullanmayı dusunmemistim bir ara kurarım 64 bit
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #91 : Haziran 06, 2014, 22:45:55 ÖS »

ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok

cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan
bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor.
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #92 : Haziran 06, 2014, 22:46:56 ÖS »

Merhaba,
Kolay gelsin.
Kullanmaya çalıştığın 64 bit, neden 32bitle denemiyorsun? ben win7 de kullanıyorum mame.
MAME32 diye aratmalısın kısaca.
Daha öncesinde MAME UIFX32 0.145 kurmuştum oda çalışmadı hatta youtube da bir video bulmuştum kurulumla ilgili videoyu hazırlayan kişi çok güzel anlatmış bire bir uyguladım ama çalışmadı
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #93 : Haziran 06, 2014, 22:50:31 ÖS »

Merhaba,
Kolay gelsin.
Kullanmaya çalıştığın 64 bit, neden 32bitle denemiyorsun? ben win7 de kullanıyorum mame.
MAME32 diye aratmalısın kısaca.
Daha öncesinde MAME UIFX32 0.145 kurmuştum oda çalışmadı hatta youtube da bir video bulmuştum kurulumla ilgili videoyu hazırlayan kişi çok güzel anlatmış bire bir uyguladım ama çalışmadı
ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok

cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan
bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor.
Teşekkürler dediklerinizi denicem inşallah becerip çalıştırabilirim
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #94 : Haziran 06, 2014, 22:51:49 ÖS »

Cevaplarınız için hepinize teşekkürler
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #95 : Haziran 06, 2014, 22:54:52 ÖS »

Cevaplarınız için hepinize teşekkürler

yardımcı olabildiysek ne ala bugün olmazssa çok zorlama yarın bi daha sakin kafayla bak ben genelde öyle yapmaya çalışırım.
Logged
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #96 : Haziran 06, 2014, 22:55:44 ÖS »

Banada yardımcı olsanız arkadaşlar ? Yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim görüntü alma işinin.
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #97 : Haziran 06, 2014, 22:58:24 ÖS »

Banada yardımcı olsanız arkadaşlar ? Yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim görüntü alma işinin.
bu görüntü konusundan en iyi yavuz anlar şimdi onun üstüne ondan daha iyi anlamadığımız konu hakkında bi şey söylemek yanlış olur yavuzun dediklerini yakip et çözülücektir senin sorununda takıldığın yerleride noktasal olrak sorarsan anladığımız bi şeyse elbette yardımcı olmaya çalışırım.
Logged
kirkoryan
Ziyaretçi
« Yanıtla #98 : Haziran 06, 2014, 23:01:22 ÖS »

ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok

cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan
bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor.
Peki İbrahim hocam mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe bu ikisi ayrı programlar mı ikisinide kurmamız mı gerekiyor?
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #99 : Haziran 06, 2014, 23:04:26 ÖS »

ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok

cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan
bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor.
Peki İbrahim hocam mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe bu ikisi ayrı programlar mı ikisinide kurmamız mı gerekiyor?
evet biri çekirdek dosya yani oyunları çalıştıran kısım diğeri ise oyunları daha kolay çalıştırmanı sağlayan arayüz eğer elle komut yazarak çalıştımak daha iyi olur dersen 2 inciyi kurmana gerek kalmaz mouse ile kolayca çalıştırıyım dersen evet 2 side lazımlı.
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #100 : Haziran 06, 2014, 23:12:48 ÖS »

ve bunlara dikkat etmeni tavsiye ederim.

1-internetten indirdiğin rom dosyalarını programı kurduğun klasörün içindeki rom klasörünün içine kopyalamana lazım.
2-mameuifx32.exe yi ilk çalıştırdığında bi şeyler arar oyunları bulamaz ise options una gir orda director diye bir yer var oraya tıkla rom klasörünün olduğu yeri göster.
Logged
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #101 : Haziran 06, 2014, 23:44:46 ÖS »

Bana özelden mailini atarsan benim mameki atarım sana.eskiden beri sorunsuz çalışanı
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #102 : Haziran 06, 2014, 23:53:48 ÖS »

Arkadaşlar işte sorun bu. Bu görüntüyüde jumper'lar 15khz ve 31khz'de iken alıyorum. Sadece 15khz olduğu zaman daha çamur gibiydi özellikle desktop ekranı sanki bir kağıt üzerine mürekkep dökülmüş gibi. Sistemde 15khz kurulu bu arada.

Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #103 : Haziran 07, 2014, 00:02:31 ÖÖ »

Ekranın çözünürlük ne şu anda? Kaymayı ve deformasyonu düzeltmek için v&h holla oynaman gerekiyor. 640.480 yapabildin mı?
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #104 : Haziran 07, 2014, 00:03:05 ÖÖ »

Konuyu gaz ve toz bulutundan başlayarak anlatayım Kahkaha

Bildiğiniz üzere tüplü televizyonlar bir elektron tabancasından çıkan ışınların tüpün ön yüzündeki fosfor kaplı maddeye çarpmasıyla görünen ışık saçması temeline göre çalışır.

Elektron tabancası TV tüpünü satır satır (soldan sağa) ve satır sonunda aynen bir daktilo gibi satır başına gelerek tarar. Bu ışın fosfora çarptığında fosfor "bir süre" ışıldar. Bu işi yeterince hızlı yaparsanız insan gözünü aldatarak bir resim görmemiz sağlanır. saniyede 60 defa (Avrupada 50 defa) farklı resim gösterdiğimizde de hareketli resim (motion pciture) yanılsaması oluşur.

Şimdi, analog video sinyali ile çalışan TV'de görüntü satırlardan oluşur. Pixelleri veya bilgisayar dünyasından bildiğiniz çözünürlüğü şimdilik bir kenara bırakın. Avrupada benimsenmiş TV yayın standardında (PAL) 576 görünen satır vardır. Amerika ve Japonya gibi ülkelerde benimsenmiş TV yayın standardında (NTSC) 480 görünen satır vardır. Composite TV analog video sinyaline TV'ye satırbaşı yaptıran bir sinyal (H-Sync - yatay tarama) ve de elektron tabancasını ekranın sol üst köşesine göndererek yeni bir kare'yi çizmeye başlamasını sağlayan bir başka sinyal (V-Sync - dikey tarama) eşlik eder.

480 satırlık "görünen" görüntüyü (aslında 525 satır var, bir kısım satır görünmüyor buna vertical balnking denir - bu konuyu bir kenara bırakalım şimdilik) saniyede 60 defa iletebilmek için saniyede 525 x 60 = 31,500 defa salınan bir sinyal iletmek gerekir (H-Sync). Bir sinyalin saniyede yaptığı salınımı ifade etmek için Hz (Hertz) birimini kullanırız. Saniyede 31,500 defa salınan bir sinyal 31.5Khz'lik bir sinyal demektir. Yani H-Sync hızı 31.5Khz. PAL sisteminde ise yatay tarama hızı (625 * 50 = 31,250) 31,25 Khz.

Buraya kadar OK ise devam edeyim. Eğer TV'miz bu hızdaki bir yayını gösterebilseydi burada bu konuyu tartışmıyor olurduk. Neden mi?

1940'larda icat edilip 1950'lerde standartları oluşturulmaya başlanan NTSC/PAL composite analog video TV yayın standardı her ne kadar 480 görünen satır üzerine kurulmuş olsa da mevcut teknoloji bu yayının bant genişliğini ekonomik olarak iletecek ekipmana sahip değildi. Bunun için zamanın mühendisler 480 satırlık görüntü karesini (frame) sadece tek ve çift satırlardan oluşan 2 ayrı alana (field) bölmüş. Bu sayede, madem 480 satırı bir anda gönderecek yayın bant genişliğimiz yok, bari bu yarım kareleri sırayla gönderelim demişler. Buna da "interlace" video denir. NTSC/PAL/SECAM TV standardı interlaced video üzerine kuruludur ve 480i ve 576i olarak ifade edilir.

Bu şekilde artık saniyede 60 kare TAM ekran görüntüsü göndermek yerine 60 tane yarım ekran görüntüsü (field) gönderince yatay tarama hızımız ne olur? NTSC için 262,5 X 60 = 15,750 Yani şu meşhur 15 KHZ !!!

Peki buraya kadar da anlaştıysak PC'deki durum nedir?

PC'mizin ekran kartının ve bilgisayar grafik teknolojisinin yayın bant genişliği gibi endişeleri hiçbir zaman olmadı. Bu yüzden CGA, EGA, QVGA, VGA v.s. standartları hep "progressive" yani ardışık tarama tekniği ile çalışır. Yani "interlace" diye bir şey yok PC ortamında. Dolayısıyla, örneğin, 640 x 480 ekran çözünürlüğü VGA standardını temsil eder. Bu 480p@60 diye de bilinir. Yatay tarama frekansı da;

480 görünen satır + 44 görünmeyen satır = 524 satır x saniyede 60 kare = 31,440 Hz => ~32,5 Khz

TV'miz bu yatay tarama hızını gösteremez (Hele 800 x 600 hiç!!!)

Bu sebeple PC'Mizin ekran kartına daha az satırlı birşeyler göndermesini bir şekilde söylememiz gerekir.

Bunu da Soft15Khz gibi bir yazılımla veya ArcadeVGA gibi bir kartla yapabiliyoruz.

Soft15Khz yazılımı ile basitçe ekran kartının sürücüsünde gizli olan düşük çözünürlüklü modları açıyoruz. Bunu açmakla kalmayıp, Quickres ile bu modlardan birini (örn 640x480i => dikkat edin intelaced) seçip PC'Yi öyle bağlıyoruz TV'ye.

YANLIZ DİKKAT!!! Bu seçtiğimiz modu da PC'Nin monitörü yakalayamaz. Yani quickres ile seçtiğiniz mod'un çalışıp çalışmadığını PC'Nin monitörümde değil TV'de denemeniz gerekli.

Ohh be yoruldum yazmaktan...
Logged

Sayfa: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: