Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 12   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame  (Okunma Sayısı 32820 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Şubat 02, 2015, 19:58:39 ÖS »

Pro micro'yu bilmiyordum, iyiymis. 23 switchlik sistemler icin 2 tane koyarak kullanilabilir. TR de bulunuyor mu?
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Şubat 02, 2015, 20:07:10 ÖS »

Bulunuyor ama biraz pahalı. Acelen yoksa Ebay veya Aliexpress'den almak daha mantıklı olur.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Şubat 02, 2015, 20:10:42 ÖS »

forumda kod paylasimi nasil oluyor? paste edeyim mi buraya pek uzun sayılmaz?

yanlız söyle bir ayrıntı var, Arduino frameworkde, HID classlar da joystick yoktu. Bunu desteklemek için joystick HID class descriptorları falan, sistem includelarına yazmak zorunda kalmıştım. HID ve USB.h falan gibi birseyler olmalı. Sadece bu source codeu standart arduino SDK ile derlemek mümkün değil. Ama derlenmiş binary verebilirim eğer yazıp kullanmayı düşünüyorsanız. Source'u da paylaşabilirim, ama kendime yazdığım için süper anlaşılır olmayabilir
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Şubat 02, 2015, 20:32:38 ÖS »

İncelemek ve öğrenmek için istedim kodu, zipleyip attachment yapsan da olur.

Bu arada Tapuino'yu yapan eleman da yapmış arkadaşı için benzer birşeyler.

http://sweetlilmre.blogspot.com.tr/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2015, 21:25:26 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Şubat 02, 2015, 20:52:05 ÖS »

Evet, ayni descriptorlari ben de bir yerden almistim zaten, senin bahsettiğin arkadaş da ordan almış:

http://www.imaginaryindustries.com/blog/?p=80

Yanlız bu gönderdiğim arkadaşın kodu 100ms lik loop ile çalışıyor. Bu pek hoş değil, çünkü 100ms içinde olup biten şeyler kaçırılıyor, ama daha kötüsü, 100ms ye kadar gecikmeye izin veriyor demektir. Bu street fighter yada MK2 de kabul edilemez.

Senin gönderdiğin linkteki arkadaş da aynı descrtiptorlar ile Joystick HID class ını yapmış. Ama kodunda, beklemesiz bir loop var. (update_joystick gibi birsey), bu da leonardo var gücüyle hızı yettiği kadar (işlemci yada USB bandwidth) update gönderecek demektir. Bu MAME tarafında yada PC deki device driver tarafında gereksiz bir işlem yükü yaratır. PC deki enerjinin mümkün olduğunca fazlasını emulasyona harcamak isteriz.

Bence en doğru olanı, olabildiğince hızlı olarak switchlerdeki değişikliği, leonardo tarafında algılamak, ve değışiklik varsa hiç beklemeden update etmek. Benim kodun yaptığı bu. Minimum işlemci ve USB yükü, maximum update hizi.

Ha bir de PS3 dual shock için mapping var. İnternette bulamadığım için amele gibi kendim çıkartmak zorunda kaldığım.


* ggArcadeInterface.ino.zip (2.41 KB - Yükleme: 61 kez.)
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.725


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Şubat 02, 2015, 21:34:54 ÖS »

Teşekkürler, kod bahsettiğin kadar karmaşık değil. Açıklama bile yapmışsın çoğu yerde.

Benim de Pro Mini ile yaptığım PS2X kütüphanesini kullanan PS2X_JAMMA isimli bir projem var incelemek istersen.

Forumda Arduino'cu birilerinin daha olması güzel.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Şubat 03, 2015, 19:13:59 ÖS »

Bulduğum arcade monitor Hantarex Polo 25". Tasarım için önemli olan detayları modelleyip gerçeği üzerinden ölçerek boyutlandırdım. Tam olarak aynısının orjinal kıtapcığını, yada teknik çizimini bulmak imkansız gibi birsey sanırım. Gerek de kalmadı.

Bu aletin derinliği çok iyi. 44.8cm civarında, resimde görüldüğü gibi, camın tepe noktasından arka koruma cubuklarına kadar. Eğer resimdeki gibi yan kullanırsam, aşağı yukarı 50-52cm civarı yer isteyecek.

Resimlerdeki sarı küre ve oklar, monitorün ağırlık merkezi. Bu şeyin ağırlık merkezi, tüpün ön kısmındaki camın çok kalın olması nedeniyle ve tüpün şekli yüzünden baya önde. Makinanın sağlam yere basması için gerekebilir diye onu da ölçerek koydum..


* Polo25L-Tilt.jpg (85.38 KB, 1088x808 - Görüntüleme: 158 kez.)

* Polo25B.jpg (69.93 KB, 851x682 - Görüntüleme: 158 kez.)

* Polo25F.jpg (92.31 KB, 1021x808 - Görüntüleme: 168 kez.)

* Polo25L.jpg (66.97 KB, 892x640 - Görüntüleme: 164 kez.)
Logged
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Şubat 03, 2015, 19:45:35 ÖS »

Bu arada, YavuzG nin inanılmaz işlerine baktım. Oha beee diyerek devam ediyorum! Neo-geo kabininin yapılması işi hakkaten harika olmuş demeden geçemedim. Kabinin tasarımı olarak neo-geo oyun salonlarını düşünerek yapmış. Ayrıca bu işi YavuzG bu kadar hakkıyla yapmışken, ben de farklı bir yoldan gideyim dedim. Hiç kabin görmemiş biri olarak bu işi nasıl yaparım düşüncesi ile.

Planım şu şekilde 2 parça olarak bunu yapmak. Böylece eğer asansör yada merdiven kullanmak gerekirse, 2 kişinin rahatça taşıyabileceği ağırlıkta olması. Bu malzemelerin tamamı sunta olursa inventorun bana verdiği ağırlık tahmini, üst parça için 25kg, alt parça için 30kg civarı. Tabi sadece sunta. Bunu elimdeki diktortgen bir sunta parçasının yoğunluğunu ölçerek hesaplattım, o yüzden türk malı sunta ile aynı sonuca ulaşacağımı sanıyorum.


* cab-twopiece-dim.jpg (121.02 KB, 1057x1079 - Görüntüleme: 282 kez.)
Logged
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Şubat 03, 2015, 19:51:31 ÖS »

15khz için üretilmiş monitörlerin neden PC lerin 31khz sinyalinde zarar gördüğünü bilen var mı acaba? Bir araştırma yaptım ama, bulamıyorum. Sync edememesini, bozuk görüntü çıkmasını, yada hiç çıkmamasını anlıyorum da bozulma niye, ne oluyor da bozuluyor, onu anlamak istiyorum, ve neyin bozulduğunu. Tüp mü çatlıyor, flyback mi, ya da başka birşey mi oluyor.

Görünen o ki PC RGB çıkışını arcade monitore bağlamak da ayrı bir dert. Jpac ve arcadeVGA diye ürünler olması bunun bir sorun olduğunu gösteriyor zaten.
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.121



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Şubat 03, 2015, 22:37:32 ÖS »

mame için hlsl shader'ları incelemediysen bir incele derim. Belki crt yerine lcd kullanmaya karar verebilirsin.



Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <i.r.on - 2001>

twitter | blog

C64, Amiga 500, Ps3, Wii, Nintendo DS lite, Nintendo 3DS
ggolem
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 158



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Şubat 03, 2015, 23:04:13 ÖS »

Buna bir bakayim, ama crt yi aldim zaten. Sıkıntı lcd lerde 19" dan büyük 4:3 bulmak imkansız. CRT o yuzden istiyorum.
Logged
yolcunet
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Şubat 03, 2015, 23:12:09 ÖS »

bende arcade tüp şase mevcut hemide dış demir kasnagıyla 63 ekran
Logged
mesa
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 796



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Şubat 03, 2015, 23:37:45 ÖS »

bende arcade tüp şase mevcut hemide dış demir kasnagıyla 63 ekran
Arcade tüp şase derken resim atabilirmisin özelliği ne Hv rgb g özelliğini?
Logged

Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
yolcunet
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 502



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Şubat 03, 2015, 23:54:10 ÖS »

tüpler bunlar kasnaklarıyla beraber


* 20150111_210935.jpg (180.7 KB, 459x816 - Görüntüleme: 200 kez.)

* 20150111_210945.jpg (193.04 KB, 816x459 - Görüntüleme: 201 kez.)
« Son Düzenleme: Şubat 03, 2015, 23:56:02 ÖS Gönderen: yolcunet » Logged
mesa
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 796



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Şubat 04, 2015, 10:06:05 ÖÖ »

Valla bektas alınırda kargo da param parca ederler; izmir e zor gelir oraya gelip almak lazim da zor kaç para?
Logged

Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 12   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: