commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: Enson üzerinde Eylül 01, 2015, 13:56:23 ÖS



Konu Başlığı: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Enson üzerinde Eylül 01, 2015, 13:56:23 ÖS
Panasonic tx L32et5e marka,model led tv ye, ps2 yi bağlamaya çalıştım, fakat birde ne göreyim, tv nin komponent girişi yok, yani ilk başta öyle sandım, eee scart girişide yok, n'olcak şimdi derken, aslında bir aparat ile bağlandığını anladım,

tv nin resimlerin eklemeye çalışıyorum, olmazsa düzenleyeyim,

(http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?action=dlattach;topic=11070.0;attach=12726;image)

(http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?action=dlattach;topic=11070.0;attach=12730;image)

burada AV1 deki, rgb-video yazan giriş nasıl bir giriştir, bunu nasıl kullana biliriz?, AV2 de dana kadar yazmışlar komponent diye sonradan gördüm :D, şöyle bir aparat ile kullanılıyor sanırım,

(https://im3-tub-tr.yandex.net/i?id=87812a5475b19745704c393c0de0b0f8&n=33&h=190)

(http://ecx.images-amazon.com/images/I/31YpHH6y2DL.jpg)

bu kablonun bir standardı var mıdır, aramalarımda genelde piyasada yaygın Samsung tv modelleri için çıktı,

son olarak şurada abla tarifi yapmış,

https://youtu.be/_c3r8k_mMmc

Beşli bir komponent kablo ve bu adaptör ile Av2 den bağlamak daha kolay sanırım, en azından 1-2 günlük araştırma sonucu ben bunu buldum :), fakat Av1 bağlantısı (rgb yazan) nedir nasıl yapılır ki?






Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 01, 2015, 14:00:59 ÖS
Televizyonun kutusundan o kabloların hepsinin çıkmış olması lazım. Atılmadıysa bir bak.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Enson üzerinde Eylül 01, 2015, 14:02:32 ÖS
Dün akşam aklımda bir şey vardı diyordum, şimdi söyleyince hatırladım, kutusu bulayım şunun :)


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 01, 2015, 15:07:58 ÖS
Kutuda kesin vardır adaptör kablolar. Artık birçok yeni TV'de skart bağlantı soketi dahi bulunmuyor, bu tarz adaptör kablolar yardımıyla bağlantı kuruluyor. Duvara monte edilen TV'ler için bağlantıda kolaylık olması ve fazla yer kaplamaması için tasarlanmış bunlar.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Selim7 üzerinde Eylül 04, 2015, 00:39:30 ÖÖ
  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  :D Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık.  ;D


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: ilhanüney üzerinde Eylül 04, 2015, 08:57:33 ÖÖ
Senin sordugun skart aparati bu, benim tvde var her ikisini de kullaniyorum,
Ayrıca 5li olan girise aparat almadan normal rca  kablosunu bağlayabilirsiniz..
Diğer aparatlar mutlaka kutu içerisinde gelmistir
(http://i.hizliresim.com/1kaDkB.jpg)
Düzeltme: resimlere tekrar bakınca fark ettim ,ben 2014 te aldım tv yi senin resimlemis oldugun aparat  üzerinde 5 giriş olarak uretiliyor .


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: burcincerci üzerinde Eylül 04, 2015, 09:07:44 ÖÖ
aynı kablo samsung tv'lerden de çıkıyor. eğer tv'nin markasını yazmasaydınız samsung derdim. bu kablolardan işyerimde yüzlerce var istediğiniz tipleri söylerseniz gönderirim. zaten bizim işimize yaramıyorlar.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 04, 2015, 09:37:53 ÖÖ
  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  :D Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık.  ;D

SCART'ı niye kaldırıyorsun anlamadım doğrudu. SCART gibi kaba bir giriş yerine ince tasarıma uygun adaptör kabloları veriyorlar. Adaptör kablonun bir ucunu SCART, komponent vb'ye bağlayıp diğer ucunu da TV'ye sokuyorsun. Bu iş hamallık gibi geldi galiba. Ultrabook ve Apple tasarımlarından çıkarılan VGA, CAT-5 network bağlantılarını, hatta klasik USB bağlantısının yerini alacak olan USB-C bağlantısını düşün.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Eylül 04, 2015, 13:58:06 ÖS
Yeni aldığım LG TV ye de VGA koymamışlar. :D


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: final_fight üzerinde Eylül 04, 2015, 14:37:14 ÖS
samsungun bazı modellerindede vga yok


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Agony üzerinde Eylül 04, 2015, 14:39:05 ÖS
Üstadlar, HDMI, VGA, DVI girişleri olan bir monitöre PS2'yi bu tip kablolarla bağlamak mümkün müdür?


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 04, 2015, 14:45:31 ÖS
Yeni aldığım LG TV ye de VGA koymamışlar. :D

VGA ile ne bağlayacaktın ki? Eski desktop kasalar ve notebooklar dışında pek bir anlamı kalmadı. Neredeyse 10 yıldır DVI (DVI-2-HDMI ya da doğrudan HDMI) kullanıyoruz desktop'larda da.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Enson üzerinde Eylül 04, 2015, 15:25:35 ÖS
@Simon (Özay Turay), @witchdoktor , evet kutunun içinden çıkıyor, hdmi kabloyu kullanmıştım hatırladım biraz araştırma ile aranan kablo bulundu, bu arada ne kadar kablo kalabalığı olmuş, her alınan elektronik ile gelen, bir sürü kablo.


aynı kablo samsung tv'lerden de çıkıyor. eğer tv'nin markasını yazmasaydınız samsung derdim. bu kablolardan işyerimde yüzlerce var istediğiniz tipleri söylerseniz gönderirim. zaten bizim işimize yaramıyorlar.

Teşekkür ederim, kutusunun içinde bulamadım, çünkü başka bir yere kaldırmışım, şuan elimde mevcut, tekrardan teşekkürler.

  Yani duvarda duran Teleivzyona scart kablo çıkılsın istenmiyor mu artık. Kalın olmasından mı ki?

  Böyle birşeye ilk kez şahit oluyorum da.  :D Yılların Scartını rafa mı kaldıracağız artık.  ;D

hdmi kablo ile bağlayınca, scartın olmadığını farketmemiştim bile, işim düşene kadar. Rafa kalkmış gerçekten, zaten hobimiz raftakilerle.

Üstadlar, HDMI, VGA, DVI girişleri olan bir monitöre PS2'yi bu tip kablolarla bağlamak mümkün müdür?

Bunu bende merak ettim, biraz araştırdım anladığım kadarıyla kablo değilde, vga-box, tv-box gibi çözümler var.

Birde, şöyle kenara bir not düşeyim, belki birisinin işine yarar diye. Kontorland ps-3010 (5 li komponent kablo ps2-ps3 için) teknosadan 9,90 tl fiyatla alındı, kargo değilde şube teslim istenince 2 günde Amasya ya ulaştı.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 04, 2015, 15:28:05 ÖS
Bu arada hayatta gördüğüm en berbat, kolay bozulan, hantal ve kaba kablo türlerinden biridir SCART kablo. Kim icat ettiyse endüstriyel tasarımdan dışlanmalı bence.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Eylül 04, 2015, 15:38:47 ÖS
Şöyle bir durum var.  Digiturkplay dan maç seyrederken TV ye laptop bağlıyorum.

Oğlum evdeyken sorun değil. Onun laptoba el koyup HMDI bağlayıp izliyorum.

Çok nadir de olsa, onun evde olmadığı durumlarda, işyeri laptobumu bağlarım diyordum. Ama baktım, onda da, ati nin lanet olasıca display portu var :D

Laptop da VGA var ama TV de yok.
Display port, HDMI çeviriciler de epey pahalı.
Hani sürekli kullanacak olsam belki alırdım da. Nadir olabilecek bir durum için de o kadar para vermeye gerek yok dedim.

Artık bu durumla kaşılaşırsam Desktop PC yi kucaklayıp TV nin yanına koyacağım.

-----------------------

Ek : Epey olmuştu araştırdığım. Kablo/adaptör fiyatları yüksekti. Sanırım Çin' liler olaya el atmışlar 30 TL civarına kadar düşmüş kablolar. Çok zorda kalırsam alırım belki de kablo :D


VGA ile ne bağlayacaktın ki? Eski desktop kasalar ve notebooklar dışında pek bir anlamı kalmadı. Neredeyse 10 yıldır DVI (DVI-2-HDMI ya da doğrudan HDMI) kullanıyoruz desktop'larda da.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: wizofwor üzerinde Eylül 04, 2015, 15:52:00 ÖS
Fazla şikayet etmemek lazım. Kullanılmayan kablolar için konulan soketler hem TV'nin arkasında hemde PCB üzerinde gereksiz yer kalıplıyor. Benim TV'de PCB'nin üçte birini soketler işkal ediyordu. Bir yerden sonra üreticilerin bunları iptal etmeye başlaması normal. Sonradan bağlantı için bu ara çözümleri de sağlamayabilirlerdi.

Öte yandan duvar veya TV ünitesine sabit TV'ye kablo takıp çıkarmak da bayağı zahmetli bir iş. Bu kablolar biraz daha esneklik sağlar.


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: Wolf-EyE üzerinde Eylül 15, 2015, 15:39:09 ÖS
Her tv'de komponent girişi olmuyor. O yüzden ps2 gibi konsollarda kablo öneririken özellikle "tv'nizin arkasında komponent girişi olduğundan emin olsun" derim

Eğer amazon, e-bay vs alışveriş yapıyorsan hiç uğraşma, Ps2 için HDMI converter aparatlar var, al bir tane, hem komponenta göre biraz daha canlı görüntü alırsın


Konu Başlığı: Ynt: Panasonic led tv RGB-Komponent konsol bağlantısı
Gönderen: function üzerinde Eylül 27, 2015, 01:47:03 ÖÖ
Bu arada hayatta gördüğüm en berbat, kolay bozulan, hantal ve kaba kablo türlerinden biridir SCART kablo. Kim icat ettiyse endüstriyel tasarımdan dışlanmalı bence.

5 sene önce altın kaplamalı diye teknosa'dan aldığım scart kablosunun görüntüyü iyi aktarmaması üzerine yaptığım 2 sn lik incelemede, sarı altın renginde vernikle boyandığından topraklama yapması gereken metalin yapamadığını görüp verniği zımparalayarak kabloyu düzelttiğimden beri kablo piyasasının en "karaköy"e düşmüş modeli olarak değerlendiriyorum kendisini. :) Bir bu, bir de USB fişini icad edenleri asmak gerek.