Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1] 2 3 ... 93
1  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: CGTR Forumda mı daha aktifsiniz yoksa Facebook sayfasında mı? : Haziran 12, 2026, 22:02:56 ÖS
Ara ara bi fırsat bulup yazayım dediğim ama vakitsizlikten ve az da olsa ciddiyet gerektiren bir şeyler karalamak gerekeceğinden sakin kafa arayışı ile ertelediğim ama bence forumun/ların ileride kanayan yarası olmaya aday bir konuya bağlantı kurayım, hazır overlokçu ayağımıza gelmişken.

Ayrı başlık açmadan buradan konu genişletilebilir kanaatindeyim.

Son dönemde forumdaki aktivitenin (yöneticiler daha iyi analiz edecektir) özellikle katılım gösterme tarafında ciddi şekilde azaldığını, bunun da facebook/whatsapp gibi mecralara kaydığını gözlemliyorum.

Oralardaki aktivite arttıkça, forumda düşüş yaşanıyor.
Facebook gruplarındaki paylaşımlar çok etki etmiyor olsa da özellikle whatsapp gruplarında dönen sohbet ve paylaşımların bir çoğumuzun "günlük retro ihtiyacı"nı karşıladığını, proje/tamir/temizlik gibi (foxbat'ın proje tespiti de dahil) daha teknik olan ama büyük kesimin ilgiyle takip ettiği konuların da yine whatsapp gruplarında çözümlendiğini ya da paylaşıldığını görüyorum. Ki bu durumdan kisisel olarak rahatsız değilim, hatta benim de takip edebilme ya da katılım sağlayabilme açısından işime geliyor.

Ama forumların bence en önemli özelliği olan kalıcı paylaşımlara ev sahipliği yapması ve dolayısı ile herhangi bir konuda çözüm bulma noktası olma karakteristiğine olumsuz etki ediyor olması üzücü.

Uzun uzadıya örneklendirmeye gerek yok, foruma katılımın bir şekilde artması lazım.
O güzelim tamir hikayelerinin yenilerinin anlatılması, projecilerin koşulları zorlayarak üretime devam etmesi, satış yapan arkadaşların ürünlerini önce burada paylaşması lazım yine.




Diğer sosyal medya ve iletişim kanallarında grup kurulmasını yasaklayıp,evlerine giderek C64-Amiga ve Atari tuşlarını sökelim Kahkaha  Nihahahahah Kahkaha
2  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***İstanbul Buluşması Hakkında...*** Sonbaharda Görüşmek Üzere : Haziran 09, 2026, 22:22:21 ÖS
O zaman, Alpay'dan "Eylül'de Gel" şarkısını tüm forumdaşlara gönderiyorum.
3  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***İstanbul Buluşması Hakkında...*** 21 Haziran 2026 Pazar Yoklama : Haziran 09, 2026, 18:42:08 ÖS
Şöyle ki, 21 haziran pazar ayrıca babalar günüymüş. Çok yoğun bir dönemde  olduğum (son iki yıldır) ve yakın zamanda bir temsilim iptal olmasıyla genel takvime bakmadan ayın 21 ini işaret etmiştim ki, etkinlik takvimime dün itibariyle gelen güncelleme sonucu bende maalesef katılım sağlayamayacapım. Bu sebeple eylül-ekim gibi organizasyonu yapmak için ertelemenin en uygunu olacağını düşünüyorum. Görüşmek üzere diyeyim...
4  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***İstanbul Buluşması Hakkında...*** 21 Haziran 2026 Pazar Yoklama : Haziran 07, 2026, 18:54:34 ÖS
@phoenix adeks'te ya da yakınında otopark var mı? Varsa kaç araçlık?
Gelebilirsem ona göre bir veya birkaç cihaz getireceğim.
Getirebileceklerim;

Amstrad CPC 6128 PLUS + CM14 Monitör
Philips VG-8235 MSX2
MSX2+ a dönüştürülmüş Vestel FC200 ya da Sony HB75P




Otopark yanında ufak bir tane var, yolun karşısında da var diye biliyorum. Ama kapının önünde yükleri indirip arabayı uygun bir yere park edebilirsin. Durumumuz birkaç güne netleşir...
5  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***İstanbul Buluşması Hakkında...*** 21 Haziran 2026 Pazar Yoklama : Haziran 07, 2026, 00:22:54 ÖÖ
Evet arkadaşlar uzun zaman oldu... 21 Haziran 2026 Pazar buluşursak kaç kişi katılabilir? Ne getirebilir?...
Ön yoklama yapıp ona göre aksiyon alalım... 

Elleri görelim... 

Buluşma yeri yine ADEKS olacak...

https://www.adeks.net
6  Diğer Nostaljik Bilgisayarlar / IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler / Ynt: MS-DOS Sistemleriniz : Mayıs 10, 2026, 13:03:03 ÖS
sistem ms-dos un biraz üstünde olmuş gibi Kahkaha iyi günlerde kullan
7  Genel Kategori / Proje Alım/Satım / Ynt: Msx Goa'uld SD*** Proje Satış *** : Mayıs 06, 2026, 23:39:50 ÖS
MSX im yok ama Goa'uld ismi harikaymış Kahkaha
8  Commodore / Commodore Genel / Ynt: Universal C64 Kartuş Yapım Ayar ve Bilgiler/ Çekilişle Kartuş Hediyeli : Mart 02, 2026, 22:40:06 ÖS
güzel bir aksiyon olmuş
9  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız? - IV : Ocak 25, 2026, 23:12:31 ÖS
@WildLord , hayırlı olsun. Şahane bir parça denk gelmiş...
10  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: ***İstanbul Buluşması Hakkında...*** : Kasım 20, 2025, 21:24:27 ÖS
Sevgili unay, konu güme gitmedi. Ön ayak olacak kişi benim Kahkaha ancak sağlık problemlerim ve beraberinde gelen iş yoğunluğu sebebiyle şu aralar şahsım adına zor gibi. Neredeyse birkaç ay, her hafta farklı bir ilde olmam gerekecek gibi gözüküyor.

Ama hatırlatman iyi oldu, böyle nadir cihazların geleceğini bilmek ayrı teşvik ediyor açıkçası. İlgine teşekkür ederim...
11  Amiga / Amiga Genel / Ynt: Amiga ve C64 arşiv paylaşımı : Kasım 09, 2025, 17:21:05 ÖS
Merhaba, erişim izni istiyor.
12  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Oyun Konsolları / Ynt: ps2 slim h+ hdd hakkında : Ekim 02, 2025, 10:20:13 ÖÖ
Öncelikle sizi daha yakından tanımak isteriz

Tanışma Forumu https://share.google/UwEdtXc8oG8L88bUN
13  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız? - IV : Ekim 01, 2025, 11:41:43 ÖÖ
👏👏👏Mitac👏👏👏
14  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız? - IV : Eylül 25, 2025, 22:38:20 ÖS
Yazısı silinecek kadar bright olmuş Kahkaha Eline sağlık...
15  Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En son hangi ürünü aldınız? - IV : Eylül 13, 2025, 22:12:07 ÖS
Ah kalbim, şahane cihaz. Keyifle kullan.
Sayfa: [1] 2 3 ... 93