Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: PS2 ve PS3'ü VGA Monitöre Bağlama Maceram  (Okunma Sayısı 11926 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 15, 2015, 12:59:43 ÖS »

Merhaba,

Geçen sene EBAY'den GBS-8200 (yaklaşık 30 usd. idi) isimli VGA çevirici almıştım. İlk amacım Amiga'nın RGB çıkışını VGA'ya çevirmek idi. Sonuç hüsran oldu, görüntü kalitesi rezaletti.

Daha sonra cihazın üzerindeki component girişler dikkatimi çekti ve buna playstation bağlasam nasıl sonuç alırım diye merak ettim. Kullandığım component kablo çok kaliteli olmamasına (kontorland olması lazım markası) rağmen çok iyi sonuç verdi ve gördüğüm kadarı ile latency (gecikme) yok.

İşin güzel yanı PS3'ün HD çözünürlüklerinide gösteriyor GBS-8200. Tabi bütün bunlara rağmen bir HDMI kalitesi beklememek gerekiyor. Ufak birde demo video yaptım, birilerinin işine yarar umarım.

https://youtu.be/pWqwLvEpCfI

« Son Düzenleme: Eylül 15, 2015, 13:09:04 ÖS Gönderen: BlitzBasic » Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
ibeser (Ayak Takımı)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.401


Sega<Nintendo<Amiga


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Eylül 15, 2015, 14:28:12 ÖS »

Bilgi için teşekkürler dostum.
Logged

final_fight
Ziyaretçi
« Yanıtla #2 : Eylül 15, 2015, 15:14:10 ÖS »

şuda varki kameradan çekilen görüntüler iyi bir kamera ise net gösterir çekimde birebir görmek lazım kaliteyi saygılar
Logged
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Eylül 16, 2015, 09:36:53 ÖÖ »

Kamera ile gözümle gördüğüm gibi çekmem mümkün değil. Ama kamerada gözüktüğünden daha net diyebilirim.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : Eylül 16, 2015, 13:06:34 ÖS »

PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)
Logged
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 16, 2015, 13:20:23 ÖS »

PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

Ben i'sinede razıyım hocam dert değil. Bahsettiğin çeviriciler için örnek link vermen mümkünmü? Bana GBS-8200 yetti alacağımdan değil belki başka arkadaşlar almak ister.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Eylül 16, 2015, 14:10:21 ÖS »

Şu ikisini kullanıyorum;
http://www.ebay.com/itm/New-576i-PS2-to-HDMI-Audio-AV-Converter-Adapter-w-3-5mm-Output-for-HDTV-/171853623018?hash=item2803462eea

http://www.vatanbilgisayar.com/sl-hvs12-hdmi-to-vga-audio-cevirici.html
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 16, 2015, 14:23:10 ÖS »

PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

PS3 ve Xbox360'dan komponent kablo ile 1080p görüntü almak mümkün.
Logged
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : Eylül 16, 2015, 14:59:02 ÖS »

PS3 den component bağlantı tipi ile 1080p görüntü alamazsınız, sadece 1080i. PS3 için güç beslemeli hdmi to vga, PS2 için multi to hdmi+ hdmi to vga ile en kaliteli sonucu alabilirsin. (ps3 hdmi üzerinden güç veremiyor. bu tip çeviriciler çalışmaz orjinal sonyler dahil)

PS3 ve Xbox360'dan komponent kablo ile 1080p görüntü almak mümkün.

component kablo 1080p taşıyabilecek yeteneğe sahip ama playstation multi çıkışı bunu sağlayamıyor. Ayarlarda 1080p görünsede gerçekte 1080i veriyor. Bu konu ile ilgili Sony' ye case açmıştım ve dönen cevabı aynen buraya yapıştırıyorum.

Component cable will only allow to view up to 1080i. You need HDCP supported  HDMI for 1080p.

Component kablo ve hdmi ile 1080p seçeneğini deneyin farkı direk göreceksiniz. Xbox tarafını bilemiyorum, oada sanırım vga çıkış var.
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2015, 15:03:40 ÖS »

@hsm_ayz

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html

Evet, Xbox360'da doğrudan VGA desteği mevcut.
Logged
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2015, 15:05:51 ÖS »



Dostum bu konuyu ben hdmi'ın ilk zamanlarında çok araştırdım. Eski televizyonumda hdmi yoktu, birçok yerde değişik bilgiler var. Denemedik televizyon, kablo bırakmadım ama malesef 1080p veremiyor. HDMI ve component ile 1080p denediğinizde componenetin interlace'i hemen anlaşılıyor.

http://us.playstation.com/ps3/accessories/component-av-cable-ps3.html

Capable of supporting resolutions up to 1080i (720p, 480p and 480i are also supported),
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2015, 15:08:04 ÖS Gönderen: hsm_ayz » Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2015, 15:12:46 ÖS »

@hsm_ayz

Ben de PS3'de denemedim ama spec'lerde mevcut olduğu için şirkete dava bile açılabilir, eğer desteklemiyorsa. Oluşabilecek bir sorun, Bluray filmlerdeki HDCP encryption'un komponentle iletilememesidir ki oyunları bağlamaması gereken bir durum. Bu işin içinde kesin bir Sony pisliği vardır.

Dediğin gibi normalde komponent kabloyla 1080p görüntü almak mümkün ki ben Xbox360'ı bu şekilde kullanıyordum.
Logged
hasimayaz
Ziyaretçi
« Yanıtla #12 : Eylül 16, 2015, 15:20:03 ÖS »

Xboxun görüntü çıkışları gerçekten süper. Zamanında Sonyde TR desteği yokken us hesabımla bir case açmıştım. Hatta case'e bir kaç değişik televizyondan fotoğrafları çekip gönderdim.

Evet component kablo menülerinde 1080p seçeneği var ama bu seçeneği seçtiğinizde görüntü resmen çamura dönüyor. Sanki böyle 1080i görüntüsü simule ediliyor gibi. Hdmi deki 1080p ile alakası bile yoktu.

Neyseki o günler geride kaldı .. Şimdi de rgb olsada bağlasak diyoruz.
Logged
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2015, 16:31:02 ÖS »

@BlitzBasic, gerçekten güzel bir alet. Uzun zamandır özellikle PS2'yi monitöre bağlamak istiyordum. Harici tv kartıyla denediğimde görüntü çok kötü oluyordu.

Bu cihazı hiç PS2'de denediniz mi?
Logged

BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Eylül 16, 2015, 18:38:09 ÖS »

@BlitzBasic, gerçekten güzel bir alet. Uzun zamandır özellikle PS2'yi monitöre bağlamak istiyordum. Harici tv kartıyla denediğimde görüntü çok kötü oluyordu.

Bu cihazı hiç PS2'de denediniz mi?

Denedim, yine aynı şekilde component olarak ama eğer imkan varsa kaliteli bir kablo ile. Kontorland'in kablosu saç teli gibi maşallah, o kadar ince yapmakta ayrı bir başarı...

Kalite olarak oyununa göre diyebilirim. Mesela Tony Hawk'lar, Colin Mcray Rally, GranTurismo, Evildead'in son oyunu güzel. Shadow of the Colossus, Resident Evil'ı pek beğenmedim.

Beğenmediklerimi sağlıklı karşılaştırmak için component bağlantı ile led tv'de denemem lazım henüz fırsatım olmadı. Ama genel olarak iyi diyebilirim.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: