Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [PROJE] NES2JAMMA (NES to JAMMA)  (Okunma Sayısı 26167 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Ocak 10, 2017, 22:20:32 ÖS »

"Çok konuştun resimler nerde?" diyenler olabilir

Evet, başlıyoruz...

Breadboard üzerinde oluşturduğum devreyi önce masamda denemem lazım. Bunun için;

a) Elimdeki bu iş için ayırdığım NTSC NES'i NESRGB ile modlamam lazım
b) Şimdilik elimdeki Fransız NES'i kullanabilirim.

Ben şimdilik hızlı sonuç alabilmek için (b) şıkkı dedim. NESRGB sonraki aşama. Hele bi NES2JAMMA bitsin sıra ona da gelecek...

Fransız NES'i teşhirden alıp masama koydum. Tabi önce konsoldan çıkan video ve ses sinyallerini devreye taşıyabilmek için bir dişi SCART aparatı yapmam gerekti. Bunun için en ideal ve ucuz yol şu 3-5 TL'ye satılan 3'lü SCART çoklayıcıları kullanmak. Komple kendisini kullanmak riskli zira içinde kullanılan kablolar vs çok kalitesiz. Ancak içini açtığınızda bir PCB'ye monte edilmiş dişi SCART soketleri var. Bu PCB'yi söküp üzerine jumper kabloları lehimlerseniz fıstık gibi SCART "break-out board" oluyor



Daha sonra konsola Everdrive'ı yerleştiriyorum. Daha önce NTSC NES konsolda denediğim için Everdrive'ın region'ını değiştirmek için bir kaç kez (3-4 kez sanırım) RESET tuşuna basıyorum ve sonunda PAL'e fiksleniyor alet



Tüm devreyi ve NES'i tek bir güç kaynağından beslemek mümkün (Bu konu da başıma sonra baya bi iş açıyor ama geleceğim oraya da). NES + devre yaklaşık toplamda 1A akım çekiyor 12V'da.



Bu arada, NES (ve SNES) bildiğiniz üzere AC adaptör kullanır. Yani NES ve SNES adaptörünün içinde sadece basit bir 9V trafo vardır. Ancak bu demek değildir ki NES/SNES DC akımla çalışmaz. NES'İ çalıştırmak için 9V-12V arası bir DC adaptörü de kullanabilirsiniz. Sonuçta DC akım NES'in adaptör girişinden girip, AC'yi DC'ye çeviren devrenin ilk elemanı olan köprü diyotun uygun bacakları arasından süzülüp 7805 entegresine ulaşacaktır

Yanlız AMAN DİKKAT! Bu dediklerimin TERSİNİ YAPMAYIN SAKIN!!! NES adaptörünü Megadrive'da veya Famicom/famiclone'da falan kullanmayın...

Neyse, veriyoruz power'ı...



Osiloskobun probunu herhangi bir video sinyal kanalına (Sanırım kırmızıydı) takıyorum ve sinyali inceliyorum. Hakikaten de TLS1233 vaadedildiği gibi sinyali gayet güzel yükselterek bir arcade monitörün anlayacağı seviyeye getirmiş. Fotoğrafta kırmızı kare içine aldığım kısma bakarsanız sinaylin 3.6Vpp (peek-to-peek yani tepeden tepey) seviyesine yükselmi olduğunu görebilirsiniz. Devre tasarımımızda bu kazancı da ayarlayabildiğiniz potlar mevcut

LM1881 sync katmanından da temizlenmiş senktron sinyalini gördükten sonra devreyi güvenli olarak sistemime bağlayabileceğime kanaat getirip bağlantıları yapıyorum...

Veeee...



İlk denememde haliyle Everdrive'ı kullanmaktan vazgeçip daha "hesaplı" bir PAL oyunu "Süper Off Road" (elime o geçti) kullandım.

Sonra yavaş yavaş değişik alternatifler...



Ve sonunda Everdrive...





Bu arada "Akumajou Densetsu" yani "Castlevania III" ü seçmemdeki sebep LM384 ses amfisinin "Extenden Audio" performansını görmekti...

Elbette ki bu işi için bir kaç minik mod daha yapmam gerekti (dedim ya konu konuyu açıyor...)
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:14:22 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2017, 22:27:02 ÖS »


Evet Fransız RGB bulmak bizim için zor olabilir ama dediğin gibi herhangi bir RGB input'u olan donanıma uyarlanabilir sanırım. Bu noktada belki biraz daha generic düşünüp controller kısmını kızkardeş board (daughterboard) şeklinde mi tasarlamalı acaba? Örneğin PS2'deki input mekanizması NES'e çok benziyor, ama daha fazla tuş var tabii. Hani Jamma'ya giden bütün input hatları daughter board'a gönderilebilir. Şu IDC kabloların gireceği tarzda header'lar ile olabilir. Video/Audio kısmında ise stereo girişi düşünmek yeterli olur sanırım.


Var abi öyle bir proje; adı JammaCon

Eleman aynen senin dediğin gibi daughterboard yapmış controller kısmını.

Ancak fikir bana ters. Bana Playstation, xbox vs gibi konsolları arcade kabine koymak çekici gelmiyor. Hem arcade kontroller bu yeni modern analog ağırlıklı kontrollere de pek uymuyor doğası gereği (dövüş oyunları vs hariç ki onlarda da pek iyi olduğum söylenemez).

Elbette dediğin gibi jenerik/modüler bir tasarımın ticari bir kıymeti daha fazla olurdu ancak ben yola çıktığım motivasyonu sadece "NES" için kullanayım dedim, gerisi artık paylaştığım bu bilgilerden yola çıkacak diğer arkadaşlara kalmış diyelim

Bir de tabii "feature list"i (özellik listesi) belli bir noktada kesip bir "release" yapmak lazım. Yoksa projeler hep kağıt üzerinde kalıyor.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Ocak 10, 2017, 22:33:33 ÖS »

Gelelim bahsettiğim mini modlara...

Öncelikle kullandığım NES konsol PAL bölge olduğundan ve akumajou densetsu NTSC-J bir oyun olduğundan PAL konsolda (her ne kadar Everdrive CIC çipini kandrımış olsa da) oyun açılsa bile o kadar çok grafik "glitch" varki oynanamıyor bile. Bunun için önce akumajou densetsu'yu PAL'e "patch" lemek gerekiyor.

Ben bu iş için "Lunar IPS" yazılımını kullandım.

http://www.romhacking.net/utilities/240/

Elemanın birisi de sağolsun uğraşmış oyunu PAL'e uyarlamaya çalışmış (en azından oynanabilir hale getirmiş).

http://www.romhacking.net/hacks/628/

Bu yama ile orijinal oyunun ROM'unu Lunar IPS ile "yamıyorsunuz" sonra Everdrive'a atıyorsunuz.

Bu birinci mini mod...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Ocak 10, 2017, 22:42:10 ÖS »

Yapmamız gereken diğer mod ise NES'e, Famicom'da olup da NES'de olmayan "Expansion Audio" özelliği kazandırmak. Bu mod oldukça basit ancak NES'i tamamen sökmeniz gerekiyor. Fotoğraflamayı biel unuttum ancak referans olarak internetten bulduğum bu fotoyu yazının bütünlüğü açısından koyayım.



Temelde burada kullanılan direnç değeri spekülatif olarak tartışma konusu forumlarda. Tamamen kişinin kulağına ve müzik zevkine kalmış. Benim daha çok işim olduğundan o konuya fazla bulaşmadan tavsiye edilen direnç değerinde (47K) bir direnci NES'in expansion portunun 3 ve 9 nolu bacakları arasına lehimleyip konuyu kapatıyorum

Burada yaptığımız aslında expansion audio özelliği olan oyun kartuşundan gelen ses ekstra kanalını NES'in ses devresine "mix" etmek...

Ses'i fotoğraflayamayacağım için sırf bu konuda bir video çektim. LM384 hiç de fena ses vermiyormuş

Buyrun...

<a href="http://www.youtube.com/v/8JA92f87BA0&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/8JA92f87BA0&rel=0</a>
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:14:47 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Ocak 10, 2017, 22:43:47 ÖS »

Bu arada üşenmedim videoya hem ingilizce hem de türkçe altyazı koydum. Çok ilkel ama bu video konusunda tecrübesizim, @cengizermiş'in klasmanına çıkması için 10 fırın ekmek yemem lazım
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2017, 22:47:57 ÖS »

Bu arada bu video sanırım Expansion audio modundan önce çektiğim video. Herneyse, iş bitince kabinden bir yayın yaparım olmadı

Devam edelim...
Logged

i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2017, 22:50:51 ÖS »

@Yavuzg : Konunun içine ettim ama hakikaten yapmış eleman. Dediğin gibi PS1 iyi bir seçim olur demiş oyun kütüphanesinin büyüklüğünden dolayı. Hayır ben bu konuyu o kadar çok araştırdım, karşıma bu projenin çıkmamış olması da ayrı bir enteresanlık. Bence bir daha yapılmasında bir sakınca yok Neyse sen anlat devamını, pcb tasarımı çıkınca tekrar yorumlarız.

Arcade diyorduk, scart nereden çıktı bu arada? Tolere ettiği için ilk denemeyi orada yapayım dedin sanırım.

Şöyle bir azmanla tam arcade için hack edilebilir sanırım konsol : http://hackaday.com/2014/05/06/dual-port-ram-teaches-an-old-nes-new-tricks/
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Ocak 10, 2017, 23:05:20 ÖS »

@i_r_on, aslında haklısın konuyu biraz daha açayım...

Aslında konsolun çıkışı SCART üzerinden 15Khz RGB.

Benim elektronik çalışma masamın üzerinde arcade board'ları tamir ettiğim bir JAMMA düzeneği mevcut. Bu düzenekte haliyle masama sığacak bir arcade monitör bulamadığım için bir TV kullanıyorum. Ancak bu TV'ye normal arcade kartların video ve ses çıkışını bağlayabilmek için bir supergun yapmıştım (masadaki önünde renkli soket girişleri olan kara kutu).

Bu supergun aslında gelen video sinyallerini indirip (3-4Vpp seviyesinden 0.7-1Vpp seviyesine) veriyor TV'ye. Dolayısıyla bu düzeneğe normal bir konsolun video çıkışını "direkt" olarak bağlasam çok karanlık görüntü elde ederim. Benzer şekilde ses de basit bir "atennuation" devresi ile indirgenerek TV'ye iletiliyor.

Yani kısaca masamın üzerindeki TV'den bozma bir arcade/JAMMA düzeneğinin amacı bu...

Dişi SCART breakout board'u konsolun standart RGB video çıkşı için orijinal SCART'kablosunu hacamat etmemek için kullandım, yoksa başka bir amacı yok...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Ocak 10, 2017, 23:06:45 ÖS »

@Yavuzg : Konunun içine ettim ama ...

Bu arada konunun içine falan etmedin Bunları konuşup tartışmak için yazıyorum bu yazıları. Böyle daha zevkli oluyor. Yoksa ruhsuz bir monolog olur
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Ocak 10, 2017, 23:16:16 ÖS »

Devre tasarımını breadboard'da test ettik. Sonuçtan gayet memnunum. Tasarımda düşünmediğim ancak gerçek hayatta deneyerek bulabildiğim bir kaç küçük detay da eklendi tasarıma bu arada.

Örneğin;

- Ses'de müzik yokken, yani sessizlik varken, bir parazit hissettim. Tabii ki breadboard ve jumper kablolar pek analog devre tasarımına uygun değil ancak yine de bariz bir parazit vardı. İnternette araştırdım biraz, başkalarının da karşılaştığı bir durummuş. Ses amfisi girişine bir bypass kondansatör (deneyerek orijinal müziği hiç bozmadan paraziti filtreleyen kondansatör değeri 10nf buldum) ekledim.
- Özellikle sesin yüksek olduğu tonlarda video'da parazit oluyordu. Ses amfisini besleyen kısma 1000uF elektrolitik bypas kondansatör ekledim.

v.s.

Nihayet, devrede karar kılınca PCB tasarımında gerekli değişiklikleri de yaparak PCB'sini çıkartma işine giriştim.

Ancak foto duyarlı filmim kalmadığı için eskiden çok kolay bir şekilde çıkartabildiğim çift taraflı PCB işini daha eski bir yöntemle biraz daha hammaliyeli bir şekilde halletmem gerekti...

PNP kağıdı ve sevgili @tolga abacı'nın zamanında önerdiği bir yöntemle...

« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:14:57 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 604



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Ocak 10, 2017, 23:16:43 ÖS »

Ellerine sağlık ben birtane alayım ustad listeye yazarsın beni....
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.034



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Ocak 10, 2017, 23:21:23 ÖS »

hahahahah Kahkaha yavuz abi sana kitlediler bak gördünmü Kahkaha
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.623



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Ocak 10, 2017, 23:23:17 ÖS »

Bu yöntemde önce her iki tarafın PCB kalıbını PNP kağıdına basıyoruz (Üst yüzey resmini ayna görüntüsü şeklinde ters basmayı unutmuyoruz )

Ancak bu iki PCB kalıbını aynı anda tüm alt ve üst yüzey deliklerini hizalayarak bakır plakete transfer etmemiz imkansız. Bunun için ne yapıyoruz?

Önce bir yüzeyi klasik olarak ütüyle transfer ediyoruz.



Sonra bakır plaketin diğer yüzünü koli bandı ile kapatıyoruz.



ve kenarlarındaki fazla koli bandını da kesip çıkartıyoruz.



Sonra bakır plaketi eritme işlemini yapıyoruz...




2-3 dk sonra...



Güzelce duruladıktan sonra PCB'mizin birinci yüzeyi hazırlanmış oluyor...



Diğer yüzeyin durumu nedir peki?

« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 12:15:07 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 604



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Ocak 10, 2017, 23:26:03 ÖS »

Vay değişik teknik üstadım
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.865



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Ocak 10, 2017, 23:27:23 ÖS »

@Yavuzg : Videoyu izleyince aslında ortada supergun olduğunu anladım ancak scart olayın neresinde hala çıkartamamıştım. Şimdi taşlar yerine oturdu.

Gerçek görüntü kalitesi kabine bağlanınca görülecek o zaman. Video sinyalini yükseltip bir daha düşürüyoruz şu anda değil mi?

Ses sorununu çözmek için belki de ses için 5v, görüntü için 12v kullanıp hatları ayırarak veya tam tersi bir tasarım değişikliği yapılabilir. Tabii kullanılan çipleri ve çalışma gerilimi gereksinimlerini düşünmeden sallıyorum bunu. Ses için muhtemelen 5V yetmeyecektir..

Hazır devre test masasındayken belki de gerilim kaynaklarını arttırarak deneyebilirsin bunu.  (12V'u iki ayrı yerden alıp mesela)

Tabii kabinler 5v ve 12v'u yine ideal şartlarda sağlayacak mı bunlar yine senin uzmanlık alanın, orasını bilemiyorum.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: