commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: BlitzBasic üzerinde Eylül 15, 2015, 12:59:43 ÖS



Konu Başlığı: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Eylül 15, 2015, 12:59:43 ÖS
Merhaba,

Geçen sene EBAY'den GBS-8200 (yaklaşık 30 usd. idi) isimli VGA çevirici almıştım. İlk amacım Amiga'nın RGB çıkışını VGA'ya çevirmek idi. Sonuç hüsran oldu, görüntü kalitesi rezaletti.

Daha sonra cihazın üzerindeki component girişler dikkatimi çekti ve buna playstation bağlasam nasıl sonuç alırım diye merak ettim. Kullandığım component kablo çok kaliteli olmamasına (kontorland olması lazım markası) rağmen çok iyi sonuç verdi ve gördüğüm kadarı ile latency (gecikme) yok.

İşin güzel yanı PS3'ün HD çözünürlüklerinide gösteriyor GBS-8200. Tabi bütün bunlara rağmen bir HDMI kalitesi beklememek gerekiyor. Ufak birde demo video yaptım, birilerinin işine yarar umarım.

https://youtu.be/pWqwLvEpCfI (https://youtu.be/pWqwLvEpCfI)

pWqwLvEpCfI&feature=youtu.be


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: ibeser (Ayak Takımı) üzerinde Eylül 15, 2015, 14:28:12 ÖS
Bilgi için teşekkürler dostum.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: final_fight üzerinde Eylül 15, 2015, 15:14:10 ÖS
şuda varki kameradan çekilen görüntüler iyi bir kamera ise net gösterir çekimde birebir görmek lazım kaliteyi saygılar


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Eylül 16, 2015, 09:36:53 ÖÖ
Kamera ile gözümle gördüğüm gibi çekmem mümkün değil. Ama kamerada gözüktüğünden daha net diyebilirim.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: hasimayaz üzerinde Eylül 16, 2015, 13:06:34 ÖS
PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Eylül 16, 2015, 13:20:23 ÖS
PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

Ben i'sinede razıyım hocam dert değil. Bahsettiğin çeviriciler için örnek link vermen mümkünmü? Bana GBS-8200 yetti alacağımdan değil belki başka arkadaşlar almak ister.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: hasimayaz üzerinde Eylül 16, 2015, 14:10:21 ÖS
Şu ikisini kullanıyorum;
http://www.ebay.com/itm/New-576i-PS2-to-HDMI-Audio-AV-Converter-Adapter-w-3-5mm-Output-for-HDTV-/171853623018?hash=item2803462eea (http://www.ebay.com/itm/New-576i-PS2-to-HDMI-Audio-AV-Converter-Adapter-w-3-5mm-Output-for-HDTV-/171853623018?hash=item2803462eea)

http://www.vatanbilgisayar.com/sl-hvs12-hdmi-to-vga-audio-cevirici.html (http://www.vatanbilgisayar.com/sl-hvs12-hdmi-to-vga-audio-cevirici.html)


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 16, 2015, 14:23:10 ÖS
PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

PS3 ve Xbox360'dan komponent kablo ile 1080p görüntü almak mümkün.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: hasimayaz üzerinde Eylül 16, 2015, 14:59:02 ÖS
PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

PS3 ve Xbox360'dan komponent kablo ile 1080p görüntü almak mümkün.

component kablo 1080p taşıyabilecek yeteneğe sahip ama playstation multi çıkışı bunu sağlayamıyor. Ayarlarda 1080p görünsede gerçekte 1080i veriyor. Bu konu ile ilgili Sony' ye case açmıştım ve dönen cevabı aynen buraya yapıştırıyorum.

Component cable will only allow to view up to 1080i. You need HDCP supported  HDMI for 1080p.

Component kablo ve hdmi ile 1080p seçeneğini deneyin farkı direk göreceksiniz. Xbox tarafını bilemiyorum, oada sanırım vga çıkış var.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 16, 2015, 15:03:40 ÖS
@hsm_ayz

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html (http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html)

Evet, Xbox360'da doğrudan VGA desteği mevcut.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: hasimayaz üzerinde Eylül 16, 2015, 15:05:51 ÖS
@hsm_ayz

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html (http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html)

Dostum bu konuyu ben hdmi'ın ilk zamanlarında çok araştırdım. Eski televizyonumda hdmi yoktu, birçok yerde değişik bilgiler var. Denemedik televizyon, kablo bırakmadım ama malesef 1080p veremiyor. HDMI ve component ile 1080p denediğinizde componenetin interlace'i hemen anlaşılıyor.

http://us.playstation.com/ps3/accessories/component-av-cable-ps3.html (http://us.playstation.com/ps3/accessories/component-av-cable-ps3.html)

Capable of supporting resolutions up to 1080i (720p, 480p and 480i are also supported),


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: witchdoktor üzerinde Eylül 16, 2015, 15:12:46 ÖS
@hsm_ayz

Ben de PS3'de denemedim ama spec'lerde mevcut olduğu için şirkete dava bile açılabilir, eğer desteklemiyorsa. Oluşabilecek bir sorun, Bluray filmlerdeki HDCP encryption'un komponentle iletilememesidir ki oyunları bağlamaması gereken bir durum. Bu işin içinde kesin bir Sony pisliği vardır.

Dediğin gibi normalde komponent kabloyla 1080p görüntü almak mümkün ki ben Xbox360'ı bu şekilde kullanıyordum.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: hasimayaz üzerinde Eylül 16, 2015, 15:20:03 ÖS
Xboxun görüntü çıkışları gerçekten süper. Zamanında Sonyde TR desteği yokken us hesabımla bir case açmıştım. Hatta case'e bir kaç değişik televizyondan fotoğrafları çekip gönderdim.

Evet component kablo menülerinde 1080p seçeneği var ama bu seçeneği seçtiğinizde görüntü resmen çamura dönüyor. Sanki böyle 1080i görüntüsü simule ediliyor gibi. Hdmi deki 1080p ile alakası bile yoktu.

Neyseki o günler geride kaldı :).. Şimdi de rgb olsada bağlasak diyoruz.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: Agony üzerinde Eylül 16, 2015, 16:31:02 ÖS
@BlitzBasic, gerçekten güzel bir alet. Uzun zamandır özellikle PS2'yi monitöre bağlamak istiyordum. Harici tv kartıyla denediğimde görüntü çok kötü oluyordu.

Bu cihazı hiç PS2'de denediniz mi?


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Eylül 16, 2015, 18:38:09 ÖS
@BlitzBasic, gerçekten güzel bir alet. Uzun zamandır özellikle PS2'yi monitöre bağlamak istiyordum. Harici tv kartıyla denediğimde görüntü çok kötü oluyordu.

Bu cihazı hiç PS2'de denediniz mi?

Denedim, yine aynı şekilde component olarak ama eğer imkan varsa kaliteli bir kablo ile. Kontorland'in kablosu saç teli gibi maşallah, o kadar ince yapmakta ayrı bir başarı...

Kalite olarak oyununa göre diyebilirim. Mesela Tony Hawk'lar, Colin Mcray Rally, GranTurismo, Evildead'in son oyunu güzel. Shadow of the Colossus, Resident Evil'ı pek beğenmedim.

Beğenmediklerimi sağlıklı karşılaştırmak için component bağlantı ile led tv'de denemem lazım henüz fırsatım olmadı. Ama genel olarak iyi diyebilirim.


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: Agony üzerinde Eylül 16, 2015, 20:27:54 ÖS
Üstad, bu cihazı alınca özle bir ayar yapmak ya da ne bileyim bir kablo yapmak... gibi daha profesyonel bir şey gerekir mi? Yoksa, sıradan (benim gibi :)) biride alsa bağlantıları kurabilir mi?

Birde bu tip cihazlarda benim korkum, monitöre ya da görüntüyü aktarmak istediğimiz cihaza (PS2, Amiga...vs) zarar verir mi?


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: BlitzBasic üzerinde Eylül 16, 2015, 21:22:28 ÖS
Amiga ile kullanacaksanız kablo yapmanız gerekiyor ama tavsiye etmem RGB görüntüsü berbat.

Komponent bağlantı için birşey yapmanıza gerek yok soketleri üzerinde. Yanlız cihaz tek board olarak geliyor yanında adaptörü yok, 5V. 2A. adaptör bulmanız gerekiyor.

Bunların dışında üzerinde 4 adet ufak düğme var, bunlarla hangi girişi kullandığınızı, renk ayarları, çözünürlük ve arabirim dil ayarlarını yapıyorsunuz. Cihaz ilk geldiğinde ayar ekranı Çin'ce idi :) iki adet seçenek olan yer dil ekranı bunuda not olarak buraya yazayım.

Ben 3 monitör, ps2, ps3 ve amiga ile kullandım hiç birine birşey olmadı sanırım bir zararı dokunmaz :)


Konu Başlığı: Ynt: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram
Gönderen: Agony üzerinde Eylül 17, 2015, 12:15:27 ÖS
Teşekkür ederim, bilgiler için.