commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Arcade Sistemler => Konuyu başlatan: eonder87 üzerinde Nisan 08, 2017, 03:19:27 ÖÖ



Konu Başlığı: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: eonder87 üzerinde Nisan 08, 2017, 03:19:27 ÖÖ
Merhaba arkadaşlar burda bir arkadaşımın sorununu dile getireceğim gittiği salonda yaklaşık 10 kadar cabinet var ve ekranları sıkıntılı ya devrelerde uzun süreli kullanımdan dolayı bir bozulma mevcut olabilir veyahut kullandıkları ekranlar CGA ekranlar ömürlerini doldurmuş gibi.

Ekranlarını ayarladıkları frekans ayarı olan sync pot'undan bahsettim kendisine yarın ona bakacak ancak sorunumuz CGA ekranlarda cidden kötü görüntü almak ve bu cihazlarda en uygun ve hızlı çözümle görüntü vermelerini sağlamak bunu neyle ve nasıl yapabiliriz. Tüplü monitorler kullanılmıyor iken cihaz başına 1'er dönüştürücü alarak VGA'ya dönüştürülebileceğini düşündüm ama siz ustalardan yardım istiyorum Özellikle @YavuzG


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 08, 2017, 05:32:49 ÖÖ
Naomi 15Khz veya 31Khz (VGA) görüntü verebilir. Bunu bir DIP switch ile sağlıyorsunuz. Tüm kabinlerde Naomi çalıştırılacaksa ve kabinlerdeki mevcut 15Khz monitörler bozuksa yerlerine LCD veya CRT PC monitörü (VGA) konabilir, Naomi'ler 31Khz ayarlanınca herhangi bir çeviriciye ihtiyaç olmadan PC monitörüne direk görüntü verir.


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: eonder87 üzerinde Nisan 08, 2017, 05:36:09 ÖÖ
Peki bu ayarlamaları nasıl yapabiliriz. Büyük ihtimalle hepsi naomi üzerinden çalışacak. Peki 31khz'ye alındığında görüntüde gözle görülür bir kötüleşme olur mu acaba? sonuç olarak 640x480 veya 800x600 çözünürlüğüne çıkacak. hemen yarın kendisine bildireyim bu güzel haberi.

Teşekkür ederim yavuzg hocam.


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 08, 2017, 13:51:00 ÖS
Şu linkdeki dokümanlardan birincisini (GD-ROM manual) inceleyin.

http://www.sega-naomi.com/resource.htm (http://www.sega-naomi.com/resource.htm)

Bu dokümanda 4. sayfada 15/31Khz dip switch ayarı var.

Bu özellik bir çevirici bağlamak gibi sonradan eklenen bir özellik değil, donanımın sağladığı standart bir özellik. Tüm Naomi oyunları 31Khz (VGA) de çalışıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: eonder87 üzerinde Nisan 09, 2017, 17:32:49 ÖS
Maalesef 1 adet naomi varmış ben görselden 1'inden diğerleri de aynıdır varsayımı kullandım ama diğerleri Jamma imiş.
Ama piyasada CGA to VGA dönüştürücü vardı 35 usd civarına onunla çözebilirler diye düşünüyorum.

Hem ekstra bir uyarı yaptım kendisine boardların hepsi çok kötü durumda görünüyor fotoğraflara da baktıysanız. Görüntüdeki bu bozulmayı zamana bağlı devresel bi problem olur mu acaba?


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: mesa üzerinde Nisan 09, 2017, 17:54:09 ÖS
Podlara bakmismi erhan goruntu arama yerinden


Konu Başlığı: Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin.
Gönderen: yavuzg üzerinde Nisan 09, 2017, 21:38:12 ÖS

Ama piyasada CGA to VGA dönüştürücü vardı 35 usd civarına onunla çözebilirler diye düşünüyorum.


O dönüştürücüler (GBS-8200) artık 15 dolar seviyesinde ;)

Yine de PC monitör + GBS-8200 yerine alternatif olarak ikinci el CRT/LCD TV de daha hesaplı olabilir.

Alıntı

Hem ekstra bir uyarı yaptım kendisine boardların hepsi çok kötü durumda görünüyor fotoğraflara da baktıysanız. Görüntüdeki bu bozulmayı zamana bağlı devresel bi problem olur mu acaba?


Olur :)

İyi bir temizlik, kondansatör ve hatta transistörlerin değişimi ile bir kısmı adam edilebilir. Tüpler ve/veya şaselerdeki flyback trafolar bitmişse ekonomik olarak yapılacak pek bir şey yok, onları çöpe atmak en ekonimnk çözüm olur ;)

Kolay gelsin