Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımGerçek C64 ile save state oluşturmak
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Gerçek C64 ile save state oluşturmak  (Okunma Sayısı 4713 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
dodogildo
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« : Ocak 01, 2024, 22:44:54 ÖS »

OneLoad64 ile gelen CRT'leri oynarken save state'ler oluşturup kaydetmenin pratik bir yolu var mı diye bir süredir boşuna kafa yoruyorum.

Oyunları yüklerken Kung Fu'yu (ya da hangi kartuşu kullanıyorsam) oyunun kendisi için harcamış oluyorum. Dolayısıyla aynı anda bir freezer kartuş emülasyonu yapamıyorum.

Gerçek donanımda save state almanın tek yolunun oyunu floppy ya da floppy emülatöründen yüklemek ve (ActionReplay VI ya da Final Cartrigde 3'ümsü) bir freezer kullanmak olduğunu düşünüyorum.

Aklım ve bilgim fazlasına yetmedi. Bir fikri olan?
Logged

Feandreu
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 562



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ocak 02, 2024, 00:33:13 ÖÖ »

Emin olmamakla birlikte Backbit bu olayı native olarak destekliyor diye hatırlıyorum.

Kim Jorgensen'e birisi aynı soruyu sorduğunda, açık kaynak bir freezer bulursa Kung Fu Flash'a eklemeye çalışacağını söylemişti.

Bunlar dışında X-Pander+KFF ile herhangi  başka bir kartuşun sağlıklı çalışacağını düşünmüyorum. Bu opsiyonu deneyen varsa (X-Pander+KFF+FCIII mesela) deneyimlerini ben de merak ediyorum.
« Son Düzenleme: Ocak 02, 2024, 00:37:27 ÖÖ Gönderen: Feandreu » Logged
dodogildo
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 02, 2024, 09:05:39 ÖÖ »

Teşekkürler, Backbit güzel ipucu oldu. Şimdi dokümanlarını okudum da Save Management gerçekten epey gelişmiş. (Save-restore, şimdilik sadece PRG için sağlanmış gibi - CRT hala öksüz.)
Bakalım...
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.775


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 02, 2024, 14:58:32 ÖS »

C64 ile tam manasıyla "Save State" alamıyoruz. Freezerlar sadece CPU state kaydedebilir. VIC ve SID'in state'ini dışarıdan bilemiyoruz. O yüzden freeze image açtığınızda müzik bir süre bozuk çalar. Sonradan toparlar. Grafikler de aynı şekilde önce karışık gelir sonra ekran güncellendikçe düzelir. Bazı oyunların freeze imajı hiç çalışmayabilir.

Hal böyleyken işin içine bir de kartuş soktuğunuz zaman kartuşun internal state'ini de biliyor ve kaydediyor olmak gerekiyor. Bunun için o kartuşa özel bir yazılım kullanmak ve kartuşun da yazılıma bazı ip uçları sağlıyor olması gerekir. Kısacası kartuşun kendisinin save state özelliği olmalı. Yoksa zor.
Logged

dodogildo
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 02, 2024, 20:31:25 ÖS »

C64 ile tam manasıyla "Save State" alamıyoruz. Freezerlar sadece CPU state kaydedebilir. VIC ve SID'in state'ini dışarıdan bilemiyoruz. O yüzden freeze image açtığınızda müzik bir süre bozuk çalar. Sonradan toparlar. Grafikler de aynı şekilde önce karışık gelir sonra ekran güncellendikçe düzelir. Bazı oyunların freeze imajı hiç çalışmayabilir.

Hal böyleyken işin içine bir de kartuş soktuğunuz zaman kartuşun internal state'ini de biliyor ve kaydediyor olmak gerekiyor. Bunun için o kartuşa özel bir yazılım kullanmak ve kartuşun da yazılıma bazı ip uçları sağlıyor olması gerekir. Kısacası kartuşun kendisinin save state özelliği olmalı. Yoksa zor.


Selam, bu bilgiler korktuğum şeyleri doğrulamış oldu Teşekkür ederim.

İleride backbit ile sonuçları buradan  paylaşacağım. (bir tane sipariş etmeye karar verdim)
Logged

Feandreu
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 562



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2024, 00:26:45 ÖÖ »

V5'i indirmedim, V4 var bende. "Alternative" klasörünün altında her oyunun *.prg imajı var. Boyutları yakın olduğu için V5'te de vardır diye tahmin ediyorum. Bu klasörün içerisinde sıkıştırılmış olanlar gerçek donanım için, sıkıştırılmamış olanlar emulatörler için.

*.crt dosyaları da bu *.prg dosyalarından üretilmiş MagicDesk(biraz modifiye edilmiş tabi) imajları.

Koleksiyondaki oyunlar, intro ve ara yüklemeleri kaldırılmış, tek dosya haline getirilmiş disket/teyp oyunları. Bu açıdan bir umutlandırabilir belki.

Genel olarak kartuşlardan bahsediyorsak GMod2, Easyflash gibi kartuşlar flash rom kullandığı için save imkanı sağlayabiliyor. Gerçi %90 skor falan tutmak için kullanıyorlar bu imkanı ama Maniac Mansion'ın EF versiyonunda save game özelliği var mesela. Ben hep bitirdiğim için hiç denemedim
Logged
dodogildo
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2024, 01:06:17 ÖÖ »

Evet v5'i iki gündür kurcalıyorum - PRG klasörünü bugün yeni farkettim ve aynı şeyi düşündüm -tşk
Logged

dodogildo
Üye
****
Mesaj Sayısı: 359



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ocak 16, 2024, 20:49:01 ÖS »

Merak eden olduysa, ben bu konuda geldiğim noktayı update edeyim. Bir kere save state saplantısından vazgeçtim. Çünkü hakikaten @wizofwor'un da açıkladığı gibi limitler var.

Onun yerine artık floppy üzerine save özelliği olan oyunlarla yetiniyorum. Oyunu resimdeki gibi Kung Fu flash'tan çalıştırıyorum (mümkünse düzgün bir .CRT) ve save'leri hazırda tuttuğum Pi1541 üzerindeki boş disket imajı üzerine kaydediyorum. Bazı oyunlar kaldığınız yeri kaydetmeye (2023'ün en iyilerinden olan Space Station 23 gibi: https://vector5games.itch.io/space-station-23 ) bazı oyunlar ise (yine 2023 yıldızlarından Zeta Wing 2 gibi: https://sarahjaneavory.itch.io/zeta-wing-2 ) ayarları kaydetmeye izin veriyor. Vaziyet böyle.

« Son Düzenleme: Ocak 16, 2024, 21:38:48 ÖS Gönderen: dodogildo » Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: