Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Yeni c128 grafik modu 320x400  (Okunma Sayısı 5386 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« : Mayıs 21, 2007, 13:36:09 ÖS »

Hydrophilic/Hydradix Commodore 128 üzerinde Atari 2600'ün interlace modlarından yola çıkarak 320x400 grafik modu göstermeyi başardı. Aslında Commodore 64'de 640x400'e varıncaya kadar yüksek çözünürlükler gördük ancak bunlar "mecburen" scroll eden grafiklerdi. Ayrıca burada kullanılan trick de oldukça farklı. VIC II'nin özelliklerinden yararlandığı için Commodore 64 üzerinde çalışmayabilir ancak Commodore 128 üzerinde Commodore 64 modunda da bu trick işe yarayacaktır. Detaylar aşağıdaki linkte yer almaktadır:

http://www.geocities.com/hydradix/C128/Interlace.htm

Bu $d030 adresi oldukça ilginç bir adres. Ben daha önceleri bu adresi ve $d02f adresini Commodore 64/128 detection için kullanmıştım. Ama anlaşılan bu adreslerde daha çoook iş var  Commoodore 128'im olmadığı için test edemiyorum ama biliyorum, bazılarınızda var. Sizler test edip sonucu buraya gönderirseniz sevinirim.

Bunlar da benim 64/128 detection rutinlerim. Gerçek C64 üzerinde "THIS IS A COMMODORE 64", C128'i C64 modunda açtığınızda ise "THIS IS A COMMODORE 128" diyor bu rutinler. Aynı işi iki farklı yöntemle yapmıştım. İkisi de aşağıda.

detect.a
Kod:
	; Output
!to     "detect.prg", cbm

; Basic Start Address
* = $0801
!byte $0b, $08, $00, $00, $9e, $32, $30, $36, $31, $00, $00, $00

; Program Start Address
* = $080d
lda #$00
sta $d020
sta $d021
lda #$01
jsr $e536
lda #$fc
sta $d030
eor $d030
beq .c128
lda #<.c64text
ldy #>.c64text
jmp .out
.c128
lda #<.c128text
ldy #>.c128text
.out
jsr $ab1e
rts

.c64text
!text "THIS IS A COMMODORE 64",0

.c128text
!text "THIS IS A COMMODORE 128",0

detect2.a
Kod:
	; Output
!to     "detect2.prg", cbm

; Basic Start Address
* = $0801
!byte $0b, $08, $00, $00, $9e, $32, $30, $36, $31, $00, $00, $00

; Program Start Address
* = $080d
lda #$00
sta $d020
sta $d021
lda #$01
jsr $e536
lda #$00
sta $d02f
lda #$ff
cmp $d02f
bne .c128
lda #<.c64text
ldy #>.c64text
jmp .out
.c128
lda #<.c128text
ldy #>.c128text
.out
jsr $ab1e
rts

.c64text
!text "THIS IS A COMMODORE 64",0

.c128text
!text "THIS IS A COMMODORE 128",0
Logged
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2007, 15:49:59 ÖS »

Hmm sayfayi okudum, cok ilginc gorunuyor... 128'im vardi ama bir iki ay evvel sattim . bu interlace mode cok titreme yapiyormudur acaba ?
Logged

Retro Hincal Uluc
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mayıs 23, 2007, 02:55:49 ÖÖ »

Detayları analiz edemedim ama bu gerçek bir interlaced 320x400 modu mu merak ettim. Gerçek C128'de deneyen var mı? C64 VIC-II çipinde çalışmayıp da C128 çipinde mi çalışıyor? İlginç bir durum.

Bu arada es geçmiş olanlara; VDC çipi ile gerçek 640x400 (gerçi interlaced ama Amiga'daki alınan çözünürlükten farksız yani) alınabiliyor, 640x200'de de 64K VDC'de (C128D'lerdeki VDC'ler) 16 renge ulaşılabiliyordu.
Logged
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2007, 17:25:16 ÖS »

skate, biraz gec oldu ama sonunda elime bir baska c128 gecti, senin kodu relaunch'da derleyip c64 modda calistirdim, c128 olarak tanidi aleti

interlace demoyu da calistirayim dedim ama o c128 modda calistigi icin mmc64'den calistiramadim, bir ara disketi yazdirip denemem lazim.
Logged

Retro Hincal Uluc
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: