Mesajları Göster
|
|
Sayfa: [1] 2 3 ... 74
|
|
2
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: CGTR Forumda mı daha aktifsiniz yoksa Facebook sayfasında mı?
|
: Haziran 09, 2026, 18:18:13 ÖS
|
Belki hala milyonlarca kullanıcısı olabilir ama kendi kendime diyorum ki facebook mu kaldı ya, bir dönem MSN'in aktif olduğu instagram'ın daha yeni kurulduğu zamanlar facebook çok eğlenceliydi, forumlarda veya chat programlarında önce MSN adresi alınır sonra da facebook adresi istenirdi O dönem facebook da porfilin hemen altında mini uygulamalar bulunurdu, çete savaşları, farmville, okey vs gibi uygulamalar epey zevkli oluyordu, ne zaman ki akıllı telefonlar çıktı MSN kapandı, whatsapp geldi instagram gelişti o zaman facebook benim için bitti, şimdi o kadar gıcık ve kötü geliyor ki bazen 6 ayda bir bazen 1 ayda bir bazen yılda bir aklıma geliyor giriyorum, o da aklıma bir şey gelmişse. Aslında tüm büyüyü bozan şey şu ''takip'' kısmı oldu, eskiden facebook, MSN, ICO vs gibi uygulamalarda birine ekleme isteği ya da arkadaşlık isteği yolladığında ve onu kabul ettiğinde artık her iki tarafta birbirinden haberdar oluyor etkileşimlerini görüyordu, ne zaman ki bu ''takip et'' olayı çıktı facebook dan instagram dan soğudum, gıcık oldum, niye ben takip ediyorum ya, ben takip ediyorsam sende edeceksin, senin ne farkın var, bu takip kısmı sanki bir eşitsizliğe yol açtı, egoları tavan yaptı, siz takip edin ben etmeyim oldu sen paşasın sen ünlüsün sen özelsin, kısaca sen benim peşimden koş, sen beni izle, her anımıdan haberdar ol, bir de böyle 1k 10k 100k takipçi kasarlar ama kendisi 50 kişiyi ancak takip eder, ben bu sisteme karşıyım, ya arkadaşın olurum ya da olmam, takip et bu nedir ya.  Ayrıca bu durumun getirdiği olumsuz şeylerde sırf takipçi kasmak için açılan bot hesaplar, reklam amaçlı, sponsor amaçlı açılan hesaplar oldu, madem böyle bir takip sistemi getirektiniz bunu sadece tanınmış kişilere ünlülere falan getirseydiniz. cgtr forumunda hep aktifim çünkü ilgimi çeken bir forum olduğu için, eskiden beri forumları çok sevmişimdir ama sevdiğim forumların hepsi maalesef tek tek kapandı kapanmayanlar da aktifliğini yitirdi. 
|
|
|
|
|
3
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: PS 1'in içindeki gizli hazine ( Audiophile Tutkunları için )
|
: Mayıs 24, 2026, 19:10:15 ÖS
|
Ses kalitesi gerçekten güzel test ettim, belirgin farklar var, enstrümanların sesini ayırt edebiliyor berrak bir ses duyabiliyorsunuz, sony zamanında bir oyun konsolu için maliyeti yüksek standartların üzerinde bir çip kullanmış bizim için ama abartıya da gerek yok, bulunmaz hint kumaşı değil.  Bu playstation 1 lerin lazerinden nefret etmişimdir, ister ilk seri olsun ister son seri ps one serisi olsun hepsi ayrı rezalet, bugün okuduğu cd yi yarın okumaz, bolca cd ve yazım hızı seçer, eğer doğru hız ve sevdiği bir cd değilse oyunda atlamalar müzikte atlamalar olur, az bir ısınmayla da sorun çıkarabilir, lazer mekanizması da yrı rezalettir, plastikten yapılmış mekanizma esnemeye aşınmaya müsait olup dediğim problemlere yol açar, cd yi okuması için konsolu tesr çevirmek zorunda kalırsınız falan. 
|
|
|
|
|
4
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: PS 1'in içindeki gizli hazine ( Audiophile Tutkunları için )
|
: Mayıs 24, 2026, 03:05:29 ÖÖ
|
|
@Levent (Lvnt) hocam bende sizn gibi düşünüyordum, alt tarafı üç beş dolarlık bir çip, ses kalitesi müzik deneyimi sadece bu çipe mi bağlı diye ama araştırınca evet öyleymiş, Sony bir oyun konsoluna o dönemin High-End müzik setlerinde kullanılan kaliteli bir ses çipi koymuş.
Sony ilk Playstation'ı tasarlarken cihazın sadece bir oyun konsolu değil oturma odasında kullanılan multimedya cd çalar olarak satılmasını istiyormuş, bu yüzden ses kalitesini hiç kısmadan oyun konsolu standarlarının çok üzerinde maliyetli bir ses çipi kullanmışlar.
Bu AKM AK4309AVM çipi sesi dönüştürürken dijita soğukluğu yok eden basları daha dolgun vokallaeri sanki sanatçı yanında söylüyormuş gibi sıcak ve geniş sahneyle veren çok özel bir analog filtreleme mimarisine sahip en kritik başlangıç parçalarından biriymiş.
Bu yüzden ilk nesil 1002-5502 modellerinde bu kaliteli çipten çıkan ses sinyali doğrudan ve en saf haliyle arada kalitesiz ucuz filtreler olmadan dışarı aktarılıyormuş.
Şimdi düşününce ya eski müzik setlerinde bu çip yok muydu, bu çipe mi kaldı kaliteli müzik dinlemek diye kendi kendimize sorduğumuzda cevap evet olarak karşımıza çıkıyor, o dönem eğer elimizde binlerce dolarlık profesyonel bir müzik setimiz yoksa sıradan müzik setleri maliyeti kısmak için daha ucuz çipler kullanıyormuş.
Kulağa biraz saçma geliyor nasıl olur bir oyun konsolu bir müzik setinden daha iyi stüdyo kalitesinde bir müzik dinletbilir diye, bunun sebebi maliyet kısmı, bir müzik setinin içinde binlerce parça vardır, kaset çalar mekanizması, ekolayzır ve ekranı, radyo alıcısı, ışıklar düğmeler daha sayamadığımız yüzlerce parça, hepsini bir araya getirdiğimizde üretici firmalar tüm bu sistemi makul bir fiyata satabilmek için parçalardan kısmak zorunda kalmışlar, bu yüzden eğer çok iyi ve pahalı bir müzik seti değilse içinde bu kaite de bir ses çipi de bulunmaz.
Maliyet kısmına değinmişken Sony resmi rakamlara göre 102 milyon adet PS1 satmış, bu çipin kaitesiz olanlarıyla arasında misal 3 dolar fark olduğunu varsayarsak 102x3=306 milyon dolar yapıyor, fiyat örnek olarak verildi ama bir çip bile milyonlarca satışa vurulduğında devasa bir maliyet ortaya çıkarıyor, varın siz bide müzik setindeki parçaları hesaplayın.
Sony konsolun peynir ekmek gibi satıldığını görünce bu milyon dolarlık zarardan dönüp bir oyun konsolunda bu kadar yüksek kaliteli bir ses çipine gerek yok diyerek 7000,9000 ve ps one serilerinde ses kalitesi çok daha düşük ama maliyeti cent değerinde olan stardart çipler koymuşlar.
|
|
|
|
|
5
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: PS 1'in içindeki gizli hazine ( Audiophile Tutkunları için )
|
: Mayıs 23, 2026, 13:08:59 ÖS
|
Hort. Elimde bir 5502 model PS1 ve içinde AKM-AK4309AVM çipi olduğu için bu konuyu bir de yapay zekaya sormak istedim. Teknik olarak çipteki tek farkın voltaj farkı olduğunu öğrendim, cevap aşağıda. bazı forumlarda sony playstation 1 in japonya da üretilen spch 1000 modelinde kullanılan AKM -AK4310VM ses çipinin 5502 serisine kadar olan modellerde kullanılan AKM- AK4309AVM çipinden daha kaliteli olduğu iddia ediliyor ancak ses kalite konusunda aynı olduklarını söylemiştin ne diyorsun bu konuda?Sony PlayStation 1 (PS1) modelleri arasındaki ses kalitesi tartışmaları, odyofil dünyasında yıllardır bitmeyen, adeta bir şehir efsanesine dönüşmüş çok popüler bir konudur. SCPH-1000 modelindeki AK4310VM ile sonraki revizyonlardaki (SCPH-1001/1002'den 5502'ye kadar) AK4309AVM çipleri arasında kağıt üzerinde farklar olsa da, pratik kullanımda ses kaliteleri neredeyse tamamen aynıdır. [1] Forumlardaki iddiaların neden ortaya çıktığını ve teknik gerçekleri şu şekilde özetleyebiliriz: ## 1. Çipler Arasındaki Teknik Fark Nedir?* AKM AK4310VM (SCPH-1000): Sony'nin 1994'te Japonya'da çıkardığı ilk modelde kullandığı bu çip, 5V (Volt) analog çalışma gerilimine sahipti. * AKM AK4309AVM (SCPH-1001 - 5502): Sony, konsolu küresel pazara (ABD ve Avrupa) taşırken maliyetleri düşürmek ve güç tüketimini optimize etmek için bu çipe geçiş yaptı. Bu çip 3.3V (Volt) gerilimle çalışıyordu. [2, 3] ## 2. Odyofiller Neden "1000 Serisi Daha İyi" Diyor?Forumlardaki kullanıcıların SCPH-1000 modelinin sesini "daha sıcak, daha dolgun veya daha hacimli" olarak nitelendirmesinin arkasında yatan sebep DAC çipinin kendisinden ziyade analog çıkış katındaki (devre tasarımı) mimari farklılıktır. [4] * İlk üretilen SCPH-1000 modelinde, çipin 5V'luk çalışma geriliminin de etkisiyle, ses sinyalini dışarıya aktaran analog devre elemanları (kondansatörler ve op-amp'lar) daha cömert ve yüksek voltaja göre tasarlanmıştı. * Sonraki modellerde voltaj 3.3V'a düşürülüp devre kartı sadeleştirilince, ses sinyalinin çıkış gücü ve karakteristiği çok küçük bir miktar değişti. [4, 5] ## 3. Neden "Ses Kalitesi Aynı" Diyoruz?İki model arasında bir kalite farkı olmadığını söylememizin temel nedenleri şunlardır: * Çözünürlük Sınırı: Her iki çip de 16-bit Sigma-Delta mimarisine sahiptir. Temelde okudukları veri standardı (CD kalitesi: 44.1 kHz, 16-bit) tamamen aynıdır ve ürettikleri dinamik aralık ile sinyal-gürültü oranı (SNR) insan kulağının aradaki farkı ayırt edemeyeceği kadar birbirine yakındır. * Psikolojik Etki (Plasebo): Odyofil dünyasında "Japonya üretimi, ilk seri ve daha yüksek voltajlı" olan donanımlara karşı her zaman bir hayranlık vardır. Yapılan birçok kör testte ve MD Fourier gibi profesyonel ses analiz yazılımlarıyla yapılan ölçümlerde, iki çip arasında insan kulağının "bu daha kaliteli" diyebileceği net bir frekans ya da detay farkı ortaya konamamıştır. * Kondansatör Yaşlanması: Bugün karşılaştırılan bu cihazlar 30 yıllık donanımlardır. İçlerindeki kondansatörlerin eskime durumuna göre, aynı model iki PS1 bile birbirinden farklı ses verebilir. Dolayısıyla forumlardaki "1000 serisi daha iyi" yorumları genellikle cihazların kondansatör kondisyonu ve kişisel algıların ötesine geçmez. [4, 6, 7, 8, 9, 10] Özetle; Forumlardaki iddialar haksız sayılmaz ancak teknik olarak bu bir "kalite" farkı değil, çok küçük bir "karakter" veya çıkış gücü farkıdır. Eğer bir PS1'i CD çalar olarak kullanmak istiyorsanız, lazer mekanizması sürekli bozulan ve aşırı ısınan SCPH-1000 yerine, hem optik okuyucusu daha kararlı olan hem de aynı ses karakterini sunan SCPH-5502 modellerini tercih etmek çok daha mantıklı bir karardır. [2, 8, 10] Elinizde bu modellerden biri var mı veya müzik dinlemek için özel bir PS1 sistemi kurmayı mı düşünüyorsunuz? Eğer öyleyse, sistemi bağlayacağınız amfi ve kablo seçimleri konusunda da yardımcı olabilirim. peki tam olarak hangi serilerde bu kaliteli çip var hepsini yaz modellerinSony PlayStation 1 modellerinde, bahsettiğimiz ve odyofillerin yüksek performanslı bulduğu AKM AK4309AVM ile ilk serideki AK4310VM çiplerini barındıran tüm anakart revizyonları ve model numaraları (bölge kodlarına göre) sırasıyla şunlardır: ## 1. AKM AK4310VM Çipini Kullanan Modeller (İlk Seri) Bu çip sadece Japonya'da üretilen ve arkasında doğrudan RCA (Audio/Video kırmızı-beyaz-sarı) çıkışları olan ilk jenerasyonda yer alır. * SCPH-1000 (Sadece Japonya bölgesi için üretildi) ## 2. AKM AK4309AVM Çipini Kullanan Modeller (Esas Efsane Seri)Arkalarında doğrudan RCA çıkışı bulunan veya RCA kaldırılsa bile anakartında aynı ses mimarisini koruyan modellerdir. Bölge kodlarına göre (0: Japonya, 1: ABD, 2: Avrupa) şu şekildedir: * SCPH-1001 (Kuzey Amerika) * SCPH-1002 (Avrupa / Pal) * SCPH-3000 (Japonya) * SCPH-3500 (Japonya) * SCPH-5000 (Japonya) * SCPH-5001 (Kuzey Amerika) * SCPH-5003 (Asya) * SCPH-5500 (Japonya - Bu modelle birlikte arkadaki RCA çıkışları kaldırıldı, standart AV Multi Out girişine geçildi ancak çip aynı kaldı) * SCPH-5501 (Kuzey Amerika) * SCPH-5502 (Avrupa / Pal) * SCPH-5503 (Asya) * SCPH-5552 (Avrupa / Pal) ## Hangi Modellerden Sonra Çip Değişti?SCPH-7000 serisi ve sonrasında (7001, 7002, 7502, 9002 ve ince kasa PS One modelleri) Sony, maliyetleri daha da düşürmek için AKM ses çiplerini tamamen bırakarak bütünleşik tek bir ses/grafik çipi mimarisine geçiş yaptı. Bu yüzden 7000 serisi ve sonrasındaki konsollar odyofiller tarafından tercih edilmez. Eğer bu serilerden bir cihaz satın almayı düşünüyorsanız, seri numarasını veya arkasındaki çıkışların görselini benimle paylaşabilirsiniz; cihazın hangi çipi barındırdığını doğrudan kontrol edebiliriz. Başka bir modele bakıyor musunuz? [1] [https://forum.polkaudio.com]( https://forum.polkaudio.com/discussion/70100/ps1-as-audiophile-cd-players-yes-or-no) [2] [https://consolemods.org]( https://consolemods.org/wiki/PS1:PS1_Model_Differences) [3] [https://retrogametalk.com]( https://retrogametalk.com/threads/why-early-playstation-1-models-are-valued-in-the-audio-world.3598/) [4] [https://dastereo.ru]( https://dastereo.ru/t/playstation-1-kak-naigrat-audiofila-ochen-legko/4426?page=249) [5] [https://www.head-fi.org]( https://www.head-fi.org/threads/sony-playstation-scph-1001-one-of-the-best-cd-players-around.253044/) [6] [https://www.reddit.com]( https://www.reddit.com/r/psx/comments/113mrow/ps1_model_buying_guide_perhaps_the_most_reliable/) [7] [https://www.reddit.com]( https://www.reddit.com/r/audiophile/comments/8wpodb/stereophile_sony_playstation_1_cd_measurements/) [8] [https://www.reddit.com]( https://www.reddit.com/r/psx/comments/1k5wig0/ps1_as_an_cdplayer/) [9] [https://twitteringmachines.com]( https://twitteringmachines.com/the-sony-playstation-as-cd-player-an-epitaph/) [10] [https://www.stereophile.com]( https://www.stereophile.com/content/sony-playstation-1)
|
|
|
|
|
6
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Silika / Flash Disk, Harici Disk, Elektronik Aletler
|
: Nisan 20, 2026, 19:56:34 ÖS
|
|
Bende de var oyun konsolu cep telefonu vs ürünler ama kasalarnın bozulduğunu hiç görmedim, eğer dediğin şey plastik üzerine sanki bir lehim havyası bastılırmış erimiş gibi şeylerse bu kablo yanığından oluyor, kablonun plastik kılıflarında esnemesini sağlayan bir madde kullanılıyormuş, bu madde başka bir plastik ile temas edince anllatığım durum ortaya çıkıyor, kablolar plastiği eritip kaynama yapıyor.
Adaptör kabloları, görüntü kablosu, gamaped joystick kablosu her türlü kablo bunu yapıyor, önlem için bunları asıl cihazdan ayrı tutmak lazım ya da buzdolabı poşeti gibi bir şeye koyarak asıl cihaza temas etmesini önlemek lazım.
|
|
|
|
|
8
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En kötü konsol tasarımı
|
: Nisan 15, 2026, 21:41:18 ÖS
|
Bence en kötü tasarım uzak ara XBOX 360. Kasanın hem görünümü, hem işlevselliği berbat. Zaten soğutma performansı yüzünden anakartları da sapır sapır dökülmüştü...
Xbox 360'ın tasarımını seviyorum, özellikle ilk modeller ve slim model dışardan bakıldığında gözüme hoş geliyor ama bu sadece görsel açıdan iyi bir tasarım, dediğin gibi bu tasarım soğutma konusunda sınıfta kalmış sürekli büyük arızalar veren bir tasarım, üstelik beş on kere revize edilmesine rağmen slim ve e model dahil hepsi kırmızı ışık vermeye devam etti, ilk xenon, zephyr ve falcon modellere göre diğer anakart modellerinde daha az arıza görünse de Xbox 360 bu kırmızı ışık hatası vermeyen modeli yine de yok.  Benim falcon'um daha geçen seneye kadar taş gibi çalışıyordu, bir arkadaşa verdim, dvd sürücüsü bozulmuş. Alıp yaptırmadık da, öyle kaldı. Ama çok sefasını sürdüm o cihazın. 2007'de aldım, neredeyse 15 sene aralıksız kullandım. dual layer dvd'lere oyununu yazıp oynamak ps3 kırılmadığı için büyük nimetti gerçekten. Ama bazen cfw güncellemesi geliyordu, onu yaptırmadan yeni oyunları açmıyordu, alıp Kadıköy'e götürüp yaptırıyordum, en son baktım aliexpress'te kiti satılıyor, aldım kendim yaptım, ama için açmak aşırı zor gelmişti. Bir sonraki güncellemeyi yine Kadıköy'de yaptırdım.  Falcon board en çok 3K ışık arızasına neden olan modeller arasında, senin ki epey iyi dayanmış, tabi bu elektronik cihaz arızaları biraz şans biraz çevre ve hava koşulları biraz da kullanıcı kanaklı olabiliyor, bazıları daracık alanda cihazın hiç hava alamayacağı koşullarda kullanıyor, bazıları halının üstünde, cihaz sıcak havaya zorlu koşullara alışkın değil
|
|
|
|
|
9
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En kötü konsol tasarımı
|
: Nisan 14, 2026, 21:44:02 ÖS
|
Bence en kötü tasarım uzak ara XBOX 360. Kasanın hem görünümü, hem işlevselliği berbat. Zaten soğutma performansı yüzünden anakartları da sapır sapır dökülmüştü...
Xbox 360'ın tasarımını seviyorum, özellikle ilk modeller ve slim model dışardan bakıldığında gözüme hoş geliyor ama bu sadece görsel açıdan iyi bir tasarım, dediğin gibi bu tasarım soğutma konusunda sınıfta kalmış sürekli büyük arızalar veren bir tasarım, üstelik beş on kere revize edilmesine rağmen slim ve e model dahil hepsi kırmızı ışık vermeye devam etti, ilk xenon, zephyr ve falcon modellere göre diğer anakart modellerinde daha az arıza görünse de Xbox 360 bu kırmızı ışık hatası vermeyen modeli yine de yok. 
|
|
|
|
|
10
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Eski dostum IRMA
|
: Nisan 13, 2026, 13:56:00 ÖS
|
Irma kimdir o yaşta bu ismi nereden duydum da kullandım hiç bir fikrim yok. Hocam Irma Ninja Kaplumbağalar çizgi filminde kanal 6 news televizyonunda çalışan April'ın iş arkadaşı ve sekreteri olan bir karakter, belki oradan duymuşsundur bu ismi. 
|
|
|
|
|
11
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En kötü konsol tasarımı
|
: Nisan 12, 2026, 22:37:59 ÖS
|
 Bana mı öyle geliyor bilmiyorum. Ama biri ilaç dolabı, diğeri masaüstü hoparlör gibi geliyor gözüme..  hahah soldaki buzdolabı sağdaki harbiden hoparlör.  Ama bana göre yine de ps4 slim en kötüsü.
|
|
|
|
|
12
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: En kötü konsol tasarımı
|
: Nisan 12, 2026, 17:53:19 ÖS
|
Benim için açık ara Playstation 5. Asimetrik tasarımlar hiç hoşuma gitmiyor. Playstation 4 bence sade görünümlü olduğu için 5 gibi gözümü tırmalamıyor. Eski nesillerden kötü diyebileceğim konsol yok açıkçası.
Ps5 de bir acaip, yatay durduğunda üzerine basılmış gibi bir tarafı inze bir tarafı kalın görünüyor.
|
|
|
|
|
13
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / En kötü konsol tasarımı
|
: Nisan 11, 2026, 23:24:50 ÖS
|
Selamlar, konumuz tasarımına gıcık olduğunuz, en kötü bulduğunuz oyun konsolları hangileridir bunu tartışalım. Bugün bir ps4 ilanlarına bakmaya karar verdikten sonra ps4 slim kasasının çok çirkin bir tasarıma sahip olduğuna karar verdim, belki bu tasarımı sevenler vardır ama bana göre en çirkin tasarım bu, bu nedir ya, düz bir kütük veya sandalye tablası (oturma yeri) gibi iki katmandan oluşan kare bir tasarım, ortaya silik bir PS logosu koymuşlar ön tarafta da ps4 yazısı var o kadar, eski renkli PS logusundan eser yok, bunun bir oyun konsolu olduğunu düşünürsek tasarımın çok yavan ve sade oluşu bana bu konsolun gelmiş geçmiş en kötü tasarıma sahip oyun konsolu olduğunu gösterdi. Fat kasa slim modele göre bir tık daha iyi görünüyor ama bence her ikisi de tasarım açısından vasat. Bu arada kontrolcüden hiç bahsetmedim, ona lafım pek yok 10 numara, zaten her yeni tasarım üzerine koyarak eski klasik tasarımın izinden gidiyor, herkes seviyor. Sizin de mutlaka tasarımını beğenmediğiniz konsollar vardır, nedeleri ile paylaşırsanız bir sohbet konusu oluşabilir.  
|
|
|
|
|
15
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Yenilikçi mi orijinalci misin ?
|
: Mart 30, 2026, 23:38:18 ÖS
|
O normal hocam ona karşı değilim, rtx 50 veya 40 serisini süper oled monitörle hdmi kalitesiyle kullanmak varken CRT monitör kullanmak mantıksız, güncel olanı güncel ile kullanma taraftarıyım ancak ben High Life 1 oynayacaksam Midtown Madness 1 oynayacaksam bunu Windows 98 de eski bir bilgisayarda 17'' Crt monitörle oynamayı tercih ederim. Yoksa eski bir PC kasasına veya CRT monitöre RTX gibi güncel seri bir ekran kartı takmak gibi bir fantezim yok. Main değil ikinci monitör olacak yav. Neden kaldırıklarının bir cevabı yok. Ne zararı vardı yani, max 2-3 dolar maliyet oynar oynamaz. Ha evet ikinci monitör için kullanılabilirdi ama bunu yapan çok çok az kişi olacağını bildikleri için artı ekstra maliyet gibi etkenler olduğu için kaldırmışlardır. :S
|
|
|
|
|
|