commodore.gen.tr

Genel Kategori => Proje => Konuyu başlatan: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 08:53:16 ÖÖ



Konu Başlığı: Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 08:53:16 ÖÖ
Herkese merhaba,

CGTR topluluğunda oyun konsolu kullanımı yaygın olarak gözlemliyorum. Günümüzün oyun konsolları için çok para ödeniyor. Ayrıca, orjinal oyunları da çok para ediyor.

Geçen gece oyun konsolu geliştirme fikrini ortaya atmıştım. Sadece konuşmam doğru olmazdı, işe girişeyim dedim.

Bu oyun konsolu, Uzebox oyun konsolu tabanlı olacaktır. Bu oyun konsolunun İnternet bağlantısı aşağıdadır:

http://belogic.com/uzebox/index.asp (http://belogic.com/uzebox/index.asp)

Eklerde, Uzebox'un içe aktarılmış çizimleri yer almaktadır. Zamanla bu çizimleri değiştirerek daha çok işlevsel duruma getirilecektir.

Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: AmigaEsref üzerinde Ekim 05, 2020, 09:16:53 ÖÖ
Merhaba :) proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: Feandreu üzerinde Ekim 05, 2020, 09:33:17 ÖÖ
Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: Remzi üzerinde Ekim 05, 2020, 09:57:25 ÖÖ
CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus :(


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ekim 05, 2020, 12:12:07 ÖS
Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 19:38:30 ÖS
Merhaba :) proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.

Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.

Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği

Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.

PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.

Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.

CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus :(

Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.

Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.

Teşekkür ederim.

Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: NESDelisi üzerinde Ekim 05, 2020, 20:30:18 ÖS
Merhaba :) proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.

Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.

Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği

Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.

PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.

Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.

CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus :(

Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.

Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.

Teşekkür ederim.

Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.

Bekleyip görelim en iyisi.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 20:56:17 ÖS
İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: AmigaMan üzerinde Ekim 05, 2020, 21:40:44 ÖS
Süper olmuş


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: AmigaMan üzerinde Ekim 05, 2020, 21:41:05 ÖS
Ben bir tane alacağım


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: SouLPoWer87 üzerinde Ekim 05, 2020, 21:46:03 ÖS
Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum :)


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: yavuzg üzerinde Ekim 05, 2020, 23:24:47 ÖS

Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.


Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?

Bunun amacı ne olacak?

Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.

Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...

Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...   


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 06, 2020, 04:07:43 ÖÖ
Süper olmuş

Teşekkür ederim.

Ben bir tane alacağım

Kendim yaptırıp satılığa çıkarmayacağım, forumdan birileri yapıp satabilir.

Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum :)

Teşekkür ederim.


Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.


Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?

Bunun amacı ne olacak?

Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.

Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...

Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...   

Evet. Uzebox projesini alıp üzerinde değişiklikler yapıyorum. Çizimleri açık kaynaktır ve GPLv3 lisanslıdır. Bundan dolayı bu lisansa bağlı kalarak değişiklik yapmak serbesttir.

Uzebox üzerinde değişiklik uygulayıp yayımlamam için Uzebox'tan alındığı ve Belogic tarafından geliştirildiğini belirtmem gerekir ve ayrıntılı olarak belirttim. Devre şemasında ayrıntılı olarak, devre kartı çizimlerinde ise yeteri kadar belirttim. Bunları yaparken lisans metniyle birlikte yayımlamam gerekir. Bu işlemi de uyguladım.

Sadece ben değil, Uzebox Wiki'sinde bile başkaları tarafından bu projenin değiştirilmiş şekilde projeler var. Aşağıya sayfanın bağlantısını belirttim.

http://uzebox.org/wiki/Homemade_Uzeboxes_%26_derived_projects (http://uzebox.org/wiki/Homemade_Uzeboxes_%26_derived_projects)

Ayrıca, projeyi sahiplenmiyorum ve sahiplenemem de. Yalnızca, çizimlerin lisansına bağlı kalarak çizimler üzerinde bazı değişikliklerle ayrı bir proje gerçekleştiriyorum. En baştan Uzebox markası, Belogic Firması'nın ticari bir markasıdır. Bu markayla bu markanın kapsadığı konulardan herhangi bir proje gerçekleştiremem veya ürün ortaya koyamam.

DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum. Kompozit video ve S-Video bileşenlerini şu anda kadırmayı düşünmüyorum. Kart üzerinde jumperlarla RGB girişi bile var. Kaldırdığım bileşenler, şu anlık yazılım desteği olmayan bileşenlerdir. Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.

Yorumlar benim için değerlidir. Proje konusundaki düşüncelerinizi belirtebilir ve merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Olumsuz yorumlarda asla alınma gibi bir durumum yoktur. Hatta, proje hakkında düşüncelerinizi belirttiğiniz için menmun da kaldım. Teşekkür ederim.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 13:38:04 ÖS

DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum.


Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.


Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.


Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...

kolay gelsin...


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 06, 2020, 13:51:15 ÖS
Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.

O zaman bu mikrodenetleyicinin SMD sürümü kullanılabilir.

Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...

kolay gelsin...

Anladım. Bu RGB çıkışı SCART için işe yarayabilir mi? Başka bir seçenek olarak SCART yerine farklı bir RGB portu mu olabilir?

Önerileriniz için teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 14:35:54 ÖS
644p den digital çıkıp resistor ladder tabir edilen basit DAC üzerinden analog'a çevrilen RGB video sinyali 15Khz lik SDTV standardında. Bu sinyali orj tasarımda AD725 ile "encode" ederek NTSC composite video elde etmişler.

Amerikan TV'lerinde SCART olmadığından (belki de retro/arcade camiası olarak Amerikalılara göre tek avantajlı olduğumuz nokta bu) Clay Cowgill (arcade camiasında meşhur bir şahsiyettir) projeye arcade projeleri için tasarladığı basit AD725 encoder devresini eklemiş.

Bizde TV'lerin SCART girişi olduğundan üretilen bu RGB (ve Sync) sinyalleri arada aktif bileşen kullanmadan bir SCART soketine aktarılabilir.

Projenin portable versiyonunu yapmak isteyenler çıkabilir dolayısıyla AD725 kısmı bırakılabilir, buradan encode edilen composite video sinyalini ucuz araba geri vites kamerası LCD ekranlarına bağlamak isteyebilecek çıkabilir.

Orijinal tasarım NTSC üzerine kurgulanmış gibi. Bu şekilde kalmasında bir sakınca yok. Bizdeki TV'lerin çoğunluğu NTSC/PAL composite video sinyallerini çözebilir. SCART üzerinden gelen RGB sinyalinin Composite Sync sinyali de NTSC standardında 60 Hz olacak ama o da sorun olmaz zira bizdeki TV'ler SCART'dan gelen bu sinyale sorunsuz sync olabilir.

Tabi bu anlattıklarımın hepsini yapmışlar zaten. Sparkfun işlemcinin SMD versiyonunu DIP sokete çeviren bir adaptör yapmış, projenin SCART versiyonu (EUzebox galiba) yapılmış vs vs. Proje 10 yıllık bir proje, yapılmamış bir versiyonunu bulmak zor :)

Yani ilk yazdığım yorum için kusura bakmayın, amacım sert bir eleştiri yapmak değildi. Sadece bu proje çok eski bir teknolojiye dayalı, eski bir proje. tabiri caizse "suyu çıkmış" bir proje.

Oyunların bir çoğu eğlenceli olmaktan uzak amatör işi şeyler. Güzel gözükenler de zaten kısmi NES portları, ama onlar da işlemcinin yavaşlığından arada dona dona oynuyor (youtube videolarına bir bakın, muhtemel arada işlemcinin timer interruptı devreye girince oyunlar resmen periyodik olarak donuyor).

Yani bilemedim, tamam "retro minimalist" çizgisinde güzel bir proje ama bence bu saatten sonra bu projeye daha ne eklenebilir diye düşününce yapılmamış pek de bir şey aklıma gelmiyor. Belki biraz daha güncel bir AVR'a taşınabilir, veya komple elden geçirip xmega veya ARM cortex tabanlı daha modern mcu'lara port edilebilir. Tabi o noktada da terazinin topuzunu fazla kaçırmamak lazım. Cortex mcu ile "minimalist" bir proje emulasyona kadar uzanan saçma bir yola da sevkedebilir insanı...


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 15:18:29 ÖS
Bu arada 644p'yi neredeyse %140 overclock çalıştırıyor bu proje. Muhtemel NTSC color subcarrier frekansı olan 3.579545 Mhz'i elde edebilmek için mcu'yu 28.6363 Mhz'Lik kristalden çalıştırmışlar. NTSC sync'i mcu clocku 8 dividerdan elde etmişler belli ki.

Ayrıca EUzebox'da sinyalleri SCART'a direk vermişler gibi. Çalışıyor olabilir ama SCART protokolüne göre yanlış. MCU'dan türeyen sinyal muhtemel 5Vpp seviyesindedir. Halbuki bunun 0.7 Vpp seviyesine indirilmesi lazım (Belki son bir voltaj bölücü direnç çifti ile yapmışlardır bilemiyorum tam incelemedim).  Tabii yine video standartlarında sağlıklı bir 75 ohm termination için aslında R-G-B sinyallerinin bir unity-gain emitter follower amfi katı ile SCART'a beslenmesi daha sağlıklı olur. Bir de tabii araya yine SCART protokolü gereği 220uF'lık ac-coupling kondansatör koymak lazım vs vs...

Bu dediklerim ticari projeler için olması gereken minimal gereksinimler tabii ki. "Minimalist" bir hobi projesi için mevcut tasarım kabul edilebilir.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: fort_apocalypse üzerinde Ekim 06, 2020, 16:06:14 ÖS

... ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor...


ATMEGA 644P TQFP44 to DIP40 çevirici olarak şöyle birşey çizmiştim, kendim kullandığım sd2iec devrelerinde sorun yaşamadım, başka bastırıp kullananlardan olumsuz yorum gelmedi, belki işinize yarayabilir.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html (https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html)

ATMEGA 644P yetersiz kalıyorsa bir tık daha iyisi olan ATMEGA 1284 kullanılabilir belki.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 06, 2020, 20:28:08 ÖS
644p den digital çıkıp resistor ladder tabir edilen basit DAC üzerinden analog'a çevrilen RGB video sinyali 15Khz lik SDTV standardında. Bu sinyali orj tasarımda AD725 ile "encode" ederek NTSC composite video elde etmişler.

Amerikan TV'lerinde SCART olmadığından (belki de retro/arcade camiası olarak Amerikalılara göre tek avantajlı olduğumuz nokta bu) Clay Cowgill (arcade camiasında meşhur bir şahsiyettir) projeye arcade projeleri için tasarladığı basit AD725 encoder devresini eklemiş.

Bizde TV'lerin SCART girişi olduğundan üretilen bu RGB (ve Sync) sinyalleri arada aktif bileşen kullanmadan bir SCART soketine aktarılabilir.

Projenin portable versiyonunu yapmak isteyenler çıkabilir dolayısıyla AD725 kısmı bırakılabilir, buradan encode edilen composite video sinyalini ucuz araba geri vites kamerası LCD ekranlarına bağlamak isteyebilecek çıkabilir.

Orijinal tasarım NTSC üzerine kurgulanmış gibi. Bu şekilde kalmasında bir sakınca yok. Bizdeki TV'lerin çoğunluğu NTSC/PAL composite video sinyallerini çözebilir. SCART üzerinden gelen RGB sinyalinin Composite Sync sinyali de NTSC standardında 60 Hz olacak ama o da sorun olmaz zira bizdeki TV'ler SCART'dan gelen bu sinyale sorunsuz sync olabilir.

Anladım, o zaman kompozit video ve S-Video ile ilgili bileşenler kalabilir.

Tabi bu anlattıklarımın hepsini yapmışlar zaten. Sparkfun işlemcinin SMD versiyonunu DIP sokete çeviren bir adaptör yapmış, projenin SCART versiyonu (EUzebox galiba) yapılmış vs vs. Proje 10 yıllık bir proje, yapılmamış bir versiyonunu bulmak zor :)

Yani ilk yazdığım yorum için kusura bakmayın, amacım sert bir eleştiri yapmak değildi. Sadece bu proje çok eski bir teknolojiye dayalı, eski bir proje. tabiri caizse "suyu çıkmış" bir proje.

Oyunların bir çoğu eğlenceli olmaktan uzak amatör işi şeyler. Güzel gözükenler de zaten kısmi NES portları, ama onlar da işlemcinin yavaşlığından arada dona dona oynuyor (youtube videolarına bir bakın, muhtemel arada işlemcinin timer interruptı devreye girince oyunlar resmen periyodik olarak donuyor).

Yani bilemedim, tamam "retro minimalist" çizgisinde güzel bir proje ama bence bu saatten sonra bu projeye daha ne eklenebilir diye düşününce yapılmamış pek de bir şey aklıma gelmiyor. Belki biraz daha güncel bir AVR'a taşınabilir, veya komple elden geçirip xmega veya ARM cortex tabanlı daha modern mcu'lara port edilebilir. Tabi o noktada da terazinin topuzunu fazla kaçırmamak lazım. Cortex mcu ile "minimalist" bir proje emulasyona kadar uzanan saçma bir yola da sevkedebilir insanı...

Yorumlarınız için teşekkür ederim Yavuz Bey.

Yorumlar benim için değerlidir. Yorumlarınız olumsuz yorumlar da olsa çekinmeden söyleyebilirsiniz. İyi niyetli yapılan hiçbir olumsuz yorumda asla yanlış anlamam. Ayrıca, menmun kaldım.

Sizi bu foruma kayıt olmadan birkaç sene önce bu foruma sizin tasarladığınız VGA'dan SCART'a çevirici için rastladığım zaman tanıdım. Ayrıca, foruma üye olurken hiçbir maddi çıkar gözetmeksizin paylaştığınız projelerinizle iyi niyetli bir insan olduğunuzu anlamıştım.

Bu oyun konsolu için tasarlanmış oyunların böyle olduklarını bilmiyordum. Zaten, bir mikrodenetleyicinin tek başına kaldırabileceği grafiklerin ve sesin çok kısıtlı olacağını biliyorum. Ancak, oyunların takıla takıla çalıştığını bilmiyordum.

Amacım, Uzebox oyun konsolunun öncelikle gereksiz bileşenlerini çıkarıp yerine daha işlevsel kılacak parçalar eklemekti. Seri üretilmesi gereken bir projede üretilmeyen parçalar asla kullanmam.

Bu arada 644p'yi neredeyse %140 overclock çalıştırıyor bu proje. Muhtemel NTSC color subcarrier frekansı olan 3.579545 Mhz'i elde edebilmek için mcu'yu 28.6363 Mhz'Lik kristalden çalıştırmışlar. NTSC sync'i mcu clocku 8 dividerdan elde etmişler belli ki.

Ayrıca EUzebox'da sinyalleri SCART'a direk vermişler gibi. Çalışıyor olabilir ama SCART protokolüne göre yanlış. MCU'dan türeyen sinyal muhtemel 5Vpp seviyesindedir. Halbuki bunun 0.7 Vpp seviyesine indirilmesi lazım (Belki son bir voltaj bölücü direnç çifti ile yapmışlardır bilemiyorum tam incelemedim).  Tabii yine video standartlarında sağlıklı bir 75 ohm termination için aslında R-G-B sinyallerinin bir unity-gain emitter follower amfi katı ile SCART'a beslenmesi daha sağlıklı olur. Bir de tabii araya yine SCART protokolü gereği 220uF'lık ac-coupling kondansatör koymak lazım vs vs...

Bu dediklerim ticari projeler için olması gereken minimal gereksinimler tabii ki. "Minimalist" bir hobi projesi için mevcut tasarım kabul edilebilir.

Uzebox oyun konsolunda RGB için gerilim bölücü bulunuyor. Ayrıca, 220 uF'lık kondastörler kompozit video çıkışında ve S-Video çıkışlarında toplam 3 adet bulunmaktadır.

ATMEGA 644P TQFP44 to DIP40 çevirici olarak şöyle birşey çizmiştim, kendim kullandığım sd2iec devrelerinde sorun yaşamadım, başka bastırıp kullananlardan olumsuz yorum gelmedi, belki işinize yarayabilir.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html (https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html)

ATMEGA 644P yetersiz kalıyorsa bir tık daha iyisi olan ATMEGA 1284 kullanılabilir belki.

Paylaşım için teşekkür ederim Sinan Bey.

ATmega1284 kullanılması, hız açısından birşey değiştirmeyecektir. Çünkü, bu ATmega mikrodenetleyici modeli şimdi kullanılan modelden daha hızlı çalışmayacaktır. Ana bellek konusunda ise yazılımda bir bellek yöneticisi bulunmadığından belleğin daha fazla olması hız konusunda birşey değiştirmeyecektir.


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: NoStres üzerinde Ekim 09, 2020, 11:30:00 ÖÖ
İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.

Sony "PS1 Classic" geliştirme ve onaylama ekibinde olması gerekir, onlar sever böyle projeleri... ::)


Konu Başlığı: Ynt: CGTR Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 10, 2020, 04:48:31 ÖÖ
Uzebox oyun konsoluyla ilgili videolara birkaç gün önce baktım. Geliştirme sürecindeyken çekilen bir videoda takılmalar çok fazla oluyor. Ancak, nihai üründeki bazı videolarda takılmalar en azından sık yaşandığını görmedim.

Bu mikrodenetleyici için şu anda üretim yapılıyormuş, ancak yerine geçecek olan ATmega644A modelini de çıkarmışlar.

Eski model: https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644 (https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644)

Yeni model: https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644A (https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644A)

Bir ara devre kartı çiziminde DIP biçiminde olan mikrodenetleyicinin yerine aynı model SMD biçimindeki mikrodenetleyici olarak değiştirmeyi düşünüyordum, ancak fiyat farkı fazla değilmiş. Bence, DIP biçiminde kalması daha doğrudur, çünkü AVR mikrodenetleyicilerde FUSE bitleri yanlış ayarlanırsa hiç çalışmaz duruma geliyorlar. Bu durumda çözüm olduğu söyleniyor, ancak mikrodenetleyiciyi yerinden çıkarmak gerekir. Zaten, bu oyun konsolu geliştirmeye açıktır ve mikrodenetleyicinin FUSE bitleriyle oynanabileceğinden sorun çıkmasını istemiyorum.

SCART arabirimini de kullanılmayacaktır. Kompozit video ve S-Video bileşenleri kalacaktır.

İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.

Sony "PS1 Classic" geliştirme ve onaylama ekibinde olması gerekir, onlar sever böyle projeleri... ::)

CGTR ismini kullanıp CGTR topluluğunun ortak projesi olarak düşünmüştüm.

Telif hakkı bende kalacaksa oyun konsolunun adını değiştireceğim.


Konu Başlığı: Ynt: Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 22, 2020, 03:08:07 ÖÖ
Az önce değişiklik yaptım.

  • Oyun konsolunda CGTR adı kullanılmayacaktır.
  • Baskılı devre kartının çizimleri de yüklenmiştir.


Konu Başlığı: Ynt: Oyun Konsolu
Gönderen: NoStres üzerinde Ekim 22, 2020, 03:38:59 ÖÖ
Hayırlı olsun, forumda böyle proje yapan arkadaşları görmek çok hoşuma gidiyor.

Tebrikler.


Konu Başlığı: Ynt: Oyun Konsolu
Gönderen: suleymancanan üzerinde Ekim 23, 2020, 10:57:40 ÖÖ
Günaydın,
 8)


Konu Başlığı: Ynt: Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ekim 26, 2020, 04:57:43 ÖÖ
Hayırlı olsun, forumda böyle proje yapan arkadaşları görmek çok hoşuma gidiyor.

Tebrikler.

Teşekkür ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Oyun Konsolu
Gönderen: ercanersoy üzerinde Ocak 30, 2021, 10:15:31 ÖÖ
Bugün oyun konsolu projesini GitHub'a yüklendi ve 0.1 sürümünü çıkarıldı.

https://github.com/ercanersoy/Game-Console

Projeyi üretme veya ürettirme imkanım olmadığı için sınanmadı. Ancak, sadece fazla bileşenleri sildiğim için sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum.

Projenin kaynakları GPLv3 lisanslıdır ve forumda birileri üretip satabilir.