commodore.gen.tr

Genel Kategori => Genel Sohbet => Konuyu başlatan: onursapci üzerinde Aralık 12, 2019, 21:20:43 ÖS



Konu Başlığı: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: onursapci üzerinde Aralık 12, 2019, 21:20:43 ÖS
Retro dışı olacağından baştan özrümü dilemek isterim. Tasarım,tamir vb. konularda tecrübeli arkadaşlar olduğundan danışmak istedim.

Oğlumun işitme cihazının saça tutturulan toka kısmı için yapılmış yer kullanmaktan kırıldı. Diğer taraf da yakında gidecek gibi. Firma ile görüştüğümüzde sadece kabı komple değiştirmek için 3000TL civarı bir tutar istediler. Gerekirse o şekilde yapacağım gerçi ama kendim oraya bir parça eklersem (2-3 mm ) olur mu sizce diye yorumlarınızı almak istedim. Nasıl bir parça koyabilirim ve yapistirirken hangi yapıştırıcı kullanmam gerekir. Bu konuda desteğinizi rica ederim . Şimdiden teşekkürler.

Cihazin markası: Nucleus Kanso

Normalde bu aparat kafa içine yerleştirilmiş aparatla mıknatıs sayesinde birbirini tutuyor. Ama koşma vs ve çocuklarda düşmesini engellemek için toka ile saça tutturmak gerekiyor.

Not: yorumlarınıza toplu cevap vermeye çalışacağım çok araya girmeyeyim :)


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: ibo1973 üzerinde Aralık 12, 2019, 21:30:26 ÖS
soğuk akrilik iyi tutar diye düşünüyorum laptop kırıklarında bayadır kullandığım bir malzeme istnbulda isen gaziosmanpaşaya gelirsen işini görecek kadar ücretsiz verebilirim.


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Aralık 12, 2019, 21:56:27 ÖS
Onur selam abi, çok hassas ve pahalı bir cihaz. O yüzden benim şimdi önereceğim uygulama çok mantıklı olmayabilir ama aklıma geldi belki sana bir fikir verir diye paylaşmak istedim abi.

Öncelikle kızgın iğne ile dikkatlice delikler açıyoruz sonra bu açtığımız deliklere kısa pense ile kesilmiş iğne parçalarını sokup uçlarınıda lehimliyoruz. Böylece o deliklerden kurtulmuyor. Dediğim gibi ne kadar pratik bilemedim. Cihaz üzerinde denemeden önce başka plastiklerde deneyebilirsin abi. Amacım sadece bir fikir bulmaya çalışmak. Umarım yakın zamanda tamir olur.

Sevgiler


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Aralık 12, 2019, 22:04:17 ÖS
Mücevher ve saat tamiratı gibi işlerle profesyonel seviyede uğraşanlar, orijinalinden daha sağlam bir çözüm üretebilirler.


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: Aya-Fix-Center üzerinde Aralık 12, 2019, 22:38:29 ÖS
soğuk akrilik iyi tutar diye düşünüyorum laptop kırıklarında bayadır kullandığım bir malzeme istnbulda isen gaziosmanpaşaya gelirsen işini görecek kadar ücretsiz verebilirim.
Bu Soguk Akriliği karışımını nasıl yapıyoruz acaba ne kadar toz ne kadar likit kullanıyoruz bu soguk akrilik hususunda bir açıklama yapabilirmisiniz


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: onursapci üzerinde Aralık 13, 2019, 09:18:30 ÖÖ
Çok teşekkürler arkadaşlar çok faydalı oldu önerileriniz :) . Özellikle Eşref senin ki çok mantıklı geldi. Malzeme çok sağlam delinebilir mı ona emin değilim sadece. Karar verip yapınca sizinle de paylaşırım :)


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: freedom üzerinde Aralık 13, 2019, 09:50:09 ÖÖ
@AmigaEsref 'in yöntemine katılıyorum. Ancak lehim yerine ek'te resmi bulunan veya türevi olan epoksi dolgu malzemeleri kullanbilirsin. Kısa kesilmiş uygun çaptaki metal parçayı (tekparça olacak ama) delerek veya ısıtarak yerine geçirdikten sonra epoksi sürerek yerine sabitleyebilirsin.

Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Aralık 13, 2019, 11:29:23 ÖÖ
Onur selam abi saatçide mantıklı fikir. Pahalı cihaz abi sen gene dikkatli ol. Başka malzemelerde deneme yapmanı öneririm yöntemin her ne olursa olsun. Sevgiler


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: witchdoktor üzerinde Aralık 13, 2019, 11:32:14 ÖÖ
Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.

Makinenin hakkını vermişsin, helal olsun. Benim makineler genelde hakkı verilmediğinden jilet gibi olur...


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: onursapci üzerinde Aralık 13, 2019, 11:33:43 ÖÖ
Freedom çok teşekkürler mantıklı . Eşref tamam kardeşim basariyla sonuçlanacak söz ;) teşekkür ederim


june8efe araştırıyorum. İncw işçilik yapabilir miyim ona bakacagim

Freedom un dediği gibi ataç parçası ile bu soğuk kaynak beraber olur gibi dusunuyorum


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: june8efe üzerinde Aralık 13, 2019, 11:37:47 ÖÖ
Hocam ben bu fotoğraftaki yeşil paketteki extreme epoxy den kullandım.
bunun ötesine tanımam. ek parçaya gerek yok. kıvamı çok yoğun bir malzeme.
koyu yeşil ve siyah iki macun var bunları karıştırıp uygulayın. yavaş kuruyor ama çelik gibi, abartmıyorum çelik gibi sağlam. iyice kuruyunca törpüleyip şekil verebilirsiniz. ama yinede tavsiyem uygulayacağınız ürün pahalı olduğunda başka plastik ürünlerde deneme yapmanız. bence bu resimdeki üründen memnun kalacaksınız.

(https://i.imgyukle.com/2019/12/13/RUFGdy.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: freedom üzerinde Aralık 13, 2019, 12:28:06 ÖS
Fotoğraf makinamın kırılan tırnağı yerine metal ataç kullanarak tırnak yaptım, epoksi ile yerine yapıştırdım. Çok da kuvvetli oldu.

Makinenin hakkını vermişsin, helal olsun. Benim makineler genelde hakkı verilmediğinden jilet gibi olur...
Sağol, teşekkürler.
Ben de bir arkadaşın tavsiyesi ile kullandım. Çok ta memnun kaldım sonuçtan.


Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: HkRecai üzerinde Aralık 13, 2019, 12:42:58 ÖS
3 boyutlu yazıcıyla küçük bir parça imal edip oraya konabilir.



Konu Başlığı: Ynt: Malzeme konusunda üstatlardan destek talebi
Gönderen: onursapci üzerinde Aralık 13, 2019, 14:57:17 ÖS
Arkadaşlar çok teşekkürler hepinize. Yarın bir deneme yapacağım çok yararlı oldu önerileriniz. Başarılı olursam foto atarım :)