commodore.gen.tr

Genel Kategori => Proje => Konuyu başlatan: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 14:56:09 ÖS



Konu Başlığı: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 14:56:09 ÖS
Arkadaşlar videoda herşeyi anlattım. Ufak bir yardıma ihtiyacım var. Konu hakkında fikri olan tecrübesi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum sevgiler.

Daha sonrasında Turbo joyistick yapımı için yardım isteyeceğim.

28tOBv03V7o


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: yavuzg üzerinde Eylül 16, 2017, 15:12:38 ÖS
Amiga konusunda bilgisizim ancak kontrollerin elektronik olarak nasıl çalıştığı konusunda oldukça tecrübem var.

bu kapsamda bir yorum yaparsam; hemen hemen gördüğüm her türlü "basit" switch kontaklı kontroller, yani herhangi bir data protokolü olmayan kontroller (NES, Sega MD 6 tuş, Playstation, xbox vs basit değil bir data protokolü ile çalışır. arcade, atari 2600, c64 basit switchler ile) +5V'a bir "pull-up" dirençler ile bağlı ilgili kontrol switch'inin GND'a kontaklanması ile çalışır.

%99.9 arcade kartlar, neo geo AES, atari 2600, c64 vs bu mantıkla çalışır.

Dolayısıyla senin bu B ateş butonunun sadece +5V ile çalışması bu sebepledir bence. Ancak +5V'u direk GND'a bağlamak tehlikeli. Anlık da olsa bir kısa devre yapıyorsun ve büyük bir akım geçiyor. Elbette +5V diye gözüken pin'in "içeride" bir pull-up direnç'e bağlı olması da muhtemel (amiga bilgim yok demiştim). Yine de emin olmak adına 1K-10K arası herhangi bir direnci Pull-up olarak kullanıp deneyebilirsin.

Pull-up direnç mantığında +5V yine içerideki kontrol devresine iletilir ancak akım 1K'lık bir direnç üzerinden GND'a aktığından sadece çok düşük bir akım akmış olur.

Bir dene istersen...

Tabi bu dediğim külliyan yanlış da olabilir. Amiganın kontrol arabiriminin nasıl bir devresi olduğunu bilmiyorum


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 16, 2017, 15:37:35 ÖS
Yabancı bir forumda 10k direnç bağlayarak çalıştığını yazmış. Normalde destekleyen oyunlarda button 2, ikinci button a çekilerek direkt çalışması gerekir diye biliyordum ama direnç olayını da denemek lazım.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 15:49:33 ÖS
Çok teşekkür ederim. @yavuzg abi ve @Def Leppard abi bende 10 Kohm bir direnç denemek mantıklı olacak gibi. Bİr tane alıp bağlayıp deneyeceğim. Sonuçları bildiririm bu şekilde kurtarabiliriz bence. Bir arada turbo buton yapma için bakınıcam bilginiz olursa paylaşırsanız çok sevinirim. Saygılarımla


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Devastator üzerinde Eylül 16, 2017, 16:16:19 ÖS
Yabancı bir forumda 10k direnç bağlayarak çalıştığını yazmış. Normalde destekleyen oyunlarda button 2, ikinci button a çekilerek direkt çalışması gerekir diye biliyordum ama direnç olayını da denemek lazım.

Evet oyun desteklerse direk çalışır. Ben yıllardır bu şekilde kullanıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 21:47:07 ÖS
@Def Leppard abinin şemayı kullanarak yaptığım denemde başarılı oldum sonuçları anlatan görseli paylaşıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: yavuzg üzerinde Eylül 16, 2017, 22:09:44 ÖS
hocam direnci öyle büyütmene gerek yok. voltajı düşürmek değil buradaki amacımız.

google'da "pull-up resistor" diye arat istersen.

1K'lık direnç de koyabilirsin sorun olmaz.

Genelde 1K-10K arası direnç kullanılır pull-up olarak. Mikrocontroller veya benzeri logic çiplerin input pin'i ile 5V arasına koyulur pull-up direnç.

Burada amaç input pin'ini buton'la GND'a çektiğimizde 5V'u GND'a direk bağlamamış olmak o kadar ;)

(https://cdn.sparkfun.com/assets/6/f/b/c/7/511568b6ce395f1b40000000.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 22:20:14 ÖS
Bu konularda çok bilgisiz olduğum için abi, şimdi bir deneme daha yaptım.
1M ohm bağladım. 0,9 V kadar düştü ve çalışmaya devam ediyor.

Yavuzg abi bilmediğimden soruyorum 1-10K ohm takmam yeter li mi diyorsun kısaca. Yoksa 0,9 V düşürmek devre için daha mı sağlıklıdır?  :-[ çok yordum seni utanıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 16, 2017, 22:23:51 ÖS
Pull-up dirençler; elektronik devrelerde lojik sistemlere girişlerin (input), eğer dışarıdan bağlı cihazların bağlantısı kesildiyse, umulan lojik seviyelerde kalmalarını sağlamada kullanılır. Pull-up dirençler farklı tipteki lojik cihazlar arasındaki arayüzlerde de kullanılabilir.

Bir pull-up direnç zayıf şekilde, 5 volta bağlı olduğu kablonun voltajını çeker. Öte yandan direnç, eğer başka bir şey güçlü bir şekilde kabloyu 0 volta çekiyorsa, kablonun 0 volta gitmesine izin verecek derecede zayıftır. Pull-up dirençlerin TTL devrelerde kullanılması tercih edilir.

Benzer şekilde, pull-down dirençler başka bir eleman giriş (input) ile iş yapmıyorsa, girişi 0 (low) seviyesinde tutmada kullanılır. Pull-down dirençler pull-up dirençlerden daha az kullanılır. Pull-down dirençler güvenli bir şekilde CMOS lojik kapıları ile birlikte kullanılabilir, çünkü girişler voltaj ile kontrol edilir.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: yavuzg üzerinde Eylül 17, 2017, 00:24:28 ÖÖ
Bu konularda çok bilgisiz olduğum için abi, şimdi bir deneme daha yaptım.
1M ohm bağladım. 0,9 V kadar düştü ve çalışmaya devam ediyor.

Yavuzg abi bilmediğimden soruyorum 1-10K ohm takmam yeter li mi diyorsun kısaca. Yoksa 0,9 V düşürmek devre için daha mı sağlıklıdır?  :-[ çok yordum seni utanıyorum.

@AmigaEsref, pull-up dirençlerin değerleri kullanıldığı senaryoya göre değişebilir ancak genel alışkanlık 1K-10K arası kullanılırlar.

Bu direnç değerini çok yükseltirsen ilgili microcontroller veya logic devre elemanının input pin'inin arkasındaki devrenin giriş empedansına (genelde mega ohm seviyesinde olurlar) yaklaşırsın ki bu da devre için hayırlı olmadiği gibi sinyalde parazit oluşmasına sebep olur (Tabii bu kadar basit bir aç-kapa devresi için bu parazit çok önemli değil)...

Bu arada sen neyin voltajını ölçüyorsun devamlı?

0.9V'a düşürdüğün nedir?

Bu arada bu anlattıklarım "genel" elektronik bilgisi. Amiga'nın joystick portunun arkasında ne var, pin 9 nereye bağlıdır, pin 7 gerçekten +5V'a mı bağlıdır yoksa zaten internal pull-up var mıdır bilmiyorum. Sadece eğer pin7 paylaştığın ilk şemadaki gibi direk +5V'a bağlıysa bunu bir switch ile direk GND'a bağlarsan kısa devre yaptırmış olursun, bunu engellemek için pull-up direnç kullanıyoruz ;)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 17, 2017, 00:55:22 ÖÖ
Tamam abi çok çok teşekkür ederim.  :-[ çok yardımcı oldunuz hakikatten yordum sizide.

BU arada değeri Pin 7 den gelen +5 v ta direk direnç bağlayıp ölçü aletinin anodunu buraya katodunu da abi GND ye yani pin 8 e değdiriyorum. 1mohm da 0.9 volt değer veriyor.

Devreyi dediğiniz şekilde oluşturuyorum. Şimdi Turbo sırasın da becerebilirsem :)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 17, 2017, 01:24:36 ÖÖ
Şurada 2. buton modunun değişik cihazlar için nasıl yapıldığı anlatılmış. S1 switch'i Amiga için GND'ye bağlı, C64 gibi cihazlar için de VCC'ye bağlı olsun denmiş.

http://wiki.icomp.de/wiki/File:JoystickMod.jpg (http://wiki.icomp.de/wiki/File:JoystickMod.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 17, 2017, 02:27:46 ÖÖ
VCC bağlanmadan abi sadece GND bağlantısı ile ikinci butonu çalıştıramadım. Oraya bir direnç takacağım artık.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 17, 2017, 02:46:52 ÖÖ
Bu POT hattına basılmadı bilgisi için 5v'a çekme olayı anladığım kadarıyla C64'de var. Başka konsolların kollarını c64'de kullanırken uyarlaman gerekiyor. Ancak Amiga için direkt çalıştığını söylüyorlar.

Yani 9 no'lu hattın bir ucu butonda olacak, butonun diğer hattı da GND'ye bağlı olacak. Buton basılı değilken sonsuz direnç, buton basılıyken sıfır direnç.

C64'de 5V bağlanmasının mantığı da Sid'deki POT'ların aslında birer potansiyometre (değişken direnç) ölçen devrelerden ziyade gerilim ölçen devreler olmasından kaynaklanıyor.

Senin sorun yazılımsal olabilir. Standart bağlantı şeklinde 2 buton destekleyen başka oyunlarla da dene. Bağlantı yapılan yer analog sinyal kabul ettiği için yazılıma bağlı olarak çalışıp çalışmama durumu olabilir. (Ki forumlarda baktığımda oyunlar amigada bu açıdan problemliymiş)

ps: Bu arada bir kaç yerde amiga'nın pot hatlarının da C64 gibi voltaj ölçen hatlar olduğunu okudum, işler karıştı :) Bu durumda butonun 5v ile GND arasında switch edip 9 no'lu pin'e göndermesi mantıklı. Ancak millet dediğim gibi GND ile pin 9 arasında buton olunca çalışıyor demiş :)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 17, 2017, 08:29:13 ÖÖ
Ben de işin hesap kısmını anlatayım madem:

1K pullup kullanıldığında I = V / R (ohm kanunu) formülüyle butona bastığımız zaman geçen akımı hesaplarsak I = 5 volt / 1000 ohm = 0,005 amper = 5 miliamper olduğunu görürüz. 10K ile bu değer yarım miliampere kadar düşer.

Daha fazlasına gerek yok yani, burada amaç butona basıldığında kısa devreyi önleyip cihaza zarar vermemek. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Alpyre üzerinde Eylül 17, 2017, 08:49:10 ÖÖ
Senin sorun yazılımsal olabilir. Standart bağlantı şeklinde 2 buton destekleyen başka oyunlarla da dene. Bağlantı yapılan yer analog sinyal kabul ettiği için yazılıma bağlı olarak çalışıp çalışmama durumu olabilir. (Ki forumlarda baktığımda oyunlar amigada bu açıdan problemliymiş)

ps: Bu arada bir kaç yerde amiga'nın pot hatlarının da C64 gibi voltaj ölçen hatlar olduğunu okudum, işler karıştı :) Bu durumda butonun 5v ile GND arasında switch edip 9 no'lu pin'e göndermesi mantıklı. Ancak millet dediğim gibi GND ile pin 9 arasında buton olunca çalışıyor demiş :)

Yo yo. Yazılımsal değil. Tamamen donanımsal. 90'lı yıllarda fare pin-out'larından yola çıkarak iki düğmeli joystick yapabileceğimi düşünmüş ve denemiştim. Olmamıştı. O şekilde asla çalışmıyor.

Fakat AmigaEşref'in düşündüğü gibi +5V'yi de bağlamayı hiç düşünmemiş ve denememiştim.

Bu arada Amiga fareleri de sağ tuşu +5V ile besleyerek çalışıyor (Pin 7'yi kesin sağ fare tuşu çalışmaz örneğin)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 17, 2017, 12:10:06 ÖS
Abi dene +5v bağlayınca birde pull-up ona 10 k 10 numara oluyor. LionHeart ta denedim oluyor. Turrican da da denedim spacial atıyor. Vakit bulursam street fighter 2 de de 2 buton kombinesi varmış onda da deneyeceğim. Turboyuda başarırısam abi Burda bir Amiga joyistik şablonu paylaşırım şekilli :)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 17, 2017, 14:27:32 ÖS
Yo yo. Yazılımsal değil. Tamamen donanımsal. 90'lı yıllarda fare pin-out'larından yola çıkarak iki düğmeli joystick yapabileceğimi düşünmüş ve denemiştim. Olmamıştı. O şekilde asla çalışmıyor.

Fakat AmigaEşref'in düşündüğü gibi +5V'yi de bağlamayı hiç düşünmemiş ve denememiştim.

Bu arada Amiga fareleri de sağ tuşu +5V ile besleyerek çalışıyor (Pin 7'yi kesin sağ fare tuşu çalışmaz örneğin)

Yazılımsaldan kastım okunan değerin analog değer olmasından kaynaklı. Sallıyorum pot değerinin okunduğu register 8 bit ise ve program 0 ile 255 değerlerini off / on şeklinde algılıyorsa ancak bizim devre 0 değil de sallıyorum 1 okutuyorsa gibi. Sonuçta bunun düzgün yazılış şekli 0 ve sıfıra yakın değerler olmalı. Yani program belli bir threshold'un altını ve üstünü de ilgili seviyede kabul etmeli. Ufak bağlantı farklılıkları böyle durumlarda benzer bağlamaların çalışmasına yahut çalışmamasına sebep olabilir.

@Özay  : Pot hatlarında hali hazırda yüksek direnç olduğu için 0 yahut 5V'un direkt bağlantısı sorun yaratmıyormuş.



Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Alpyre üzerinde Eylül 17, 2017, 16:53:18 ÖS
@i_r_on: Mantıklı. Çünkü Amiga analog paddle kontrolörlerini de destekliyor ve ilgili pin paddle'larda potY'ye bağlı.

Dediğin gibi o pinden analog değer de okuyabiliyor Amiga. Yalnız bu aynı zamanda o pinin çalışması için her türlü voltajla beslenmesi gerektiği anlamına gelmiyor mu?


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Devastator üzerinde Eylül 17, 2017, 18:03:21 ÖS
Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 18, 2017, 11:19:28 ÖÖ
Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.

Bu yoruma aynen katılıyorum ve merak edip test ettim. test etmesi de kolay amiga 500 board açıktayken 9 ve 8 pinleri yani button 2 ve ground u değdirince turrican da farklı bir özellik oldu.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Eylül 18, 2017, 11:32:47 ÖÖ
Demek ki internal pull up direnç mevcut. ;)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 18, 2017, 12:06:49 ÖS
Amiga 500 den baktım 9.pin button2 üç bacaklı 471 kodlu terminal filtre kapasitörüne gidiyor. Destekleyen oyunlarda başka bir direnç kullanmadan çalışıyor bu kesin  8)



Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Devastator üzerinde Eylül 18, 2017, 12:09:08 ÖS
Ben 30 yıldır direnç falan bağlamadan kullanıyorum. Yaptığım tek değişiklik 2 nci fire butonunu diğer butonlar gibi switchledim. Hatta şu anda da kendi yaptığım bir arcade switchi bu şekilde kullanıyorum. Sadece her oyun bu butonu desteklemiyor, turrican 3, mk2 ve ssf2 hatırladığım 2 buton oyunlar. Muhakkak daha fazlası da vardır. Belki yeni dönem oyunlarda cd32 kontrolcüsünü tanımak için böyle bir dirence ihtiyaç vardır? Ama standart 2 buton için ben ihtiyaç duymadım.

Bu yoruma aynen katılıyorum ve merak edip test ettim. test etmesi de kolay amiga 500 board açıktayken 9 ve 8 pinleri yani button 2 ve ground u değdirince turrican da farklı bir özellik oldu.

Hocam, bendeki turricanda options da joystick ve joypad seçenekleri var. Birisi tek button diğeri 2 button çalışıyor. Mk2 de ve ssf2 de aynı şekilde options menüsünden seçilebiliyor. Acaba bazı oyunlara veya versiyonlara bu menü konulmuyor da otomatik olarak cd32 padleri tanıması için mi böyle bir şeye ihtiyaç var?


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 18, 2017, 12:17:35 ÖS
Ben Turrican II oyununu hiç bir ayara girmeden açtım. 8. ve 9. pinleri kısa devre yapınca normalde klavyede space tuşunun yaptığı ekrandaki düşmanları yok etme işini yapıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: eins üzerinde Eylül 18, 2017, 12:26:35 ÖS
Aslında ben geçenlerde Amiga ve C64 için mouse dönüştürücüsü yaparken tüm pinleri incelemiştim. Öncelikle 9 nolu pin C64 ve Amiga'da aslen Pot girişi bildiğiniz gibi. Çalışma mantığı diğer logic pinler gibi değil, bu pin ile 5v arasındaki direnç değerini ölçüyor.

Amiga'da doğrudan PAULA'ya, C64'de ise bir multiplexer üzerinden SID'e bağlı. Her iki sistemde de bu hatlar üzerinde internal pull-up yok. (Örneğin Amiga'da diğer logic hatların hepsinde internal 4.7K pull-up mevcut.)

Bu pot pinleri şu mantıkla çalışıyor. Bu hat üzerinde bir kondansatör var. Pot değeri ölçümleneceği zaman, bilgisayar bu pini GND seviyesine çekiyor ve ilgili kondansatör boşaltılıyor. Daha sonra pin boşa bırakılıyor. Bu noktada kondansatör ilgili pin ile 5V arasındaki direnç üzerinden dolmaya başlıyor. Bu direnç joystick içindeki potansiyometre aslında. Eğer direnç küçük ise çabuk doluyor, dolma süresine bakarak bilgisayar pot'un yerini hesaplıyor.

Şimdi bu pini digital olarak kullanmaya gelince, yazılımın nasıl yazıldığına bağlı aslında olay. Registerdean okunan değerin yüksek olmasını mı buton basılmış olarak algılıyor, yoksa düşük olmasını mı?

C64 tarafında bildiğim kadarı ile değerin yüksek olması 2 buton basılması olarak algılanıyor.

c64 wiki den bir joystick şeması:
(http://www.c64-wiki.de/images/0/0d/Joystick_Schaltplan.gif)

Yani C64'te 2. ve 3. buttonlar için 5V a switchlenmeli diyebiliriz.

Ama amiga'da butonlar active low olduğundan GND'ye çekilerek çalıştırılmalı.

Alıntı
There have been two different ways to handle the additional buttons:

1. The classic C64GS two button joystick ("Cheetah Annihilator") uses the POTX line, which when the button is pressed is connected to VCC. For a third button, the same can be done with the POTY line. These two buttons can then be read from the paddle inputs: When the button is not pressed the POT line is floating, which equals a large resistance to VCC, and will read as $FF. When the button is pressed the POT line is connected to VCC, which equals no resistance to VCC, and will read as $00.

2. For use with the Amiga or the Chameleon docking station the above would not work, as their button inputs are low active (rather than "high active" as the POT lines are). So to be able to use the modified joystick with that, the respective lines must be pulled to GND rather than VCC.

Son olarak Amiga için ikinci butonun low'a çekilerek çalıştırılması bence de doğru ama anlamadığım nokta bu hat üzerinde Amiga içerisinde bir pull-up olmadan nasıl çalışabildiği. Belki de Paula içerisinde görmediğimiz bir pull-up vardır, yada sızıntı/kaçak akımdan dolayı bu hat eğer GND'ye bağlı değilse (button basılmamışsa) kendi kendine bir miktar yükseliyordur?

Ben bu modu yapıyor olsaydım, 9 nolu pini 4.7Kohm gibi bir direnç ile 5V'a bağlardım, ve bir switch ile GND'ye çekerdim. Garanti olsun... ;)

EDIT: Bu arada şimdi kontrol ettim, gerçekten de PAULA'nın içinde sanırım zayıf bir pull-up direnç var. Çünkü pot pinleri 3 küsür volt seviyesinde boşta iken. Dolayısı ile direnç olmadan çalışıyor olması mantıklı, ama gene de bir pull-up ile 5V'a çekmek iyi olurdu bence...


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 18, 2017, 12:37:46 ÖS
Ben Turrican II oyununu hiç bir ayara girmeden açtım. 8. ve 9. pinleri kısa devre yapınca normalde klavyede space tuşunun yaptığı ekrandaki düşmanları yok etme işini yapıyor.
Abi bir kere yapıyor ama sürekli yapmıyor tekrar test edebilir misiniz? Arka arkaya 3 kere yapabiliyor musunuz? örneğin.
@Delawi abi paylaşım için teşekkurler yoğun çalışıyorum yazdıklarına ayrıyetten konsantre olup bakacağım.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 18, 2017, 12:52:22 ÖS
Amiga 500 schemasını inceledim pin 9, 1000pf ile  ground a bağlı ve ordan üç bacaklı 470pf kapasitöre geliyor. kapasitörün orta bacak ground diğer uçta (POT1Y0X) Paula ya direkt gidiyor. sanırım iş paula da bitiyor. arada pull-up bir direnç görünmüyor.

Amigaeşref; Turrican II de bayağı denedim direnç olmadan çalışıyor. Başka bir oyun denemedim ama denemek lazım. Anladığım kadarıyla bu konuda oyun en önemli etken oluyor.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 18, 2017, 12:54:15 ÖS
Ben en iyisi abi 2 buton en az 4 oyun bulup test edeyim. video ya çekeyim.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: Def Leppard üzerinde Eylül 18, 2017, 12:58:37 ÖS
Ben en iyisi abi 2 buton en az 4 oyun bulup test edeyim. video ya çekeyim.

Sanırım zaten button 2 yi destekleyen belkide 10 veya en fazla 20 oyun vardır :) joystick de button 2 olmasada klavyeden o fonksiyon çalışabiliyor gibime geliyor.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: ibo1973 üzerinde Eylül 18, 2017, 13:33:43 ÖS
konuyu baştan sona dikkatlice okumadan şunu yazmak istedim biliyorsunuz amiga mouseleri 2 buton sorunsuz çalışıyor geçmiş zamanda kendime kutuladığım arcade tipi oyun kolu için ikinci bir buton bağlıyım çalışan oyunlarda kulanırım çalışmazssada orda dursun dedim ama nasıl bağlarım bunu derken aklıma mouse geldi ve ve mouse nin ikinci butonunun bağlı olduğu yere bağladım diye hatırlıyorum Sonuç itibari ile destekleyen oyunlarda sorunsuz çalışmakta araya direnç filanda koymadım bir kaç aydırda çalışıyor amigamıda yakmadı . Sonuç itibari ile 2 ikinci buton için amiga mousesinin ikinci buton bağlantı şekline bakınız.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: hakanzade üzerinde Eylül 18, 2017, 14:07:58 ÖS
QUICKSHOT QS-138F
(http://s26.postimg.org/r7uqrfn9l/image.jpg)

Çift buton joystick olarak yıllarca üstteki modeli kullandım, C64'te Joy portun birinin fire tuşu zaten klavyede space tuşuna tekabül ediyor, bu joystick sahibi değilken ayakla space tuşuna basarak bir çok C64 oyununu iki tuşlu kullanıyordum, ilk aklıma gelen kült oyun contra, Amigada'da ibo1973'ün dediği gibi mouse portuna takınca 2 tuşlu oyunlarda çalışıyordu.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: mrmojorisin üzerinde Eylül 18, 2017, 14:40:55 ÖS
Aynı taktiği green beret'te uyguluyordum :)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: ibo1973 üzerinde Eylül 18, 2017, 14:55:04 ÖS
yukardaki yazım yanlış anlaşılmaya müsait olmuş bu sebeble ilave açıklama eklemek istedim.

mousede kulanılan 2 tuş bağlantı şeklini kutuladığım oyun kolunda kulandım oyun kolu joistik portunda sorunsuz olarak 2 tuş destekleyen oyunlarda çalışıyor.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 18, 2017, 16:57:08 ÖS
Ben en iyisi abi 2 buton en az 4 oyun bulup test edeyim. video ya çekeyim.

Sanırım zaten button 2 yi destekleyen belkide 10 veya en fazla 20 oyun vardır :) joystick de button 2 olmasada klavyeden o fonksiyon çalışabiliyor gibime geliyor.

Doğru dedin abi çok takılınacak bir mevzu değil aslında, az oyun destekliyor. Amacım bir tane joyistik yapmak abi o yüzden bu konuyu açtım. Çok fonsiyonlu ideal bir Amiga joyistiği yapmak istiyorum. Videoları akşam paylaşacağım. Mesaim bir bitsin kısmetse


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 18, 2017, 17:15:26 ÖS
Bu fazla oldu buraya videoyu eklerim :)


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 19, 2017, 00:35:43 ÖÖ
Arkadaşlar testleri yaptım 4 oyunda denedim. Sadece birinde +5V istedi diğerlerinde direk GND ye bağlı çalıştı sonucu izleyebilirsiniz.

0l3Za97HM0Y

Şunu yapmaya karar verdim isteyen oyunlar için switch koyacağım. Gereksinim olursa swicthi aktif edeceğim. Olmayınca sisteme gereksiz 5 V yükleme yapmaya gerek yok bence. Ben Turbo olayına geçeceğim. Sanırım onda da basit bir flip flop devre olayı var. Muhtamelen o +5V isteyecek gibi.



Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: i_r_on üzerinde Eylül 19, 2017, 01:15:05 ÖÖ
http://eab.abime.net/showthread.php?t=73618 (http://eab.abime.net/showthread.php?t=73618)

Şu konuda biri bir açıklama getirmiş. Sorunu yazılımsal ancak donanımsal olarak da fix'lenebilen bir sorun olarak ifade etmiş. Bence switch yapmana gerek yok, pull up'ı bağla 5V'a.

Alıntı

Originally Posted by :
needed pull-up resistor on pin 9 to working well the second fire button.
---

Yeah, it is easiest fix. Reason is quite simple, most games do not adjust POTGO for two button use because KS 1.x did (accidentally I think) set it correctly. KS 2.0+ sets joyport to single button only by default (if there is no pullup resistor).

Ne kadar itibar edilir bilmiyorum. Diyor ki Kickstart 1.x versiyonları pot'u hali hazırda 2 buton kullanılabilecek şekilde ilklendiriyordu. 2.0 sonrası ise pull up direnç yoksa tek buton olarak ilklendiriliyor.

Yani pot'u farklı ayarlayan oyunlar söz konusu.

Whdload ile oynuyorsan bu tip oyunlar anladığım kadarıyla epey bir yamanmış oyunlar, emülatör altında gösterdiği davranışı her amiga'da aynı göstermesini beklememek lazım. Aynı oyunun düzgün çalışan başka bir imajı olabilir. (Tahmin sadece, Amiga'nın A'sından anlamıyorum yoksa)



Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: eins üzerinde Eylül 19, 2017, 09:23:51 ÖÖ
@i_r_on'a katılıyorum. Dediğim gii ben olsam bir pull-up atardım kafam rahat olurdu.
5V a falan yükleme olmaz korkma, 4.7KOhm civarı bir direnç eklemen yeterli. Bu şekilde her durumda çalışır.


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: commander64 üzerinde Eylül 19, 2017, 09:34:45 ÖÖ
2 tuşla oynamak bence orjinalliği bozuyor :D :D :D


Konu Başlığı: Ynt: Joyistick Yardım
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Eylül 19, 2017, 10:06:51 ÖÖ
Teşekkür ederim i_r_on ve delimawi abi, pull-up atıp ilerleyeceğim. Garanti olsun diye.

@commander64 haklısın abi maksat Amiga için güzel bir joyistik yapmak hedef bu :) Az oyun destekliyor zaten muhtemelen tek buton oynamaya devam edeceğiz.