Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame
Sayfa: [1] 2 3 ... 12   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Sıfırdan kabin tasarımı ve imalatı, Arcade pcb ve mame  (Okunma Sayısı 158434 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« : Şubat 02, 2015, 12:35:37 ÖS »

İki sene önce yapmaya karar verdiğim, kendi tasarımım arcade kabinime fırsat bulup da bir türlü girişemiyordum. Gerekli gazı almam ile geçtiğimiz ay bu işi süper hızlandırıp, bitirmeye karar verdim. Sonra bir arkadaştan bu forumu öğrenince, burada paylaşım dedim.

Amaç, evde, bana istediğim oyunları oynatacak, ve atarici tadını verecek bir sistem oluşturmak. (büyük bir servet harcamadan.)

Bunun için tasarım kriterleri:
Mame desteklemeli
CRT olmalı, arcade joystick ve butonları olmalı.
Jetonlu olmalı.
Ekran 24-25 inch olmalı.
ev içinde kapılardan kolayca geçirilebilmeli.
Sağlam olmalı, çıplak el ile vurarak zarar vermek mümkün olmamalı.
Olabilecek en küçük boyutlarda olmalı.
Ayakta ve oturarak oynanırken ergonomik olmalı, çünku 4saat-8saat gibi süreler oynanacak.
Ayakta önünde durunca, üzerine elimizdeki defter kitap dosya gibi seyleri bırakmak için yüksek ve düz bir üstü olmalı.
Yandan görünüşü kafamdaki gibi olmalı.
Nakil işleri kolaylaşmalı, demonte olmalı.

Satın alınabilecek kabinlere bakınca, nakliye ile uğraşmadan eve getirmenin mümkünu yok gibi görünüyor. Tek parça ve ağırlar..

Daha önce hiç arcade makinası içi görmemiş biri olarak sıfırdan bunu yapmaya karar verdim. Hobi değil mi sonuçta.

Kabaca büyüklük şöyle(resim) iyi gibi geliyor bana, oluru var mı?



* cabdraft.png (10.45 KB, 267x333 - Görüntüleme: 1702 kez.)
Logged
Selim7
Üye
****
Mesaj Sayısı: 264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2015, 12:49:54 ÖS »

Merhaba,
Kabin güzel gibi görünüyor. Şöyle birşey söyleyebilir miyim? Kontrol kısmı biraz aşağı eğimli olsa nasıl olurdu acaba? Bence bunu tasarımda uygulayabilir siniz? Ergonomi bakımından. : )
Logged

mesa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 868



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2015, 12:53:10 ÖS »

Oluru var ekran kısmı biraz yatay gibi olmalı  gözümle bir iza al bendeki biraz yatay dikeydi göz idama gore yatay yaptım aklında bulunsun. Joystick setleri 60 dolar 2 kol çevirici 18 20dugme ve swicth bide kablolarrr aliexpress. Te
Logged

Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2015, 13:29:37 ÖS »

Ekran bence de daha yatay olmalı. 45 dereceye yakın düşünüyorum. Donkey kong, street fighter gibi sahneye genellikle yandan bakılan oyunlarda ekranı daha dik, river raid, pacman, raiden gibi tepeden görünüşlü oyunlarda da daha yatık masa gibi kullanmak sanırım genel kural. Ben hem gölgelik olsun, hem de yandan görüntüsü daha güzel olsun diye, yanakları çizimdeki gibi yapıp, monitorü içerde yatırmayı düşündüm.

Joysticklerin olduğu kontrol paneldeki yatıklık meselesi çok dert oldu bana. Karsılaştıgım makinelerin 50% sinde hafif bir yatıklık var. 15-25 derece civarı. Nası yapmak iyi diye baya bir kafa patlattım, iyi bir açıklama bulamadım. Sonunda doktor arkadaş tayfasıyla ergonomi konuştum. Geldiğim sonuç şu:

Ön kolun, joystick eksenine dik gelmesi iyi. Bu esnada, dirseğin 90 derece olması da en rahat pozisyon. Klavye mouse kullanımında da bu boyle söyleniyor. Dirsek 90 derece yerine, el dirsek hizasından daha aşağıda olur da daha büyük bir açı yaparsa bu açıyı el bileğinde düzeltiyoruz joysticki tutmak için. Bu da bileği zorluyor, el bileğini düz tutmak istiyormuşuz. Yukarıdaki çizimde kontrol panel adamın el bileği için çok aşağıda kalıyor, bu yükselmeli. Yada doğru yükseklikteki bir tabure de oturmalı ki kontrol panel yüksekliği, dirsek hizasına gelsin.

KP'inde hafif eğim olan makinaların, oturaklı planlandığını sanıyorum. O zaman denk geliyor bu mantığa. Sanırım doğru bir KP yüksekliği ile açısız KP, en ergonomik olanı. Doğru yükseklikteki bir bar taburesi ile oturmak da mümkün oluyor bu durumda.

Aslında çizimde önce yatık cizmiştim 17.5 derece, sonra masada yükseklik ve eğim ile denemeler yapınca düzelttim. Bir yerde hata yapıyor olabilirim tabi.

Bu konuda bilgisi yada tecrubesi olanlardan katkı bekliyorum.


Daha önce klasik bir kucağa koyup oynama kutusu yapmıştım 1 player 8 button, o zaman da butonları konya sokakta tesadufen bulmuştuk,  kapanan bir ataricinin malları gelmişti, ama butonlar yan sanayi idi resmen, o zaman 15 sene once falan sanırım, suzo happ'ı keşfetmiştim ama kargoyu sindiremiyordum.

Joystickleri 2 sene önce bu işe karar verdiğimde, ankarada sağlık-2 sok. daki tamir işleri yapan arkadaşı bularak en sonunda almıştım. Coin selectoru da. Ama buton beğenememiş ve alamamıştım (convex top istemiyorum), onları da amerıkadan happ'dan sipariş ettim sonunda   Karizmatik

Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.727


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2015, 13:35:12 ÖS »

Üzgünüm ama tarif ettiğin kabinin oluru yok. CRT, hem de 25" ekranlı bir kabinin öyle kolayca kapılardan geçip odadan odaya gezmesine imkan yok. Benim yaptığım bartop (Türkçesi yarım) kabin, ekranı 15" olduğu halde kapılardan zor geçiyor. Eğer modüler bir şey istiyorsan o yolun sonu LCD'ye çıkıyor.

Ergonomi konusunda 90'ları baz alırsan Neo-Geo kabin ölçüleri bence çok ideal. Neo-Geo'dan kopya çekebilirsin. Ayakta ve oturarak derken yüksek bir tabureden (bar taburesi) bahsediyoruz değil mi?

Üzerinde eşya koyulacak bir yüzey yapmak istiyorsan, ekteki çizimin sana ait olduğunu düşünerek söylüyorum, bu senin maharetine kalmış. Ama neredeyse bütün kabinlerin arkasının kambur olması bir tesadüf değil. Üstü düz olsun dersen ortaya, büyük ihtimalle çok hantal ve ağır bir kabin çıkacak.

Sağlamlık konusunda her hangi bir çekincen olmasın. YKT'ye* uygun üretim yaparsan yaptığın kabin evdeki mobilyalardan daha sağlam olacaktır.

Demonte kısmına gelince. 2 veya 3 parçalı bir sistem fazla zorlanmadan gerçekleştirilebilir. İçeride ek yerlerini desteklemek için ilave çıta kullanarak, dışarda da yumuşak geçmeleri de ona göre ayarlayarak bir şeyler yapılabilir. Hatta 4 parçalı bir konsept kafamda oluşturdum bile. Ancak sonuç tahmin ettiğin kadar taşınabilir bir şey olmayabilir.

Uzun lafın kısası sketchup programını daha önce kullanmadıysan, öğreneremeye başlaman gerekecek.

* YKT: YavuzG Kalite Sandartları
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.727


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Şubat 02, 2015, 13:43:38 ÖS »

Ön kolun, joystick eksenine dik gelmesi iyi. Bu esnada, dirseğin 90 derece olması da en rahat pozisyon. Klavye mouse kullanımında da bu boyle söyleniyor. Dirsek 90 derece yerine, el dirsek hizasından daha aşağıda olur da daha büyük bir açı yaparsa bu açıyı el bileğinde düzeltiyoruz joysticki tutmak için. Bu da bileği zorluyor, el bileğini düz tutmak istiyormuşuz. Yukarıdaki çizimde kontrol panel adamın el bileği için çok aşağıda kalıyor, bu yükselmeli. Yada doğru yükseklikteki bir tabure de oturmalı ki kontrol panel yüksekliği, dirsek hizasına gelsin.

İki tip joystick olduğunu unutma. Bat top joystickleri el hizasından, ball top'ları ise üstten tutarak avucun içiyle kavrıyorsun. Tabi bu joysticklerin shaftlarıda ona göredir. Ball top'ların sahftı daha kısadır.

Açı, yükseklik, kontrol panelin derinliği vb. her türlü konu bir önceki mesajımda Neo-geo referansım geçerli. Yalnız ben monitörü dik kullanacağını düşünmüştüm. Anladığım kadarıyla sen biraz daha eski model bir şey düşünüyorsun. O zaman tasarımla biraz oynaman gerekecek.
Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Şubat 02, 2015, 13:59:31 ÖS »

Evet, oturarak kısmı, sanırım yüksek yada ayarlı bar taburesinden geçiyor.

YKT bir yerde yazıyor mu?

24-25" i tahminen bizim oynadigimiz arcade makinalarindaki monitor büyüklüğü olarak düşünmüştüm ben. 27 ve 24 varmış sanırım. 90 li yillardarın başlarından bahsediyorum.

Makinanin genişliğini monitor belirleyecek gibi. 27 sanırım oturulan büyük makinelerin monitorüydu. Standart yan yana duran fantasy land makinaları herhalde 24 idi. Yanlış hesaplamadıysam 55 cm falan tüp eni oluyor. Etrafında da birseyler olsa hadi 60cm dedim. 70cm e sığar gibi geldi bana. O zaman da yatirip döndürmeden kapılardan geçer sanki.


Balltop düşünmüyorum çünkü ağır SF2', MK2, ve Samsho kapışması olacak. Kırmızı balltop, chrome shaft joystick e bayılırım, ama bu kabinet için siyah competition yada benzeri birşey kullanacağım.

Sketch up da kaba boyutlar için çalıştım, çizimi katı modelliyorum herseyi ile. Solid works de başlamıştım, ama biraktım, Autodesk inventor şu anki tercihim. Aynı zamanda tamamını parametrik modellemeyi hedefliyorum, boyutlandırmalarda değişiklik yapınca tekrar tekrar heryeri düzeltmemek için.

Bir tasarım kriterim daha var bu arada,

monitor, kolayca, dik konuma getirilebilmeli. (dik derken 4:3 -> 3:4 den bahsediyorum, yani pacman için mesela.)

Neo-geo kabinet için bir link var mı? ben araştırırken şeklini tam beğendiğim birsey bulamamıştım
Logged
mesa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 868



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Şubat 02, 2015, 15:12:46 ÖS »

Tüplü TV bin zevkini monitör vermez bastan söyleyeyim oyunlar pixel pixel olur sana tasiyem umsa scart 70 ekran rgb destekli TV on numara 5 yildiz
Logged

Ps1 ps2 wii xbox 360 arcade kabin
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Şubat 02, 2015, 16:27:13 ÖS »

Yok yok zaten benim monitor dedigim crt. O kesin. Open frame Arcade monitor. Lcd yada pc monitoru degil. Tv dusundum bir sure ama tuner gibi kullanilmayacak parcalarla ve kasa baglantilarini sokmeyle ugrasmak istemedim.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.727


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Şubat 02, 2015, 16:39:07 ÖS »

YKS tarafımdan biraz önce uydurulmuş olmakla beraber, konu ilgili detayları sevgili Yavuz'un başlıklarına serpiştirilmiş olarak bulabilirsin. Neo-Geo'nun çizimleri de Yavuz'un MVS Neo-Geo kabin yapımı başlığında olmalı.

Sketchup'ı ücretsiz ve öğrenmesi/kullanımı kolay olduğu için bütün hobicilere tavsiye ediyorum. Inventor kullanıyorsan sana hafif kaçar tabi.

Ekranı döndürmek biraz iddialı ama olmaz diye bir şey yok. Boyutlarla ilgili olarak anahtar faktör kullanacağın tüpün ebatları. İstediğin boyutlarda tüp bulmak gibi bir şansın olmadığı için kurban olarak bulduğun 55 ekran veya her ne boyutta ise TV tüpünün ölçülerini alarak işe başlayabilirsin. Elinde tüp olmadan işe koyulursan sonradan boyutları değiştirmen gerekebilir.

Joystick için competition vb. markaları unut. Arcade piyasasında üç marka var. Seimitsu/Samwa/Happ eğer bat top istiyorsan seçenek bire iniyor. Happ veya muadillerini kullanman lazım.

Son mesajında arcade monitörden bahsetmişsin. Ben zaten elimde olan monitörü (1084) kullanmıştım. Gördüğüm kadarıyla arcade monitörün sıkıntısı sağlamını bulmak. Sağlam TV bulmak çok daha kolay. Bunu da göz önünde bulundur.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Şubat 02, 2015, 16:57:35 ÖS »

@ggolem, öncelikle foruma hoşgeldin...

yazdıklarına tek tek cevap vermek isterdim ama bu işi zamana bırakamak daha iyi olur diyorum

Ama bir iki noktada tecrübelerime dayalı bir iki yorum yapayım, sen oradan devam edersin

1) Arcade kabinlerin genişliği standart olarak 23" dir (modeline göre üç aşağı 5 yukarı değişir ama böyle). Ergonomi ve nakliye içi sanırım böyle belirlenmiş zamanında.

2) 25" CRT monitörü kabine sığdırmak istersen en az 90 cm derinliği olmalı kabini (kontrol panelin ucundan tüpün arkasına gelen sırt kısmına kadar). wizofwor'un belirttiği gibi NeoGeo'yu model olarak alabilirsin. NeoGeo kabin yaptığımdan biliyorum, neden bu kabinin arkası "kambur" demiştim (oldukça uğraştırmıştı) sebebi kabine monitörü takınca anlaşıldı.

3) CRT monitörü zırt ğırt çeviremezsin maalesef. Yani horizontal/vertical oyunlar için bunu yapmak istediğini anlıyorum ama bunu yapanlar genellikle LCD kullanıyorlar. Sebebi;

a) LCD daha hafif. Onu çevirecek motor ve mekanizmayı yapmak daha kolay. 25" monitör tüpü eşek ölüsü gibi ağırdır onu çevirecek bir motor/dişli/servo kontrol devresi v.s. derken projenin maliyeti artar.
b) CRT monitörü çevirdikçe ekranda manyetik alandaki değişimden yeşerme/pembeleşmeler olur. Devamlı "degauss" etmen gerekir.

4) Demonte arcade kabini olmaz. İçine döşemen gereken elektrik, elektronik aksam inanılmaz. Bunları projeyi yaparken bile bir iki defa doldurup boşalttığğımdan (kabini test ederken ve boya aşamasına geçerken) biliyorum, inanılmaz zamanını alıyor. Örnek, son pacman kabinimin içinde 150 metre kadar kablo var (abartmıyorum).

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Kolay gelsin...
Logged

ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Şubat 02, 2015, 17:27:46 ÖS »

Seimitsu'yu bilmiyordum, sanwa ile happ biliyorum. Competition diye bahsettiğim, happ'in bir modeliydi. Dövüş oyunları için bana en rahat gelen joystick şekli bu.

Neo-geo kabini inceleyeceğim.



* comp.jpg (39.56 KB, 300x300 - Görüntüleme: 1641 kez.)
Logged
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Şubat 02, 2015, 18:04:14 ÖS »

Benim döndürmekten kastettiğim, otomatik bir döndürme değil, gercekten uğraşmaya değmeyecek kadar maliyetli olur sanırım. Benim düşündüm, monitorü çekip çıkartacak kadar kuvvet harcamaya karar verdiysem (sanırım 2 kişi gerekecek) buna imkan olması sadece. Mesela 6 ay sonra shotemup a sardırırsam çevirip 3-5 ay da vertical oynayayım gibi.

Demonte derken benim kafamdaki daha çok şöyle. Normal bir arabaya sığacak boyutlarda parçalardan oluşması, ve montaj sırasında mümkün olduğunca, kesim ve delik işi olmaması. Kabin yapıldıktan sonra belki asla bir daha demonte etmeye gerek olmayacak. Çok parçalı olursa, yakın mesafelerde taşıması kolay olacak. İşi bitince söküp dolaba kaldıracak kadar bir demonte değil kastettiğim. Ama yapıştırma yada çakma ile daha sonra söküp tekrar takması imkansız hale gelmeyecek kadar demonte olsa yeter. Boyle bir durumda butun iç kablolama tekrar yapılacaktır ama.

Sunta yada MDF den olacak kabinin parçalarını CNC de kestirmeyi planlıyorum, sonra gelen parçaları birleştireyim ve kabin ortaya çıksın, sonra da içini doldurayım.

Inventorda 2 sene önce başladığım çizimi sketchup da yaptığım genel forma göre düzeltip detaylandırdım, onu da paylaşacağım. Tasarım sorunları var mı bakalım.

Logged
ggolem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 241



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Şubat 02, 2015, 18:11:24 ÖS »

İçine koyacağım Mame PC için, klavye butonlarına lehim yapıp switchlere bağşayarak bir kontrol paneli oluşturmak istemedim. Yanlış hatırlamıyorsam Ultimarc adlı bir sitede, tam istediğim gibi bir USB controller interface devresi vardı. USB den takınca bilmem kaç button joystick olarak görüyordu. Mame ye tuşları ayarlayınca, mis gibi oluyordu. Siparişten 3 gün sonra Andy, TR ye gönderim yapmaktan vaz geçtiğini, ve web sayfasından TR seçeneğini çıkatmayı unuttuğunu ve siparişimi iptal ettiğini söyledi. Sorunca da 2-3 kez TR den kazık yemiş olduğunu, gümrük sorunları da olduğunu söyledi.

Ben de kendi çözümümü yaptım. Arduino Leonardo'da farklı USB classlar yapmak mümkün. Buna HID classı da dahil. Yani klavye mouse olabiliyor. Biraz modifikasyon ile Joystick de olabiliyor. TR de temin edilebiliyor. 2-3 günlük bir çalışma sonucunda, Leonardo ile, 5 analog eksenli 32 butonlu bir USB joystick kodu hazırladım. PC ve Mac de mame ile, ve PS3 de MK2 ile denedim. Gayet iyi çalışıyor. Latency yi çok düşük tutacak şekilde de özenerek yazdım. Bu konuda desteğe ihtiyacı olan bana sorabilir.

32 buton teorik. Leonardo üzerinde 22 digital PIN var. 5 tanesi analog olabiliyor. Bu durumda bir joystick için 4 switche karşı 4 input yerine, bir joystickin aynı anda hem yukarı hem aşağı gidemeyeceğini kabul ederek, 4 switch ve 2 analog input kullanarak bağlantı yapıyorum. Yani her analog ekseni, 2 joystick switchini bağlamak için kullanıyorum. Bu durumda bu cihaz, 22 bağımsız switch, yada 10 tane joystick switchi ve 17 bağımsız switch destekleyebiliyor. (aslinda bu rakamı biraz daha karıştırarak, 20+17 ye arttirmak da mumkun.)

2Player street fighter için 23 switch mümkün oluyor.
1 player: 4 joystick + 6 yumruk tekme + start = 11
2 player: 11
coin

3Player cadillacs and dinasours icin 22 olabiliyor.
1 player: 4 joystick + 2 button + start = 7
2 player: 7
3 player 7
coin

4 player dnd shadow over mystara icin 36 su an olamiyor. Ama bir tane daha takınca olabiliyor. (yada bahsettigim başka bir teknik ile mümkün)
1 player: 4 joystick, 4 button + start = 9
2 player: 9
3 player: 9
4 player: 9
coin

Leonardonun tanesı 59TL ye TR de satılıyordu.  Benimki en verimli çözüm oldu mu bilmiyorum, şu an 59TL den daha ucuza, PS3, PC, Mac de kullanılabilecek controller interface çözümü var mı?


* ggarcadeinterface.jpg (56.56 KB, 640x853 - Görüntüleme: 1836 kez.)
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Şubat 02, 2015, 18:54:28 ÖS »

Arduino kodunu paylaşabilir misin?

Bir de Arduino Leonardo'nun minyatürü Pro Micro var kullanabileceğin, çok daha az yer kaplar.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: [1] 2 3 ... 12   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: