Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 7   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: River Raid (atari 2600) Remake  (Okunma Sayısı 75425 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #45 : Mayıs 22, 2009, 15:02:36 ÖS »

Güzel çalışma oluyor emeği geçenlerin tümünün eline sağlık.
Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #46 : Mayıs 22, 2009, 15:06:00 ÖS »

@ MEG ,  alttaki flash sorunlu, kaynak da alttakine ait evet. çözen çıkar belki diye. Bugun kesin karar verdim bir bug gibi bişey olduguna. Flash la ugraşan birine sordum ben bunu yıllar öncesinden bir iki kişiden daha duymuştum sanki dedi. Şimdi diğer flash forumlarına yazıcam. Bu sabah başka bir örnek yaptım aynı davranış bozukluğunu aldım. Sorun için şunu diyebilirim tekrar: Bir movie clip içinde 2 ayrı movie clip varsa bunların çarpışmalarını hitTest komutu ile düzgün olarak kontrol edemiyorsun. Ama bir tanesi root da ise sorun yok

Son örneğim ek te :
t1.onEnterFrame = function() {            ile olan kısmı
kopru1.t1.onEnterFrame = function() {     ile değiştirince olmuyor

* crash test3.zip (92.5 KB - Yükleme: 315 kez.)
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2009, 15:08:46 ÖS Gönderen: ilkergorkem » Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Atacan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.241


Msx


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #47 : Mayıs 22, 2009, 17:35:40 ÖS »

Uzun zamandır bakamıyordum simdi ben ucagimi ucuramayacak miyim ben sadece tüketiciyim keşke üretimde elimden birşeyler gelse
ellerinize sağlık eminim tüm sorunları aşacaksinizdir.
Logged

Saygılar....


'80 Doğumlu İzmir'li
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #48 : Mayıs 22, 2009, 18:29:05 ÖS »

@ MEG ,  alttaki flash sorunlu, kaynak da alttakine ait evet. çözen çıkar belki diye. Bugun kesin karar verdim bir bug gibi bişey olduguna. Flash la ugraşan birine sordum ben bunu yıllar öncesinden bir iki kişiden daha duymuştum sanki dedi. Şimdi diğer flash forumlarına yazıcam. Bu sabah başka bir örnek yaptım aynı davranış bozukluğunu aldım. Sorun için şunu diyebilirim tekrar: Bir movie clip içinde 2 ayrı movie clip varsa bunların çarpışmalarını hitTest komutu ile düzgün olarak kontrol edemiyorsun. Ama bir tanesi root da ise sorun yok

Son örneğim ek te :
t1.onEnterFrame = function() {            ile olan kısmı
kopru1.t1.onEnterFrame = function() {     ile değiştirince olmuyor

peki hittest metoduistediğin gibi çalışmıyorsa kendin kontrol etsen?


actionscript'i çok az kullandım onun için o dilde yazamayacağım, ama sen anlatmak istediğimi anlayacaksındır:

örnek:
her sprite'ın hotspotların lokal 0,0 konumunda olduğunu ve
ekranın 0,0 noktasının sol üst olduğunu farzedersek,

Kod:
if 
(((bizimucak.x + bizimucak.genislik) - helikopter[N].x) < 1 &&
(bizimucak.x < helikopter[N].x)) && 
(bizimucak.y + bizimucak.yukseklik >= helikopter[N].y)
   {
       //çarpışma gerçekleşti ;
    }

gibi?

edit:bu arada yukarıdaki kod saçma oldu, kağıt kalem olmadan bounding box kodu yazamıyorum kardeşim :) ama sen olayı anladın :)
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2009, 18:32:05 ÖS Gönderen: Arda » Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #49 : Mayıs 22, 2009, 19:59:00 ÖS »

@ arda , evet öyle yapmaya yoluna gidicem yada büyük bir sabırla bazı Movie clipleri root a çekicem yada başka kurnazlıklar var aklımda tutarmı denemeden bilmiyorum. Senin formulun daire, top gibi şeylerde zaten tercih ediliyor hafızadan kazanıyorsun iyi oluyor. Zaten forumlarda bu problemi soranlara rastladım. neyse bakıcaz bir çözüm teşekkürler. RiverRaid de karalar dümdüz oldugu için bu dediğini herhalde kullanabileceğim
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #50 : Mayıs 22, 2009, 20:03:30 ÖS »

@ arda , evet öyle yapmaya yoluna gidicem yada büyük bir sabırla bazı Movie clipleri root a çekicem yada başka kurnazlıklar var aklımda tutarmı denemeden bilmiyorum. Senin formulun daire, top gibi şeylerde zaten tercih ediliyor hafızadan kazanıyorsun iyi oluyor. Zaten forumlarda bu problemi soranlara rastladım. neyse bakıcaz bir çözüm teşekkürler. RiverRaid de karalar dümdüz oldugu için bu dediğini herhalde kullanabileceğim

heheh, ne yap ne et bitir oyunu ve bittikten sonra bir zorluk derecesi ekle, çok ama çok zor olsun 2-3 level geçmek bir başarı olsun böylece oyuna günde 2-3 dakika ayırabilen bizler birbirimizle online hi-score'una kapışabiliriz Kimse 15-20 dakika boyunca level ilerleyecek vakte sahip değil bu forumda.
Logged

Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Mayıs 23, 2009, 13:38:19 ÖS »

İlker hocam bana sanki hızlanmalarda problem var gibi geldi.
Normal hızda giderken sağa sola gidince yavaş gidiyor.
Ama yavaş giderken sağ sol yapınca ilk etapta hız normal gibi oluyor ama tekrar sağ sol yapınca daha hızlı gidiyor gibi geldi bana
Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #52 : Mayıs 24, 2009, 00:40:13 ÖÖ »

@ cdemir , evet haklısın işleyiş dediğin gibi . Bu benim için de bir hata gibi geldi ama sonra baktım örnek aldığım orjinal oyundada aynen ilk sağa sola yapışta yavaş ama bir sağ bir sol yaparsan hızla dönüşlerde hep hızlı oluyor. Bilmiyorum bilerek mi öyle yapmış onu yapan ama bende ilk kodladığımda aynı tepkiyi alınca nasılsa orjinalde öyle deyip uğraşmadım işime geldi doğrusu    .  Mantık şöyle işliyor orada sağa sola bastığında ivmeli hızlanıyor sağ sol okları bıraksan else kodu işleyip normal hıza düşürüyor ama sağ-sol-sağ-sol yaparsan else geçmeden sağ ve solun kodları işlemeye başlıyor hız düşmüyor. Bir de sonradan farkettim ama orjinalde ise olmayan bir hata vardı bende onu düzelttim mesela o da şu idi: geri ye basıp yavaş giderken sola veya sağa da basarsan yavaşça gidiyorsun uçağın görüntüsü de yatık vaziyette ama sonra geri tuşu bırakmadan sağ yada solu bırakınca uçak normal görüntüsüne dönmüyordu çünkü geri basılı ve else geçmiyordu . İşte bu da bir hata idi ve orjinalde yoktu düzelttim.

İnce detaylara bakmışın teşekkürler


Not: 3 günümü alan kara parçalarına helikopterlerin çarpmama ısrarının flash ın yapısı gereği oldugunu öğrenince içim rahatladı benim beceriksizliğim değilmiş yani. Bende kara parçalarını root a taşıyıp bu sorunu aşma yoluna geçiyorum başladım ama tüm kodlarda oynama yapmam gerekicek. Flash da birşey daha ögrendim bu proje ile
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2009, 00:42:47 ÖÖ Gönderen: ilkergorkem » Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #53 : Mayıs 24, 2009, 11:33:04 ÖÖ »

@ cdemir , evet haklısın işleyiş dediğin gibi . Bu benim için de bir hata gibi geldi ama sonra baktım örnek aldığım orjinal oyundada aynen ilk sağa sola yapışta yavaş ama bir sağ bir sol yaparsan hızla dönüşlerde hep hızlı oluyor. Bilmiyorum bilerek mi öyle yapmış onu yapan ama bende ilk kodladığımda aynı tepkiyi alınca nasılsa orjinalde öyle deyip uğraşmadım işime geldi doğrusu    .  Mantık şöyle işliyor orada sağa sola bastığında ivmeli hızlanıyor sağ sol okları bıraksan else kodu işleyip normal hıza düşürüyor ama sağ-sol-sağ-sol yaparsan else geçmeden sağ ve solun kodları işlemeye başlıyor hız düşmüyor. Bir de sonradan farkettim ama orjinalde ise olmayan bir hata vardı bende onu düzelttim mesela o da şu idi: geri ye basıp yavaş giderken sola veya sağa da basarsan yavaşça gidiyorsun uçağın görüntüsü de yatık vaziyette ama sonra geri tuşu bırakmadan sağ yada solu bırakınca uçak normal görüntüsüne dönmüyordu çünkü geri basılı ve else geçmiyordu . İşte bu da bir hata idi ve orjinalde yoktu düzelttim.

İnce detaylara bakmışın teşekkürler


Not: 3 günümü alan kara parçalarına helikopterlerin çarpmama ısrarının flash ın yapısı gereği oldugunu öğrenince içim rahatladı benim beceriksizliğim değilmiş yani. Bende kara parçalarını root a taşıyıp bu sorunu aşma yoluna geçiyorum başladım ama tüm kodlarda oynama yapmam gerekicek. Flash da birşey daha ögrendim bu proje ile
Rica ederim hocam, kolay gelsin.
Umarım Flash yeniden uğraşmana neden olacak başka engeller çıkartmaz.
 
Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #54 : Haziran 06, 2009, 11:33:19 ÖÖ »

Nihayet hareketlenmeler başladı düşmanlarda bug lar var sapıtıp geri geri de gidebiliyorlar ama düzelecek onlarda yakındır. Aslında kabus gibi olan kısmı geçtiğime inanıyorum ama her test edişimde abuk bir hareket yapıp karaların üzerine çıkar zor bela ürettiğim çözümde boşa gider diye de hala korkuyorum ya neyse .....


MeG selam , hala bana level dizayn etme ihtimalin var mı? yada nasıl yaptığını söyle ben de o şekilde yapayım. Senden gelen ilk level güzel yapılmış da ondan merak ediyorum .

- Stelleda frame frame ilerleyip yapayım dedim çok uzun sürecek frame leri 1 er 1 er yerine 20 şer 20 şer atlamanın bir yolu var mı?

- Stellada oynarken Snapshot alarak mı yaptın yoksa




Herkese iyi haftasonları
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Alp Yener
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 538



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #55 : Haziran 06, 2009, 12:19:29 ÖS »

@ilkergorkem

Düşmanların tamamı hareket ediyor. Orijinal oyunda böyle değildi diye hatırlıyorum.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #56 : Haziran 06, 2009, 12:41:56 ÖS »

bazıları hareket etmiyor ama sanırım köprüye komşu olanlar hareketsiz.

yine de güzel. bence fazla uzatma, 3-4 level daha ekle, bitir projeyi.
internete de skor upload ayarlarsan şimdiden bir kapışma görüyorum önümüzde.
Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #57 : Haziran 17, 2009, 21:21:40 ÖS »

Az gittik uz gittik dere tepe düz gittik bu projeyi hala bitiremedik. Ama 10 gün önceki sıkıntılı durumları aştım.

adres hafiften değişti
http://www.izlehayati.com/RiverRaid/RiverRaid.html

%80 i bitti oyunun. Şu an 716 satır kod olmuş

Çözünürlüğü iki katına çıkardım şimdi nerdeyse emultordeki kadar büyük gözüküyor böyle çok daha iyi oldu.
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.829



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #58 : Haziran 17, 2009, 23:16:53 ÖS »

İlker hocam jetonumu geri istiyorum.
10000 de hak vermedi oyun bana Kahkaha

Hocam eline sağlık çalışma güzel gidiyor.

Yalnız köprüyü geçerken bir sonraki level başlangıcındaki
sprite lar hemen aktif olmuyor. Yani ateş ediyorsun mermi isabet etse bile parçalanmıyorlar. Ve yanlış farketmediysem köprüyü geçtikten sonra aktif oluyorlar bu da bazı köprü geçişlerinde panik yapmama neden oldu.

Haa birde beyaz jetlere biz hayalet uçak derdik. Kahkaha
 

Logged

Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #59 : Haziran 18, 2009, 00:27:26 ÖÖ »

Az gittik uz gittik dere tepe düz gittik bu projeyi hala bitiremedik. Ama 10 gün önceki sıkıntılı durumları aştım.

adres hafiften değişti
http://www.izlehayati.com/RiverRaid/RiverRaid.html

%80 i bitti oyunun. Şu an 716 satır kod olmuş

Çözünürlüğü iki katına çıkardım şimdi nerdeyse emultordeki kadar büyük gözüküyor böyle çok daha iyi oldu.


bir bug report:

Yavaş giderken (aşağı ok basılı iken) sağ-sol yaptığınızda uçağın tepki verme hızı artıyor ve aşağı basılı tuttukça eylemsizlik efekti kayboluyor. Sanırım sağ-sol yaparken kontrol etmeli, sağa-sola hızlanma efektini kontrol eden rutini sadece sağ-sol tuşu basılıyken execute etmen gerekiyor. Şu anda bir tuşa basılınca inertia (eylemsizlik) zamanla yok oluyor.
Logged

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6 7   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: