Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1] 2 3 ... 75
1  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Arcade Kabin Restorasyon [NEO-GEO Tema] : Mart 28, 2026, 10:26:42 ÖÖ
ooo bayılırım böyle yıllar sonra hortlayan projelere Kahkaha

kolay gelsin evren, çok güzel gözüküyor... umarım sonunu getirebilecek vaktin fırsatın olur bu sefer...

Şarap misali tatlandırıyorum Kahkaha
Eyvallah üstad;
Kısmet olursa yaz sonuna kadar tamamlamaya niyet ettim
2  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Arcade Kabin Restorasyon [NEO-GEO Tema] : Mart 27, 2026, 16:30:28 ÖS
tamamen bitmiş halini merakla bekliyoruz.

fazla işi kalmadı aslında ama yine yapılacaklar var.
bakalım ne zaman bitirebileceğim.
3  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: OkBaby kabin restorasyon : Mart 26, 2026, 16:00:26 ÖS
Bu konu bir HORT'u hak etti

Zımpara yaptığım zamanlar aklıma geldi Kahkaha
4  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Arcade Kabin Restorasyon [NEO-GEO Tema] : Mart 26, 2026, 11:35:21 ÖÖ
Kolay gelsin çok güzel oluyor. Elinize sağlık

Teşekkürler.

Harika Evren. Umarım emeklilik gelince hem madden hem sağlık olarak hobilerimize vakit ayıracak koşullarımız olur

Kardeş ülkede emeklinin durumu malüm benim hiç ümidim yok o yüzden.
Emeklilikte muhtemelen elimizdekilerden oluruz
5  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Arcade Kabin Restorasyon [NEO-GEO Tema] : Mart 25, 2026, 18:48:33 ÖS
Hayat koşturmacasından kendime ayıracak pek vakit bulamadığım birkaç yıllık dönem içerisinde.
Uzunca bir zaman pek paylaşım da yapamadım.
Hobilerim için ayırabildiğim pek bir zaman olmadı açıkçası.

Az bir vakit bulupta bazı çalışmalar yapmıştım fakat sizlerle paylaşamamıştım.

Bu vakitsizlik döngüsünü nasıl kıracağım diye düşünürken hem üzerinden çok zaman geçen bazı yaptıklarımı sizlerle paylaşayım.
Hem de belki bu kısır döngüden çıkarak kendime de biraz vakit ayırabilirim diyerek birkaç cümle yazayım istedim.

Kabinin boya işleri bittikten sonra vernik işlemlerini yapmıştım.
Vernik olarak akrilik mat vernik kullandım.

Vernik sonrası reklamcıda yan çıkartmaları , kontrol paneli kaplamasını ve üst görsellerin geleceği pleksiyi yaptırmıştım.







Kabinin son hali ile dıştan görünümü bu şekilde oldu.

Bu uzun hobisiz dönemde.
Denk gelerek bazı şeyler de tadarik ettim.
Ok Baby kabinin orijinal jeton kutusu
Şu başlıkta restorasyon süreçlerini paylaşmıştım
https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=10323.0
Uygun bir zaman olursa onun da paylaşımını yaparım kısmet olursa

NeoGeo kabin için de orijinal jeton kapısı tedarik ettiğim diğer ürün.
Çok kötü durumdaydı tümüyle pas içindeydi ve boyaların büyük kısmı dökülmüştü diyebilirim.
Fotoları bulamadığım için ilk halleri maalesef yok



Boya sökücü ile eski boyayı söküp zımpara ve telleme işlemlerini yaptım.



Sonrasında da boyamasını yaptım ve temize çıktılar.





Bunlar da jeton kanalındaki parçalar, onların da boya sonrası durumu.



Bu jeton kapısı tedariği sonrası kabinin işlerinde de bazı değişiklikler oldu tabi.
Ben ön kısımda ayak gelen yeri tam boy aşağıya indirmemiştim daha kullanışlı bir yapısı olduğu için
Fakat bu hali ile jeton kapısı mevcut boşluğa büyük geliyor ve kapı takılınca kötü bir görüntü oluşuyor
Bundan dolayı alt kısmı kestim , oraya yeniden ekleme yaparak tabana doğru uzatacağım orijinal kabinlerde olduğu gibi.
Henüz bu işlemleri yapmadım umarım yakın zamanda girişebilirim.
6  Diğer Nostaljik Bilgisayarlar / IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler / Ynt: MS-DOS Sistemleriniz : Ocak 14, 2026, 13:04:07 ÖS
@Tengrist selam , eline sağlık.
Bir konuda bilgimi paylaşayım
XP ve öncesi sistemlerin SSD diskler için pek uygun olmadığı paylaşılır.
XP kullanılacak ise SP3 64bit olan sistemleri kısmen öneriyorlar
Sebebi işletim sisteminin SSD ye veri yazarken hücreleri doğru şekilde yönetmesi gerekiyor
silinen veri sonrası yer açılan hücrelere değil de öncelikle boş ve kullanılmamış hücrelere işlem yapması sonrasında silme ile açılan alanı kullanması gerekiyor
Bu şekilde davranmadığı zaman aynı hücreye defalarca sil yaz yapınca o hücrelerin ömrünü tamamlaması söz konusu
yani eski sistemlerde ssd disk sağlığı hızlı şekilde düşüyor
Aklında bulunsun , disklerde önemli bir bilgi varsa diye paylaşmak istedim

Ek olarak eski sistemlerde sistemi hızlandırmak adına DEFRAG işlemleri yapılır bunun için hazır ekranlar da vardır , SSD disklerde DEFRAG yapılmamalıdır.
7  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Neo Geo Kabin Yapımı : Kasım 17, 2025, 15:59:32 ÖS
Elinize sağlık çok güzel olmuş
Alıcısına hayırlı olsun.
8  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: [Tamirat] NSS - Nintendo Super System Arcade Kabin : Ekim 28, 2025, 10:48:12 ÖÖ
Vay be 8 yıl olmuş;
Bir kahve eşliğinde yeniden okumak keyif verdi.
Eline , emeğine sağlık üstadım.
9  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***Retro Parti Ankara*** 28 Temmuz 2024 Pazar : Temmuz 16, 2024, 18:58:54 ÖS
İlker listeye beni de ekleyebilirsin
10  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Babami kaybettim : Mayıs 22, 2024, 09:32:06 ÖÖ
Başınız sağolsun
11  Diğer Nostaljik Bilgisayarlar / FPGA/ARM Sistemler / Ynt: Raspberry Pi 5 Ekim Sonunda Geliyor : Kasım 09, 2023, 15:27:13 ÖS
Şu raspi lere m2 ssd port da koysalar ne güzel olacak diyordum
Sitesine gidince geliştirme kartı olarak yapıldığını gördüm
12  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Deprem geçmiş olsun : Şubat 14, 2023, 11:30:34 ÖÖ
Evreno, voltron, daily.hero ses verin

Çok şükür iyiyiz biz kardeş, teşekkürler
Vefat edenlere allah rahmet eylesin, sevenlerinin başı sağolsun
 
13  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Ankara Buluşması *Retro Parti Ankara* 2022 (19 Haziran Pazar) : Haziran 12, 2022, 16:48:10 ÖS
Anıl benim işler bu aralar çok yoğun
Gelmek isterim ama şuan net birşey diyemiyorum
Cuma - Cumartesi belli olur
Haberleşiriz son duruma göre

İlker dansöz var mı Kahkaha
14  Amiga / Amiga Donanım / Ynt: Monitör Hatasi : Ocak 15, 2022, 12:22:55 ÖS
Zamanında bir CRT monitörde başıma gelmişti bu durum
Sorun tüpün arkasına takılan kartta lehim çatlağı olmasıydı
Bu durumu da kontrol etmenizi tavsiye ederim
Zaten fazla bir bileşen olmayan küçük bir kart
Lehimlerini tazeleyip kontrol edebilirsiniz
15  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Neogeo UniBios 4.0 + 161 in 1 Çoklu oyun Kartuşu ile , Pick'n'Mix özelliği : Ekim 11, 2021, 15:54:32 ÖS
@Myazgan eline sağlık kardeş, benim de bilgim yoktu bu konu ile ilgili
Sayende öğrenmiş olduk, teşekkürler emeğin ve paylaşımın için.
Sayfa: [1] 2 3 ... 75