Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Toshiba T1900 tamiri  (Okunma Sayısı 17051 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« : Mayıs 15, 2015, 18:17:36 ÖS »

Elime intel 486 sx işlemcili bir toshiba t1900 dizüstü bilgisayar geçti. Prize taktığımda dc in ışığı sabit bir şekilde yanıyor. Açma düğmesine bastığımda ise sırasıyla disc C: ve power ışığı sırasıyla kısa bir süreliğine yanıp sönüyor. Ardından dc in ışığı devamlı olarak yanıp sönmeye başlıyor ve bilgisayar açılmıyor. Evimin hemen yakınındaki bir bilgisayar tamircisine götürdüm. 1 hafta sonra tekrar gittiğimde sorunun ne olduğunu anlayamadık dediler. İnternetten kendim araştırdıktan sonra şöyle bir şey buldum:  http://www.electronics.dit.ie/staff/bredmond/tosh486fix/
Sizce bu linkteki çözümün bir faydası olur mu yoksa hiç uğraşmayıp bu bilgisayardan umudu kesmeli mi?
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2015, 23:46:12 ÖS »

capacitor problemi eski cihazlarda en çok karşılaşılan sorunlardan bir tanesi. Bence denemekte fayda var. Çok zor işlemde değil (eski bilgisayarları seven ve ilgi gösteren biri için)
Logged

prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mayıs 16, 2015, 01:30:05 ÖÖ »

O zaman bu hafta içinde kapasitörü değiştireyim. Sonucu olumlu veya olumsuz yine buradan yazarım. Bir de madem sorun bu kadar basit, tamirciye götürdüğümde nasıl bunu çözemediler ki? Ya gerçekten bu işten anlamıyorlar ya da "bu eski püskü cihazla mı uğraşacağız" diyerek beni ciddiye almadılar
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mayıs 16, 2015, 10:32:12 ÖÖ »

Bir de madem sorun bu kadar basit, tamirciye götürdüğümde nasıl bunu çözemediler ki? Ya gerçekten bu işten anlamıyorlar ya da "bu eski püskü cihazla mı uğraşacağız" diyerek beni ciddiye almadılar.

Cidden bir bilgisayar tamircisinin senin yaptığın şu araştırmayı yapabileceğini düşünüyorsan acayip yanılıyorsun. Muhtemelen bir iki standart test yapıp, alıştığı arızalardan biri olmadığını görünce ilgilenmemiştir. Benim bu tip bir arızayı kesin giderir diyebileceğim bir tane tamirci var. Ona da giden mal 10 senede geri gelmiyor. Burada ki 10 sene espiri değildir.
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mayıs 16, 2015, 11:45:36 ÖÖ »

O zaman bu hafta içinde kapasitörü değiştireyim. Sonucu olumlu veya olumsuz yine buradan yazarım. Bir de madem sorun bu kadar basit, tamirciye götürdüğümde nasıl bunu çözemediler ki? Ya gerçekten bu işten anlamıyorlar ya da "bu eski püskü cihazla mı uğraşacağız" diyerek beni ciddiye almadılar
Benim "kendi arızanı kendin tamir et ya da meraklısına rica et" dönemimi başlatan şey master sistem 2 tamir ettirmeye çalıştığımda bu muamelenin aynısıyla karşılaşmamdır. Neyse adamlar sayesinde değişik bilgi ve becerilere sahip oluyoruz
bana bir de "kullanmadığımız ps1 var onu satalım sana"  şeklinde opsiyon da sunmuşlardı
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mayıs 23, 2015, 13:20:27 ÖS »

Kapasitörü değiştirdim. Artık çalışıyor. Ancak bir sorunum daha var. Taktığım boş veya dolu floppy diskleri tanımıyor. "Not ready reading drive A" diyerek hata veriyor. Sürücü motoru çalışıyor, sesi normal. 2hd disklerden kullandım. Hepsi de ms-dos formatlı. Hem windows 3.1 hem de ms-dos 6.0 üzerinden hatanın görüntüsü aşağıda.





Edit: Fotoğraf eklendi.
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2015, 16:48:35 ÖS Gönderen: prospektüs » Logged
pcdata76
Üye
***
Mesaj Sayısı: 206



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2015, 15:04:53 ÖS »

Disket sürücüsünde disketin tipini (ED/HD/DD), write protect penceresinin açık olup olmadığını ve içeride disket olup olmadığını algılamaya yarayan, çoğunlukla mekanik switch şeklinde algılayıcılar var. Bu algılayıcıların kontakları uzun süre kullanılmamaktan dolayı zamanla oksitlenip benzer problemlere neden olabiliyor. Sürücü kapağını açık tutarak ince bir tornavida v.s. yardımıyla bu switchleri yukarı aşağı oynayarak (hatta switch üzerine az miktarda kontak temizleyici sprey de sıkılabilir) oksiti gidermeye çalış.

İkinci bir olasılık olarak da sürücü içerisine disketin yerleştirildikten sonra yerine tam olarak oturmasını engelleyecek ufak bir parça kaçmış olabilir, aynısı başıma gelmişti daha önce. Disket içeri gidiyor, hatta çıkarma butonu da olması gerektiği gibi dışa atıyordu ama sürücü disket yok gibi davranıyordu. Sürücüyü açtığımda disketin oturmasını engelleyecek bir parça bulmuştum, çıkarınca parçayı düzelmişti.
Logged

Commodore64 - Amiga - Arcade Systems - MAME - IBM - CRT - Repair&Restoration
prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2015, 21:01:24 ÖS »

Disket sürücüsünde disketin tipini (ED/HD/DD), write protect penceresinin açık olup olmadığını ve içeride disket olup olmadığını algılamaya yarayan, çoğunlukla mekanik switch şeklinde algılayıcılar var. Bu algılayıcıların kontakları uzun süre kullanılmamaktan dolayı zamanla oksitlenip benzer problemlere neden olabiliyor. Sürücü kapağını açık tutarak ince bir tornavida v.s. yardımıyla bu switchleri yukarı aşağı oynayarak (hatta switch üzerine az miktarda kontak temizleyici sprey de sıkılabilir) oksiti gidermeye çalış.

İkinci bir olasılık olarak da sürücü içerisine disketin yerleştirildikten sonra yerine tam olarak oturmasını engelleyecek ufak bir parça kaçmış olabilir, aynısı başıma gelmişti daha önce. Disket içeri gidiyor, hatta çıkarma butonu da olması gerektiği gibi dışa atıyordu ama sürücü disket yok gibi davranıyordu. Sürücüyü açtığımda disketin oturmasını engelleyecek bir parça bulmuştum, çıkarınca parçayı düzelmişti.

Dediğiniz gibi switchleri bir tornavida ile hareker ettirdim ama bir işe yaramadı. Bir de içine bakmak lazım ancak bilgisayarı tekrar açmaktan korkuyorym. Plastiği iyice bozulmuş. Sol köşesinde hafif çatlaklar vardı, tekrar toplarken biraz fazla yüklenince bir de ben kırdım. Ayrıca bilgisayarın iç dizaynı çok değişik geri toplamak 2-3 saatimi almıştı. Başka çare yok gözüküyor, mecbur içini tekrar açacağım. Umarım elimde kalmaz
Logged
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2015, 22:35:34 ÖS »

Çalışır durumda harici yada dahili bir laptop floppy si bul, usb flopy de olur. kutu yada muhafazasını sök, ribbon kablo ile devreye yada çeviriciye bağlı olduğunu göreceksin, ribon kabloyu çıkartıp senin laptopunun flopysiyle değiştir, genellikle laptop flopyleri'nin hepsi aynı bağlantıyı kullanır, standart gibi bir şey tavsiye ederim
Logged

prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mayıs 31, 2015, 00:18:52 ÖÖ »

Çalışır durumda harici yada dahili bir laptop floppy si bul, usb flopy de olur. kutu yada muhafazasını sök, ribbon kablo ile devreye yada çeviriciye bağlı olduğunu göreceksin, ribon kabloyu çıkartıp senin laptopunun flopysiyle değiştir, genellikle laptop flopyleri'nin hepsi aynı bağlantıyı kullanır, standart gibi bir şey tavsiye ederim

Sağolun. Eğer başka bir yol kalmazsa sizin önerinizi de deneyeceğim.
Cihazın floppy sürücüsü çalışmayınca insan kendini boşlukta hissediyor. Tıpkı şimdiki bilgisaylarda internetsiz kalmak gibi bir şey
Logged
pcdata76
Üye
***
Mesaj Sayısı: 206



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Haziran 01, 2015, 20:11:22 ÖS »

Yalnız şöyle bir durum daha var. 386-486 laptoplarda disket sürücülerin ribbon kabloları, çoğu zaman güncel modellerin ribbon kablolarından büyük oluyor. Yeni tip sürücü takılması gerekirse piyasada var mıdır bilmiyorum ama özel olarak bir tarafı büyük tip, diğer tarafı küçük tip olan bir ribbon kablo bulmak gerekir, ya da özel olarak yapmak gerekir. Pin sıralaması ve sayısı her iki kabloda da aynı, sadece boyutu daha küçük yenilerin.

Ayrıca çatlayan plastik kısımlara epoksi yapıştırıcı ile dolgu, japon+ 0.5-1mm kalınlık civarındaki plastikten kesilip yapıştırılarak içten tamir yapabilirsin.
Logged

Commodore64 - Amiga - Arcade Systems - MAME - IBM - CRT - Repair&Restoration
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.383



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Haziran 02, 2015, 09:56:29 ÖÖ »

1-) bios pili bitikmi ?
2-) disket 2 tur dönüp okumayı bırakıyormu?
3-) disketi takıp direkmi tepki veriyor yoksa disketi takınca bootu ve rootu bulmak için 3 saniye bekliyormu?
4-) fıss(az gürültülü sürtünme sesi vs) diye bir ses mi çıkıyor yoksa tık deyip ilk okumada bırakıyormu?
5-) 720 kb disketlerede aynı tepkiyi veriyormu?
Logged

prospektüs
Üye
***
Mesaj Sayısı: 201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Haziran 02, 2015, 13:28:10 ÖS »

1-) bios pili bitikmi ?
2-) disket 2 tur dönüp okumayı bırakıyormu?
3-) disketi takıp direkmi tepki veriyor yoksa disketi takınca bootu ve rootu bulmak için 3 saniye bekliyormu?
4-) fıss(az gürültülü sürtünme sesi vs) diye bir ses mi çıkıyor yoksa tık deyip ilk okumada bırakıyormu?
5-) 720 kb disketlerede aynı tepkiyi veriyormu?


1) Evet, bios pili bitmiş.
2) Biraz dönüyor ondan sonra durup hata veriyor.
3) Direk tepki veriyor.
4) Iki sesi de duymadım. Normal olarak okumayı bırakıyor.
5) 720 kb lık disket yok elimde. Ancak internetten marka ve modeline göre arattım. 1.44 mb, double side, high density destekli yazıyor.

Ayrıca bugün sürücünün içini de açtım. Görünürde bir şey yok gibi.
Logged
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.383



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Haziran 02, 2015, 19:09:36 ÖS »

720kb/ 1 MB disket formatı;

Win XP/7/8 format atmak için usb fdd dahil
buraya bakabilirsin

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=8709.0
Logged

izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.383



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Haziran 02, 2015, 19:26:35 ÖS »

önce sürücü temizliğine bakın temizleme disketi varsa onla yoksa ikitane temiz kullanmadığın disketin birine camsil döküp cihaza okutun sonra ikinci disketi okutarak manyetik kafadaki ıslaklığı alın
tekrar deneyin

olmuyorsa
cihazın laptop pilinin altında 2 nolu şarzlı pillerden yenisini takın yoksa klavyeyi kaldırın hemen hdd yanında yatık şekilde 1 nolu pilden olucak normalde sarı renkli plastik kaplaması olur, normal yeni nesil yuvarlak bios pillerinden takın bios pil yokken fdd görsede yokmuş gibi davranır




« Son Düzenleme: Haziran 02, 2015, 19:28:27 ÖS Gönderen: izmirmaster » Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: