Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Krestage 3 / Crest  (Okunma Sayısı 7897 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« : Mayıs 14, 2007, 01:01:59 ÖÖ »

Crest grubu Krestage 3 ile geri döndü. Crossbow tek ekranda 3 manyak VIC tricki sunuyor bu defa.

1) Birkaç saat öncesine kadar sorana "yok abi, imkansızdır çünkü..." diye başlayarak yanıtlayacağım olay olan 1 raster satırında 9 sprite gösterme olayı gerçek oldu. 9 sprite yan yana basılabiliyor (her iki raster satırında bir). Nasıl diye sormayın, henüz incelemedim
2) Spritelar Y koordinatında istenildiği kadar uzatılabilir. Ancak X koordinatında 24 pixel ya da 2 katı olan 48 pixel olabilirler. -di şimdiye kadar Artık 50 pixel de olabiliyorlar. Yan yana 5 sprite için geçerli.
3) Siz gidip bir 64 coderına (mesela bana) bir koala grafiğin yanına bir FLI grafik koy ve iki ekran salla deseniz size cevap olarak "teknik olarak mümkün değil, en azından FLI bugı denilen sol 3 kolon problemi yüzünden yapılması olanaksız" türünden bir cevap verir. Ama Crossbow/Crest size "ben 10 sene önce hallettim bu işi, ama henüz yayınlamamıştım" der

Olay kısaca böyle, gerçek c64 ya da CCS64 v3.2 ile izleyebilirsiniz. Ben gerçek 64'de izledim, CCS64'de çalıştığını söyleyenler var, test etmedim. Vice'da çalışmıyor orası kesin.

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=48577
Logged
Alcofribas
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 986


Who Dares Wins!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mayıs 14, 2007, 01:24:07 ÖÖ »

1) Birkaç saat öncesine kadar sorana "yok abi, imkansızdır çünkü..." diye başlayarak yanıtlayacağım olay olan 1 raster satırında 9 sprite gösterme olayı gerçek oldu. 9 sprite yan yana basılabiliyor (her iki raster satırında bir). Nasıl diye sormayın, henüz incelemedim

İnceledikten sonra herhangi bir eksi değer ve/veya sınırlama getirip getirmediğini söyleyebilir misin? Misal renk, hız olarak bir kayıp var mı? Yani birşeyden mi taviz veriyor yoksa bir açık mı bulmuş merak ettim...
Logged

Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Mayıs 14, 2007, 10:57:53 ÖÖ »

henüz inceleyemedim çünkü emulatorlerde düzgün çalışmadığı gibi c64 üzerinde de kartuş freeze engellenmiş. biraz uğraşıp emulatorde bozuk da olsa çalışacak hale getirip incelemek lazım. henüz ccs64 ve hoxs64'de denemedim. sanırım onlarda çalışıyor, en azından başındaki VIC detection olayını kırarsak.

işin kötü tarafı efektlerin fake olduğu, crossbow'un milleti kafalamak için eğlencesine böyle birşey yaptığı yönünde iddalar var. doğru mudur değil midir bilmem. umarım doğru değildir. ama crossbow'un en son yıllardır beklenen crest demosu olan "meet crest" yerine "don't meet crest" diye maymunluğuna bir demo yayınlamış olması, bunun da fake olma ihtimali olduğunu gösteriyor. yine de ben hala fake olmadığını düşünüyorum.
Logged
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mayıs 15, 2007, 01:03:19 ÖÖ »

şu ana kadar yapılan yorumlar+kişisel incelemem sonucunda vardığım sonuçlar.

1) 9 sprite'daki sağ borderda çıkan 9. sprite aslında bir alt satırda gösterilmesi gereken sprite'ın birkaç cycle geriden üst satırdan itibaren gösterilmeye başlamasıyla elde edilmiş diye tahmin ediliyor bazı CSDB userlarınca. Kısacası 9. sprite istenilen herhangi bir pozisyona değil, yalnızca sağ borderda belirli bir pozisyona konulabiliyor. Pozisyon olayına katılıyorum ama diğer "alt satırda olması gereken" lafından emin değilim. Aslında görünen o ki yalnızca $d010 switch edilerek 256 byte yana kaydırılarak trick gerçekleştirilmiş. Aslında kodu görünce şaşırdım. İnanılmaz derecede basit gözüküyor. Tek kıllandığım Crossbow'un yem atmak için eklediğini düşündüğüm $d03c, $d03d adresleri. Bu adresler DTV'de bir anlam ifade ediyor ancak c64'de "unused" olarak dökümante edilmişler. Ya dökümanlar yanlış, ya da Crossbow kafa karıştırmak için bu adresleri kullanmış. Tekrarlı satırlardan bir parça 9. sprite'ı göstermek için;

lda #$00
sta $d03c
lda #$00
sta $d03d
lda #$01
sta $d027
lda #$6f
sta $d000
lda #$c1
sta $d010
lda #$00
dec $d016
sta $d021
sty $d016
lda #$c0
sta $d010
lda #$3f
sta $d000
lda #$0a
sta $d027


2) X koordinatında 50 pixellik sprite elde etmek için ise gerçekten çok yaratıcı bir fikir kullanmış Crossbow. Spriteları hires/multicolor olarak belirli bölgelerde değiştiriyor ve bu arada spritelar bir yerde yana shift ediyorlar. Bu sayede de 50 pixele çıkıyor spritelar. Kod içersinde peş peşe tekrar eden şöyle bir parça var.

ldx #$10
stx $d018
lda #$01
sta $d01c
lda $52
sta $d01c
lda $50
sta $d01c
lda $50
sta $d01c
lda $50
sta $d01c
stx $d021

bu kod parçası 50 pixel olayını gerçekleştiren kod parçası

3) Bu trick beni çok etkilemediği için incelemedim. Çünkü line crunching çok bilindik bir olay. Buradaki asıl olay olan FLI graiğin sol 3 kolon bugını fixleme olayı da anladığım kadarıyla FLI showerda birkaç akıllıca değişiklikle bunu becermiş. Ama çok detay girmedim.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mayıs 15, 2007, 07:13:36 ÖÖ »

emufix diye bir paket daha var amma, Vice'da çalışmıyor, ya da çalışıyor da ben göremiyorum sprite falan. Resimdeki kızın poposuna bakıp kaldım öyle, 1 sprite bile göremedim 9'dan geçtim. ccs64 de benim makinede kasılıp kalıyor aslında ama ona rağmen bekledim ve ı-ıh, yine sprite falan yok..

peki şifre ne?
Logged

Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Mayıs 15, 2007, 18:33:15 ÖS »

şifre one way encrypted olduğu için bulunamıyor. ancak hafızadaki grafik ve kodları parça parça çalıştırarak oyun grafiklerini görmeyi becerdim. yine de tam düzgün çalışmadı.

password'ü kırmak için hazırlanan password generatorlar da genelde patlıyormuş. ben denemedim bile. bir cracker kırar yakında nasıl olsa, boşuna kafa yorma

bu arada emulatorle görsen de alt satırda falan gözüküyor sprite. yani düzgün görebilmek için orjinal c64'e ya da yeni çıkacak olan emulator fixlerine ihtiyacın olacak.
Logged
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.479


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Mayıs 17, 2007, 10:56:03 ÖÖ »

CSDB'de GRG nickli eleman buldu şifreyi sonunda.
no limit hold'em
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: