Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
Arcade Sistemler
(Moderatör:
yavuzg
)Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
[
2
]
3
4
...
12
Aşağı git
Gönderen
Konu: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame (Okunma Sayısı 121740 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #15 :
Şubat 02, 2015, 18:58:39 ÖS »
Pro micro'yu bilmiyordum, iyiymis. 23 switchlik sistemler icin 2 tane koyarak kullanilabilir. TR de bulunuyor mu?
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.112
Commodore Forever
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #16 :
Şubat 02, 2015, 19:07:10 ÖS »
Bulunuyor ama biraz pahalı. Acelen yoksa Ebay veya Aliexpress'den almak daha mantıklı olur.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #17 :
Şubat 02, 2015, 19:10:42 ÖS »
forumda kod paylasimi nasil oluyor? paste edeyim mi buraya pek uzun sayılmaz?
yanlız söyle bir ayrıntı var, Arduino frameworkde, HID classlar da joystick yoktu. Bunu desteklemek için joystick HID class descriptorları falan, sistem includelarına yazmak zorunda kalmıştım. HID ve USB.h falan gibi birseyler olmalı. Sadece bu source codeu standart arduino SDK ile derlemek mümkün değil. Ama derlenmiş binary verebilirim eğer yazıp kullanmayı düşünüyorsanız. Source'u da paylaşabilirim, ama kendime yazdığım için süper anlaşılır olmayabilir
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.112
Commodore Forever
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #18 :
Şubat 02, 2015, 19:32:38 ÖS »
İncelemek ve öğrenmek için istedim kodu, zipleyip attachment yapsan da olur.
Bu arada Tapuino'yu yapan eleman da yapmış arkadaşı için benzer birşeyler.
http://sweetlilmre.blogspot.com.tr/2015/01/arduino-pro-micro-arcade-controller.html
«
Son Düzenleme: Şubat 02, 2015, 20:25:26 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay)
»
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #19 :
Şubat 02, 2015, 19:52:05 ÖS »
Evet, ayni descriptorlari ben de bir yerden almistim zaten, senin bahsettiğin arkadaş da ordan almış:
http://www.imaginaryindustries.com/blog/?p=80
Yanlız bu gönderdiğim arkadaşın kodu 100ms lik loop ile çalışıyor. Bu pek hoş değil, çünkü 100ms içinde olup biten şeyler kaçırılıyor, ama daha kötüsü, 100ms ye kadar gecikmeye izin veriyor demektir. Bu street fighter yada MK2 de kabul edilemez.
Senin gönderdiğin linkteki arkadaş da aynı descrtiptorlar ile Joystick HID class ını yapmış. Ama kodunda, beklemesiz bir loop var. (update_joystick gibi birsey), bu da leonardo var gücüyle hızı yettiği kadar (işlemci yada USB bandwidth) update gönderecek demektir. Bu MAME tarafında yada PC deki device driver tarafında gereksiz bir işlem yükü yaratır. PC deki enerjinin mümkün olduğunca fazlasını emulasyona harcamak isteriz.
Bence en doğru olanı, olabildiğince hızlı olarak switchlerdeki değişikliği, leonardo tarafında algılamak, ve değışiklik varsa hiç beklemeden update etmek. Benim kodun yaptığı bu. Minimum işlemci ve USB yükü, maximum update hizi.
Ha bir de PS3 dual shock için mapping var. İnternette bulamadığım için amele gibi kendim çıkartmak zorunda kaldığım.
ggArcadeInterface.ino.zip
(2.41 KB - Yükleme: 242 kez.)
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.112
Commodore Forever
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #20 :
Şubat 02, 2015, 20:34:54 ÖS »
Teşekkürler, kod bahsettiğin kadar karmaşık değil. Açıklama bile yapmışsın çoğu yerde.
Benim de Pro Mini ile yaptığım
PS2X
kütüphanesini kullanan
PS2X_JAMMA
isimli bir projem var incelemek istersen.
Forumda Arduino'cu birilerinin daha olması güzel.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #21 :
Şubat 03, 2015, 18:13:59 ÖS »
Bulduğum arcade monitor Hantarex Polo 25". Tasarım için önemli olan detayları modelleyip gerçeği üzerinden ölçerek boyutlandırdım. Tam olarak aynısının orjinal kıtapcığını, yada teknik çizimini bulmak imkansız gibi birsey sanırım. Gerek de kalmadı.
Bu aletin derinliği çok iyi. 44.8cm civarında, resimde görüldüğü gibi, camın tepe noktasından arka koruma cubuklarına kadar. Eğer resimdeki gibi yan kullanırsam, aşağı yukarı 50-52cm civarı yer isteyecek.
Resimlerdeki sarı küre ve oklar, monitorün ağırlık merkezi. Bu şeyin ağırlık merkezi, tüpün ön kısmındaki camın çok kalın olması nedeniyle ve tüpün şekli yüzünden baya önde. Makinanın sağlam yere basması için gerekebilir diye onu da ölçerek koydum..
Polo25L-Tilt.jpg
(85.38 KB, 1088x808 - Görüntüleme: 1459 kez.)
Polo25B.jpg
(69.93 KB, 851x682 - Görüntüleme: 1551 kez.)
Polo25F.jpg
(92.31 KB, 1021x808 - Görüntüleme: 1352 kez.)
Polo25L.jpg
(66.97 KB, 892x640 - Görüntüleme: 1459 kez.)
Logged
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #22 :
Şubat 03, 2015, 18:45:35 ÖS »
Bu arada, YavuzG nin inanılmaz işlerine baktım. Oha beee diyerek devam ediyorum! Neo-geo kabininin yapılması işi hakkaten harika olmuş demeden geçemedim. Kabinin tasarımı olarak neo-geo oyun salonlarını düşünerek yapmış. Ayrıca bu işi YavuzG bu kadar hakkıyla yapmışken, ben de farklı bir yoldan gideyim dedim. Hiç kabin görmemiş biri olarak bu işi nasıl yaparım düşüncesi ile.
Planım şu şekilde 2 parça olarak bunu yapmak. Böylece eğer asansör yada merdiven kullanmak gerekirse, 2 kişinin rahatça taşıyabileceği ağırlıkta olması. Bu malzemelerin tamamı sunta olursa inventorun bana verdiği ağırlık tahmini, üst parça için 25kg, alt parça için 30kg civarı. Tabi sadece sunta. Bunu elimdeki diktortgen bir sunta parçasının yoğunluğunu ölçerek hesaplattım, o yüzden türk malı sunta ile aynı sonuca ulaşacağımı sanıyorum.
cab-twopiece-dim.jpg
(121.02 KB, 1057x1079 - Görüntüleme: 1645 kez.)
Logged
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #23 :
Şubat 03, 2015, 18:51:31 ÖS »
15khz için üretilmiş monitörlerin neden PC lerin 31khz sinyalinde zarar gördüğünü bilen var mı acaba? Bir araştırma yaptım ama, bulamıyorum. Sync edememesini, bozuk görüntü çıkmasını, yada hiç çıkmamasını anlıyorum da bozulma niye, ne oluyor da bozuluyor, onu anlamak istiyorum, ve neyin bozulduğunu. Tüp mü çatlıyor, flyback mi, ya da başka birşey mi oluyor.
Görünen o ki PC RGB çıkışını arcade monitore bağlamak da ayrı bir dert. Jpac ve arcadeVGA diye ürünler olması bunun bir sorun olduğunu gösteriyor zaten.
Logged
i_r_on
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.873
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #24 :
Şubat 03, 2015, 21:37:32 ÖS »
mame için hlsl shader'ları incelemediysen bir incele derim. Belki crt yerine lcd kullanmaya karar verebilirsin.
Logged
Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>
twitter
|
blog
ggolem
Üye
Mesaj Sayısı: 241
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #25 :
Şubat 03, 2015, 22:04:13 ÖS »
Buna bir bakayim, ama crt yi aldim zaten. Sıkıntı lcd lerde 19" dan büyük 4:3 bulmak imkansız. CRT o yuzden istiyorum.
Logged
yolcunet
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 518
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #26 :
Şubat 03, 2015, 22:12:09 ÖS »
bende arcade tüp şase mevcut hemide dış demir kasnagıyla 63 ekran
Logged
mesa
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 868
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #27 :
Şubat 03, 2015, 22:37:45 ÖS »
Alıntı sahibi: yolcunet üzerinde Şubat 03, 2015, 22:12:09 ÖS
bende arcade tüp şase mevcut hemide dış demir kasnagıyla 63 ekran
Arcade tüp şase derken resim atabilirmisin özelliği ne Hv rgb g özelliğini?
Logged
Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
yolcunet
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 518
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #28 :
Şubat 03, 2015, 22:54:10 ÖS »
tüpler bunlar kasnaklarıyla beraber
20150111_210935.jpg
(180.7 KB, 459x816 - Görüntüleme: 1489 kez.)
20150111_210945.jpg
(193.04 KB, 816x459 - Görüntüleme: 1490 kez.)
«
Son Düzenleme: Şubat 03, 2015, 22:56:02 ÖS Gönderen: yolcunet
»
Logged
mesa
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 868
Ynt: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
«
Yanıtla #29 :
Şubat 04, 2015, 09:06:05 ÖÖ »
Valla bektas alınırda kargo da param parca ederler; izmir e zor gelir oraya gelip almak lazim da zor kaç para?
Logged
Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
Sayfa:
1
[
2
]
3
4
...
12
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları