Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Minimig+  (Okunma Sayısı 5527 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« : Nisan 07, 2014, 14:57:13 ÖS »

Zamanında şüpheyle yaklaştığımız, yapılabilir mi? işe yarar mı? UAE'den ne farkı olacak? dediğimiz Minimig başarıyla tamamlandı yıllardır da satılıyor. Gerçi canlısını görme fırsatım olmadı. Türkiye'de var mıdır ondan da emin değilim. Ama bir hobi projesi sayesinde ortaya çıkan klasik Amiga uyumlu bir cihazın hala üretiliyor olduğunu bilmek güzel.

6 sene öncesine bir flash back yapalım: ttp://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=2195.0

Minimig'den sonra malumunuz FPGA projelerinde bir patlama yaşandı. Daha doğrusu Minimig CommodoreOne'ın ardından gelen dalganın ilk meyvasıydı. Ama proje açık kaynak kodlu olmasına rağmen kimse ufak tefek düzeltmeler haricinde Minimig'in üzerine taş koyamadı. İstisna olarak beta'dan çıkamayan FPGAArcade vardı sadece.

Şimdi de ACube systems yeni FPGA prototipi minimig+'ı duyurdu. Hedeflenen 030/30Mhz işlemci ve AGA benzetimi yapabilecek yeterli FBGA alanı. 32MB fast, 8MB chipram, network ve sd kart desteği. Prototip kartın fotoğrafları aşağıda.




 


* Minimig_Plus_CPU.jpg (216.07 KB, 1200x1040 - Görüntüleme: 3276 kez.)

* Minimig_Plus.jpg (681.63 KB, 1664x1704 - Görüntüleme: 3264 kez.)
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2014, 15:00:06 ÖS Gönderen: wizofwor » Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2014, 15:49:28 ÖS »

Şahsen AGA desteği sunmadığı için Minimig ile pek ilgilenmedim ama bu versiyon hoşuma gitti doğrusu. Yeni teknoloji destekli bir ürün alıp da AGA yazılımlarından mahrum kalmak pek de akıl karı değildi. Ayrıca Ref'in de sık sık vurguladığı gibi A500 etrafta bolca bulunabilen bir cihaz olduğundan, emülasyon için şartları zorlamanın pek bir anlamı yoktu. Orijinal Minimig, AGA'ya geçmeden PC'ye kaçmış olanlara cazip gelebilir sadece.
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2014, 15:52:16 ÖS »

şimdi bu cihaz ne kadara satılıyor ve tam olarak aga desteği varmıdır ?
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2014, 16:34:32 ÖS »

Öncelikle bu cihazın 2 seneden önce çıkmasını beklememek lazım. Amiga'nın geçmişi yarım kalmış işlerle dolu. Yani hiç de çıkmayabilir. Kendisine rakip olarak Fpga Arcade'i görüyorsa çıplak bordun $150-200 seviyesini geçmemesi lazım. Üzerindeki CPU'da biraz önce bulduğum site saçmalamıyorsa 20$ civarında.
Logged

ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.514



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2014, 17:14:20 ÖS »

minimig core u chamelion da gayet guzel çalışıyor yada altera de1 alıcaksınız amiga yı onda çalıştıracaksınız
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2014, 17:24:33 ÖS »

Chamelon'u hep kartuş olarak düşündüğümden yukarıda yazmayı düşünmüşüm. AGA'lı bir cihaz çıkana kadar alınacak en güzel FPGA ürünü Chamelon.
Logged

AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2014, 19:44:53 ÖS »

vay ne güzel, bir türlü fpga arcade i çıkartamayan mike a kapak olur bu


haberin kaynağına bir link alabilir miyim?
Logged

AmigaAmigaAmiga
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.499


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2014, 20:02:18 ÖS »

şahsi kanatim aga olmadan bu tarz cihazları almanın bir espirisi yok
bence geçen bu kadar zamandan sonra alınıcak cihaz agalı on board en az 32mb ramli sd usb ethernet destekli ve 150 doların altında olan ve pc kasalarını klavyelerini kulanabilicek bir kart olur + yazılımsal olarakda telif hakkı demeyin çin yapar ntfs file sistem desteği hdd leri kulanma aslında satılıcak adetler yüksek olsa amiganın arkasına geçicek sağlam bir firma günümüz pc leri ile rekabet edebilicek pc gibi mac gibi bir üçüncü makina olarak amigayı dahi çıkarabilir ancak biraz fazla bilim kurgu filimi gibi oldu
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2014, 22:36:26 ÖS »

@AmigaFUN Yukarıda yazıklarımdan daha detaylı bir bilgi yok malesef. http://www.amiga-news.de/en/news/AN-2014-04-00009-EN.html
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: