Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
  Mesajları Göster
Sayfa: [1]
1  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: arcadeTURK : Mart 08, 2019, 18:57:35 ÖS
RetroPie + Attract-Mode kullanıyor kurulum için iki tane kaynak buldum ikisi de farklı versiyonları kullanıyorlar.

http://forum.attractmode.org/index.php?topic=2275.0
https://www.youtube.com/watch?v=1DRJs3I8FqQ

Raspberry Pi için her ikisi de geçerli yöntemler.

Ayrıca PC'de kullanmak istiyorsanız ve Linux kullanıyorsanız direkt olarak ubuntu üzerinde kullanabilirsiniz direk çalışıyor. Maalesef RetroPie romları ARM ve Linux tabanlı olduğundan dolayı PC tarafında Linux dışında çalışmıyor.

Onun yerine Hyperspin gibi retroFE gibi arayüzler de mevcut. Ayrıca Attract Mode'un Windows versiyonu var ancak arka planda oyunu hangi emülatörle çalıştıracağını veya nasıl biosların gösterileceğini bilemiyorum.

PC'de ayrıca MacOS tarafında OpenEmu var. http://openemu.org/
Aynı şekilde http://emulationstation.org/'da var ama ayar kısmını çözemedim.
2  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin. : Nisan 09, 2017, 17:32:49 ÖS
Maalesef 1 adet naomi varmış ben görselden 1'inden diğerleri de aynıdır varsayımı kullandım ama diğerleri Jamma imiş.
Ama piyasada CGA to VGA dönüştürücü vardı 35 usd civarına onunla çözebilirler diye düşünüyorum.

Hem ekstra bir uyarı yaptım kendisine boardların hepsi çok kötü durumda görünüyor fotoğraflara da baktıysanız. Görüntüdeki bu bozulmayı zamana bağlı devresel bi problem olur mu acaba?
3  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Ynt: Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin. : Nisan 08, 2017, 05:36:09 ÖÖ
Peki bu ayarlamaları nasıl yapabiliriz. Büyük ihtimalle hepsi naomi üzerinden çalışacak. Peki 31khz'ye alındığında görüntüde gözle görülür bir kötüleşme olur mu acaba? sonuç olarak 640x480 veya 800x600 çözünürlüğüne çıkacak. hemen yarın kendisine bildireyim bu güzel haberi.

Teşekkür ederim yavuzg hocam.
4  Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları / Arcade Sistemler / Naomi Jamma Sistemli Arcade Cabinet İçin. : Nisan 08, 2017, 03:19:27 ÖÖ
Merhaba arkadaşlar burda bir arkadaşımın sorununu dile getireceğim gittiği salonda yaklaşık 10 kadar cabinet var ve ekranları sıkıntılı ya devrelerde uzun süreli kullanımdan dolayı bir bozulma mevcut olabilir veyahut kullandıkları ekranlar CGA ekranlar ömürlerini doldurmuş gibi.

Ekranlarını ayarladıkları frekans ayarı olan sync pot'undan bahsettim kendisine yarın ona bakacak ancak sorunumuz CGA ekranlarda cidden kötü görüntü almak ve bu cihazlarda en uygun ve hızlı çözümle görüntü vermelerini sağlamak bunu neyle ve nasıl yapabiliriz. Tüplü monitorler kullanılmıyor iken cihaz başına 1'er dönüştürücü alarak VGA'ya dönüştürülebileceğini düşündüm ama siz ustalardan yardım istiyorum Özellikle @YavuzG
5  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: Amiga Forever : Kasım 16, 2015, 04:51:43 ÖÖ
Selam arkadaşlar daha önceden de yazmıştım çoklu tuş gerektiren oyunlar derken geçen gün turrican'ı denedim

tek tuş ile oynayamadım ilk tırmanma gerektiren yerde ip atıp çıkmam gerekirken ip atma tuşunu bulamadım yani yön + fire tuşu ile yapamadım...
6  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: Amiga Forever : Şubat 17, 2015, 16:53:44 ÖS
Quickshot'un joystick'i vardı zaten oyunları klavyeden oynardım sadece afterburner gibi oyunları joystick ile oynardım...

http://www.thosewerethedays.de/items/joysticks/spectravideo_quickshot_professional_qs-130f_620x660.JPG

mk2 gibi oyunları klavye ile oynuyordum... ancak emülasyonda 2-4-6 buton seçeneklerini göremedim oyun desteklese bile...

birazdan bi mk2 indireceğim eğer o çalışırsa anlarım ki oyun desteklemiyor... çünkü mk2 çok tuşlu bir oyun...
7  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: amiga forever 2014 pc yüklemesi : Şubat 17, 2015, 16:50:07 ÖS
anladım zaten 2 ayrı emülatör üzerinde çalıştıgını iyi biliyorum lakin iyi bildiğim shadow dancer oyunu 2 butonlu ateş atma ve zıplama olarak bunu halen tek tuş olarak görüyor yön + fire + jump olması gerekirken...

oyunun rp6 dosyasının özelliklerine baktığımda gamepad veya joystick fark etmiyor.. heo 5 tuş olarak görüyor
8  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: amiga forever 2014 pc yüklemesi : Şubat 17, 2015, 14:01:19 ÖS
hocam 2.yere yazıyor olacagım sanırım ancak bu forum öyle hararetli bir forum olmadıgı için tekrar yazıyorum...

amiga forever'a sahibim ancak klavye ayarlarını nasıl yapacağımı bulamadım sistem sanki tek tuşlu bir yapıdaymış gibi görüyor... yani sag sol yukarı aşşagı ateş...

yön + 4 tuş yada yön+6 tuş olarak nasıl ayarlarım
9  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: Şöyle bir şey satıyorlar. : Şubat 17, 2015, 13:59:07 ÖS
hazır paket ancak amiga foreverden farkı nedir bunun... birebir amiga gibi mi çalışıyor onu anlamadım... yani amiga disketlerini okuyup oyunları aynı hızda açabiliyormu?
10  Amiga / Amiga Emülasyon / Ynt: Amiga Forever : Şubat 17, 2015, 13:57:37 ÖS
hocam ben amigaforever2014p için klavye ayarlarını merak etmiştim onu nasıl yapıyoruz çünkü eski amiga500 ümde tüm tuşları kullanabiliyordum hatta mortal kombat2 bile oynuyordum tüm tuşlarla 4 tuş yada 6 tuş ayarları ile...
Sayfa: [1]