Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2 3 ... 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [PROJE] NES2JAMMA (NES to JAMMA)  (Okunma Sayısı 26168 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« : Ocak 10, 2017, 21:02:05 ÖS »

Merhaba retro oyun severler (@cengizermiş gibi bir giriş yapayım dedim )

Arkadaşlar, konuya nasıl bi giriş yapayım bilemedim. Konu o kadar dallanıp budaklandı ki proje projecikler doğurdu, konu konuyu açtı, vs...

İsterseniz özetle ne yapmaya çalıştığımı anlatayım önce.

Nedir bu "NES2JAMMA"?

Özellikle arcade konusuna yabancı olmayan sanırım hemen anlamıştır; NES (Nintendo Entertainment System) oyun konsolunu bir arcade kabine takmamıza yarayacak bir cihaz diyebiliriz kısaca

Nintendo zamanında bildiğiniz NES tasarımına dayalı ve bildiğiniz NES oyunlarını oynatan bir arcade donanımı üretmiş. Bunun adı Playchoice10. Adından da anlaşıldığı üzere içine 10 adede kadar NES "tabanlı" oyun kartuşu takılabiliyor (ki NES kartuşundan farklı) ve kullanıcı oyunları bir menüden seçip attığı jeton kadar belirli bir süre istediği oyunu oynayabiliyor.

Yıllarca "konsolcular" Nintendo'nun arcade için üretmiş olduğu Playchoice 10 ve VS sistemlerinin PPU'larını (Pixel Processing Unit) sökerek konsollarını RGB modlamış ve "arcadecileri" oldukça kızdırmışlardı. Ne yalan söyliyeyim bi ara ben de bu konuya merak sarıp ebay'de yabancı arcade forumlarda uygun PPU kovalamadım değil. Ancak sağolsun Avustralya'lı bir eleman "Tim Wortington" (shmup forumlarında "villetim" olarak bilinir) NESRGB diye bir mod devresi üretti de Playchoice10 ve VS arcade sistemleri kurtuldu.

Neden konuya buradan girdim derseniz, malum arcade kabinlerde arcade monitörler var ve bu monitörler composite video çıkışı verebilen standart bir NES sistemin aksine sadece RGB video sinyalleri ile çalışırlar. Bir NES konsolunu arcade kabine bağlayabilmek için gerekenlerin en başında konsolu RGB video çıkış verebilir hale getirmek gerekiyor (ki buna da bu projenin ilerleyen aşamalarında sıra gelecek) YA DA ...

RGB çıkış verebilen bir NES ile işe başlamanız lazım. Peki varmı böyle bir NES? Evet var; Fransız bölge NES konsolları SCART üzerinden RGB video sinyali verebilir. Birçoklarının sandığının aksine Fransız NES'ler SCART üzerinden composite video değil GERÇEKTEN de RGB sinyali verir. Sadece RGB video sinyalleri NESRGB veya Playchoice10 PPU'Ları gibi sıfırdan üretilmez. Fransız NES'lerin olmayan RF modülatörlerinin yerinde bir Composite Video - RGB Video "decoder" devresi vardır.

Neyse, gördüğünüz üzere konu dağılmaya çok meyilli konumuza dönersek...

Benim amacım, hem yıllarca PPU'ları sökülerek ölüme terkedilen Playchoice10 sistemlerinin öcünü almak hem de gerçekten de NES tabanlı oyunları arcade kabinde oynayabilmek.

Elbette ki bir Playchoice10 menüsü gibi bir menü yapabilmeyi de isterdim ancak o özelliği de katabilmek için baya bi programlama bilgisine ihtiyaç var. Ben de Everdrive ile yetinmeye karar verdim. Kimbilir belki birisi Everdrive üzerine benzer bir "Playchoice10" temalı menü yazar

Neyse, RGB çıkış verebilen bir NES'i bulduktan sonra iş bitiyor mu? Elbette ki hayır, daha yolun başındayız... Temelde aşağıdaki özelliklere ihtiyacımız var;

1) RGB video siyallerinin arcade monitörde canlı gözükebilmesi için 0.7V seviyesinden 3-4 V seviyesine yükseltilmeleri gerekli. Bunun için bir video amfisi tasarlanmalı
2) Kulaklık veya ön-amfi seviyesinde olan sesi arcade monitördeki çıplak hoparlörden ses getirecek şekilde yükseltilmesi lazım. Bunun için de bir ses amfisi tasarlanmalı.
3) Arcade kabindeki basit microswitch mantığında çalışan kontrollerin (joystick, butonlar vs) bir şekilde bir NES gamepad'e dönüştürülmesi lazım. Bunun için bir NES gamepad encoder yapılması lazım.
4) Oyunlardan çıkış ve Everdrive menüsüne dönmek için (NES'e reset atmak) belli tuş kombinasyonlarına basarak NES'e reset sinyali gönderen bir devre tasarlamak lazım. (Hah bunu yapmıştım zaten Kahkaha )
5) Son olarak, tüm bu elektronik tasarımların tek bir elektronik devre üzerinde toparlanarak JAMMA ucu olan bir devre kartı tasarlanması ve PCB'sinin basılması lazım...

Öfff yazması bile uzun ve bir o kadar da iç sıkıcı.

Hangi deli uğraşır bu kadar detay işle derseniz yazının devamını okuyabilirsiniz kimbilir belki siz de uğraşırsınız
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2017, 21:05:19 ÖS »

Bir adet lehimli lütfen (İş oraya gidiyor belli )
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.034



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2017, 21:12:31 ÖS »

Ama
Bir adet lehimli lütfen (İş oraya gidiyor belli )
Yarıldım...
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2017, 21:14:22 ÖS »

Bir adet lehimli lütfen (İş oraya gidiyor belli )

Evet, gidiyor Ancak o konuda yurtdışında PCB bastıran sizlerden yardım gerekiyor... (ilerleyen sayfalarda nedemek istediğimi anlayacaksınız Kahkaha )
Logged

Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.034



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2017, 21:18:39 ÖS »

yavuz abi bunu gene sana kitleyecekler demedi deme
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2017, 21:21:08 ÖS »

Eveet...

Arkadaşlar bu yukarda saydığım maddeleri (video amp, audio amp vs) tek tek araştırdım. Seçenekler yüzlerce... Ancak ben araştırmamı yaparken yurtdışında benzer projeler yapan (başta NESRGB'nin mucidi Tim'in işlerini inceleyerek) elemanların projelerini de inceledim.

Bir kere kimse devre şeması falan paylaşmamış ancak ben forumlarda dolanıp, yüzlerce sayfa muhabbeti okuyup üretilen projelerin fotoğraflarını inceleyerek kendi devre tasarımımı üretmeyi başardım.



Ortaya bu devre şeması çıktı Kahkaha (ki bunun modifiye edilmiş halini de ilerleyen sayfalarda paylaşacağım - bu ilk hali )
Devre tasarımın sorunsuz çalışan hali budur. İlerleyen bölümlerdeki v1.1 gereksiz...


* NES-TO-JAMMA.png (120.16 KB, 3148x2178 - Görüntüleme: 1402 kez.)
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:13:59 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2017, 21:22:58 ÖS »

yavuz abi bunu gene sana kitleyecekler demedi deme


yok kitlenecek bi tarafı yok çünkü devre gerçekten çok karışık, kendi ortamımda adetli üretmeye kalksam haftalarımı alır...
Logged

Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.165



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2017, 21:26:51 ÖS »

Yavuzg ustad,kurtar artık bizi pandora box v.s gibi şeylerden koca kabin evde bekliyor,pandorayla akraba olduk
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2017, 21:28:48 ÖS »

Devre şemasını oluşturmam akşamları kaçak göçek zamanlarda 1 haftamı aldı. E tabi bir de bunun PCB'sini tasarlamak lazım. Bir hafta da o sürdü. Sonra...

Bir haftasonu PC temizliği yapayım derken D: sürücüsünü E: sürücüsünü formatlamaya niyetle yanlışlıkla formatladım. Kahkaha

En son yedek 1 ay kadar öncesinindi, tamam gerçek hayattaki işim için kurtarmam gerekenlerin hepsi geri geldi ancak tasarladığım Donkey Kong NES kartuş etiketi ve bu devre tasarımı ve beraberindeki internetten topladığım tüm malzeme gitti! Kahkaha

Ne mi yaptım? Yeniden tasarladım Kahkaha

Sabır
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2017, 21:45:17 ÖS »

En nefret ettiğim şey daha önce yaptığım bir şeyi bir daha yapmak zorunda kalmak. Ben olsam bırakırdım herhalde projeyi

Eagle'da tasarlamak, üretim için gerber dosyalarını falan oluşturmak Özay'ın işi daha çok Ben yancıyım.

Fiyat alma / sipariş / montaj / lojistik konularında her türlü destek olurum. ( Şu $30 dolar sınırı ciddi bir şekilde belimizi bükecek gibi)
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2017, 21:46:57 ÖS »

Neyse, malum devre biraz kalabalık olduğundan direk PCB'ye aktarmak yerine önce emektar breadboard üzerinde devreyi oluşturup kullandığım parçaların datasheet'lerde vaadedildiği gibi performans gösterip göstermediğini test etmenin mantıklı olacağını düşündüm...

Bu devrede video amfi entegresi olarak TLS1233 kullanmaya karar vermiştim. Bu Texas Instruments'ın LM1203 entegresinin yenilenmiş hali. LM1203'ü Tim kendi devresinde kullanmış ancak TLS1233 hem daha az eleman gerektiriyor hem daha küçük hem de daha ucuz. Ayrıca Ultimarc'ın video amfisi gibi basit bir opamp kullanmak yerine (ki onu da deneyip bir görmek isterdim görüntü kalitesini) zamanından CRT TV (ve bazı arcade monitör) şaselerinde video pre-amfisi olarak kullanılmış olan bu entegreyi kullanmak istedim.

Ses amifisi katmanında ise genelde arcade kartlarda gördüğüm ses amfi entegrelerini inceledim ancak sonunda LM384 tabanlı basit bir amfi tasarımında karar kıldım. Bunun sebebi hem Nintendo'nun Playchoice10 sisteminde kullandığı LM3900 ile benzer ses karakteristiğine sahip olması hem de LM384'ün dönemin arcade sistemlerinde ses amfisi olarak da kullanılmış olması zamanın ses "tonu ve tınısı" na daha hitap edeceğini düşündüm...

NES gamepad encoder kısmı ise oldukça basit. CD4021 şeklinde bir shift register kullanarak devrenin gamepad encoder kısmını hallettim. Aslında burada basitçe gamepad "hack" de yapmak mümkündü ancak o kadar uğraşıp tek bir devre tasarımı çıkarttıktan sonra gamepad hack biraz "gerilla" tarzı olacaktı

Neyse, ortaya bu devre çıktı... Kahkaha

« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:14:09 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2017, 21:53:55 ÖS »

En nefret ettiğim şey daha önce yaptığım bir şeyi bir daha yapmak zorunda kalmak. Ben olsam bırakırdım herhalde projeyi

Kafamdan nasıl kaynar sular boşaldığını anlatamam. Ancak NES'i ve dönemin oyunlarını ve Nintendo'nun arcade tarihçesini o kadar çok seviyorum ki bırakamadım. Bir kaç günlük sinir bozukluğundan sonra hala kafamda tazeyken projeye yeniden başladım. Sanırım ilk versiyonda yanlış düşündüğüm bir çok şeyi de düzelttim. O bakımdan faydalı da oldu, ya da ben kendimi öyle avutmayı seçtim

Eagle'da tasarlamak, üretim için gerber dosyalarını falan oluşturmak Özay'ın işi daha çok Ben yancıyım.

Fiyat alma / sipariş / montaj / lojistik konularında her türlü destek olurum. ( Şu $30 dolar sınırı ciddi bir şekilde belimizi bükecek gibi)

Devre çift katmanlı olduğundan ve foto duyarlı filmim tükendiği için "dededen kalma" yöntemler ile çift katmanlı PCB üretmek oldukça yorucu oldu (anlatacağım hepsini bir bir, elimde belgeler var Kahkaha )

O yüzden adetli üretmek benim için şu an imkansız. Bir de çok spesifik bir cihaz bu. Hem arcade kabinin olacak, hem NES/Playchoice hayranı olacaksın... Arz talep oldukça düşük bir proje. Geröi burada kullandığım tasarımları herhangi bir RGB çıkış veren konsola da uyarlamak mümkün. Deneyelim bi bakalım dedim şimdilik...
Logged

WildLord
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 599



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ocak 10, 2017, 21:59:09 ÖS »

.
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2017, 22:08:17 ÖS Gönderen: WildLord » Logged
ibeser (Ayak Takımı)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.241


Sega<Nintendo<Amiga


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ocak 10, 2017, 22:01:29 ÖS »

Ahanda belgesel başladı... Mısır ve biramızı aldık izliyoruz
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ocak 10, 2017, 22:15:40 ÖS »

Kafamdan nasıl kaynar sular boşaldığını anlatamam. Ancak NES'i ve dönemin oyunlarını ve Nintendo'nun arcade tarihçesini o kadar çok seviyorum ki bırakamadım. Bir kaç günlük sinir bozukluğundan sonra hala kafamda tazeyken projeye yeniden başladım. Sanırım ilk versiyonda yanlış düşündüğüm bir çok şeyi de düzelttim. O bakımdan faydalı da oldu, ya da ben kendimi öyle avutmayı seçtim

Ben de abarttım aslında biraz. Yaratıcılığın önünü açan en büyük tüyo aslında unutabilmek. Gerçi senin durumunda aradan fazla zaman geçmemiş, o yüzden kıl bir durum.

O yüzden adetli üretmek benim için şu an imkansız. Bir de çok spesifik bir cihaz bu. Hem arcade kabinin olacak, hem NES/Playchoice hayranı olacaksın... Arz talep oldukça düşük bir proje. Geröi burada kullandığım tasarımları herhangi bir RGB çıkış veren konsola da uyarlamak mümkün. Deneyelim bi bakalım dedim şimdilik...

Evet Fransız RGB bulmak bizim için zor olabilir ama dediğin gibi herhangi bir RGB input'u olan donanıma uyarlanabilir sanırım. Bu noktada belki biraz daha generic düşünüp controller kısmını kızkardeş board (daughterboard) şeklinde mi tasarlamalı acaba? Örneğin PS2'deki input mekanizması NES'e çok benziyor, ama daha fazla tuş var tabii. Hani Jamma'ya giden bütün input hatları daughter board'a gönderilebilir. Şu IDC kabloların gireceği tarzda header'lar ile olabilir. Video/Audio kısmında ise stereo girişi düşünmek yeterli olur sanırım.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Sayfa: [1] 2 3 ... 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: