Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64 Restorasyon 3  (Okunma Sayısı 9311 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ksercan5
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 739


80ler candır... Commodore fan since ‘86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2020, 14:58:51 ÖS »

projeye göre; 9VAC1 hattındaki 560 ohm direnç ve CR6 zener diyodu ölçün.

İkisini de ölçtüm sağlam görünüyor. Acaba anahtardan mı geçmiyor ac voltaj?
Logged

A500 - Rev6 - 1Mb RAM - GOTEK - Multi-rom
C64C - Multikernel cart - TapeCartSD - Pi1541
C64C - EPYX Fastload
Atari 800XL - Restored
Gameboy DMG-01 - RIPS v2 Upgrade
seco.gen.tr | Satış Sayfam
runal
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 675



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Kasım 04, 2020, 15:30:42 ÖS »

projeye göre; 9VAC1 hattındaki 560 ohm direnç ve CR6 zener diyodu ölçün.

İkisini de ölçtüm sağlam görünüyor. Acaba anahtardan mı geçmiyor ac voltaj?

 Evet, anahtarda iletim problemi olabilir; yazınızdan hatırladığım userportta 9VAC yok yazmıştınız. Aşağıdaki projenin 9VAC başlığına göre; anahtar çıkışını paralel yapıp  userportun 11 12 ine bağlı görünüyor.
  https://mygeekyhobby.com/2018/09/30/commodore-64-power-supply-magic/

  Ayrıca girişte şok bobinde var ama kolay kolay bozulmaz bence.
« Son Düzenleme: Kasım 04, 2020, 15:34:14 ÖS Gönderen: runal » Logged
ksercan5
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 739


80ler candır... Commodore fan since ‘86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Kasım 04, 2020, 16:33:19 ÖS »

Bu arızacılık işinde zaten hiç tahminler tutmaz. Olan yine sağlam köprü diyot ve kondansatörlere oldu. Power soket girişi pcb üzerindeki lehimler muhtemelen çatlamış. Bir tane AC (6 veya 7. pin) gelmiyordu hiç. Tekrar soket pinlerini ısıtıp lehimi tazeleyince oldu. Destekleriniz için teşekkürler

***Bir C64 daha sesine kavuştu.***
Logged

A500 - Rev6 - 1Mb RAM - GOTEK - Multi-rom
C64C - Multikernel cart - TapeCartSD - Pi1541
C64C - EPYX Fastload
Atari 800XL - Restored
Gameboy DMG-01 - RIPS v2 Upgrade
seco.gen.tr | Satış Sayfam
ksercan5
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 739


80ler candır... Commodore fan since ‘86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Kasım 04, 2020, 20:37:10 ÖS »

1000uF 16V axial  kondansatör nerede bulabilirim acaba?
Logged

A500 - Rev6 - 1Mb RAM - GOTEK - Multi-rom
C64C - Multikernel cart - TapeCartSD - Pi1541
C64C - EPYX Fastload
Atari 800XL - Restored
Gameboy DMG-01 - RIPS v2 Upgrade
seco.gen.tr | Satış Sayfam
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.894



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Kasım 04, 2020, 22:26:37 ÖS »

1000uF 16V axial  kondansatör nerede bulabilirim acaba?

Türkiye'de bulamazsın.
Logged

runal
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 675



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2020, 07:15:07 ÖÖ »

Bu arızacılık işinde zaten hiç tahminler tutmaz. Olan yine sağlam köprü diyot ve kondansatörlere oldu. Power soket girişi pcb üzerindeki lehimler muhtemelen çatlamış. Bir tane AC (6 veya 7. pin) gelmiyordu hiç. Tekrar soket pinlerini ısıtıp lehimi tazeleyince oldu. Destekleriniz için teşekkürler

***Bir C64 daha sesine kavuştu.***

Güle güle kullan, müzik testi için Hysteria oyunu güzel olur.
Logged
ksercan5
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 739


80ler candır... Commodore fan since ‘86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Kasım 05, 2020, 14:01:12 ÖS »

Hysteria ve Commando oyunları ile güzel bir test yaptım
Logged

A500 - Rev6 - 1Mb RAM - GOTEK - Multi-rom
C64C - Multikernel cart - TapeCartSD - Pi1541
C64C - EPYX Fastload
Atari 800XL - Restored
Gameboy DMG-01 - RIPS v2 Upgrade
seco.gen.tr | Satış Sayfam
murtek
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 661


DO-IT-YOURSELF (AMIGA FOREVER)


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Ocak 23, 2021, 22:23:31 ÖS »

Dipnot olarak düşeyim c64 lerde power anahtarını kapattığında anahtarın kontak uçları dc kısmını bir direnç üzerinden kısadevre yapar ve bord taki kalan enejiyi deşarj eder. Anahtarı cihazı açtığın konumda tutarak ölçüm yapılırsa o kısadevre görünmez. Böylece yanılmamış olur ve köprü ile kondansatörü değiştirmezdin. O eski parçalar yeni parçalardan daha sağlıklı olabiliyor bazen.
Eline emeğine sağlık.
Logged

DO-IT-YOURSELF
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: