Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Orchid'in Atomiswave problemi  (Okunma Sayısı 8104 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.844



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 13, 2014, 19:45:15 ÖS »

Selamlar retroseverler...

Geçenlerde (baya bi oldu aslında   ) @orchid elindeki Atomiswave board'unda kontroller ile ilgili bir sorun olduğunu söylemişti. Ben de gönder bakalım demiştim...

Sorun şöyle; Player 1 ve Player 2 birinci butonların basılı kalması. (Coin sinyalinde de benzer bir sorun olduğunu söylemişti diye hatırlıyorum ama ben gözlemlemedim)

Bu sorun sebebiyle oyun oynanamıyordu.

Sorunu daha net görebilmek için board'u NeoGeo kabinime taktım.



Ve menülerde ilerleyerek "I/O Test" ekranına geldim...



Bu ekranda da görüldüğü gibi buton sinyalleri basılı kalmış.

Şimdi bu tarz sorunlarla çok defa karşılaştım arcade boardlarda. Arcade boardlarda genellikle kontrolleri veri yoluna direk bağlamazlar. Kontroller genellikle bir çeşit kontrol edilebilen "buffer" veya "tranceiver" çipine bağlanır. Bu sayede kontrollerden gelen sinyallerin sadece "belli bir zamanda" okunması (veri yoluna alınması) sağlanmış olur. Genellikle de bu iş için 74245 türü logic entegreler kullanılır.

Neyse herhalde sorun büyük ihtimal böyle bir arızalı elemandandır herhalde diyerek açtım Atomiswave'in içini (ilk defa bir atomiswave gördüğümü söyliyeyim)

O kırmızı kutunun içinde bu varmış demek



JAMMA soketinin kontroller ile ilgili bölümün oralarda bir dizi entegre var ama bunlar görmeyi umduğum 245'ler değil! Çok daha küçükler...



Neyse, tek tek kontrol pinlerini multimetre ile ölçüyorum (GND'a göre) ve hepsi 18-20 MOhm civarında gözüküyor, yani açık devre, ki bu iyi bir şey.



Bizim sorunlu butonlara gelince durum değişiyor. Okuduğum değer 2.5 Ohm, yani neredeyse kısa devre demek. Sorun da bu zaten! (Arcade butonları 0 Volt yani toprağa bağlandığında ateşlenmiş gibi olur. Yani sanılan genel kanının aksine ateşe bastığınızda işlemciye mantıksal 1 değil 0 sinyali gider).



Sorunu bulduk ama sorunlu eleman hangisi acaba???

Veriyolunu kontrol eden entegreler olduğunu düşündüğüm çipler aslında birer filtreymiş. Yani saedece sinyaldeki parazitleri süzen bir bileşen. Normalde bacaklarını ölçtüğünüzde  normal düz bir bağlantıymış gibi gözüküyorlar. Dolaysıyla sorun bunlardan olamaz zira eğer bu filtre entegrelerinde bir sorun olsaydı butona hiç basılamayacaktı, basılmış gibi davranmazdı...

Devam ediyorum ve PCB'nin arka yüzünü görebilmek için Atomiswave'i tamamen söküyorum...



Burada daha aşina şeyler gördüm. Kontrollere (buton ve joysticklerin microswitch'leri) bastığınızda aslında bunların bağlı olduğu veriyolunu GND'a (şase, toprak v.s.) bağlıyorsunuz aslında. Bu bağlantı sırasında eğer GND temiz değilse (tam 0 volt değilse) veya GND üzerinde yğksek frekanslı voltaj sıçramaları (parazit) varsa bu sinyali direk arcade board'un veri yoluna göndermişsiniz demektir. Bunun olmaması için bazı (yeni nesil) arcade boardlarda koruyucu diod'lar kullanılır. Bu diyodlar sayesinde GND üzerinden herhangi istenmeyen bir sinyalin (voltajın) geri akması engellenmiş olur.

Neyse, uzun lafın kısası burada gördüğüm 5 bacaklı mini minnacık entegreler aslında içinde 4 adet diod barındıran minik paketler. Bizim sorunlu butonların bağlı olduğu diod paketini söküyorum...



Diodlar üzerlerinden sadece bir yönde elektik akımını geçirirler, diğer yönden akım geçemez. Multimetre ile bir diod'u ölçerseniz bip der, ölçüm uçlarını ters bağladığınızda da açık devre gözükür.

Ölçtüğümde paketin içindeki 2 diod'un kısa devre olduğunu görüyorum.

Elimde bu tarz minik diod paketlerinden yok. Ancak bu diodlar "koruma" diod'u. Yani aslında olmasalar da board normal bir şekilde çalışır...

Deneyelim bakalım...



Evet, tahmin ettiğim gibi takılan buton sorunu ortadan kalkmış. Sadece butona basılınca ON görüyorum...

E hadi gelmişken bi tur oyun atalım diyorum



Herkese eğlenceli saatler...
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2019, 17:18:36 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

mesa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 868



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2014, 19:54:45 ÖS »

usta Cok iyisin ya ilk kez atomwise board gormene ragmen tereyagdan kil ceker gibi hallediyorsun 
Logged

Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
devilx
Üye
***
Mesaj Sayısı: 226



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2014, 20:01:34 ÖS »

eksılınt ellerine sağlık abi.
Acaba orchid bunu satarmi
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.844



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2014, 20:14:30 ÖS »

eksılınt ellerine sağlık abi.
Acaba orchid bunu satarmi

Onu kendisine sormak lazım tabii ki. Şu an board sorunsuz bir şekilde  çalışıyor.

usta Cok iyisin ya ilk kez atomwise board gormene ragmen tereyagdan kil ceker gibi hallediyorsun 

Temelde hepsindeki mantık üç aşağı beş yukarı aynı işte
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2014, 20:45:10 ÖS »

Orchid servis dışı... Yavuz abi teşekkürler. Sana geri dönüş yapıcam. Şimdi uyumam lazım acilen...

Herkese bol arcade'li pazarlar.
Logged

Lionheart
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 501


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2014, 22:04:47 ÖS »

Yavuz Abi yine harikalar yaratmışsın.Ellerine sağlık. 
Logged
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Eylül 13, 2014, 23:11:20 ÖS »

bende de 2 tane bozuk atomiswave var birinde göruntu yok, diğeri kartuş taksanda kartuş bulamıyor

Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 14, 2014, 14:38:28 ÖS »

Selamlar herkese.

Yavuz abi, ekranda coin error yazdığı üzerine coin ile ilgili bir sorun olarak algıladım durumu. Dediğim gibi supergun'da bu sorunu yaşayan biri start'a basılı tutarak çözmüştü sorunu ama yinede tekrarlıyor diye belirtmişti. Benim board'da Sammy ekranından sonra coin error verip sistem restart'a geçiyordu. Oyuna dair birşey göremiyordum.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.844



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Eylül 14, 2014, 17:05:37 ÖS »

Selamlar herkese.

Yavuz abi, ekranda coin error yazdığı üzerine coin ile ilgili bir sorun olarak algıladım durumu. Dediğim gibi supergun'da bu sorunu yaşayan biri start'a basılı tutarak çözmüştü sorunu ama yinede tekrarlıyor diye belirtmişti. Benim board'da Sammy ekranından sonra coin error verip sistem restart'a geçiyordu. Oyuna dair birşey göremiyordum.

Oyunu direk test ekranı ile tamirata başladım. İşim bitince de master reset çektim. Şu an hiçbir sorun yok, gayet güzel oynanıyor (benim dövüş oyunlarındaki beceriksizliğimi ve NeoGeo kabinimde sadece 4 buton olmasını saymazsak tabii )

Bu arada ST-V'nin de ses ayarını yaptım. Gayet temiz çalışıyor o da. Kartuşu test etmedim ama, onun da pinlerini temizlerim...

MK'a kick harness yapacaktık da, şimdi durumun nedir bilemedim, hala ihtiyacın var mı kick harness'a?

Diğer board neydi? Tekken miydi? Ne yapacaktık ona? Unuttum...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.844



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Eylül 14, 2014, 17:38:48 ÖS »

bende de 2 tane bozuk atomiswave var birinde göruntu yok, diğeri kartuş taksanda kartuş bulamıyor


@ozkano, bu cihazlar bildiğin üzere dreamcast tabalı olduğundan teknolojileri ileri ve sorun tespiti/tamirat doğal olarak o ölçüde zor olabiliyor.

Senin cihazlardan görüntü alamadığına power geliyor mu? yani fan falan dönüp alet ısınıyor mu? Yoksa hiç canlılık yok mu? Fan falan dönmüyorsa yanlış/yüksek voltaj (örn. 5V yerine 12V verilmişse) sebebiyle içindeki 3.3V voltaj regületör entegresi yanmış olabilir. Fan dönüyorsa işlemci veya ram'lerden bir veya birkaçı yanmış olabilir.

Kartuş tanımayandaki problem ise basitçe pinlerde temizlik gerekiyor olabilir (ki denemişsindir bunu) veya kartuşda sorun vardır veya kartuşun girdiği soketin pinlerine bağlı SMD dirençlerden bir veya birkaçı yanmış olabilir (multimetre ile tek tek ölçüp üzerinde yazan değerde mi bakmak lazım).



Veya daha vahim bir durum da olabilir (ki pek zannetmiyorum) muhtemel veriyolu denetleyicisi olan üzerinde Sammy yazan bu "custom" entegrede sorun olabilir.



Tamamen spekülatif olarak aklıma bunlar geliyor...
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2019, 17:22:32 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.844



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Eylül 14, 2014, 17:42:34 ÖS »

Kartuş sorunlu AW'de bir de PCB'yi bu şekilde tamamen açıp kartuş soketinin ana PCB'ye bağlandığı ve kartuş veriyolunun Sammy entegresine bağlandığı yerlerdeki lehimlere mercek ile bakmakta fayda var. Diplerinde lehim çatlaması oluşmuş da olabilir...
Logged

yolcunet
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 523



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Eylül 14, 2014, 18:39:13 ÖS »

arkadaşlar arkadaşım 20 yıldır  atari yani arcade oyunları tamir ediyor bende tamir ediyordum arızalı oyunlarınızı tamir edebiliriz bilginize orchidede makinayı arkadasım sattı oda tanır
Logged
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.513



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Eylül 14, 2014, 19:19:53 ÖS »

@yavuzg, şu tarz işlemler yaptım

goruntu vermeyen atomiswave dediğin gibi uyanlış voltaj verildiği için yanmıştı onla fazla uğraşmadım,

genelde kartuş tanımayan cihazla uğraştım, çalışmayanın sammy custom çipini sokup kartuş tanımayana taktım yine aynı sonucu verdi, doğal olarak ilk yaptığım pin soketlerini temizledim, oyun çalışıyor diğer çalışan atomisvaveim de kullanıyorum, dediğin gibi kartuş soketinin yanındaki dirençleri ölçmem lazım
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Eylül 14, 2014, 20:11:13 ÖS »

Selamlar herkese.

Yavuz abi, ekranda coin error yazdığı üzerine coin ile ilgili bir sorun olarak algıladım durumu. Dediğim gibi supergun'da bu sorunu yaşayan biri start'a basılı tutarak çözmüştü sorunu ama yinede tekrarlıyor diye belirtmişti. Benim board'da Sammy ekranından sonra coin error verip sistem restart'a geçiyordu. Oyuna dair birşey göremiyordum.

Oyunu direk test ekranı ile tamirata başladım. İşim bitince de master reset çektim. Şu an hiçbir sorun yok, gayet güzel oynanıyor (benim dövüş oyunlarındaki beceriksizliğimi ve NeoGeo kabinimde sadece 4 buton olmasını saymazsak tabii )

Bu arada ST-V'nin de ses ayarını yaptım. Gayet temiz çalışıyor o da. Kartuşu test etmedim ama, onun da pinlerini temizlerim...

MK'a kick harness yapacaktık da, şimdi durumun nedir bilemedim, hala ihtiyacın var mı kick harness'a?

Diğer board neydi? Tekken miydi? Ne yapacaktık ona? Unuttum...

Yavuz abi arayacağım seni uygun bir zamanda.

Tekken Tag Tournament'da kablo lehimlenmiş iki adet. Onlar nedir ne değildir anlamadım. Extra 2 buton için sanırım. Herhalde kick harness yapılması için lehim atılmış...

İhtiyacım var Mortal Kombat 4 için kick harness'a da benim durumlar bu aralar yorucu olmaya başladı. Video çekebilsem yükleyeceğim YouTube'a. Diğer konudan haberdar edicem seni.

Hayırlı akşamlar. Uyumam lazım yine.
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Eylül 17, 2014, 22:40:21 ÖS »

Yarın video yüklemeye çalışacağım.

Bu arada Mortal Kombat 4 PCB, Revision 3.0 olabiliyor mu Yavuz abi ?
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: