Mesajları Göster
|
Sayfa: [1] 2 3 ... 15
|
3
|
Commodore / Commodore Yazılım / Ynt: C64 için hangi Assembler?
|
: Şubat 10, 2024, 09:58:18 ÖÖ
|
CBMPrgStudio ile başladım, sonra KickAss'i bulunca ben de burada kaldım. Geliştirme ortamı itibariyle de uygun gördüm açıkçası. KickAss, Sublime Text, C64Debugger, Charpad ve Spritepad takım olarak güzel çalışıyor. Bir de KickAss'in java komutlarını da işleyebiliyor olması güzel. Gerçi birkaç deneme yaptığımda derleme sonucu oluşan kodun epey şişik olduğunu gördüm, optimize etmeyi pek bilmiyor ama basit işlerde (tek seferlik hafıza doldurma, tablo oluşturma gibi) oldukça yararlı.
|
|
|
5
|
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar / Amstrad - Yayınlar / Ynt: 2022 Haziran ACUC Dergisi
|
: Şubat 06, 2024, 13:47:39 ÖS
|
Retro alanında bir çalışma yapılmış ve bizimle paylaşılmış. Bu çalışmanın İngilizce yapılmış, tahmin ediyorum ki dünyadaki benzer meraklılarla daha büyük bir alanda buluşma amaçlanmış, ancak ilave olarak da bu forumda paylaşılmış. Çalışmalar ve paylaşımlar herkese hitap etmez, edemez de zaten, nihayetinde belirli bir kesimi ilgilendirir (örnek: Türkçe de olsa benim Amstrad'a merakım olmadığından bakmayabilirim). Ama beğenin beğenmeyin hepimizin ortak merakı olan retro konusunda bir şeyler yapılmış, bu sebeple bu şekilde bir tepki vermenin doğru olmadığını düşünüyorum. Bir şeyler yaratmak, ortaya çıkarmak değerlidir, bunları yapan insanların da motivasyonunu kırmak bana doğru gelmiyor. Eğer şahsi husumetiniz varsa da buralara yansımamasını arzu ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
|
|
|
6
|
Commodore / Commodore Donanım / Ynt: C128 tamir işleri
|
: Ocak 21, 2024, 16:47:43 ÖS
|
Bende C128 olmamasına rağmen birkaç sene önce gözüme çarpmıştı bir yerde, birkaç link saklamışım ROM'larla ilgili. Linklerde adı geçe ROM'lardan birkaçı aşağıya yükledim. https://drive.google.com/file/d/10jU2Sy0gW3zxxxK4jr6rC-wXEPa9f7XD/view?usp=sharingROM'lar 32Kb, 27256 kullanılabilir gibi görünüyor. Bir de şöyle bir ibare var dikkatimi çeken: "If you want to create your own ROMs, you will need an eprom burner, 27256 eproms, basic knowledge of 6502 instruction set (subset of C128's 8502 instruction set). You can opt to boot from option ROM that you create, or write ML utilities and call them from basic with a SYS command." Bu dosyayı tekrar paylaşmanız mümkün mü? O zamanlar ikimizde de 128 yokmuş Daha önce yüklediğim dosyayı silmişim ama yakın zamanda daha geniş bir arşiv oluşturdum, onu paylaşayım. İçinde 128 ile ilgili bulduğum her şey var, işinize yarar umarım. https://drive.google.com/file/d/1pms2Fon9jJ2H_tqUmPe_fZdceL3-hia9/view?usp=share_link
|
|
|
7
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Retro Cihazının Arkasından Ağlayanlar Kulübü
|
: Ocak 16, 2024, 13:26:07 ÖS
|
Zamanında C öğrenmeye başladığım için C64 breadbin+1571+ diskTeyp+Final Cartridge 3 setimi satıp Commodore PC-1 almıştım. Tabi tek floopy ve 512K ile PC yetmedi, bir sene sonra da onu satıp NECV20'li hard diskli PC XT Clone almıştım. C64 ve PC-1'imi sattığımdan şimdi pişmanlık duymakla beraber "satmasaydım upgrade edemezdim" şeklinde işe yaramaz bir avuntu içersindeyim.
|
|
|
8
|
Genel Kategori / Proje Alım/Satım / Ynt: Commodore 64 için RAD (REU/GeoRAM genişleme) kartuşu - Önsipariş
|
: Ekim 25, 2023, 18:49:16 ÖS
|
Konu ile ilgili güncelleme yapayım. Sipariş ettiğim Pi zero 2w geldi, gerekli dosyaları SD karta çekip taktım, breadbin 64'te herhangi bir ayar vs değiştirmeme gerek kalmadan kullandım. Tom & Jerry videosu, Sonic the Hedgehog oyunu, birkaç demo denemelerimde herhangi bir sıkıntı yaşamadım, herşey tıkır tıkır çalıştı.
RAD forumuna baktığımda C128 ile sorun yaşayan olmuş, bir de C128'de deneyeyim dedim, bende de sorunlar oluştu. Açıldıktan sonra 5-10 saniye içinde "glitch" yapmaya başlıyor, sonra artarak devam ediyor ve REU özelliklerini kullanmak istediğimde kilitleniyor. Ancak benzer şekilde başka C128 kullanıcılarında da (flat veya D/DCR) benzer sorunlar olmuş, yapılan değerlere ilişkin tweak'ler de işe yaramıyor. Ancak bunlar muhtemelen C128'in uyum problemleri yüzünden zira C64 ile herhangi bir sıkıntı çıkarmadan çalışyor. Forumu takip ediyorum, gelişme olur da firmware update ile bir çözüm bulunursa uygularız artık.
Bu vesile ile Feandreu-Enver hocama teşekkürlerimi sunuyorum, önemli bir ekipmana daha kavuştuk sayesinde.
|
|
|
13
|
Amiga / Amiga Genel / Ynt: Deluxe Paint'in hayatımıza etkisi... Hiç Kullandınız mı?
|
: Haziran 15, 2023, 18:04:59 ÖS
|
'90 li yıllarda bir arkadaş, " Michael Jackson "Black or White" orijinal klibindeki, değişik ırklardaki insanların yüz değişimlerini yapmak için, Amiga ve Delux Paint Metamorphose özelliği kullanılmış" demişti. Bilmiyorum ne kadar gerçektir... https://www.youtube.com/watch?v=F2AitTPI5U0Bu efektleri bildiğim kadarıyla ILM firması yaptı ve Amiga kullanmadılar. Ama bu klipten sonra diğer hiç bir kişisel bilgisayarda morph yapabilen programlar yokken, MorphPlus ve Cinemorph adlı iki farklı yazılımla biz benzerlerini yapıyorduk... Alper'in bahsettiği Cemre Özkurt'a gelince, Çoğunuz onu Karete Kamil serisinden tanıyacaktır... O zamanlar hatırladığım, bir arkadaşımın PC'de çalışan bir programı hacker/cracker sitelerinden indirip getirmişti. Program Elastic Reality idi, Michael Jackson'ın klibi bunla yapıldı falan demişti de o zaman vay falan demiştik.... Mütevazi PC'lerimizde küçük ölçekli resimlerde morph yapabiliyorduk. Program ile ilgili detay: https://en.wikipedia.org/wiki/Avid_Elastic_Reality
|
|
|
14
|
Genel Kategori / Genel Sohbet / Ynt: Zamanın ruhu...
|
: Haziran 14, 2023, 11:39:21 ÖÖ
|
Ben cevapladım, yazılı bir sonuç vermedi ama 120 puan aldım 160 üzerinden. Kendim şöyle bir değerlendirme yaptım: 120/160 = 0,75. Yaş olarak 70'ine kadar yaşadığımı varsayarsam (daha fazlasına tahammülüm kalmaz herhalde diye düşünüyorum ), dolayısıyla 70 x 0,75 = 52,5 ... Yeni 53'üne bastığımı göz önüne alırsak. zamanın ruhuyla paralel gittiğimi tahmin ediyorum
|
|
|
15
|
Commodore / Commodore Yazılım / Ynt: C64 assembler ve oyun yazma hikayesi
|
: Haziran 09, 2023, 12:16:42 ÖS
|
İkinci pull request'i gönderdim.
Jump table'ı compile time hesaplanacak şekilde değiştirdim. Eski versiyonda toplam yükseklik 31px imiş. Ona denk getirince istediğin gibi oldu sanıyorum.
Programlama pratiği açısından bu kadar oluyor dediğin seviye gayet yeterli bence. Ben de yazılımcı değilim hobi olarak uğraşıyorum sadece. Gayet nitelikli bir çalışma. Teknikler gayet düzgün şekilde implemente edilmiş. Temiz kod olmasa değişiklileri yapamazdım zaten. Repo'yu da düzenleyebilirim aslında. Şimdilik commitler fazla dağılmasın diye elimi sürmedim.
Şu anda yapılabilecek baştaki splash imajın iyileştirmesi olabilir.
Bir de bir AI sıkıntısı gördüm. Eğer hareket etmezsen robot sana yapışıyor ve ölene kadar bırakmıyor. Bir süre sonra ayrılması lazım. Veya belli bir süre sonra hala kaçmıyorsan hızlı bir şekilde öldürebilir.
Öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim Benim de hep istediğim bir şeydi bu, yanlış olan veya daha iyi yapılabilecek şeyler varsa paylaşılması. İlave olarak da bir şeyler yapmak isteyenlerin buradan bir şeyler alması, öğrenmesi (benim diğerlerine bakarak da öğrendiklerim gibi). Splash imajına bakalım: Keşke pixelart vs gibi şeyler becerebilsem, bu konuda çok güzel çalışmalar yapıyorlar, gıpta ile bakıyorum. Ben anca biryerlerden aldığım resimleri orantılayıp falan 8-bit'e çevirip adapte ediyorum. Daha iyi bir "art" olsa süper olur tabi. AI'a gelince: Aslında yapışma meselesini kasten yaptım, sebebine gelince: Bu "fast paced" bir oyun, sakin bir yerde dursan bile tek bir bar olan zaman çubuğu (hem zaman hem hak -life- olan) azalıyor, dolayısıyla bu oyunu bitirebilmek için durmamak ve doğru strateji ile çok hızlı hareket etmek gerekiyor. Bu sebepten her halükarda oyuncunun bu yapışmaya meyilli robottan kaçması mutlak şart. Zaten asıl amaç en uzun rota olan zeminde oyuncuyu rahat hareket ettirmemek, bu yüzden yapışan sadece en alttaki olarak yapmıştım. Ama her şeye rağmen birkaç saniyeden sonra eski rotasına dönmesi de sağlanabilir. İstersen bundan sonrakileri repo'da ayrı bir yere koyup (ve versiyon arttırıp) devam ettirebiliriz. Desteğin için tekrardan teşekkürler
|
|
|
|
|