commodore.gen.tr

Amiga => Amiga Donanım => Konuyu başlatan: fakcakaya üzerinde Kasım 06, 2010, 13:20:32 ÖS



Konu Başlığı: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 06, 2010, 13:20:32 ÖS
Arkadaşlar şu an sistemimde 3.9 ve 3.9 un internet ekipmanları kurulu vaziyette...kablolu network kartımda elimde...:)))hadi bi el atında akşam şu makineyi bir internete bağlayayım ve sonsuz mutluluğa erişeyim?????? nerden başlamalıyım, ne kurmalıyım?en kolay yolu en kolay yazılım?

not:network kartının içinde 1 disket 1 cd geldi ama içindekilerden bişi anlamadım????


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Leon üzerinde Kasım 06, 2010, 17:11:04 ÖS
Diskette network kartina ait device dosyasi vardir. O *.device dosyasini (cnet.device olabilir mi?) DEVS: klasörüne kopyalaman lazim. Sonra o device'i baglanti yapacagin programa göstereceksin (Miami?). Belki baglanacagin TCP/IP Stack da olabilir. Workbench'te herhangi bir install ikonu cikmiyor mu?


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 06, 2010, 23:44:50 ÖS
şimdi disketin için 3 klasör var...disketin ismi 3com

1. 3c589(içinde install ikonu var)
2. archive
3. cardreset

cd de şu klasörler var

1. internet
2. netzwerk
3. osupdates
4. tools
5. treiber

tabii bunlarda alt dosyalarda var...

dipnot:blastereal kardeşim sendende yardım bekliyorum....biliyorum sıkıldın benden ama:)..yaz bişiler


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Blasterreal üzerinde Kasım 07, 2010, 00:40:10 ÖÖ
@fakcakaya pcmcia kullanmadım ama network için defalarca yapılandırma yaptım. Sanırım cd'de netconnect diye bir yazılım var. bu yazılımı hiç kullanmadım.  Ancak netconnect herşeyi otomatik yüklüyor diye biliyorum. bu arada sıkılma gibi bir durum söz konusu değil. bu yazılım ve pcmcia konusunda tecrübeli arkadaşlar birşeyler yazacaktır diye umuyorum


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Leon üzerinde Kasım 07, 2010, 00:42:50 ÖÖ
Kartin cipseti belli ki 3com. 3c589'un icindeki install ikonuna tikla. Klasör isimleri almanca. Install programi o klasörlerden dosyalari alip senin workbench partisyonuna kopyalayacak. Internet klasöründe de gerekli programlar olabilir. Miami, AmiTCP, Genesis vs.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 07, 2010, 01:03:18 ÖÖ
şimdi gelinen nokta şu:

miami kurdum..sorunsuz
mui 3.8 istedi..kuruldu sorunsuz

şimdi miamideki ayarları yapamıyorum?burda kaldım...
online sekmesine tıklıyorum..fakat bağlanmıyor ...solda bir sürü ayar sekmesi var..

general
interface
ppp
dialer
database
tcp/ıp
events
modem
logging
windows
gui
socks


hadi arkadaşlar nirvanaya ulaşmama az kaldı:)...biraz daha iteleyin mutlu sona yakın hissediyorum kendimi....buraya kadar yazdıklarınızla geldim valla bende hayret ettim kendime..:)


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: witchdoktor üzerinde Kasım 07, 2010, 01:33:41 ÖÖ
@fakcakaya
Dur bakalım, arkadaşlar bir kendine gelsinler.

Tüm forum sana çalışır hale geldi yahu ;)


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 07, 2010, 01:39:37 ÖÖ
@fakcakaya
Dur bakalım, arkadaşlar bir kendine gelsinler.

Tüm forum sana çalışır hale geldi yahu ;)

haklısın ne diyelim...herkese kayseri pastırması göndermem gerekecek bu gidişle!!!:)))

son durumum şu:  miami,3com sürücüsü ve mui3.8 kuruldu...kartı networkten bağlantılarını yaptım!!herşey hazır bingoyu beklemedeyim...

miami init die kolay kurulum tıklaması var...ondada ilerliyorum ilerliyorum ,modemi seçtim falan filan   ...device namede takıldım unit yazan yerdede sıfır yazmakta...burda kaldım...

nirvanaya bu gece sanırım ulaşamayacam..anam ağladı şerefsizim...ama google ekranını görene kadar devam


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Leon üzerinde Kasım 07, 2010, 01:53:29 ÖÖ
Install programi startup-sequence'e cardpatch ve cardreset'i eklemis mi? Kontrol et. Asagidaki islemleri yaptiktan sonra router'ini pingle. Bagli baska bilgisayar varsa onlari da pingle. Hostname olarak amiga girdigini varsayalim, Modeminden amiga'nin IP alip almadigini kontrol et. Statik IP kullanmalisin, o yüzden DHCP havuzunun disinda bir adres ver elle.

MiamiDx:

Hardware
New
Ethernet
Name = MyNetworkCard
Type = SANA-II
Driver = DEVS:Networks/3c589.device
Unit = 0
SANA-II parameters
Query device
Ok
Ok
Interfaces
New
Ethernet
LAN
Ok
MyNetworkCard
Ok
IP address = 192.168.1.6
Netmask = 255.255.255.0
Gateway Pri = 1
Gateway = 192.168.1.254
GUI default = Yes
Ok
Database
DNS servers
Add
IP address = 194.25.2.129
Online
Save Settings


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 07, 2010, 08:40:13 ÖÖ
şimdi startup sequenceden kastınız wbstartup klasörünün içine eklenmesi ise..hayır eklememiş..modemdende amiga ip aldıramadım doğrusu...

bunun dışında amigainit ile ilerlesem olurmu acaba??


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Alpyre üzerinde Kasım 07, 2010, 10:22:44 ÖÖ
@fakcakaya:
Workbench kurulumunu yaptığın partisyonda (SYS: yoluyla da ulaşabilirsin) S adlı bir çekmece (klasör) vardır. Bu çekmecede "Scriptler" tutulur.

Bu scriptlerden 2 tanesi sistem açılışında yapılacak eylemleri tutar.
"Startup-sequence" ve "User-startup" (PC'de autoexec.bat dosyasının görevine benzer bir görevleri vardır).

Ayrıca SYS:'de bir de C adlı çekmece vardır ki, burada da Komutlar (Commands) tutulur.

Gelelim CardPatch olayına. Amiga1200'ün PCMCIA portundan bağlanan ağ kartlarının resetlenmesi ile ilgili bir bug'ı vardır. Neyse ki bununla ilgili bir yama geliştirilmiştir. Aminet'ten temin edebilirsin :
http://aminet.net/util/boot/CardPatch.lha (http://aminet.net/util/boot/CardPatch.lha)

Bu arşivdeki CardPatch dosyası C çekmecesine kopyalanmalı ve S çekmecesindeki startup-sequence veya user-startup scriptlerinden birinde çalıştırılmalıdır ki, sistemini her başlattığında bu yama uygulanmış, bug giderilmiş olsun.

Özetle yapman gerekenler:
- CardPatch.lha arşivini indir.
- Arşivi bir yere aç...
- İçindeki CardPatch dosyasını C'ye kopyala.
- S:User-Startup dosyasını EditPad ile aç ve en sonuna şu satırı ekle:
CardPatch

Not: Bu script dosyalarını herhangi bir metin düzenleyici ile (text editor - OS3.9'da EditPad) düzenleyebilirsin. Startup-sequence sistemin başlatılmasında daha büyük önem arzettiği için, zorunlu kalınmadıkça kullanıcı tarafından değiştirilmemelidir. User-startup bu yüzden vardır.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 07, 2010, 14:42:18 ÖS
çok sağolsun...akşam geçecem gene başına ...bu akşam bari google ekranını göreyim...sorunlarımı paylaşmaya çalışırım...usanmadıysanız:)


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 07, 2010, 18:01:50 ÖS
cardpatch olayını yaptım...ama device name kısmını bir türlü geçemiyorum arkadaşlar yaaa..bendeki miami evulation copy dior..bunun crack anahtarı vs..de varmı acaba?

miami inite tıklıyorum...bir ekran geliyor orda "other sana II driver" i seçerek next diorum..sonra device yazan yere ne yamam gerekirki geçsin...yandaki kutucukta sıfır yazıyor....

ne kadar zormuş abi bu ne böle yaaa

bu arada cardresette eklenecekmi aynı yere?


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Leon üzerinde Kasım 08, 2010, 00:20:50 ÖÖ
3c589.device yazacaksin diye yazmistim yukarida. Senin kartin 3com cipsetli. 3c589.device ile calisiyor. Unit 0. Baska unit yok.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Alpyre üzerinde Kasım 08, 2010, 11:07:50 ÖÖ
CardPatch kurulumunu yaptıktan sonra yapman gerekenler:
Network kartınla birlikte gelen Amiga Disketlerinden “3c589.device” dosyasını “DEVS:networks/” konumuna kopyala.
Not: Eğer dosyayı bulamazsan Aminet’ten de indirebilirsin:
http://aminet.net/driver/net/3c589.lha (http://aminet.net/driver/net/3c589.lha)

Şimdi MiamiDX’i ayarlayalım… (Miami’nin ve key dosyalarının başarıyla kurulu olduğunu varsayıyorum - key dosyaları için özel mesaj attım)

    - Eğer Miami açıksa çıkış yap. (Pencereyi kapat ve "Quit"e bas)
    - "MiamiDX"in kurulu olduğu çekmeceye ulaş.
    - MiamiInit'i çift tıklat.
    - "Continue" butonuna bas.
    - Listeden "Ethernet, cable/ADSL modem"i seç, ve "Internet"e çek işareti koy.
    - "Continue" butonuna basın.
    - Kullandığın network kartı için doğru sürücüyü gir : "3c589.device"
    - Unit'i olduğu gibi bırak (yani "0")
    - "Continue"ye bas.
    - MiamiInit Ethernet kartına ve modemine ulaşarak Internet ayarlarınızı tespit edecek. Bulunan IP bilgilerini Return (Enter)a basarak onayla (Eğer bir hata mesajı alırsan, bilgiler ışığında gerekli düzeltmeleri yaparak tekrar dene).
    - Karşına gelen son pencerede "Printer"ın çek işaretini kaldır.
    - Continue'ye bas... MiamiInit Sihirbazı sonlanacak.

    - Şimdi MiamiDX'i çift tıklat.
    - Sağ Fare Menüsünden "Settings>Import Settings From MiamiInit V3..."i seç...
    - Çıkan istemciyi "OK"ye basarak onayla.
   
    - TCP/IP ayarların yapılmış oldu.

    - Sağdaki listeden "Interfaces"a tıkla.
    - Listelenen arayüze çift tıklat...
    -"Events..."e bas
    -"Online"ı "Kill GUI"ye getir.
    -"Start"ı "Auto-Online"ye getir.
    -"OK"ye bas.
    -"OK"ye bas.

    -"Onl+GUI"ye bas.

    Eğer başarıyla internete bağlanabilirsen, Miami Ayarlarını kaydet (SağFare Menüsü>Settings>Save).

Umarım başarıya ulaşırsın...


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 08, 2010, 11:16:16 ÖÖ
saol kardeşim eyvallah(samsuna selamlar)...şöle yapalım şu an miami32b yüklü sistemde...onu önce komple kaldırayım sistemden(nasıl kaldırılır uninstall) sonra bana yeni kuracağım miamidx in linkini verebilirsen....(çünkü aminete yazıyorum bi dünya miami çıkıyor kafam karışıyor,hangisini indireceğimi bilemiyebiliyorum!!!)

bu akşam inşallah google ekranını görecem...ve sonsuz mutluluğa erişeceğim...mısır firavunları gibi oldum:)acaip takıntı oldu...yapmassam ölecem kahrımdan...:)


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Alpyre üzerinde Kasım 08, 2010, 14:56:21 ÖS
@fakcakaya:
Seni hazıra alıştırmak istemem ama, MiamiDx kurulumu oldukça zahmetlidir... Burada kurulmuşu var...

- Bu arşivi indir:
http://commodore.gen.tr/dosyalar/MiamiDx10Full.lha (http://commodore.gen.tr/dosyalar/MiamiDx10Full.lha)
- "SYS:Internet/" konumuna arşivi aç
- Key dosyalarını MiamiDx çekmecesine kopyala (SYS:Internet/MiamiDx/)
- Daha sonra S:User-Startup dosyasına (dikkatlice) aşağıdaki satırı ekle:
Assign <>NIL: Miami: "SYS:Internet/MiamiDx"
- Amiga'nı yeniden başlat.
- Şimdi önceki iletide anlattıklarımı uygulayarak Internet bağlantını yapılandırabilirsin...


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 08, 2010, 15:09:34 ÖS
hocam link kırık sanırım inmiyoooo!!!

(aynı zamanda bir kurulum bilgisi içermekte burdaki yazışmalarımız...blastreal belki kullanır os 3.9 kurulum klavuzunda!!!)


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Blasterreal üzerinde Kasım 08, 2010, 15:49:19 ÖS
os 3.9 klavuzunda miami yer alamyacak. kitap bitti aminete  upload edilecek.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Alpyre üzerinde Kasım 08, 2010, 17:02:48 ÖS
Önceki iletideki (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4647.msg45188#msg45188) MiamiDX10Full.lha (http://commodore.gen.tr/dosyalar/MiamiDx10Full.lha) linki değiştirilmiştir.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 08, 2010, 20:19:18 ÖS
arkadaşlar çok güzel devam ettim..küçük bi sorunlar karşılaştım sadece...miami dx ile host name kısmına geldiğimde otomatik amiga1 yazmakta..basıyorum geç diorum..orda öylece imleç saat oluyor bekliyor..ordaki ismi değiştirmeme rağmen sonuçlar hep aynı...modemdede unkown şeklinde ip almakta........


vay be az kaldı hadin beyler hadin.....


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Jax üzerinde Kasım 09, 2010, 02:41:16 ÖÖ
NIL komutu ne anlama geliyor?


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Kasım 09, 2010, 08:18:44 ÖÖ
DOS'taki NUL gibi komutun ekrana çıktı vermemesini sağlıyor.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 09, 2010, 08:36:21 ÖÖ
olay bitti beyler a1200 ü bağladımya internete ölsemde gam yemem....


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: atlantis üzerinde Kasım 09, 2010, 08:41:23 ÖÖ
Artık tecrübelisin. Tecrübelerini en kısa zamanda dokümanlaştırırsın sanırım. :D


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 09, 2010, 10:01:10 ÖÖ
Artık tecrübelisin. Tecrübelerini en kısa zamanda dokümanlaştırırsın sanırım. :D

inşallah !!!ama henüz bitmedi...amigayı geliştirmeye devammı etsem yoksa apple snow leopard sisteminemi kafayı taksam die düşünüyorum...?


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: Jax üzerinde Kasım 09, 2010, 13:31:50 ÖS
Ben de yıllar önce,&nbsp;henüz pc sahibi bile olmadan önce, Amigamla 56K Inca modemimin yardımyla internete giriyordum. Hey gidi günler hey. Irc de chat yapıp, e postalarıma YAM ile bakıyordum :)
O zamanlar www.amigart.com (http://www.amigart.com) diye bir Türkçe Amiga sayfası vardı. Ne güzeldi. Sürekli oraya girerdik. Herşeyden haberimiz olurdu. O sayfaya bağlı Sensible soccer Update sayfasıda vardi. Neyse uzatmıyım  lafı :D

ADSL modemle hiç denemedim nete girmeyi ama yapılabilir olması harika. Zaten Amiganın sınırları yok.


Konu Başlığı: Ynt: AMİGA 1200 NETWORK KURULUMU..?
Gönderen: fakcakaya üzerinde Kasım 09, 2010, 13:39:23 ÖS
Ben de yıllar önce,&nbsp;henüz pc sahibi bile olmadan önce, Amigamla 56K Inca modemimin yardımyla internete giriyordum. Hey gidi günler hey. Irc de chat yapıp, e postalarıma YAM ile bakıyordum :)
O zamanlar www.amigart.com (http://www.amigart.com) diye bir Türkçe Amiga sayfası vardı. Ne güzeldi. Sürekli oraya girerdik. Herşeyden haberimiz olurdu. O sayfaya bağlı Sensible soccer Update sayfasıda vardi. Neyse uzatmıyım&nbsp; lafı :D

ADSL modemle hiç denemedim nete girmeyi ama yapılabilir olması harika. Zaten Amiganın sınırları yok.

gerçekten bunları yaptınız öylemi zamanında!!!vay be ben a500 de oyundan başka bişi bilmezdim...ozamanın heyecanını ancak 15 yıl sonra yaşayabildim...gerçekten güzelmiş...