commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: supremenothing üzerinde Ağustos 06, 2015, 01:52:50 ÖÖ



Konu Başlığı: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Ağustos 06, 2015, 01:52:50 ÖÖ
playstation 2 de en iyi görüntüyü yakalayabilmemiz için tavsiyeleriniz nelerdir hangi kabloyu kullanmalı options dan bir rgb görüntü ayarı nebiliym... :)

wii de kendi orjinal component kablosunu aldım ps2 den çok çok üstün bir görüntü yakaladım.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: yavuzg üzerinde Ağustos 06, 2015, 04:29:22 ÖÖ
Bu aslında biraz göreceli bir kavram bence.

Mesela ben PS2'yi (ve PS1/One'ı) Composite Video (klasik AV) Commodore 1702 monitöre bağlıyorum ve "bence" çok güzel bir görüntü alıyorum.

Öte yandan, konsolun sağladığı çözünürlüğü mevcut yöntemlerle en iyi şekilde göstermek için konsolu TV'ye kaliteli bir RGB-SCART kablo, ki piyasada 4-5 TL'ye satılan PS1/PS2 SCART kabloları 5 para etmez veya kaliteli bir component kablo ile bağlamalısın...

Ama günün sonunda her LCD/Plazma tarzı modern panel TV'ler aldıkları görüntüyü üzerindeki LCD ekranın "native" çözünürlüğüne "upscale" ederler. Bu upscale devresinin algoritmasına da bağlı olarak da görüntü algısı değişir.

NTSC PS2 oyunları genelde TV standardını desteklemek adına 480i çözünürlüğe sahiptir (PAL oyunlar 576i). Daha yüksek çözünürlüğü veya "p" (progressive) oyunlar varmıdır bilmiyorum.

Özetle kaliteli bir RGB-SCART kablo veya Component kablo ile PS2'den alınabilecek en iyi görüntüyü alabilirsin. CRT TV kullanıyorsan pek de birşey farketmeyebilir...


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: cengizermis üzerinde Ağustos 06, 2015, 06:58:29 ÖÖ
Kisisel deneyimim samsung hdready tvde component, sony crtde rgb diyor. muhtemelen bilirsin ama kullandigin baglanti tipini component yada rgb olarak menuden secmelisin. Composite herhangi bir ayara tabi degil.
Yavuz abimizin de dedigi gibi tvye gore farkeder. Benim tvim wiinin komponenti ile basarisiz bir goruntu vermisken rgbsi ile costu. Bende duzgun goruntu vermeyen kablo da arkadasin lg tvsinde costu. Kullandigin tvnin cozunurlugu ve kaynak arasindaki cozunurluk farki ne kadar azsa o kadar iyi oluyor bence.
Sonuc olarak sanirim komponent ve rgbyi kiyaslayarak en iyi sonuca ulasirsin.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Texas üzerinde Ağustos 06, 2015, 08:57:07 ÖÖ


Component kabloda ise oyunun verebildiği çözünürlük çok önemlidir...

Eğer oynadığınız oyun 480p-1080i çözünürlüğü destekliyorsa PS2 de o zaman component kablo farkını hissedersiniz ama her oyunda component kablo kullanılmaz cunki renk kaybı yaşatır...

Aşağıda yazdığım oyunlar component kabloda mükemmel olur...

God of War 1 ve 2  ( 480p )
Fatal Frame 3 ( 480p )
Gran Turismo 4 ( 480p-1080i )





Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: hasimayaz üzerinde Ağustos 06, 2015, 09:17:08 ÖÖ
Kesinlikle component kablo. Ama Ebayden orjinal sony veya monster almanı tavsiye ederim.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: nint3ndo üzerinde Ağustos 06, 2015, 10:22:38 ÖÖ
kaliteli bir kablo lakin fiyat yüksek.

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-oyun-konsol-aksesuar-oehlbach-9105-ps2-scart-3mt-kablo-indirimli-198406861/detay (http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-oyun-konsol-aksesuar-oehlbach-9105-ps2-scart-3mt-kablo-indirimli-198406861/detay)


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Agony üzerinde Ağustos 06, 2015, 10:46:25 ÖÖ
Esasında hdmi çevirici gibi bir şey olsa, modern giriş noktalarından bağlayabilsek iyi olurdu. Ancak, yıllarca orijinal component kablosu ve Sony marka tülü tv de oynadım. Gayette iyi görüntü almıştım.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: witchdoktor üzerinde Ağustos 06, 2015, 11:09:04 ÖÖ
PS2'de en net görüntüyü komponent kablo ile alıyorsun ama bu görüntü keskinliği bazen rahatsız edici olabiliyor. Şahsen ben PS2'de komponent kablo kullanmayı bıraktım, RGB skart kullanıyorum. Önemli nokta; PS1 ve PS2 gibi sistemlerin CRT TV'lerde kullanılması gerekliliği. CRT'de kullanacağın en kötü kablo (kompozit), LCD/LED TV'lerde kullanacağın en kaliteli (komponent) kablodan daha iyi sonuç veriyor.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Ağustos 06, 2015, 11:53:01 ÖÖ
Bu aslında biraz göreceli bir kavram bence.

Mesela ben PS2'yi (ve PS1/One'ı) Composite Video (klasik AV) Commodore 1702 monitöre bağlıyorum ve "bence" çok güzel bir görüntü alıyorum.

Öte yandan, konsolun sağladığı çözünürlüğü mevcut yöntemlerle en iyi şekilde göstermek için konsolu TV'ye kaliteli bir RGB-SCART kablo, ki piyasada 4-5 TL'ye satılan PS1/PS2 SCART kabloları 5 para etmez veya kaliteli bir component kablo ile bağlamalısın...

Ama günün sonunda her LCD/Plazma tarzı modern panel TV'ler aldıkları görüntüyü üzerindeki LCD ekranın "native" çözünürlüğüne "upscale" ederler. Bu upscale devresinin algoritmasına da bağlı olarak da görüntü algısı değişir.

NTSC PS2 oyunları genelde TV standardını desteklemek adına 480i çözünürlüğe sahiptir (PAL oyunlar 576i). Daha yüksek çözünürlüğü veya "p" (progressive) oyunlar varmıdır bilmiyorum.

Özetle kaliteli bir RGB-SCART kablo veya Component kablo ile PS2'den alınabilecek en iyi görüntüyü alabilirsin. CRT TV kullanıyorsan pek de birşey farketmeyebilir...


abi muhtemelen kaliteli bir scart kablo almalıyım diye düşünüyorum oyun odamdaki 106 ekran lg plasma tv wii de component kablo ile muhteşem görüntü alıyorum  şuan ps2 yi scart ucu olmadan rgb bağlayarak kullanıyorum ama silik görüntü alıyorum yani daha iyisi olabileceğine eminim...


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Ağustos 06, 2015, 11:56:18 ÖÖ
Kisisel deneyimim samsung hdready tvde component, sony crtde rgb diyor. muhtemelen bilirsin ama kullandigin baglanti tipini component yada rgb olarak menuden secmelisin. Composite herhangi bir ayara tabi degil.
Yavuz abimizin de dedigi gibi tvye gore farkeder. Benim tvim wiinin komponenti ile basarisiz bir goruntu vermisken rgbsi ile costu. Bende duzgun goruntu vermeyen kablo da arkadasin lg tvsinde costu. Kullandigin tvnin cozunurlugu ve kaynak arasindaki cozunurluk farki ne kadar azsa o kadar iyi oluyor bence.
Sonuc olarak sanirim komponent ve rgbyi kiyaslayarak en iyi sonuca ulasirsin.

seninde dediğin gibi lg tv de wii component çok başarılı sonuç veriyor
iki kabloyuda deneme şansım olursa kıyaslayacağım


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Texas üzerinde Ağustos 06, 2015, 12:22:08 ÖS
Nintendo Wii nin Ps2 den daha iyi görüntü vermesi normaldir arada donanım ve oyun çözünürlük farkları var...

Ps2 için isterseniz 1000 TL lik kablo alın görüntü kalitesi aynı kalır egerki oyun 480p yi desteklerse ozaman is değişir gerisi hikayedir....


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: witchdoktor üzerinde Ağustos 06, 2015, 13:45:54 ÖS
abi muhtemelen kaliteli bir scart kablo almalıyım diye düşünüyorum oyun odamdaki 106 ekran lg plasma tv wii de component kablo ile muhteşem görüntü alıyorum  şuan ps2 yi scart ucu olmadan rgb bağlayarak kullanıyorum ama silik görüntü alıyorum yani daha iyisi olabileceğine eminim...

PS2'yi LED TV'ye komponentle bağlar ve 2-3 metre uzaktan oynarsan belki hoşuna gidebilir. Wii oyunlarıyla kıyaslama. Wii oyunlarının tümü Widescreen/480p standardında hazırlanmışlar. PS2'de ise oyunların çoğu 480i ve 4:3 ekran oranına göre hazırlanmış, bu nedenle CRT TV'lerdeki sonuçlar daha başarılı. PS2'de 480p/widescreen modunda bulduğum en başarılı oyunlar God Of War 1 ve 2'dir. Onlarda bile komponentte görüntü keskinliği arttığı için 55 ekran tüplü TV'de RGB skart ile aldığın zevki alamıyorsun. Haa, bunun dışında bir de widescreen, progresif tarama, 100Hz vb desteği sunan kaliteli CRT'ler (Sony, Panasonic vb) var ki bunlarda komponent kablo iyi iş çıkarıyor.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Ağustos 06, 2015, 13:48:04 ÖS
tavsiyeleriniz, açıklamalarınız ve tecrübeleriniz ile doğru sonuca varacağım çok teşekkürler hepinize :D


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: commander64 üzerinde Ağustos 06, 2015, 16:11:38 ÖS
Oyun tekstürlerini otomatik upscale yapan bir yama çıkacaktı bir ara hatta demo videoları da vardı. Birde vga kablosu bulabilirsen matrix çip doğrudan  640*480'e çıkış verdiriyor. oyunları da PAL60 olarak çalıştırırsan da epey farkediyor.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Wolf-EyE üzerinde Eylül 08, 2015, 15:29:40 ÖS
playstation 2 de en iyi görüntüyü yakalayabilmemiz için tavsiyeleriniz nelerdir hangi kabloyu kullanmalı options dan bir rgb görüntü ayarı nebiliym... :)

wii de kendi orjinal component kablosunu aldım ps2 den çok çok üstün bir görüntü yakaladım.
Bu biraz benim uzmanlık alanım :)

Şöyleki, Ps2'den alabileceğin maximum grafik kalitesi RGB kablo+CRT TV'dir. Hiçbir led, plasma vs bu kaliteyi sana vermez

LCD'de kullanacaksan: tabiki arkadaşlarında bahsettiği gibi komponent kablo (tv''nin arkasında bu girişin olduğuna emin ol, her tv'de yok çünkü)

Ama Led tv burada da farkını gösteriyor. Led tv'de komponent ile alacağın kalite lcd+komponent'a göre açıkça farkedilecek derece olacaktır.

Bu arada benim tv'ler LCD: Toshiba, Led: Samsung, tüplü: telefunken, cartel

Tüplüde görüntü kalitesinde marka vs farketmez, RGB taktın mı en iyi kalitede görüntü alırsın. Ayrıca malum bir çok oyun wide screen desteklemiyor o yüzden crt'de kafan rahat olur

Bazı oyunlar wide screen'n yanında progressive scan destekliyor, görüntü, özellikle Led tv'de, çok güzel oluyor.. Ama ilk başta da dediğim gibi istediği kadar güzel olsun RGB+Tüplü TV combosunun üzerine geçemiyor.

Özetle: RGB+CRT>Led+Component>LCD+Component


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Wolf-EyE üzerinde Eylül 08, 2015, 15:35:19 ÖS
Kisisel deneyimim samsung hdready tvde component, sony crtde rgb diyor. muhtemelen bilirsin ama kullandigin baglanti tipini component yada rgb olarak menuden secmelisin. Composite herhangi bir ayara tabi degil.
Yavuz abimizin de dedigi gibi tvye gore farkeder. Benim tvim wiinin komponenti ile basarisiz bir goruntu vermisken rgbsi ile costu. Bende duzgun goruntu vermeyen kablo da arkadasin lg tvsinde costu. Kullandigin tvnin cozunurlugu ve kaynak arasindaki cozunurluk farki ne kadar azsa o kadar iyi oluyor bence.
Sonuc olarak sanirim komponent ve rgbyi kiyaslayarak en iyi sonuca ulasirsin.

seninde dediğin gibi lg tv de wii component çok başarılı sonuç veriyor
iki kabloyuda deneme şansım olursa kıyaslayacağım
Wii içinde şunu söyliyim, alabiliyorsan amazon'da Wii için HDMI converter'lar var. Component'la aldığın görüntüye göre biraz daha net görüntü veriyor. Tabiki 1080p'lik bir kalite bekleme (her ne kadar üzerinde öyle yazsada) ama component'a göre biraz daha net ve renkler biraz daha canlı. Tavsiye ederim.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Eylül 10, 2015, 13:35:31 ÖS
playstation 2 de en iyi görüntüyü yakalayabilmemiz için tavsiyeleriniz nelerdir hangi kabloyu kullanmalı options dan bir rgb görüntü ayarı nebiliym... :)

wii de kendi orjinal component kablosunu aldım ps2 den çok çok üstün bir görüntü yakaladım.
Bu biraz benim uzmanlık alanım :)

Şöyleki, Ps2'den alabileceğin maximum grafik kalitesi RGB kablo+CRT TV'dir. Hiçbir led, plasma vs bu kaliteyi sana vermez

LCD'de kullanacaksan: tabiki arkadaşlarında bahsettiği gibi komponent kablo (tv''nin arkasında bu girişin olduğuna emin ol, her tv'de yok çünkü)

Ama Led tv burada da farkını gösteriyor. Led tv'de komponent ile alacağın kalite lcd+komponent'a göre açıkça farkedilecek derece olacaktır.

Bu arada benim tv'ler LCD: Toshiba, Led: Samsung, tüplü: telefunken, cartel

Tüplüde görüntü kalitesinde marka vs farketmez, RGB taktın mı en iyi kalitede görüntü alırsın. Ayrıca malum bir çok oyun wide screen desteklemiyor o yüzden crt'de kafan rahat olur

Bazı oyunlar wide screen'n yanında progressive scan destekliyor, görüntü, özellikle Led tv'de, çok güzel oluyor.. Ama ilk başta da dediğim gibi istediği kadar güzel olsun RGB+Tüplü TV combosunun üzerine geçemiyor.

Özetle: RGB+CRT>Led+Component>LCD+Component

bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim en kısa zamanda zaten ps1 için özellikle CRT tv almayı planlıyorum ps2 yi de ona bağlarım muhtemelen. :)

benim şuan ps1 den ps4 e kadar her konsolu kullandığım televizyon plasma yani led değil lcd de değil :)



Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Wolf-EyE üzerinde Eylül 10, 2015, 20:09:51 ÖS
playstation 2 de en iyi görüntüyü yakalayabilmemiz için tavsiyeleriniz nelerdir hangi kabloyu kullanmalı options dan bir rgb görüntü ayarı nebiliym... :)

wii de kendi orjinal component kablosunu aldım ps2 den çok çok üstün bir görüntü yakaladım.
Bu biraz benim uzmanlık alanım :)

Şöyleki, Ps2'den alabileceğin maximum grafik kalitesi RGB kablo+CRT TV'dir. Hiçbir led, plasma vs bu kaliteyi sana vermez

LCD'de kullanacaksan: tabiki arkadaşlarında bahsettiği gibi komponent kablo (tv''nin arkasında bu girişin olduğuna emin ol, her tv'de yok çünkü)

Ama Led tv burada da farkını gösteriyor. Led tv'de komponent ile alacağın kalite lcd+komponent'a göre açıkça farkedilecek derece olacaktır.

Bu arada benim tv'ler LCD: Toshiba, Led: Samsung, tüplü: telefunken, cartel

Tüplüde görüntü kalitesinde marka vs farketmez, RGB taktın mı en iyi kalitede görüntü alırsın. Ayrıca malum bir çok oyun wide screen desteklemiyor o yüzden crt'de kafan rahat olur

Bazı oyunlar wide screen'n yanında progressive scan destekliyor, görüntü, özellikle Led tv'de, çok güzel oluyor.. Ama ilk başta da dediğim gibi istediği kadar güzel olsun RGB+Tüplü TV combosunun üzerine geçemiyor.

Özetle: RGB+CRT>Led+Component>LCD+Component

bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim en kısa zamanda zaten ps1 için özellikle CRT tv almayı planlıyorum ps2 yi de ona bağlarım muhtemelen. :)

benim şuan ps1 den ps4 e kadar her konsolu kullandığım televizyon plasma yani led değil lcd de değil :)



Plasma TV'ler güzel olsada oyunda en iyi kaliteyi LED ile alrsın. Ben LG plazmada PS4 oynadım, yani şöyle diyim, abartmıyorum, bendeki Samsung led tv'de Xbox 360 ile daha iyi görüntü alıyorum..

Sony, Toshiba, Samsung Led tv'ler oyun için en iyi performansı sağlayabileceğin TV'ler. Panasonic'inde oyun performansının iyi olduğunu duydum ama hiç denemedim.


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: supremenothing üzerinde Eylül 10, 2015, 23:19:34 ÖS
playstation 2 de en iyi görüntüyü yakalayabilmemiz için tavsiyeleriniz nelerdir hangi kabloyu kullanmalı options dan bir rgb görüntü ayarı nebiliym... :)

wii de kendi orjinal component kablosunu aldım ps2 den çok çok üstün bir görüntü yakaladım.
Bu biraz benim uzmanlık alanım :)

Şöyleki, Ps2'den alabileceğin maximum grafik kalitesi RGB kablo+CRT TV'dir. Hiçbir led, plasma vs bu kaliteyi sana vermez

LCD'de kullanacaksan: tabiki arkadaşlarında bahsettiği gibi komponent kablo (tv''nin arkasında bu girişin olduğuna emin ol, her tv'de yok çünkü)

Ama Led tv burada da farkını gösteriyor. Led tv'de komponent ile alacağın kalite lcd+komponent'a göre açıkça farkedilecek derece olacaktır.

Bu arada benim tv'ler LCD: Toshiba, Led: Samsung, tüplü: telefunken, cartel

Tüplüde görüntü kalitesinde marka vs farketmez, RGB taktın mı en iyi kalitede görüntü alırsın. Ayrıca malum bir çok oyun wide screen desteklemiyor o yüzden crt'de kafan rahat olur

Bazı oyunlar wide screen'n yanında progressive scan destekliyor, görüntü, özellikle Led tv'de, çok güzel oluyor.. Ama ilk başta da dediğim gibi istediği kadar güzel olsun RGB+Tüplü TV combosunun üzerine geçemiyor.

Özetle: RGB+CRT>Led+Component>LCD+Component

bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim en kısa zamanda zaten ps1 için özellikle CRT tv almayı planlıyorum ps2 yi de ona bağlarım muhtemelen. :)

benim şuan ps1 den ps4 e kadar her konsolu kullandığım televizyon plasma yani led değil lcd de değil :)



Plasma TV'ler güzel olsada oyunda en iyi kaliteyi LED ile alrsın. Ben LG plazmada PS4 oynadım, yani şöyle diyim, abartmıyorum, bendeki Samsung led tv'de Xbox 360 ile daha iyi görüntü alıyorum..

Sony, Toshiba, Samsung Led tv'ler oyun için en iyi performansı sağlayabileceğin TV'ler. Panasonic'inde oyun performansının iyi olduğunu duydum ama hiç denemedim.

salonda lg led var 140 ekran ps4 ü bağladım evet çok aşırıydı fakat salonda olmuyor o işler işte :) oyun odası yaptım kendime orada da işte 106 plasma lg var 5 sene önce aldığım :)


Konu Başlığı: Ynt: playstation 2 de en iyi görüntüyü alabilmek için ? ?
Gönderen: Wolf-EyE üzerinde Eylül 11, 2015, 10:03:08 ÖÖ
Doğru insanın kendi odasında oynaması daha keyifli oluyor :) Gerçi evlenip birde çocuk olunca kendi odan kalmıyor hepsi çocuğun oluyor, arada misafir olarak oynuyorsun işte :D