commodore.gen.tr

Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları => Oyun Konsolları => Konuyu başlatan: amenofis üzerinde Mart 27, 2019, 17:01:15 ÖS



Konu Başlığı: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 27, 2019, 17:01:15 ÖS
.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: Aykiri1 üzerinde Mart 27, 2019, 17:24:21 ÖS
Tek kelimeyle harika bir iş
tebrikler


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 27, 2019, 20:46:29 ÖS
Merak ettim ilk fırsatta incelemek isterim
Paylaşım ve emeğin için teşekkürler
Aslında sistemin çalışma mantığı ile ilgili biraz daha detaylı anlatım olsa bence çok faydalı olur
Bu tarz konularda Türkçe kaynak yok denecek durumda
Emülatörün mantığı nedir yazdığın kod içindeki fonksiyonların kısaca yaptığı işi anlatan paylaşımlar gibi
Ben de emülatörlere kafa taktım bir süredir inceliyorum
Bana çok faydası olur mesela
Ara ara paylaşımlar ile başlık zenginleşirse ortaya çok güzel bir kaynak çıkar
Teşekkürler tekrar paylaşım için


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 27, 2019, 22:41:14 ÖS
.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Mart 27, 2019, 23:21:50 ÖS
Emulatörün hiçbir kısmında hazır kod, modül vs. kullanılmadı. Z80 cpu, bellek, grafik, ses sıfırdan yazıldı. İşletim sistemi arayüzü için SDL, başlatıcı için de FLTK kütüphanelerini kullandım. Bu sayede her işletim sisteminde çalışabiliyor.

Meraklı arkadaşlar varsa her türlü teknik soruyu alabilirim.

İndirme: https://yadi.sk/d/ORedfMGT6oI6zg


(https://i.hizliresim.com/XMrY9D.png)

Tebrik ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 27, 2019, 23:48:36 ÖS
Tek seferde olacak iş değil zaten
Zaman buldukça aşama aşama anlatabilirsen bence çok faydalı bir başlık olur
Konu ile ilgili başka arkadaşların da fikri olursa paylaşırlar zaten bizim forum bilgisini saklayan değil bilakis paylaşan arkadaşların olduğu bir ortam
Ben de konu üzerine biraz odaklanabilirsem hem sorularım olabilir hem belki de birilerine faydalı bir bilgi verebilirim
Teşekkürler tekrar paylaştığın bilgiler için


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 18:20:10 ÖS
.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 18:21:05 ÖS
VDP kesmesi ile ilgili bir hata düzeltildi. Link güncellendi.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 19:38:23 ÖS
@amenofis derleme işini nasıl yapabiliriz kodun
bende MinGW kurulu
SDL kütüphanesini de indirip C:\MinGW içerisine attım
FLTK nın MinGW için hazır kütüphanesi varmı link olarak bulamadım da ben
FLTK nın yüklenmesinden sonra MinGW ile derlemek için ne yapmak gerekiyor

C ve C++ ile uğraşmayalı çok uzun zaman oldu en son üniversitede ilgileniyordum :D
Uzun zamandır .Net kullanıyorum Visual Studio büyük kolaylık :D


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 20:27:45 ÖS
msys2 kurmanı tavsiye ederim. msys2 linuxa benzer bir ortam sağlıyor. Kurarken PATH değişkenine ekleyeyim mi diye sorar, evet de.

Kurduktan sonra msys2 terminali açıp bir defaya mahsus "pacman -Syyu" komutunu ver. Paket kurulumlarını aşağıdaki şekilde yapıyorsun.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-gcc

gcc yerine SDL2 ve fltk yazarak onları da kurabilirsin.

gcc kurulumundan sonra bir tane daha terminal eklenir, mingw falan yazar onda. Açık olan terminali kapatıp yenisini aç ve kaynak kodun bulunduğu dizine git. Son olarak make komutunu ver.

Ben Linux kullanıyorum. Windowstaki geliştirme ortamlarının yabancısıyım. Visual studio için hazır derlenmiş fltk yok. Onu da derlemek gerekiyor. msys2'de birçok kütüphane hazır derlenmiş olarak var. Ayrıca linuxta kullandığım Qt Creator, VS'den daha kolay bana göre.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 21:58:30 ÖS
kurulumları yaptım fakat make komutunu verince komutu bulamadığını söylüyor
ekde görüntü ekledim


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:16:37 ÖS
make te ayrıca kuruluyordu sanırım unutmuşum.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-make


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 22:23:03 ÖS
make te ayrıca kuruluyordu sanırım unutmuşum.

pacman -Sy mingw-w64-x86_64-make

olmadı yine komut bulunamadı diyor
mingw32-make var fakat onlada derlemedi

mingw32-make: Nothing to be done for 'Makefile'.

hatası veriyor


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:24:19 ÖS
Windowsa geçip baktım şimdi şöyleymiş.

pacman -S make


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mart 28, 2019, 22:30:33 ÖS
İlginç bir proje olmuş. Emeğinize sağlık.

Derlenmiş windows sürümünü denemek isterim :)


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 22:31:36 ÖS
ok oldu

make MasterCTR komutu ile exe yi oluşturdu

exeyi eski paylaştığının üzerine yazdım
çalıştırdığımda program açılıyor sonra kendi geri kapanıyor

dosya açma falan ekranı görünüyor fakat dediğim gibi kapanıyor kendiliğinden program


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:34:16 ÖS
msys kurunca ayrıca dll dosyalarına gerek yok. Onları silip öyle denermisin.

Ben de şimdi derleyip bakayım tekrar.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 22:36:27 ÖS
msys kurunca ayrıca dll dosyalarına gerek yok. Onları silip öyle denermisin.

Ben de şimdi derleyip bakayım tekrar.


dll olmadan açmıyor hiç dll dosyalarını istiyor


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:43:30 ÖS
Oluşan exeyi şuraya atıp çalıştırmayı denermisin. C:\msys64\mingw64\bin

Çalışırsa msys kurarken PATH'e eklenmemiş demektir. Yine olmazsa terminal içinde çalıştırmayı dene. Konsola hata yazarsa orada görünür.

Yine olmazsa ben paketleyip tekrar atayım. Başka makinada da denedim çalışıyor sorun yok.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:48:24 ÖS
Tekrar paketledim.

https://yadi.sk/d/Fp5YfwkQjBc5tw


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 22:49:40 ÖS
Oluşan exeyi şuraya atıp çalıştırmayı denermisin. C:\msys64\mingw64\bin

az önce onu denemiştim bende :)
orda çalışıyor program ama dediğim gibi dosya falan seçemeden geri kapanıyor
SMS kontrol diye bir pencere geliyor fakat hiç bir şeye tıklayamıyorum arkada Comodore TR diye bir pencere var


terminalde çalıştırmayı denediğimde
Segmentation fault
hatası veriyor


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 22:57:06 ÖS
Seg fault!

Hocam windows sürümün kaç? Farketmemesi lazım gerçi ama ben sadece windows 7'de denedim.

Tam olarak ne yapınca kapanıyor? Dosya açma butonuna tıklayınca mı?

Sorun bende olsa 2 dakikada çözerim de lanet olsun hem windows 7'de he linuxta çalışıyor bende.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 23:02:46 ÖS
Windows 10
derlediğin son halini de denedim ama oda aynı şekilde
hiç bir şeye tıklayamıyorum
ekran görüntüsü aldım görüntüde silik gibi görünse de aslında pencereler normal görünüyor oda ilginç bir durum :)



Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 23:08:05 ÖS
Aklımın ucundan geçmeyecek bir sorun. Tamamen fltk ile ilgili. Windows 10 ile fltk arasında bir sorun var herhalde. Konuyu araştıracağım.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: i_r_on üzerinde Mart 28, 2019, 23:12:34 ÖS
Güzel çalışma tebrik ederim. Yargılamak için değil sadece merakımdan soruyorum. Program neden Türkçe? (Biliyorum doğru olan tersini sormak aslında   ;D )


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 23:18:08 ÖS
Güzel çalışma tebrik ederim. Yargılamak için değil sadece merakımdan soruyorum. Program neden Türkçe? (Biliyorum doğru olan tersini sormak aslında   ;D )

Çünkü bu bir son kullanıcı yazılımı değil. Emulatörler hakkında bilgi birikimi edinmek ve konu hakkında Türkçe kaynak hazırlamak için yürütmüş olduğum bir çalışma. Oyun oynamak isteyenler için zaten bir sürü kendini kanıtlamış uygulama var. Bu onlardan biri değil, bu yerel ve deneysel bir çalışma.

Ek olarak windows 10 sürümünde çalışmadığı görüldü. Uygulamalar böyle böyle gelişiyor işte. Birileri hataları rapor eder, birileri de düzeltmeye çalışır.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 23:25:57 ÖS
komut satırından çalışabilme durumu var mı peki?
FLTK ya her halükarda ihtiyaç mı var?


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 28, 2019, 23:34:53 ÖS
komut satırından çalışabilme durumu var mı peki?
FLTK ya her halükarda ihtiyaç mı var?
1 ay önce sadece komut satırınla çalışıyordu. :) Pencereleri sonradan ekledim. Ama bu arada bir sürü değişiklik te yaptım.

Komut satırından çalışacak şekilde değişiklik yapıp tekrar atayım. Ama bu yarına kalır.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 28, 2019, 23:50:53 ÖS
kaynak kod için
indirme linkini komut satırından olan ve olmayan şeklinde ayırırsan daha iyi olabilir o zaman
farklı windows sürümü kullananlar arayüz ile denemek isteyebilirler belki


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: Cengiz Demir üzerinde Mart 28, 2019, 23:52:47 ÖS
Az önce ben de denedim.

Exe'yi normal açtı . Oyun seçtim onayladım. Commodore TR ( Yanıt vermiyor) yazdı kilitlendi.

Windows 8 Uyumluluk Modunda oyunu açınca sadece kilitlendi. (Yanıt vermiyor yazmadı) Windows 7 uyumluluk modu da aynı oldu.

Sanırım oyunlardaki pal ntsc sistemi ile ilgili de bir sorun var.

Oyun isimlerinin sonlarında J olanlar açıyor ama görüntü abur cubur oluyor yada siyah ekranda kalıyor. (Kilitlenme olmuyor)

UE olanları pal seçmeme rağmen açmıyor kilitleniyor. Sadece E olanda da kilitlendi.

Sistem : Win 10 Build 1809


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 01:02:46 ÖÖ
Komut satırından çalışan deneme versiyonu. Tuşlar W-A-S-D-K-L

https://yadi.sk/d/xMkcDXMmD_L-sg


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 01:09:31 ÖÖ
Az önce ben de denedim.

Exe'yi normal açtı . Oyun seçtim onayladım. Commodore TR ( Yanıt vermiyor) yazdı kilitlendi.

Windows 8 Uyumluluk Modunda oyunu açınca sadece kilitlendi. (Yanıt vermiyor yazmadı) Windows 7 uyumluluk modu da aynı oldu.

Sanırım oyunlardaki pal ntsc sistemi ile ilgili de bir sorun var.

Oyun isimlerinin sonlarında J olanlar açıyor ama görüntü abur cubur oluyor yada siyah ekranda kalıyor. (Kilitlenme olmuyor)

UE olanları pal seçmeme rağmen açmıyor kilitleniyor. Sadece E olanda da kilitlendi.

Sistem : Win 10 Build 1809

Yok ondan değil. Win 10 sorun çıkarıyor. O da emulatör kodundan değil, kullandığım pencere kütüphanesi yüzünden.

Zorunlu olarak pal isteyen gördüğüm tek oyun Alaaddin. Diğer oyunlar Europe olsa da ntsc sistemde de çalışıyor.

Sorunu yerinde görmek için windows 10 kuracağım.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: Gokhan Ozkan üzerinde Mart 29, 2019, 10:13:09 ÖÖ
Emeğine sağlık olsun dostum.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 10:47:53 ÖÖ
Terminal olan çalıştı
Sonic i denedim ses ve görüntü sorun yok kontroller sorun yok
Hız falan da çok iyi
Eline sağlık bence güzel bir çalışma olmuş
İşin mutfağındaki yazılarını da merakla bekliyor olacağız :D


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 11:36:29 ÖÖ
@evreno

https://yadi.sk/d/RxZrtVyz1rsS7Q

Şunu denermisin. dll gerekmiyor. VS ile full static derleme.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 12:14:14 ÖS
@evreno

https://yadi.sk/d/RxZrtVyz1rsS7Q

Şunu denermisin. dll gerekmiyor. VS ile full static derleme.

Program açılıyor yine pencereler geliyor sonra çalışmayı durdurdu hatası ile kapanıyor
Dll için hata vermedi ama


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 12:15:13 ÖS
Bu arada oyunlar açıldığında ekranın sol tarafında bir şerit kalıyor
çizime ileriden başlıyor gibi sıkıntısı nedir?


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 12:31:22 ÖS
Bu arada oyunlar açıldığında ekranın sol tarafında bir şerit kalıyor
çizime ileriden başlıyor gibi sıkıntısı nedir?
Sıkıntı değil o gerçek konsolda da o şekilde. Oyunların aşağı yukarı hepsi soldaki 8 pikseli kapatır. Oyun yatay olarak kayarken orayı giriş çıkış, güncelleme bölgesi olarak kullanıyorlar. Kapatılmazsa karmaşık bir grafik oluşuyor orada. Oyun kendi isteğiyle yapıyor yani.

Bu arada windows 10 kurdum. Bende hem gcc ile derlenen, hem vs ile derlenen kod çalışıyor. Yanlız clang ile optimizasyon açıkken derleyince seg fault veriyor. Opt. kapalıyken verseydi işimiz kolaydı. Opt. açıkken debug sıkıntılı.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 12:49:02 ÖS
Anladım ok :D
Benim arcade kabin var içerisinde bilgisayar sistemi olan
CRT TV var üzerinde
Sisteme yazdığım bir frontend var birden fazla emülatör destekleyebiliyor
senin emülatörü de ekleyip kabinde denemek istiyorum CRT TV de görüntü çok daha güzel olacaktır
Yazdığın uygulama pencere şeklinde çalışıyor onu tam ekran olacak şekilde nasıl çalıştırırız?
Tam ekran olsun ama görüntü merkezde orijinal hali ile kalsın büyütme yapmasın bunu nasıl ayarlarız?


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 12:50:22 ÖS
Bu arada emülatörü deneyen arkadaşlar
PageUp , PageDown tuşları ile görüntüyü büyütüp küçültebilirsiniz bilginiz olsun :D


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: LW3D üzerinde Mart 29, 2019, 12:54:26 ÖS
Bu başlığı kaçırmışım... İlginç bir proje/çalışma olmuş. İlk fırsatta denemek istiyorum. Ama düşünce, yaklaşım her türlü takdiri hal ediyor... Tebrikler. Kolay gelsin..


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 12:58:44 ÖS
Görüntü merkezde olacak ama büyümeyecek? Dışarda kalan bölgeler siyah mı olacak?

Büyümemesi çok zor. Benim monitorde görüntünün orjinali 5-6 cm civarı genişlikte oluyor. O açılan pencere orjinal görüntünün 4 katı.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 13:07:08 ÖS
Tam ekran işini hallettim
SDL_SetWindowFullscreen(pencere, SDL_WINDOW_FULLSCREEN);
bu kod ile
görüntüyü büyütmeden nasıl yaparız ekranın ortasında 256x192 olarak kalsın :D
yada çok daha güzeli şu olur c de çözünürlüğü değiştiren komut nedir?
bahsettiğim kabinde en yüksek görüntü 320x240 olarak düşün ama karşında kocaman bir ekran var :D
ve görüntü harika görünüyor
mame de oyuna göre ekranın çözünürlüğü değiştiriliyor
buna da çözünürlük değiştirme eklersem çok güzel bir deneme ortamı sağlamış olurum :D


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 13:27:29 ÖS
Önceden çalışan oyun küçücük bir güncelleme sonrası bozulmuş. Şimdi onu da fixleyip linki güncelledim. Statik derlenmiş exe de içinde.

@evreno
SDL'den 256*192 ölçülerinde texture alıyoruz. Onu 320*240 alıp önce siyaha boyayıp "goruntuOlustur" fonksiyonuna girerken tam ortasındaki kısmı verebiliriz.

Ancak ben akşama kadar iptalim. Daha sonra devam ederiz.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: naxayAxay üzerinde Mart 29, 2019, 17:59:05 ÖS
Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.
Garip bir sorum var :D Emülatör 4k yani 3840x2160p çözünürlükte çalıştırılabilir mi?
Bazı NES emülatörleri çalışıyor ve oradaki keskinlik hoşuma gidiyor :)


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 20:22:56 ÖS
@evreno

https://yadi.sk/d/RxZrtVyz1rsS7Q

Şunu denermisin. dll gerekmiyor. VS ile full static derleme.

Program açılıyor yine pencereler geliyor sonra çalışmayı durdurdu hatası ile kapanıyor
Dll için hata vermedi ama
Şunu tam olarak netleştirebilir miyiz sorunun kaynağını bulma açısından.

Hiçbir butona tıklamadan mı kapanıyor?
Eğer öyleyse açıldıktan ne kadar süre sonra kapanıyor.
Açtıktan sonra hiç mouse oynatmazsak ne oluyor? Bekliyor mu yoksa yine aynı sürede kapanıyor mu?


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 20:36:18 ÖS
Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.
Garip bir sorum var :D Emülatör 4k yani 3840x2160p çözünürlükte çalıştırılabilir mi?
Bazı NES emülatörleri çalışıyor ve oradaki keskinlik hoşuma gidiyor :)
Her çözünürlükte çalışır ama çözünürlük ölçekleme algoritmasına bağlı olarak belli bir noktadan sonra görüntü tanınamaz hale gelir.

Bu emulatörde opengl'in kendi donanımsal ölçeklemesini kullanıyoruz mesela. Çok hızlıdır ama kalitesi bu işler için özelleşmiş algoritmaların yanında, özellikle yüksek çözünürlüklerde çok düşük kalır.

Master Systemde değil ama kısmetse daha geniş çaplı bir emulatör çalışması yaparsam eagle, hqx, bzr gibi ultra kaliteli algoritmalar kullanacağım kesin.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 21:04:35 ÖS
Evet hiçbir tuşa tıklamadan kapanıyor
Hatta açarken enter ile açtım mouse a dokunmadım yine birkaç saniye sonra kapanıyor

Bu arada kabine yükledim çalıştırmak istediğimde gettickcount64 hatası veriyor
sistem xp 64 bit


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 21:20:40 ÖS
Evet hiçbir tuşa tıklamadan kapanıyor
Hatta açarken enter ile açtım mouse a dokunmadım yine birkaç saniye sonra kapanıyor

Bu arada kabine yükledim çalıştırmak istediğimde gettickcount64 hatası veriyor
sistem xp 64 bit

Ama segmentation fault mu yoksa pencere yanıt vermiyor hatası mı? Birkaç saniye dediğine göre yanıt vermiyor hatası gibi.

Elinde farklı sistemler varsa en sonki statik derlenmiş olanı da denermisin.


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 21:28:45 ÖS
ok son verdiğin çalıştı
sorun yok
bu arada xp gettickcount64 ü desteklemiyormuş
bu fonksiyon senin kod ile alakalı mı yoksa diğer dll ler ile mi ilgili


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: amenofis üzerinde Mart 29, 2019, 21:42:08 ÖS
Ben o şekilde bir fonksiyon kullanmadım. QueryPerformansCounter kendi içinde onu kullanmış demekki. Bunun SDK ile ilgisi olabilir. Windows 10 SDK xp desteklemiyor gibi şeyler okudum. Demekki windows 7 sdk ile derleyeceğiz.

Ha bu arada çalıştı dediğin windows 10 da mı çalıştı?


Konu Başlığı: Ynt: Yazılım projesi - Sega Master System emulatörü
Gönderen: evreno üzerinde Mart 29, 2019, 21:45:44 ÖS
evet windows 10 da çalıştı