|
Konu Başlığı: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Şubat 25, 2014, 20:21:45 ÖS arkadaşlar nostalji olarak gördüğüm kadarı ile evine pc den atari makinası kabini yapan arkadaşlar sormak istediğim bunların jeton atma sitemi nasıl yapılıyor pcde bir sitem varmı yokmu yada bu yönde bir ihtiyaç varmı ?
Kendi geliştirdiğim oyun pedalı adlı bir cihaz var bu cihaz pc ye bağlandığında satandart klavye ve mouse gibi algılanır ve içerisine programlanan hangi tuş ise pedalına bastığınızda pc ye ilgili klavye tuşunu yada tuşları yollar ( kendi yazılımı ile basılıcak tuşun ayarlanması 30 saniye civarı zaman alır ve ayarlanınca ayarlanan tuş yenisi ayarlanıncıya kadar hafızasında kalır.) Sormak istediğim bu cihazın elektronik devresini pcden yapılan kabin projelerinin tam olarak ihtiyacını karşılıyıcak şekilde değiştirsem bunu satabilirmiyim vede kabini olanların ne gibi ihtiyaçları olur. örnek: Jeton atınca Klavyeden tuşa basma işini bu devrem ile rahatlıkla halledebilirim Bunun haricinde başka bir ihtiyaç varmı yoksa tek tuş jeton algılaması yeterlimidr ? birde fiyat olarak 80 tl gibi bir fiyattan satılabilirmi sizce ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Simon (Özay Turay) üzerinde Şubat 25, 2014, 20:42:42 ÖS Bir tuş yetmez, iki oyuncu için 8 yön tuşu 12 buton 2 start buton 1 jeton olmak üzere toplam 23 tuş bağlantısı olması gerekiyor. https://www.ultimarc.com/jpac.html (https://www.ultimarc.com/jpac.html) tarzı birşey yapsan daha mantıklı olur. Görüntü veren kısmı olmasa da olur, veya yavuzg'nin SCARTCADE veya yeni yapacağı CrtSim şemasını kullanabilirsin.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: devilx üzerinde Şubat 25, 2014, 20:43:47 ÖS online oyunlarda kullanılan pedallar gibi birseymi sizin yaptıgınız?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Şubat 25, 2014, 20:53:48 ÖS Bir tuş yetmez, iki oyuncu için 8 yön tuşu 12 buton 2 start buton 1 jeton olmak üzere toplam 23 tuş bağlantısı olması gerekiyor. https://www.ultimarc.com/jpac.html (https://www.ultimarc.com/jpac.html) tarzı birşey yapsan daha mantıklı olur. Görüntü veren kısmı olmasa da olur, veya yavuzg'nin SCARTCADE veya yeni yapacağı CrtSim şemasını kullanabilirsin. joistik kısmını herhangi bir joistiki bozarak yapılabiliyor gayet kolay ben yaptım ordan biliyorum :)ancak jeton atmak için illa klavyeye basmak gerekiyor değilmi alternatif varmı ? Start buton konusunu tam bilmiyorum oda klavyeden basmakmı gerekiyor gerkiyorsa çokta sorun değil. Simon aslında benimki birazda araştırma ihtiyaç varmı satılabilirmi mevcut pedal devremi çok rahat çevirebilirim işe yarıyacaksa 1- Jeton atma işi kesinlikle klavyeden tuşa basmayı gerektiyor ve pc den kabin yapan birisi jeton atarak oynamak isterse çözümsüz kalıyor gibi bi şey diyebilirmiyiz. 2- start buton çok ta sorun değil kolayca eklenilebilir Kesin lazım diyebilirmiyiz ? yani 2 buton algılayıp karşılığında 2 butona bassa yetermi ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Şubat 25, 2014, 20:57:59 ÖS online oyunlarda kullanılan pedallar gibi birseymi sizin yaptıgınız? evet tam olarak bu işte kulanılıyor şu anda knight online karahan online rapelz online tibbi makinalarda ve bilgisayar kontrollü cnc tezgahlarda kulanılıyor hastane konusunda geçenelerde mikroskopta kulanılmak üzere vermiştim elektirik malzememsi imalatı yapan bir firmaya veriyorum ancak adet çok çok düşük kalıyor hepsini toplasan ayda 2 tane zor satılıyor :) onada çok şükür sikayetim yok ama başka pazarlar bulabilirsem fenada olmaz.Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Şubat 26, 2014, 02:47:32 ÖÖ Simon aslında benimki birazda araştırma ihtiyaç varmı satılabilirmi mevcut pedal devremi çok rahat çevirebilirim işe yarıyacaksa Arcade literatüründe o yaptığınız alete "keyboard encoder" deniyor. Maalesef ona yerli "arcade kabin yapanlar" piyasasında pek alıcı bulamazsın (Daha sitede benden başka yapan çıkmadı 2 senedir). aliexpress'de encoder dahil joystick ve 20 butonlu setler satılıyor 30-40 dolara. Artık kimse joypad hack'le bile uğraşmıyor. Ben 2 sene önce keyboard encoder olarak I-PAC kullanmıştım. 1- Jeton atma işi kesinlikle klavyeden tuşa basmayı gerektiyor ve pc den kabin yapan birisi jeton atarak oynamak isterse çözümsüz kalıyor gibi bi şey diyebilirmiyiz. Hayır. MAME kullanacaksanız default coin butonu yerine herhangi bir joypad butonu da ayarlanabilir. Encoder veya joypad hack kullanıldığında jeton kanalı'nın sinyal telini ilgili buton/tuşa bağlıyorsunuz. Ben jeton kanalını I-PAC'in Coin (Keyboard 5 sanırım) girişine bağlamıştım. 2- start buton çok ta sorun değil kolayca eklenilebilir Kesin lazım diyebilirmiyiz ? yani 2 buton algılayıp karşılığında 2 butona bassa yetermi ? Start lazım. Eski MAME kabin projeme bak istersen. Sonlara doğru jeton kanalı kısımları da var. Gerçi o zamanlar röle kullanmıştım ama... http://www.emulasyonturkiye.org/viewtopic.php?f=9&t=2156 (http://www.emulasyonturkiye.org/viewtopic.php?f=9&t=2156) (Not: O zamanlar commodore.gen.tr ye yazmıyordum ;)) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Şubat 26, 2014, 08:41:38 ÖÖ Sadece jeton ve start butonu değil ama x-arcade tarzı joystick olarak yaparsan alıcı bulabilirsin bence.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Şubat 26, 2014, 18:56:49 ÖS Simon aslında benimki birazda araştırma ihtiyaç varmı satılabilirmi mevcut pedal devremi çok rahat çevirebilirim işe yarıyacaksa Arcade literatüründe o yaptığınız alete "keyboard encoder" deniyor. Maalesef ona yerli "arcade kabin yapanlar" piyasasında pek alıcı bulamazsın (Daha sitede benden başka yapan çıkmadı 2 senedir). aliexpress'de encoder dahil joystick ve 20 butonlu setler satılıyor 30-40 dolara. Artık kimse joypad hack'le bile uğraşmıyor. Ben 2 sene önce keyboard encoder olarak I-PAC kullanmıştım. 1- Jeton atma işi kesinlikle klavyeden tuşa basmayı gerektiyor ve pc den kabin yapan birisi jeton atarak oynamak isterse çözümsüz kalıyor gibi bi şey diyebilirmiyiz. Hayır. MAME kullanacaksanız default coin butonu yerine herhangi bir joypad butonu da ayarlanabilir. Encoder veya joypad hack kullanıldığında jeton kanalı'nın sinyal telini ilgili buton/tuşa bağlıyorsunuz. Ben jeton kanalını I-PAC'in Coin (Keyboard 5 sanırım) girişine bağlamıştım. 2- start buton çok ta sorun değil kolayca eklenilebilir Kesin lazım diyebilirmiyiz ? yani 2 buton algılayıp karşılığında 2 butona bassa yetermi ? Start lazım. Eski MAME kabin projeme bak istersen. Sonlara doğru jeton kanalı kısımları da var. Gerçi o zamanlar röle kullanmıştım ama... http://www.emulasyonturkiye.org/viewtopic.php?f=9&t=2156 (http://www.emulasyonturkiye.org/viewtopic.php?f=9&t=2156) (Not: O zamanlar commodore.gen.tr ye yazmıyordum ;)) tamam anladım anlıyacağımı sanırım boşa uğraş olur satılması baya bi zor gibi duruyor bilgiler için teşşekürler. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 01:38:56 ÖÖ (https://www.ultimarc.com/images/jpac.jpg)
Bu aparatı kullandığımızda arcade kabini JAMMA üzerinden PC'ye bağlıyoruz iyi de arcade kabinin kontrollerine PC üzerinden nasıl ulaşıcaz ? Yani sadece bu kartı bağlamak yetiyor mu ? Extra ayar gerekiyor mu kontrol ayarı vb. ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 03, 2014, 01:55:27 ÖÖ boardun üzerinde dikkat edersen USB soketler var. Soldaki USB soketi PC'ye bağlıyorsun. board'un üzerinde bir keyboard encoder var. arcade kabindeki joystick ve butonlar kısıtlı tuşlu bir klavyeye dönüşüyor kısaca. bunlara basınca PC'ye karakter gönderiyor. Standart MAME tuş diziliminde...
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 15:55:41 ÖS boardun üzerinde dikkat edersen USB soketler var. Soldaki USB soketi PC'ye bağlıyorsun. board'un üzerinde bir keyboard encoder var. arcade kabindeki joystick ve butonlar kısıtlı tuşlu bir klavyeye dönüşüyor kısaca. bunlara basınca PC'ye karakter gönderiyor. Standart MAME tuş diziliminde... Anladım. Teşekkür ederim. Ayrıca merak ettiğim bir hususta arcade kabinindeki ekrandan MAME oyun listesini görüp oyun seçebiliyor muyuz ? SCARTCADE'de olduğu gibi ekranda Windows XP'yi görebiliyor muyuz ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 17:35:40 ÖS küçük bi ekleme yapayım. kabinimde joypad hack kullandım. ve başta A aksiyon tuşuna aynı zamanda STARTı da ekledim. Bir çok oyunda sorunsuz çalıştı ama sonra farkettim ki A ve startın aynı tuşta olması KOF serileri dahil bi kaç oyunda daha sorun yaşatıyor.
Birde PC ye 2 yerine 3 joypad takıp tüm yan fonksiyonları 3. joypade de verebiliyoruz diye biliyorum. jetonmuş startmış, yani tüm other controls listesini :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 18:30:13 ÖS küçük bi ekleme yapayım. kabinimde joypad hack kullandım. ve başta A aksiyon tuşuna aynı zamanda STARTı da ekledim. Bir çok oyunda sorunsuz çalıştı ama sonra farkettim ki A ve startın aynı tuşta olması KOF serileri dahil bi kaç oyunda daha sorun yaşatıyor. Birde PC ye 2 yerine 3 joypad takıp tüm yan fonksiyonları 3. joypade de verebiliyoruz diye biliyorum. jetonmuş startmış, yani tüm other controls listesini :) Dostum arada SCARTCADE veya UMSA olmadan yukarıda resimde görünen J-PAC JAMMA kartı PC'ye VGA ile bağladığımızda kabin ekranından Windows ekranını görebiliyor muyuz ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 18:35:25 ÖS Görmemen için bi neden yok bence. Direk görüntü verir ama yine soft khz falan gerekir bence.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 18:40:05 ÖS Soft khz seçenekleri gömülü geliyor sanırım bu J-PAC JAMMA tarzı donanımlarda çünkü resimde dikkatimi çekti PC HDD'lerin de olduğu gibi ufak parça ile bu JAMMA kartta da 15,31,25 khz ayarı yapabiliyoruz.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 18:41:14 ÖS hmm bunun modeline bakıp youtubedan falan araştırabiliriz uygulmasını görmek adına.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 18:43:30 ÖS http://www.youtube.com/watch?v=MpH9kXeqALI (http://www.youtube.com/watch?v=MpH9kXeqALI)
bu videonun altında gerektiği yazıyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 18:54:14 ÖS O halde senin yaptığın gibi SCARTCADE'i JAMMA board'a bağlamayı gerektiren bir aparat ayarlamak lazım yoksa 15 khz seçeneği mümkün olmuyor. MAME kabin projesi videonu izlerken beni düşündüren tek şey SCARTCADE, UMSA tarzı aparatı araya nasıl dahil edebileceğim yönünde oldu. Bunun için bir aparat satılıyor mu ? SCART2JAMMA vb. ?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 19:01:53 ÖS Bilmiyorum ki hiç ben onu scartcadin çıkışına göre yaptım...
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 19:07:17 ÖS Hmm anladım. Bu aralar arcade kabin ayarlamaya çalışıyorum. Alabilirsemde içerisine MAME sistemi kurucam J-PAC JAMMA veya benzeri bir kart ile. Gerçi SCARTCADE yok elimde UMSA var ama teknik işlerden anlamadığım için UMSA'i araya koyup 15 khz alabilme işi mümkün olmuyor.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 19:22:22 ÖS soft15khz yüklemen gerekiyor işte. sorunu anlayamadım ki.
1-PC ye soft 15 khz kur ve aktive et. 2-PCyi düşük çözünürlüğe ayarla. 3- PC- VGA kablo - UMSA - scarttanda jammaya şeklinde. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 19:34:33 ÖS İşte sorunda orada ya. :) Scart bağlantısı üzerinden JAMMA'ya ulaşmak için ek aparat olabilir mi veya nasıl yapıcam onu kestiremedim. J-PAC JAMMA kart alındığında kabine VGA üzerinden görüntü gelir gelmesine dediğin gibi ama bu seferde arada SCART bağlantısı olmadığı için 15 khz durumu olmayacak.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 19:36:35 ÖS http://www.vsa-ag.ch/en/media/images/jamma_fingerboard-medium.jpg (http://www.vsa-ag.ch/en/media/images/jamma_fingerboard-medium.jpg) böyle bişeye lehimleyebilirsin bi ucunu. jamma finger board deniyor bunlara
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 19:46:44 ÖS Lehim yapabiliyorum ama işin teknik kısmı beni aşar. Yanlış bir kabloyu lehimlerim falan ondan sonra elimde patlar. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 21:40:08 ÖS hmm o da bi ihtimal tabi :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 03, 2014, 22:18:00 ÖS Şimdi konu biraz karıştı galiba açılama getirmeye çalışayım;
1) J-PAC, JAMMA standardına göre kablolama yapılmış bir arcade kabine PC bağlamanızı sağlayan bir cihazdır. 2) J-PAC kullanılacak söz konusu arcade kabinin içinde halihazırda JAMMA harness'a bağlı bir arcade monitör olması varsayılmaktadır. 3) J-PAC'de arcade kabinin kontrollerini PC'ye bir klavye gibi tanıtan "keyboard encoder" mevcuttur ve standart MAME kalvye kodlarına göre kodlanmıştır. İstenirse yeniden farklı bir klavye dizilimine göre programlanabilir. 4) J-PAC'de PC'nin düşük voltajlı VGA çıkışını (0.7 V) arcade monitörün yüksek voltaj gerektiren girişine (3 V) yükselten video amfisi vardır. Bu sayede görüntünün ışığı ve parlaklığı "kısık" gözükmez. Bu bilgiler ışığında, "standart JAMMA kablolaması" (burası önemli) yapılmış bir arcade kabinde PC ve MAME çalıştırılmak isteniyorsa SADECE j-pac yeterlidir... SCART'ı UMSA'yı v.s. karıştırmanıza gerek yok. Eğer kullanacağınız arcade kabin'in içindeki arcade monitör 31Khz yatay tarama frekanslarını destekleyen bir monitörse (ki sanmam) PC + MAME + J-PAC yeterlidir. Eğer monitör sadece 15Khz yatay tarama frekansını destekleyebilecek tarzda "klasik" bir arcade monitörse PC üzerine Soft15Khz kurulması gereklidir. ANCAK J-PAC'in burada küçük bir avantajı var. Üzerinde basit bir video "downscaler" devresi var. Bu sayede PC'nin soft15khz kurulmadan önceki satndart 31Khz'lik VGA video çıkışını 15Khz "indirgeyip" arcade monitör üzerinde "kalitesiz" de olsa bir görüntü alınmasını sağlıyor. Bunun faydası oyun oynamak için değil PC'yi açılış ekranını, BIOS ekranlarını da görerek müdahale edebilmek ve kurulum/ayarlama v.s. yapabilmek. Normalde tavsiye edilen MAME oyunlarını PC üzerine Soft15Khz kurarak veya zaten 15Khz çıkış verebilen ArcadeVGA kartı kullanmak (Ultimarc bunu da satıyor). Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 03, 2014, 22:21:50 ÖS cengiz'in senaryosunda SCARTCADE kullanmasının sebebi elinde J-PAC olmaması. Cengiz SCARTCADÊ'in çıkışından aldığı video kablolarını bir JAMMA fingerboard'una bağlayarak yaptığı bu aparatı JAMMA kabinin kablolarını kesmeden bozmadan çözüme ulaştı.
Bir nevi kendi J-PAC'ini kendi yaptı diyelim... ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 03, 2014, 22:24:57 ÖS O halde senin yaptığın gibi SCARTCADE'i JAMMA board'a bağlamayı gerektiren bir aparat ayarlamak lazım yoksa 15 khz seçeneği mümkün olmuyor. MAME kabin projesi videonu izlerken beni düşündüren tek şey SCARTCADE, UMSA tarzı aparatı araya nasıl dahil edebileceğim yönünde oldu. Bunun için bir aparat satılıyor mu ? SCART2JAMMA vb. ? SCARTCADE'in veya UMSA'nın 15Khz ile bir alakası yok. Bir yanlış anlaşılma olmasın. Sadece PC'Nin VGA çıkışını SCART TV'nin video girişine uygun hale getiren basit bir devre. PC'nin 15Khz yatay tarama frekansına uygun video sinyali göndermesi lazım ki TV/Arcade monitör buna sync olabilsin. Bu da PC üzerine Soft15Khz kurup video kartının bu düşük çözünürlüklerini açmayı gerektiriyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 22:43:23 ÖS @yavuzg yaaaniii...:)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 23:29:51 ÖS O halde önce sadece J-PAC JAMMA ile bir deneme yapmayı düşünüyorum. Gerekirse ArcadeVGA'yı sipariş geçerim. Bu forumu seviyorum çünkü her konuda sıkılmadan yardımcı oluyorsunuz. Gerçi bu işlerde uzman değilim ondan biraz saçmaladım derdimi anlatırken ama siz hemen anladınız demek istediğimi. Cengiz ve Yavuz = Retro'da efsane kişilersiniz. İyiki varsınız. Aklımdaki çoğu soru işareti gitti sayenizde.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 03, 2014, 23:37:59 ÖS Teşekkürler ama estafurullah demem lazım. Yavuzun yanında benimki sadece genel kültür.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 03, 2014, 23:53:42 ÖS Öyle deme senin yaptığını yapmak isterdim ama teknik bilgi sıfır. Uğraşırım dediğim çoğu cihazı zamanında bozmuşumdur. Hazıra konuyorum sadece. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 04, 2014, 00:38:13 ÖÖ O halde önce sadece J-PAC JAMMA ile bir deneme yapmayı düşünüyorum. Gerekirse ArcadeVGA'yı sipariş geçerim. Bu forumu seviyorum çünkü her konuda sıkılmadan yardımcı oluyorsunuz. Gerçi bu işlerde uzman değilim ondan biraz saçmaladım derdimi anlatırken ama siz hemen anladınız demek istediğimi. Cengiz ve Yavuz = Retro'da efsane kişilersiniz. İyiki varsınız. Aklımdaki çoğu soru işareti gitti sayenizde. @orchid, sen hele bir kabin bul, evine/iş yerine v.s. bir yere koy, hazır et, gerisi kolay, el birliği ile ayağa kaldırılır o ;) işin esas zor kısmı uygun fiyata kabin bulmak, bulduktan sonra da bir şekilde eve getirebilmek, (varsa) yengeyle papaz olmak, "delirmiş herhalde yazıııık" der gibi garip garip bakan komşularla muhatap olmak v.s. v.s. ;D ;D ;D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 04, 2014, 02:21:38 ÖÖ Uygun fiyata bulamazsam artık Allah ne verdiyse yapıcam abi moduna girmeyi düşünüyorum gözümü kararttım bu arcade kabini işinde (yapıcam derken keseyi açıcaz artık çünkü fiyatlar pahalı genelde). Çünkü çok hevesliyim ve nişan olayı yüzünden bir kabini elden çıkarttım sonra nişan bozuldu ama pişman olmadım çünkü çakma pc'den bozma bir arcade kabindi zaten ucuza almıştım o zamanlar ama şimdi evlenme niyetimde pek yok bekarlık sultanlıktır diyenlerdenim. Kızları anlayamıyorum veya dengesizleri beni buluyor. ;D Allah'a çok şükür maddi durum iyi kabin bulursam direk atlayacağım artık canıma tak etti. :D
Kabini alırsam zaten yardım isteğinde bulunucam merak etmeyin. Başınızın belası Orchid. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 15:25:35 ÖS Arcade kabin aldım sonunda arkadaşlar. Aldığım kişi J-PAC JAMMA'da ayarladı ama J-PAC JAMMA olayını beceremedim. Arcade kabinin yanında Metal Slug 3 verdi satıcı kişi. Onla idare edicem gibi bir süre eğer ki J-PAC JAMMA olayı olmaz ise. Gerçi Windows 7 ile denedim J-PAC JAMMA'yı ondan mı olmadı diye merak ediyorum. Çözünürlüğü baştan 800x600 yapmıştım ekran kartı onboard bi mini PC'de denedim o da DVI adaptor ile. Yani olmamaması için baya neden var gibi değil mi ? :(
J-PAC JAMMA'ya VGA'yı daha sonra USB keyboard'u bağlayıp daha sonra arcade'in JAMMA slotuna taktım. Kabini açınca ekranda çizgi halinde görüntüler hakimdi birde yanlış hatırlamıyorsam ses çıkartıyordu. Bu arada J-PAC JAMMA'nın üzerinde bulunan 2 led ışık aktif olarak yanmaktaydı. Nasıl bir çözüm üretebiliriz merak ediyorum. 161 in 1 tarzı kasetlerden alabilirim ama o oyunlar bana bir süre sonra yetmeyecek buna adım gibi eminim o yüzden J-PAC JAMMA'yı aldım ama elde patladıysa üzülürüm açıkcası. PC kasası mı toplayayım ArcadeVGA alıp bilemiyorum. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 18:09:21 ÖS V - Holh H- HOld parlaklık vb. gibi ayarların olduğu görüntüyü daralıp genişlettiğin çevirmeli ayar yerlernin olduğu bi kumanda panalei var arcadin üstünde. ordan ayar yapman gerekiyor gibi geldi. Özellikle "H" yazandan.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 18:26:23 ÖS Sen xp ye don 4890 ve alti rkran karti al cinden 10 $xinmo usb koyatick cevirici al iki kisilik bide ekran kartin 4890 ve alti ise http://mame.3feetunder.com/windows-ati-crt-emudriver/ (http://mame.3feetunder.com/windows-ati-crt-emudriver/) bu siteden driver kur indir olay bitmistir
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 18:28:55 ÖS http://m.aliexpress.com/item/1375035840.html (http://m.aliexpress.com/item/1375035840.html)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: modelist üzerinde Haziran 05, 2014, 18:49:32 ÖS Alıntı Teşekkürler ama estafurullah demem lazım. Yavuzun yanında benimki sadece genel kültür. :)KARDEŞ biz ise senin yanında savaş davulu gibiyiz sesi çok, içi boştur. :)Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 18:53:45 ÖS @modelist estafurullah. Eminim senin de hakim olup bizim hiç bir fikrimizin olmadığı bi sürü konu vardır.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 19:36:03 ÖS Sen xp ye don 4890 ve alti rkran karti al cinden 10 $xinmo usb koyatick cevirici al iki kisilik bide ekran kartin 4890 ve alti ise http://mame.3feetunder.com/windows-ati-crt-emudriver/ (http://mame.3feetunder.com/windows-ati-crt-emudriver/) bu siteden driver kur indir olay bitmistir ArcadeVGA'yı düşünüyorum çünkü hem 15khz olayı ile uğraşmam hem TR'de dediğin kartın fiyatlarına baktım yanlış görmediysem fiyatlar abartı yüksek geldi. Bu arada XP kurup deneme yaptım ve şuan yaşadığım durum @yavuzg'nin anlattığı olayın aynısı. Aşağıda alıntılıyorum: Eğer monitör sadece 15Khz yatay tarama frekansını destekleyebilecek tarzda "klasik" bir arcade monitörse PC üzerine Soft15Khz kurulması gereklidir. ANCAK J-PAC'in burada küçük bir avantajı var. Üzerinde basit bir video "downscaler" devresi var. Bu sayede PC'nin soft15khz kurulmadan önceki satndart 31Khz'lik VGA video çıkışını 15Khz "indirgeyip" arcade monitör üzerinde "kalitesiz" de olsa bir görüntü alınmasını sağlıyor. Bunun faydası oyun oynamak için değil PC'yi açılış ekranını, BIOS ekranlarını da görerek müdahale edebilmek ve kurulum/ayarlama v.s. yapabilmek. Normalde tavsiye edilen MAME oyunlarını PC üzerine Soft15Khz kurarak veya zaten 15Khz çıkış verebilen ArcadeVGA kartı kullanmak (Ultimarc bunu da satıyor). Kısacası sana ve diğer arkadaşlara şunu sormak istiyorum dostum; ArcadeVGA alırsam sorunsuz görüntü alabilirim değil mi kabinden ? Çevirici hack denilen joypad denilen aparatı da not ettim bir yere. Sipariş geçebilirim ama şu görüntü olayından emin olmak istiyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 19:42:08 ÖS "H" ayarı ile oynadın mı birde resim falan eklesen süper olur görüntü ile ilgili.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 19:45:45 ÖS "H" ayarı ile oynadın mı birde resim falan eklesen süper olur görüntü ile ilgili. Açıkcası H ayarı nedir bilgim yok. Kabinin içinde JAMMA takılacak slot, ortasında satıcının elleme dediği güç veren siyah bir kutu üzerinde aldığı enerji değeri yazmakta ve kabinin sol tarafında anahtara sahip görüntü ayarlama vidaları var satıcı buna da dokunma dedi ayarları bozarsın diye. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 19:47:58 ÖS Emin olmak mi benim evdede arcade makinasi var hatta powersprit diye programi kurdum 15 kh gosterdi problem yok arcadevga ile bana gore ayni goruntuyu alitsin yavuz daha iyi bilir bide kargo parasi vercen 30$ onuda hesaba kat
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7544.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7544.0) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 19:53:25 ÖS yahu o ayarları kurcalamadan olur mu :) H yi dene sen bence düzelecek.
Bişey olacak olsa benimkine olurdu içi frenkenstein gibi :) ve şöyle diyeyim. Misal Atari 2600 oyunları oynayacaksam kabinde o dediğin yerden ayar yapıveriyorum. resim daha düzgün çıksın diye. sonra MAME geçince düzeltiyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 19:53:56 ÖS Emin olmak mi benim evdede arcade makinasi var hatta powersprit diye programi kurdum 15 kh gosterdi problem yok arcadevga ile bana gore ayni goruntuyu alitsin yavuz daha iyi bilir bide kargo parasi vercen 30$ onuda hesaba kat http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7544.0 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=7544.0) Dostum konunu inceleyeceğim şimdi. Resimleri gördüm nasıl keyiflendim sorma. Darısı başıma. :) Ayrıca şunuda belirtmek istiyorum; Sistemi onboard ekran kartı ile denemek zorunda kaldım 15khz programında seçenekler aktif değildi. ArcadeVGA'yı bu yüzden almayı düşünüyorum çünkü bir ekran kartı lazım. Diğer ekran kartını ofise götürmek zorunda kaldığım için onu sökme şansım malesef yok. 30 dolar vericem dostum herşey arcade keyfi için. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 19:54:58 ÖS Cengiz hakli :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 19:59:47 ÖS Valla o ayar kısmında boya sürülmüş hangisi H belli değil. Resmi koyuyorum. Standartsa bunlar H bellidir sanırım.
(http://i.hizliresim.com/O2ldQz.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 20:26:33 ÖS Markasi ne bunun ? Baya cafcafli duruyor komple makine ve sase resmi atsaydin iyiydi
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 20:35:38 ÖS dostum bunlarla tek tek oyna. Bi sıkıntı olmaz yatay çizgiler karışık renklerde değişme göreceksin birinde. Biri genişliği , biri uzunluğu, biri konumu, biri parlaklığı biri dikey kaymayı biri yatay konumu belirliyo. ölümcül bişey yok yani. Diyelimki dikey kaymaya başladı potu yerine alcaksın olup bitecek. ama ben benimkine bakıp söyleyeyim
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 20:37:14 ÖS benimki de buna çok benziyor. alt sıra sağdan 2. gibi.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 20:54:57 ÖS Markasi ne bunun ? Baya cafcafli duruyor komple makine ve sase resmi atsaydin iyiydi Senkron kabin dostum ama boyanmış halde içi dışı komple. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 20:57:15 ÖS dostum bunlarla tek tek oyna. Bi sıkıntı olmaz yatay çizgiler karışık renklerde değişme göreceksin birinde. Biri genişliği , biri uzunluğu, biri konumu, biri parlaklığı biri dikey kaymayı biri yatay konumu belirliyo. ölümcül bişey yok yani. Diyelimki dikey kaymaya başladı potu yerine alcaksın olup bitecek. ama ben benimkine bakıp söyleyeyim Sorun aslında belli bir yerden sonra görüntü alamama sorunu. Onboard ekran kartı ve sistemde 15khz desteği olmadığı için sinyal gönderemiyor PC kabine ve XP logosundan sonra ekran boş konuma geçiyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 21:04:29 ÖS Peki XP logosuna kadar düzgün görüntü mü geliyor karışık mı?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 21:04:36 ÖS Bide bir olay ekran karti coklu cikissa ondanda olabilir evde monitor un varsa 640x480 modda acip sonra arcadene bagla ole dene yatay dikey taramayla oyna cengiz in dedigi gibi bende ole yapiyorum
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 21:05:11 ÖS Ekran ikiye bolunukmu resim at daha iyi anladilir
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 21:26:18 ÖS Peki XP logosuna kadar düzgün görüntü mü geliyor karışık mı? Karışık görüntü. Bide bir olay ekran karti coklu cikissa ondanda olabilir evde monitor un varsa 640x480 modda acip sonra arcadene bagla ole dene yatay dikey taramayla oyna cengiz in dedigi gibi bende ole yapiyorum Onboard ekran kartı, bu yüzden sorun bence. Ekran kartı tedarik etmem lazım öyle daha net sonuç alırız. Ekran ikiye bolunukmu resim at daha iyi anladilir Dediğim gibi karışık görüntü, karman çorman daha sonra bomboş siyah ekran oluyor XP logosundan sonra. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 05, 2014, 21:27:19 ÖS @orchid, öncelikle tebrikler, arcade kabinin hayırlı olsun... Ayrıca piyasadan bulduğun bir kabinle birlikte bir J-PAC de bulman şaşırtıcı derecede bir şans, bunu belirteyim...
Cengiz ve mesa'nın önerilerine ek olarak senin geri dönüşlerini de değerlendirerek yaşadığın sorunu ve ne gibi bir sonuç beklemen gerektiğini kısaca anlatayım; - J-PAC üzerinde bir "jumper" olması lazım, 15Khz, 24Khz, 31Khz yazan. O hangi pozisyonda önce ona bak. Bu jumper arcade monitörü korumak için var. Eğer monitörün sadece 15Khz'i destekleyen bir modelse bu jumper'ı 15Khz moduna alıyorsun ki PC 15Khz'lik sinyal gönderene kadar arcade monitöre giden video'yu kesiyor. Soft15Khz de kullansan PC'Nin boot ekranları ve Windows logo ekranı VGA (640x480p) yani 31Khz'lik yatay tarama hızındadır. - J-PAC'in "yalandan" downscaler'ı aslında sadece kaymayı engelleyecek kadar uyduruk bir şey (ki zaten Ultimarc bunu inkar etmiyor). Eğer monitörün 15Khz'lik bir monitörse ekranda yan yana 2 tane görüntü görürsün (mesa'nın dediği gibi). J-PAC basitçe 2 yatay tarama sinyalini birleştiriyor (2 satırı yanyana gösteriyor) böylece 31Khz'lik yatay tarama sinyali çok kaba bir şekilde 15Khz'e indirgeniyor. Etkisi ise 2 satır birleştiğinden yan yana 2 ekran görüntüsü ;) PC'ye soft15khz kurana kadar (ki orada yaşadığın soruna da geleceğim - sonra) bu şekilde (2 x yanyana desktop) bir görüntü al önce. Bunun için de çözünürlüğünü 640 x 480'e indir (mesa'nın önerdiği gib). 800x600 çözünürlük 31Khz'den de fazla!!! Yani J-PAC frekansı 2'ye bile bölse arcade monitör yine yakalayamaz görüntüyü ; Bu ayaraları yaptıktan sonra eğer kayma varsa cengiz'in önerdiği gibi şase ayarları ile hafif hafif oynayarak çift ekran görüntüsünü sabitle... Sonrasını oraya geldiğinde konuşuruz... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 05, 2014, 21:30:44 ÖS Win 7 kullaniyorsa sansa kalmis bide ekran kartonin modrli ne sen orchid
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 21:33:26 ÖS @yavuzg abi nerdesin ya sen gelene kadar oyalamaya çalıştık :) anca bu kadar uydurabildik :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 21:42:03 ÖS @orchid, öncelikle tebrikler, arcade kabinin hayırlı olsun... Ayrıca piyasadan bulduğun bir kabinle birlikte bir J-PAC de bulman şaşırtıcı derecede bir şans, bunu belirteyim... Cengiz ve mesa'nın önerilerine ek olarak senin geri dönüşlerini de değerlendirerek yaşadığın sorunu ve ne gibi bir sonuç beklemen gerektiğini kısaca anlatayım; - J-PAC üzerinde bir "jumper" olması lazım, 15Khz, 24Khz, 31Khz yazan. O hangi pozisyonda önce ona bak. Bu jumper arcade monitörü korumak için var. Eğer monitörün sadece 15Khz'i destekleyen bir modelse bu jumper'ı 15Khz moduna alıyorsun ki PC 15Khz'lik sinyal gönderene kadar arcade monitöre giden video'yu kesiyor. Soft15Khz de kullansan PC'Nin boot ekranları ve Windows logo ekranı VGA (640x480p) yani 31Khz'lik yatay tarama hızındadır. - J-PAC'in "yalandan" downscaler'ı aslında sadece kaymayı engelleyecek kadar uyduruk bir şey (ki zaten Ultimarc bunu inkar etmiyor). Eğer monitörün 15Khz'lik bir monitörse ekranda yan yana 2 tane görüntü görürsün (mesa'nın dediği gibi). J-PAC basitçe 2 yatay tarama sinyalini birleştiriyor (2 satırı yanyana gösteriyor) böylece 31Khz'lik yatay tarama sinyali çok kaba bir şekilde 15Khz'e indirgeniyor. Etkisi ise 2 satır birleştiğinden yan yana 2 ekran görüntüsü ;) PC'ye soft15khz kurana kadar (ki orada yaşadığın soruna da geleceğim - sonra) bu şekilde (2 x yanyana desktop) bir görüntü al önce. Bunun için de çözünürlüğünü 640 x 480'e indir (mesa'nın önerdiği gib). 800x600 çözünürlük 31Khz'den de fazla!!! Yani J-PAC frekansı 2'ye bile bölse arcade monitör yine yakalayamaz görüntüyü ; Bu ayaraları yaptıktan sonra eğer kayma varsa cengiz'in önerdiği gibi şase ayarları ile hafif hafif oynayarak çift ekran görüntüsünü sabitle... Sonrasını oraya geldiğinde konuşuruz... yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi. Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 21:44:09 ÖS Win 7 kullaniyorsa sansa kalmis bide ekran kartonin modrli ne sen orchid Onboard ekran kartı anakart üzerinde tırt yani :D @yavuzg abi nerdesin ya sen gelene kadar oyalamaya çalıştık :) anca bu kadar uydurabildik :) Düşünmen yeter dostum. Makineyi aldık böyle sorunlarla başınızı ağrıtıyorum. Kusura bakma. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 21:44:36 ÖS DHL de trackingi özel olarak belirtmek gerekiyor. ona dikkat. her paket takipli olmuyor.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 05, 2014, 21:45:22 ÖS @orchid, soft15khz'i win7'de çalıştıramamanın sebebi sanırım o programı "XP compatibility mode" da çalıştırman gerektiğinden olabilir. Bu konuyla ilgili bir mesajım vardı, istersen bir bak;
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 05, 2014, 21:48:06 ÖS @orchid sorun değil, keşke çözsek. Yakında olsan kalkar gelirdim çoktan.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 05, 2014, 21:51:59 ÖS win 7 de çalışmayan programlar için programın üstünde mouse sağ tuş tıkla uyumluluk kısmına gel ordan windows xp service pack 2 yi seç alttanda admin olarak çalıştır işaretle program xp de çalışan bi şeyse tahminen çalışıcaktır.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 05, 2014, 21:55:08 ÖS yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi. Seçeneklerin aktif olmaması sorununu compatibility mode ile aşabilirsin sanki. Ben benim laptopun dnadik ekran kartı ile gayet güzel görüntü alabildim. Jumper'lar uygun pozisyonda gibi. Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper) ArcadeVGA kartı (özellikle Andy'nin son çıkarttığı, hem performans açısından güçlü (Naomi emulasyonlarında bile iddialı olduğu söyleniyor) hem de Soft15Khz v.s. ile uğraşmanı gerektirmiyor. PC'nin açılış ekranı bile 15Khz modda olacak. Ancak, normal bir ekran kartı + Soft15Khz ile "aynı" çözüm. ArcadeVGA'de aslında normal bir ATI ekran kartına düşük çözünürlükleri de açılmış özel bir firmware yğklenerek elde ediliyor, o kadar. Kısaca Soft15Khz'in firmware'e geçilmiş hali diyelim... Tercih senin. Zaten elinde uygun bir ekran kartı yoksa ve zaten bir yatırım yapman gerekecekse ve "kafam rahat etsin" diyorsan ArcadeVGA al derim... Ve, evet, jumper 15Khz'de olacak sadece. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 05, 2014, 22:00:04 ÖS DHL de trackingi özel olarak belirtmek gerekiyor. ona dikkat. her paket takipli olmuyor. Tracked diye belirtilmiş store anasayfada. Oh içim rahatladı. Korkuttun beni. :D Yakında olsak iyi olurdu cidden ama sanırım forum geneli hep uzak şehirler de ikamet etmekte. Toplanıp turnuva yapardık. :) @orchid, soft15khz'i win7'de çalıştıramamanın sebebi sanırım o programı "XP compatibility mode" da çalıştırman gerektiğinden olabilir. Bu konuyla ilgili bir mesajım vardı, istersen bir bak; http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg70283#msg70283) @yavuzg sisteme XP kurdum bugün. Windows 7 ile uğraşmak istemedim kabinde. win 7 de çalışmayan programlar için programın üstünde mouse sağ tuş tıkla uyumluluk kısmına gel ordan windows xp service pack 2 yi seç alttanda admin olarak çalıştır işaretle program xp de çalışan bi şeyse tahminen çalışıcaktır. Pek ona kasmadım ama biliyorum. XP ile devam edeyim bir süre tabi şu görüntü işini hallettikten sonra. :) yavuzg ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Jumper ayarı 15khz ve 31khz ile beraber aktif, yanlış bir durum mu bu yoksa ? 15khz alabilmek için ekran kartı uydurucam ilk olarak çünkü onboard ekran kartı ile olmaz gibime geliyor denedim çünkü 15khz programında seçenekler aktif değildi. Seçeneklerin aktif olmaması sorununu compatibility mode ile aşabilirsin sanki. Ben benim laptopun dnadik ekran kartı ile gayet güzel görüntü alabildim. Jumper'lar uygun pozisyonda gibi. Yüksek ihtimal ArcadeVGA'yı sipariş geçicem birazdan, ne dersin buna iyi bir seçim olur mu ? Andy DHL ile yolluyor bu yüzden tracking'de olur DHL ile en azından yine sinir, stres olmam UMSA gibi. Ayrıca ek olarak merak ettiğim ArcadeVGA elime geçtiğinde yinede jumper işlemini uygulamam gerekir mi ? (sadece 15khz'de aktif olacak jumper) ArcadeVGA kartı (özellikle Andy'nin son çıkarttığı, hem performans açısından güçlü (Naomi emulasyonlarında bile iddialı olduğu söyleniyor) hem de Soft15Khz v.s. ile uğraşmanı gerektirmiyor. PC'nin açılış ekranı bile 15Khz modda olacak. Ancak, normal bir ekran kartı + Soft15Khz ile "aynı" çözüm. ArcadeVGA'de aslında normal bir ATI ekran kartına düşük çözünürlükleri de açılmış özel bir firmware yğklenerek elde ediliyor, o kadar. Kısaca Soft15Khz'in firmware'e geçilmiş hali diyelim... Tercih senin. Zaten elinde uygun bir ekran kartı yoksa ve zaten bir yatırım yapman gerekecekse ve "kafam rahat etsin" diyorsan ArcadeVGA al derim... Ve, evet, jumper 15Khz'de olacak sadece. Uyumluluk modunu denemedim ama pek o tarz şeylere güvenmiyorum. Ekran kartı alayım en iyisi zaten bir tane gerekiyordu kafam da rahat eder dediğin gibi işi garantiye alırım. İçimi okudun desem yalan söylemiş olmam. Naomi emulasyonunu da seven biriyim oyunları güzel ve kaliteli onlarıda PC'de oynuyorum ama LCD'de zevk vermiyor. Tamamdır, ekran kartı elime ulaşsın jumper ayarını unutmayacağım sadece 15khz. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 01:46:06 ÖÖ Kabinden 2 resim: (saat 01:50 olmuş yahu) :)
Üst tarafı sökmek zorunda kaldım. Ona göre banner tarzı bir resim ayarlayacağım. ::) (http://i.hizliresim.com/oQmrJR.jpg) (http://i.hizliresim.com/6R15OE.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 06, 2014, 02:15:04 ÖÖ kabin güzelmiş, tekrardan hayırlı olsun.
yanlız dikkat et, kontrol paneli 6 butonlu. Yani şu ana kadar "arcade" konusunda edindiğin bilgilerden sanırım sen de biliyorsundur JAMMA standardında oyuncu başına 3 buton vardır. NeoGeo (SNK), standart JAMMA'yı "birazcık" esnetip 4'üncü butonu eklemiştir ama JAMMA soketinde, standart diziliminde 6'ıncı butonlara yer (pin) yok! Bu tür kabinler 6'ıncı butonları genelde JAMMA soketinin sondan ikinci (altlı üstlü) pinlerine bağlarlar ki xxx in 1 türü boardlarda Mortal Kombat v.s. gibi 6 butonlu oyunlar da oynanabilsin diye. Bu yüzden sondan ikinci sırada bulunan GND (Toprak) iptal edilir. Bu da video GND problemlerine sebebiyet verebilir. Forum üyelerinden lionheart'da kabininde benzer bir video GND ve senkronizasyon problemi yaşamıştı. Bağlantıları kontrol etmekte fayda var, 5-6'ıncı butonlar boşta bırakılmış da olabilir... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 03:33:43 ÖÖ @yavuzg biliyorum buton olayını. SNK genelde 4 buton üzerine çalışan bir firmaydı ilk zamanlar belki hala öyledir. Sonradan çıkan oyunlarında buton sayısına ilave yaptı mı ondan emin değilim. SFIII serisi de 6 buton örneğin MK gibi ama daha sonra çıkan (retro tabiri doğru olmaz) SFIV ile 8 butona kadar çıktı buton sayısı gelişmiş arcade oyunlarında. Kabini aldığım kişi Metal Slug yerine Mortal Kombat'da ayarlayabileceğini söylemişti. Ben Metal Slug 3'de ısrar ettim aslında amacım elimde soket olsun diyeydi. (J-PAC, MAME olaylarına gireceğimi düşünmedim en başta) Herhalde 6 butonda aktifdir şuanda dediğin gibi 6 buton desteği olan bir oyunla test etmek lazım. Bu arada ArcadeVGA'yı sipariş ettim. Umarım mebladan dolayı DHL takmaz paketi gümrükte. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 06, 2014, 03:54:49 ÖÖ Gümrükte takılma diye birşey yok artık bılıyorsun. En fazla %20 vergisini öder alırsın malını. Ben andy'den çok mal aldım, sorum yaşamadım. Sadece bir kez adres olarak iş yeri adresi verdiğimde iş yerinin adını da yazmıştım, dhl direk ticari mal statüsüne sokmuştu. Sonra bir tutanak ve beyanla malların ticari olmadığını belirttim ve vergininödeyip çektim gümrükten...
Hayırlı olsun arcadevga kartın, sonuçlarını performansını merakla bekliyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 03:57:35 ÖÖ Gümrük iyi iş çıkartıyor diyebiliriz buna. Hmmm. :)
İş yeri adresi verdim iyi mi :D Neyse en kötü ihtimal dediğin gibi olur. Yazıcam sonuçları. Özellikle PC'yi açar açmaz bile sistemin 15khz modunda çalışacak olması güzel bir detay. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 06, 2014, 08:56:35 ÖÖ İkinci elde gördüğüm en temiz kabinlerden birini almışsın hayırlı olsun. Hemen değil ama sistemi çalışır hale getirdikten sonra, tuşların altına fiyakalı bir altlık (renkli çıktı üstüne de plexyglass) yakışır. Kabini boyarken yanlardaki yumuşak geçme tabir edilen t-molding'lere de tecavüz etmişler. Onları da yenileyebilirsen çok daha güzel bir görünüm elde edebilirsin. T-molding montajı çok kolay ama nereden bulunur kaça alınır bilmiyorum. Bu tip detaylar hep Yavuzda.
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla J-Pac Mame için tek başına yeterli. 3D oyunlara bulaşmayacaksan ekran kartına falan yatırım yapma bence. Aklından çıkarmaman gereken JAMMA iş işten geçtikten sonra oturtulmaya çalışılmış biraz loose bir standart. Kaba tabirle cafer bez getir durumu diyebiliriz. Üreticiler kendi sistemlerini JAMMA'ya uydurmak yerine JAMMA'yı kendilerine uydurmayı tercih ettikleri için kabinden kabine İlave tuşlar + sterio ses gibi standart dışı uygulamalar olabiliyor. Her zaman aklında olsun JAMMA ve SCART aslında standart olmayan standartlardır. (Bazı pinler boş olarabilir, farklı bağlanmış olabilir vs.) Fotoğraftan gördüğüm, sendeki kabinde MVS kurulu ve çalışıyor. Eğer Mame'le uğraşmak istemiyorsan -ki bence olayı çözmek üzeresin- çoklu MVS oyunlarından da alabileceğini unutma. Çoklu kartların içinde aradığın çoğu oyunu bulacağından eminim. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Lionheart üzerinde Haziran 06, 2014, 10:20:00 ÖÖ Kabinden 2 resim: (saat 01:50 olmuş yahu) :) Üst tarafı sökmek zorunda kaldım. Ona göre banner tarzı bir resim ayarlayacağım. ::) (http://i.hizliresim.com/oQmrJR.jpg) (http://i.hizliresim.com/6R15OE.jpg) Kabinin çok güzelmiş @Orchid.Hayırlı olsun. :) SNK oyunlarını seviyorsan 161 in 1 Multi MVS kartuş almanı tavsiye ederim.Ben de dahil burada kullanan birkaç arkadaşımız daha var. Eğer Game Elf, Blue Elf, Pandora's Box... gibi multigame PCB'lerden almayı düşünüyorsan Jamma soketinde ufak bir değişiklik yapman gerekecek.Fakat CPS1, CPS2 ve CPS3 gibi sistemlerde 6 butonlu oyunları oynamak istediğinde 4, 5 ve 6. butonlar için ''Kick Harness'' kullanmak zorundasın.Elinde 6 butonlu hazır bir kabin olduğu için bazı oyunlarda ufak değişiklikler yaparak bütün oyunları oynayabilirsin. Bu arada yukarı da turnuva düzenleyelim gibi birşeyler gözüme çarptı.Eğer King of Fighters turnuvası olursa hemen çıkar gelirim. :D kabin güzelmiş, tekrardan hayırlı olsun. yanlız dikkat et, kontrol paneli 6 butonlu. Yani şu ana kadar "arcade" konusunda edindiğin bilgilerden sanırım sen de biliyorsundur JAMMA standardında oyuncu başına 3 buton vardır. NeoGeo (SNK), standart JAMMA'yı "birazcık" esnetip 4'üncü butonu eklemiştir ama JAMMA soketinde, standart diziliminde 6'ıncı butonlara yer (pin) yok! Bu tür kabinler 6'ıncı butonları genelde JAMMA soketinin sondan ikinci (altlı üstlü) pinlerine bağlarlar ki xxx in 1 türü boardlarda Mortal Kombat v.s. gibi 6 butonlu oyunlar da oynanabilsin diye. Bu yüzden sondan ikinci sırada bulunan GND (Toprak) iptal edilir. Bu da video GND problemlerine sebebiyet verebilir. Forum üyelerinden lionheart'da kabininde benzer bir video GND ve senkronizasyon problemi yaşamıştı. Bağlantıları kontrol etmekte fayda var, 5-6'ıncı butonlar boşta bırakılmış da olabilir... Yavuz Abi kabinden kaynaklı değil de Snow Bros 2'nin jamma kartından kaynaklanan bir GND sorunuyla karşılaşmıştım. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 06, 2014, 10:34:33 ÖÖ Tuşlar hariç renk şeması süper.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 06, 2014, 15:19:48 ÖS Ekran net mı çıplak gözle?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 06, 2014, 15:37:08 ÖS Cihaz harbiden cok iyumus kaca aldin
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 06, 2014, 16:13:58 ÖS Benimde umsa bugun eve geldi pazarai saymaysak 5 gunde elime gecti hatta dun dagitima cikarmislar ama getirmediler 4 gun surdu diyelim testleri 72 ekran beko tv de yapcam bakalim beni tatmin etcekmi performans olatak :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 16:45:07 ÖS İkinci elde gördüğüm en temiz kabinlerden birini almışsın hayırlı olsun. Hemen değil ama sistemi çalışır hale getirdikten sonra, tuşların altına fiyakalı bir altlık (renkli çıktı üstüne de plexyglass) yakışır. Kabini boyarken yanlardaki yumuşak geçme tabir edilen t-molding'lere de tecavüz etmişler. Onları da yenileyebilirsen çok daha güzel bir görünüm elde edebilirsin. T-molding montajı çok kolay ama nereden bulunur kaça alınır bilmiyorum. Bu tip detaylar hep Yavuzda. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla J-Pac Mame için tek başına yeterli. 3D oyunlara bulaşmayacaksan ekran kartına falan yatırım yapma bence. Aklından çıkarmaman gereken JAMMA iş işten geçtikten sonra oturtulmaya çalışılmış biraz loose bir standart. Kaba tabirle cafer bez getir durumu diyebiliriz. Üreticiler kendi sistemlerini JAMMA'ya uydurmak yerine JAMMA'yı kendilerine uydurmayı tercih ettikleri için kabinden kabine İlave tuşlar + sterio ses gibi standart dışı uygulamalar olabiliyor. Her zaman aklında olsun JAMMA ve SCART aslında standart olmayan standartlardır. (Bazı pinler boş olarabilir, farklı bağlanmış olabilir vs.) Fotoğraftan gördüğüm, sendeki kabinde MVS kurulu ve çalışıyor. Eğer Mame'le uğraşmak istemiyorsan -ki bence olayı çözmek üzeresin- çoklu MVS oyunlarından da alabileceğini unutma. Çoklu kartların içinde aradığın çoğu oyunu bulacağından eminim. Modifiye işine gireceğimi pek sanmıyorum. 3D oyunlar ile aram pek yok retro'da ama denemesini yapıcam ArcadeVGA gelince. Çoklu kartuş düşündüm ama sonradan MAME'e döndüm. Umarım başarılı olurum MAME'de. :) Kabinden 2 resim: (saat 01:50 olmuş yahu) :) Üst tarafı sökmek zorunda kaldım. Ona göre banner tarzı bir resim ayarlayacağım. ::) Kabinin çok güzelmiş @Orchid.Hayırlı olsun. :) SNK oyunlarını seviyorsan 161 in 1 Multi MVS kartuş almanı tavsiye ederim.Ben de dahil burada kullanan birkaç arkadaşımız daha var. Eğer Game Elf, Blue Elf, Pandora's Box... gibi multigame PCB'lerden almayı düşünüyorsan Jamma soketinde ufak bir değişiklik yapman gerekecek.Fakat CPS1, CPS2 ve CPS3 gibi sistemlerde 6 butonlu oyunları oynamak istediğinde 4, 5 ve 6. butonlar için ''Kick Harness'' kullanmak zorundasın.Elinde 6 butonlu hazır bir kabin olduğu için bazı oyunlarda ufak değişiklikler yaparak bütün oyunları oynayabilirsin. Bu arada yukarı da turnuva düzenleyelim gibi birşeyler gözüme çarptı.Eğer King of Fighters turnuvası olursa hemen çıkar gelirim. :D Değişiklikten kastın nedir ? Kick Harness nedir ayrıca ? Bu dediğin işlemler gerekli mi illa ve gerekliyse yapımı zor mu ? Kabinde 6 buton var diye olay bitiyor sanıyordum. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 16:48:20 ÖS Tuşlar hariç renk şeması süper. Tuşlar gözüme batmıyor ama NeoGeo tarzı olsada fena olmazdı hani. :) Ekran net mı çıplak gözle? Çok net. Renkler canlı ve sırıtmıyor. Keyif alıyorum oynarken. Cihaz harbiden cok iyumus kaca aldin Biraz pahalıya patladı ama değdi doğrusu. :D Benimde umsa bugun eve geldi pazarai saymaysak 5 gunde elime gecti hatta dun dagitima cikarmislar ama getirmediler 4 gun surdu diyelim testleri 72 ekran beko tv de yapcam bakalim beni tatmin etcekmi performans olatak :) Gözün aydın. UMSA'yı deneyip merak eden arkadaşa sen yazıcan gibi. Ben hala scart kablosu alamadım. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Lionheart üzerinde Haziran 06, 2014, 17:02:27 ÖS Değişiklikten kastın nedir ? Kick Harness nedir ayrıca ? Bu dediğin işlemler gerekli mi illa ve gerekliyse yapımı zor mu ? Kabinde 6 buton var diye olay bitiyor sanıyordum. :) Değişiklikten kastım sadece Kabine oyunları bağladığın Jamma konnektörüne eğer 5. ve 6. butonlar için kablo çekilmediyse kablo çekmek veya yukarıda saydığım Multigame PCB'lerden alınca GND olarak bağlanan pinlerden ''27'' ve ''E'' pini 6. buton olarak ayarlamaktı.Sen eğer böyle Multigame işine girersen her türlü yardımcı oluruz. :) ''Kick Harness'' CPS sistemlerde kullanılan tekme tuşları için kulanılan bağlantı kablosudur.( 4 - 5 ve 6. butonlar). PCB üzerinde ki bir bağlantıdan direk olarak kabinde ki gerekli butonlara bağlanır. 6 buton ile oynanan oyunları bağlamak istersen yapman gereken işlemler var.Yukarıda verdiğim CPS örneği bunlardan birisiydi. Yapımı zor değil.Her türlü sana yardımcı oluruz bu konuda.Bir sıkıntı yaşamazsın. ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 17:16:05 ÖS Tamam o halde deneme yapayım ilk olarak eğer sorun yaşarsam yardım talebinde bulunacağım. Çok teşekkürler.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 06, 2014, 17:46:27 ÖS ''Kick Harness'' CPS sistemlerde kullanılan tekme tuşları için kulanılan bağlantı kablosudur. Sana bir ip ucu olsun 'harness'ın ne olduğunu anlayana kadar bayağı bir sıkıntı çekmiştim. Kablo bağı/demeti anlamına geliyor. Benim kabin biraz farklı olduğu için bende Jamma yok mesela. Hazır aldığım kablolar yine harness diye geçiyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 21:48:54 ÖS Bir arkadaştan ödünç VGA HD5450 uydurdum daha sonra bunu sisteme takıp CD'den driver'larını install ettim sonra 15khz çalıştırdım oradan sadece 15khz install edip PC'yi direk kapadım sonra PC'yi JAMMA'ya bağladım. Bu sefer desktop görüntüsü geldi ama ortada siyah şerit boşluk var sağlı sollu görüntü var ama o da bozuk şekilde. Birşeyi mi atlıyorum anlamadım. Bu arada J-PAC JAMMA'da jumper sadece 15khz'de.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 21:57:01 ÖS 640x480'e indiremedim görüntüyü ondan hala görüntü alamıyorum sanırım. QuickRes ile indiricem sanırım görüntüyü değil mi ? LCD'de QuickRes ile indirsem görüntüyü daha sonra PC'yi kapatıp JAMMA'ya bağlasam direk görüntü alıcam gibi. QuickRes'i başlangıçta otomatik çalıştırma yöntemi vardı sanki SCARTCADE konusunda. Oraya bakıcam şimdi. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 22:26:49 ÖS Herkese selam öncelikle kabinin hayırlı olsun orchid güle güle kullan
Belki biraz alakasız olacak ama ben laptop a mame kurmaya çalışıyorum ama bir türlü çalışmıyor, bugün torrentten mame romlarını indirdim 28 GB toplamda 8750 rom dosyası ve içindende MameUI64 0.149 çıktı ama çalışmıyor laptopta win7 ultimate 32 bit yüklü acaba bu mame win7 de çalışmıyor mu? Daha öncede başka bir sürüm kurmuştum ama oda çalışmamıştı MameUIFX32 0.145 kurmuştum acaba mame için en iyi işletim sistemi xp mi? Yardımlarınızı esirgemezseniz memnun olurum. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 22:30:49 ÖS İşletim sistemin X86 yani 32Bit ise 64Bit uygulamalar çalışmaz. 32Bit versiyon MAME bulmaya çalış. EmuCr'den MAME'in plus versiyonunu tavsiye ederim. 32Bit sürümüde mevcut.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 06, 2014, 22:33:13 ÖS Orchid cevabı vermiş zaten. Ayrıca eğer 3GB'dan fazla ram'in varsa kesinlikle 64bit Windows kullanmanı öneririm.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 06, 2014, 22:36:25 ÖS Merhaba,
Kolay gelsin. Kullanmaya çalıştığın 64 bit, neden 32bitle denemiyorsun? ben win7 de kullanıyorum mame. MAME32 diye aratmalısın kısaca. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 22:43:17 ÖS Orchid cevabı vermiş zaten. Ayrıca eğer 3GB'dan fazla ram'in varsa kesinlikle 64bit Windows kullanmanı öneririm. Evet ram 2+1 3 gb ama hiç 64 bit kullanmayı dusunmemistim bir ara kurarım 64 bitKonu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 06, 2014, 22:45:55 ÖS ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok
cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 22:46:56 ÖS Merhaba, Daha öncesinde MAME UIFX32 0.145 kurmuştum oda çalışmadı hatta youtube da bir video bulmuştum kurulumla ilgili videoyu hazırlayan kişi çok güzel anlatmış bire bir uyguladım ama çalışmadıKolay gelsin. Kullanmaya çalıştığın 64 bit, neden 32bitle denemiyorsun? ben win7 de kullanıyorum mame. MAME32 diye aratmalısın kısaca. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 22:50:31 ÖS Merhaba, Daha öncesinde MAME UIFX32 0.145 kurmuştum oda çalışmadı hatta youtube da bir video bulmuştum kurulumla ilgili videoyu hazırlayan kişi çok güzel anlatmış bire bir uyguladım ama çalışmadıKolay gelsin. Kullanmaya çalıştığın 64 bit, neden 32bitle denemiyorsun? ben win7 de kullanıyorum mame. MAME32 diye aratmalısın kısaca. ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok Teşekkürler dediklerinizi denicem inşallah becerip çalıştırabilirimcengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 22:51:49 ÖS Cevaplarınız için hepinize teşekkürler
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 06, 2014, 22:54:52 ÖS Cevaplarınız için hepinize teşekkürler yardımcı olabildiysek ne ala bugün olmazssa çok zorlama yarın bi daha sakin kafayla bak ben genelde öyle yapmaya çalışırım. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 22:55:44 ÖS Banada yardımcı olsanız arkadaşlar ? Yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim görüntü alma işinin. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 06, 2014, 22:58:24 ÖS Banada yardımcı olsanız arkadaşlar ? Yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim görüntü alma işinin. :) bu görüntü konusundan en iyi yavuz anlar şimdi onun üstüne ondan daha iyi anlamadığımız konu hakkında bi şey söylemek yanlış olur yavuzun dediklerini yakip et çözülücektir senin sorununda takıldığın yerleride noktasal olrak sorarsan anladığımız bi şeyse elbette yardımcı olmaya çalışırım.Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 06, 2014, 23:01:22 ÖS ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok Peki İbrahim hocam mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe bu ikisi ayrı programlar mı ikisinide kurmamız mı gerekiyor?cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 06, 2014, 23:04:26 ÖS ben hem 32 bit hem 64 bit çalıştırdım sorun yok ayrıca windows xp windows 7 windows 8 dede çalıştırdım gene sorun yok Peki İbrahim hocam mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe bu ikisi ayrı programlar mı ikisinide kurmamız mı gerekiyor?cengiz zaten söylemiş işletim sitemin neyse ona göre program kulan bende çalışanlar bunlar 64 bit windows 8 için mameuifx64_0149_2.exe install dosyası arayüz olrakta mameuifx64.exe 32 bitler içinde mameuifx32_0152.exe ve mameuifx32.exe yükle çalışıcaktır ayrıca bi çuval dolusu isimlerini hatırlamadığım uyum dosyaları vs yüklemiştim ama ne olduklarını unuttum ancak şunu söyliyim çalışmayan oyun yok şu anda hepsi çalışıyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 06, 2014, 23:12:48 ÖS ve bunlara dikkat etmeni tavsiye ederim.
1-internetten indirdiğin rom dosyalarını programı kurduğun klasörün içindeki rom klasörünün içine kopyalamana lazım. 2-mameuifx32.exe yi ilk çalıştırdığında bi şeyler arar oyunları bulamaz ise options una gir orda director diye bir yer var oraya tıkla rom klasörünün olduğu yeri göster. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 06, 2014, 23:44:46 ÖS Bana özelden mailini atarsan benim mameki atarım sana.eskiden beri sorunsuz çalışanı
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 06, 2014, 23:53:48 ÖS Arkadaşlar işte sorun bu. Bu görüntüyüde jumper'lar 15khz ve 31khz'de iken alıyorum. Sadece 15khz olduğu zaman daha çamur gibiydi özellikle desktop ekranı sanki bir kağıt üzerine mürekkep dökülmüş gibi. Sistemde 15khz kurulu bu arada.
iietPHgD5cU Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 07, 2014, 00:02:31 ÖÖ Ekranın çözünürlük ne şu anda? Kaymayı ve deformasyonu düzeltmek için v&h holla oynaman gerekiyor. 640.480 yapabildin mı?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:03:05 ÖÖ Konuyu gaz ve toz bulutundan başlayarak anlatayım :D
Bildiğiniz üzere tüplü televizyonlar bir elektron tabancasından çıkan ışınların tüpün ön yüzündeki fosfor kaplı maddeye çarpmasıyla görünen ışık saçması temeline göre çalışır. Elektron tabancası TV tüpünü satır satır (soldan sağa) ve satır sonunda aynen bir daktilo gibi satır başına gelerek tarar. Bu ışın fosfora çarptığında fosfor "bir süre" ışıldar. Bu işi yeterince hızlı yaparsanız insan gözünü aldatarak bir resim görmemiz sağlanır. saniyede 60 defa (Avrupada 50 defa) farklı resim gösterdiğimizde de hareketli resim (motion pciture) yanılsaması oluşur. Şimdi, analog video sinyali ile çalışan TV'de görüntü satırlardan oluşur. Pixelleri veya bilgisayar dünyasından bildiğiniz çözünürlüğü şimdilik bir kenara bırakın. Avrupada benimsenmiş TV yayın standardında (PAL) 576 görünen satır vardır. Amerika ve Japonya gibi ülkelerde benimsenmiş TV yayın standardında (NTSC) 480 görünen satır vardır. Composite TV analog video sinyaline TV'ye satırbaşı yaptıran bir sinyal (H-Sync - yatay tarama) ve de elektron tabancasını ekranın sol üst köşesine göndererek yeni bir kare'yi çizmeye başlamasını sağlayan bir başka sinyal (V-Sync - dikey tarama) eşlik eder. 480 satırlık "görünen" görüntüyü (aslında 525 satır var, bir kısım satır görünmüyor buna vertical balnking denir - bu konuyu bir kenara bırakalım şimdilik) saniyede 60 defa iletebilmek için saniyede 525 x 60 = 31,500 defa salınan bir sinyal iletmek gerekir (H-Sync). Bir sinyalin saniyede yaptığı salınımı ifade etmek için Hz (Hertz) birimini kullanırız. Saniyede 31,500 defa salınan bir sinyal 31.5Khz'lik bir sinyal demektir. Yani H-Sync hızı 31.5Khz. PAL sisteminde ise yatay tarama hızı (625 * 50 = 31,250) 31,25 Khz. Buraya kadar OK ise devam edeyim. Eğer TV'miz bu hızdaki bir yayını gösterebilseydi burada bu konuyu tartışmıyor olurduk. Neden mi? 1940'larda icat edilip 1950'lerde standartları oluşturulmaya başlanan NTSC/PAL composite analog video TV yayın standardı her ne kadar 480 görünen satır üzerine kurulmuş olsa da mevcut teknoloji bu yayının bant genişliğini ekonomik olarak iletecek ekipmana sahip değildi. Bunun için zamanın mühendisler 480 satırlık görüntü karesini (frame) sadece tek ve çift satırlardan oluşan 2 ayrı alana (field) bölmüş. Bu sayede, madem 480 satırı bir anda gönderecek yayın bant genişliğimiz yok, bari bu yarım kareleri sırayla gönderelim demişler. Buna da "interlace" video denir. NTSC/PAL/SECAM TV standardı interlaced video üzerine kuruludur ve 480i ve 576i olarak ifade edilir. Bu şekilde artık saniyede 60 kare TAM ekran görüntüsü göndermek yerine 60 tane yarım ekran görüntüsü (field) gönderince yatay tarama hızımız ne olur? NTSC için 262,5 X 60 = 15,750 Yani şu meşhur 15 KHZ !!! Peki buraya kadar da anlaştıysak PC'deki durum nedir? PC'mizin ekran kartının ve bilgisayar grafik teknolojisinin yayın bant genişliği gibi endişeleri hiçbir zaman olmadı. Bu yüzden CGA, EGA, QVGA, VGA v.s. standartları hep "progressive" yani ardışık tarama tekniği ile çalışır. Yani "interlace" diye bir şey yok PC ortamında. Dolayısıyla, örneğin, 640 x 480 ekran çözünürlüğü VGA standardını temsil eder. Bu 480p@60 diye de bilinir. Yatay tarama frekansı da; 480 görünen satır + 44 görünmeyen satır = 524 satır x saniyede 60 kare = 31,440 Hz => ~32,5 Khz TV'miz bu yatay tarama hızını gösteremez (Hele 800 x 600 hiç!!!) Bu sebeple PC'Mizin ekran kartına daha az satırlı birşeyler göndermesini bir şekilde söylememiz gerekir. Bunu da Soft15Khz gibi bir yazılımla veya ArcadeVGA gibi bir kartla yapabiliyoruz. Soft15Khz yazılımı ile basitçe ekran kartının sürücüsünde gizli olan düşük çözünürlüklü modları açıyoruz. Bunu açmakla kalmayıp, Quickres ile bu modlardan birini (örn 640x480i => dikkat edin intelaced) seçip PC'Yi öyle bağlıyoruz TV'ye. YANLIZ DİKKAT!!! Bu seçtiğimiz modu da PC'Nin monitörü yakalayamaz. Yani quickres ile seçtiğiniz mod'un çalışıp çalışmadığını PC'Nin monitörümde değil TV'de denemeniz gerekli. Ohh be yoruldum yazmaktan... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:04:38 ÖÖ Soft15Khz yükledikten sonra quickres ile çözünürlüğü 640x480 yap.
PC açılış ekranına müdahale edemezsin o standart VGA'dir ve 480p yani 31.5 Khz'lik sinyal verir... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 07, 2014, 00:08:09 ÖÖ Bana özelden mailini atarsan benim mameki atarım sana.eskiden beri sorunsuz çalışanı mail adresimi yolladımAPPCRASH HATASI VERİYOR Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 00:15:24 ÖÖ Soft15Khz yükledikten sonra quickres ile çözünürlüğü 640x480 yap. PC açılış ekranına müdahale edemezsin o standart VGA'dir ve 480p yani 31.5 Khz'lik sinyal verir... İki tane QuickRes var 1 ve 2 diye. Hangisini kullanıcam ? Sıralamayı şöyle yapıyorum. Yanlışım varsa düzelt lütfen @yavuzg :) Soft15khz kurdum. Hemen ardından PC'ye res. atmadan QuickRes ile res. 640x480 yapıyorum. PC'ye res. atıyorum ve bu esnada PC'nin VGA'yı JAMMA'ya bağlıyorum. Otomatik ve sorunsuz görüntü almam gerekiyor böylece. Jumper yine sadece 15khz'de aktif olacak. Ben şey yaptım bide. QuickRes 1 denedim sadece çözünürlüğü en üstteki 640x480 yaptım. i ibaresi yoktu yanında. Ayarları saklayayım mı diye uyarı geldi evet dedim ama restart atmadan PC'yi kapadım. Daha sonra kapalı PC'yi JAMMA'ya bağladım ve sonuç yukarıdaki videoda. Gerçi videoda jumper'lar 15khz ve 31khz'de aktifti. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:23:32 ÖÖ Quickres 1 kullanacaksın. Quickres 2 eğer PC'ye 2 ekran bağlıysa (mesela laptop v.s. ise) ikinci ekrandaki çözünürlüğü değiştirmek için.
Quickres'i windows startup'ına koy (tray'e yerleşmeli). 640x480i diye göstermeyebilir evet. Interlaced mod'u seçip seçmediğini anlamak kolay. Yukarıda dediklerimi yaptıktan sonra bir mod seç (480'lerden birini) sonra PC'yi restart et. Açılınca, eğer PC'Nin bağlı olduğu monitör hala windows desktop'ını gösterebiliyorsa BAŞARISIZ oldun demektir. Yani hala 31.5Khz'lik bir moddasın demektir. Sağlam olsun diyorsan 320x240 veya 320 x 224 (Arcade standardı) modlardan birini de deneyebilirsin. Eğer bu modlar zaten yoksa listede soft15khz başarısız olmuş demektir. Bazı ekran kartlarında (Nvidia örn) soft15Khz bütün modları yükleyemiyor registry'ye. NVidia'nin bir limiti var sanırım 32 mod max. İntel kartların ise 11 miymiş neymiş... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:25:06 ÖÖ ha bir de doğru ekran kartına yükleyip yükleyemediğinden emin olman lazım. Onboard karta yüklemiş olmayasın soft15Khz'i?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 07, 2014, 00:32:07 ÖÖ bir de çift DVI çıkışlıysa hangi çıkışa yüklediğin önemli. Soft 15 khz doğru yüklendiyse PC monitör açılmayacaktır.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 00:39:14 ÖÖ ha bir de doğru ekran kartına yükleyip yükleyemediğinden emin olman lazım. Onboard karta yüklemiş olmayasın soft15Khz'i? ATI Radeon HD 5450'ye yüklüyorum. Yanlış olacağını sanmıyorum yan infoda bilgileri okudum sorun yok gibi gözüküyor. Aktive oluyor 15khz. 2 seçenek var. ATI RADEON HD 5450 ve isimsiz ikon var sadece butonu aktif olabiliyor onda da ekran kartının bilgileri var aynısı ATI RADEON HD 5450'nin. Yoksa ona mı yükleyeceğim valla aklım ermedi bu işe. :S Evet dektop yinede geliyor tam fail içindeyim. :D bir de çift DVI çıkışlıysa hangi çıkışa yüklediğin önemli. Soft 15 khz doğru yüklendiyse PC monitör açılmayacaktır. 15khz kuruyorum sonra PC restart atıyorum PC açılıyor görüntü geliyor desktop yani. Ama desktop'da görüntü çamur gibi. :( Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 07, 2014, 00:42:40 ÖÖ Bu arada sadece 15khz modu yüklü olacak programdaki seçeneklerden. diğerlerini yüklememn gerekiyor. öyle bi durum olabilir mi?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:47:38 ÖÖ galiba gidip soft15khz ile uyumsuz olan kartlardan birini bulmuşsun gibi. almanca forumları chrome'un translator'ı ile okuduğum kadarıyla 48xx uyumlu amam 5450 uymsuzmuş galiba.
sen de bi araştır da boşuna hırpalanma ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 00:51:37 ÖÖ Bu arada sadece 15khz modu yüklü olacak programdaki seçeneklerden. diğerlerini yüklememn gerekiyor. öyle bi durum olabilir mi? Sadece 15khz yükledim en başından beri. Diğer seçeneklere dokunmadım hiç. galiba gidip soft15khz ile uyumsuz olan kartlardan birini bulmuşsun gibi. almanca forumları chrome'un translator'ı ile okuduğum kadarıyla 48xx uyumlu amam 5450 uymsuzmuş galiba. sen de bi araştır da boşuna hırpalanma ;) Ödünç aldığım bir kart olduğu için sorun değil. ArcadeVGA gelene kadar idare etsin dedim ama olmayacak gibi anlaşılan. Araştırıcam. Teşekkürler. :) 15khz kurup daha sonra PC açıldığındaki görüntü: (http://i.hizliresim.com/zRD71B.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:57:24 ÖÖ yok abi PC'nin boot ekranından sonra LCD monitörde görüntü alamaman lazım (Out of sync gibi bir hata mesajı vermesi lazım monitörün)
Quickres'i windows startup'a koydun mu? Arıyı görmüyorum sağ alt köşede?? Şu an gösterilen çözünürlük nedir? Bi quickres'li ekran görüntüsü de göndersene? Listeyi görelim neler var diye... Bir de soft15khz'i çalıştırıp onun da ekran görüntüsünü alalım. ya bi yerlerde atladığın bir durum var ya da dediğim gibi bu kart zaten desteklenmiyor olabilir... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 00:59:51 ÖÖ ha bu arada ATI'nin driverlarını yükledin değil mi 5450 için? Yani Soft15Khz windows driverlarını desteklemez!!!
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 01:07:54 ÖÖ yok abi PC'nin boot ekranından sonra LCD monitörde görüntü alamaman lazım (Out of sync gibi bir hata mesajı vermesi lazım monitörün) Quickres'i windows startup'a koydun mu? Arıyı görmüyorum sağ alt köşede?? Şu an gösterilen çözünürlük nedir? Bi quickres'li ekran görüntüsü de göndersene? Listeyi görelim neler var diye... Bir de soft15khz'i çalıştırıp onun da ekran görüntüsünü alalım. ya bi yerlerde atladığın bir durum var ya da dediğim gibi bu kart zaten desteklenmiyor olabilir... Quickres'i windows startup'a koyma hakkında en ufak fikrim yok. 15khz kuruyorum sonrasında restart atınca yukarıdaki resimdeki desktop geliyor. Restart atmadan quickres çalışıtıyorum ama 320x240 veya 320x224 çözünürlükleri listede yok. Ayrıca listede nedense aynı çözünürlükten 2-3 tane var nedense. :/ (http://i.hizliresim.com/vzDvOA.jpg) ha bu arada ATI'nin driverlarını yükledin değil mi 5450 için? Yani Soft15Khz windows driverlarını desteklemez!!! CD'den yükledim driver'ları. Ayrı setup olarak netten indirmedim. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 01:14:18 ÖÖ Quickres'in shortcut'ını windows startup'ına koyuyorsun
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg63449#msg63449 (http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=6568.msg63449#msg63449) Soft15Khz görüntüsü de alalım. Yüklenmemiş görünüyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 01:35:39 ÖÖ Bunlar kurulmadan önce:
(http://i.hizliresim.com/vzDBpz.jpg) (http://i.hizliresim.com/MYZMd1.jpg) Buda kurulduktan sonra tabi kurulduysa. (http://i.hizliresim.com/38V4z0.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 01:39:16 ÖÖ Quickres'in shortcut'ını windows startup'a koyup res. attım pc'ye yinede açııldı sistem. Olmuyor nedense. Kart uyumsuz kesin başka birşey olamaz herhalde dediğin gibi.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 01:44:52 ÖÖ uğraşma ati 5xxx serisi desteklenmiyor sanırım. millet 4xxx serisi ile değiştiriyor kartlarını...
http://www.arcadeitalia.net/viewtopic.php?f=29&t=9257 (http://www.arcadeitalia.net/viewtopic.php?f=29&t=9257) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 01:46:14 ÖÖ o karta modifiye edilmiş 15khz'lik sürücüde kurulamıyormuş (soft15khz alternatifi). belli ki donanımında 15khz destekleyecek bir şey yok...
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 01:46:51 ÖÖ biraz metalslug oyna stress at ;)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 01:53:39 ÖÖ Bu arada biraz daha masrafa sokayım seni ;) bir de şöyle bir kavram var; 2-in-1 JAMMA switch!
http://www.aliexpress.com/item/2-in-1MultiJAMMA-Switcher-Multiple-Game-PCB-JAMMA-Adapter-with-toggle-switch-cable-for-arcade-coin/1620736052.html (http://www.aliexpress.com/item/2-in-1MultiJAMMA-Switcher-Multiple-Game-PCB-JAMMA-Adapter-with-toggle-switch-cable-for-arcade-coin/1620736052.html) Bu switch devresi sayesinde iki JAMMA kartını aynı kabinde kullanabiliyorsun. KVM switch gibi düşünebilirsin. Senin durumunda hem NeoGeo MVS'i hem de J-PAC üzerinden bağladığın PC'ni (ArcadeVGA geldikten sonra) aynı anda kabinde barındırabilirsin. Basit bir switch sayesinde istersen PC'ye (MAME) istersen de orijinal MVS dünyasında retro keyif yapabilirsin. Ben bundan denemek için almıştım. Çalışıyor... Bi ara vakit bulup JAMMA uzatma kablosu yapabilirsem Neogeo kabinimde hem 161-in-1 MVS'i hem de Sega ST-V'yi çalıştırmak istiyorum. Bunların 4'lüleri 6'lıları da var bu arada Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 02:03:38 ÖÖ uğraşma ati 5xxx serisi desteklenmiyor sanırım. millet 4xxx serisi ile değiştiriyor kartlarını... http://www.arcadeitalia.net/viewtopic.php?f=29&t=9257 (http://www.arcadeitalia.net/viewtopic.php?f=29&t=9257) Internet hızı felç bende. Nette çoğu kişi müzdarip. Sayfaya bakamadım bu yüzden, açılmıyor. ArcadeVGA'yı bekliyorum. Bu ödünç aldığım kartıda vericem yarın. Bu arada biraz daha masrafa sokayım seni ;) bir de şöyle bir kavram var; 2-in-1 JAMMA switch! http://www.aliexpress.com/item/2-in-1MultiJAMMA-Switcher-Multiple-Game-PCB-JAMMA-Adapter-with-toggle-switch-cable-for-arcade-coin/1620736052.html (http://www.aliexpress.com/item/2-in-1MultiJAMMA-Switcher-Multiple-Game-PCB-JAMMA-Adapter-with-toggle-switch-cable-for-arcade-coin/1620736052.html) Bu switch devresi sayesinde iki JAMMA kartını aynı kabinde kullanabiliyorsun. KVM switch gibi düşünebilirsin. Senin durumunda hem NeoGeo MVS'i hem de J-PAC üzerinden bağladığın PC'ni (ArcadeVGA geldikten sonra) aynı anda kabinde barındırabilirsin. Basit bir switch sayesinde istersen PC'ye (MAME) istersen de orijinal MVS dünyasında retro keyif yapabilirsin. Ben bundan denemek için almıştım. Çalışıyor... Bi ara vakit bulup JAMMA uzatma kablosu yapabilirsem Neogeo kabinimde hem 161-in-1 MVS'i hem de Sega ST-V'yi çalıştırmak istiyorum. Bunların 4'lüleri 6'lıları da var bu arada Bu tarz birşey alır mıyım bilmiyorum MAME işi olursa eğer pek ihtiyacım olmaz gibi bu tarz birşeye. 500in1 kartuş alsam bile içinde aradığım oyun olmayacak çünkü. Oyun listelerine bakıyorum sevdiğim tüm oyunlardan 2-3 tanesi kesin eksik oluyor. Snow Bros 1 yok mesela ama her oyunu koymuşlar sevdiklerimden gelde sinir olma. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 02:14:33 ÖÖ Arcade işine ne kadar bulaşacağına bağlı... Ben de MAME ile başlamıştım ama sonra orijinal arcade olayına kaptırdım kendimi.
MVS ve 161-in-1 kartuşunu piyasadaki diğer xxx-in-1 boardlarla karıştırma. MVS gerçek arcade donanım üzerinde gerçek oyunları koşturuyor. Diğer xxx-in-1 kartlar (ELF, Fish, pandora's box v.s.) emulasyon. Çeşit olması açısından MAME tabii ki lazım. Yoksa gerçek board biriktirmeye kalksak buna bütçemiz, zamanımız yetmez. Ancak örneğin "gerçek" bir Snow Bros board'unu elinde tutmanın zevkini ve heyecanını MAME veremez, tabii bu benim kişisel görüşüm... Bu biraz işin kolleksiyonerlik kısmına giriyor tabii ki... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 07, 2014, 09:11:53 ÖÖ Herkese günaydın
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 07, 2014, 09:13:36 ÖÖ Cengiz hocam mail atmışsın sağol ama ben o sırada uyuyakaldığım için bakamadım bugün öğleden sonra eve gidunce denicem tekrar teşekkürler
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 07, 2014, 09:22:23 ÖÖ @yavuzg eski mesajlardan da anladığım kadarıyla "ben istediğim oyunu istediğim anda oynayabilmek istiyorum" kaygısı var sadece Orchid'in. Bence ArcadeVGA ile doğru yolda bu yüzden.
Ama bende bakmadım değil youtubeda senin yolladığın linkteki switch'a. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 07, 2014, 10:54:52 ÖÖ Konuyu gaz ve toz bulutundan başlayarak anlatayım :D Bildiğiniz üzere tüplü televizyonlar bir elektron tabancasından çıkan ışınların tüpün ön yüzündeki fosfor kaplı maddeye çarpmasıyla görünen ışık saçması temeline göre çalışır. Elektron tabancası TV tüpünü satır satır (soldan sağa) ve satır sonunda aynen bir daktilo gibi satır başına gelerek tarar. Bu ışın fosfora çarptığında fosfor "bir süre" ışıldar. Bu işi yeterince hızlı yaparsanız insan gözünü aldatarak bir resim görmemiz sağlanır. saniyede 60 defa (Avrupada 50 defa) farklı resim gösterdiğimizde de hareketli resim (motion pciture) yanılsaması oluşur. Şimdi, analog video sinyali ile çalışan TV'de görüntü satırlardan oluşur. Pixelleri veya bilgisayar dünyasından bildiğiniz çözünürlüğü şimdilik bir kenara bırakın. Avrupada benimsenmiş TV yayın standardında (PAL) 576 görünen satır vardır. Amerika ve Japonya gibi ülkelerde benimsenmiş TV yayın standardında (NTSC) 480 görünen satır vardır. Composite TV analog video sinyaline TV'ye satırbaşı yaptıran bir sinyal (H-Sync - yatay tarama) ve de elektron tabancasını ekranın sol üst köşesine göndererek yeni bir kare'yi çizmeye başlamasını sağlayan bir başka sinyal (V-Sync - dikey tarama) eşlik eder. 480 satırlık "görünen" görüntüyü (aslında 525 satır var, bir kısım satır görünmüyor buna vertical balnking denir - bu konuyu bir kenara bırakalım şimdilik) saniyede 60 defa iletebilmek için saniyede 525 x 60 = 31,500 defa salınan bir sinyal iletmek gerekir (H-Sync). Bir sinyalin saniyede yaptığı salınımı ifade etmek için Hz (Hertz) birimini kullanırız. Saniyede 31,500 defa salınan bir sinyal 31.5Khz'lik bir sinyal demektir. Yani H-Sync hızı 31.5Khz. PAL sisteminde ise yatay tarama hızı (625 * 50 = 31,250) 31,25 Khz. Buraya kadar OK ise devam edeyim. Eğer TV'miz bu hızdaki bir yayını gösterebilseydi burada bu konuyu tartışmıyor olurduk. Neden mi? 1940'larda icat edilip 1950'lerde standartları oluşturulmaya başlanan NTSC/PAL composite analog video TV yayın standardı her ne kadar 480 görünen satır üzerine kurulmuş olsa da mevcut teknoloji bu yayının bant genişliğini ekonomik olarak iletecek ekipmana sahip değildi. Bunun için zamanın mühendisler 480 satırlık görüntü karesini (frame) sadece tek ve çift satırlardan oluşan 2 ayrı alana (field) bölmüş. Bu sayede, madem 480 satırı bir anda gönderecek yayın bant genişliğimiz yok, bari bu yarım kareleri sırayla gönderelim demişler. Buna da "interlace" video denir. NTSC/PAL/SECAM TV standardı interlaced video üzerine kuruludur ve 480i ve 576i olarak ifade edilir. Bu şekilde artık saniyede 60 kare TAM ekran görüntüsü göndermek yerine 60 tane yarım ekran görüntüsü (field) gönderince yatay tarama hızımız ne olur? NTSC için 262,5 X 60 = 15,750 Yani şu meşhur 15 KHZ !!! Peki buraya kadar da anlaştıysak PC'deki durum nedir? PC'mizin ekran kartının ve bilgisayar grafik teknolojisinin yayın bant genişliği gibi endişeleri hiçbir zaman olmadı. Bu yüzden CGA, EGA, QVGA, VGA v.s. standartları hep "progressive" yani ardışık tarama tekniği ile çalışır. Yani "interlace" diye bir şey yok PC ortamında. Dolayısıyla, örneğin, 640 x 480 ekran çözünürlüğü VGA standardını temsil eder. Bu 480p@60 diye de bilinir. Yatay tarama frekansı da; 480 görünen satır + 44 görünmeyen satır = 524 satır x saniyede 60 kare = 31,440 Hz => ~32,5 Khz TV'miz bu yatay tarama hızını gösteremez (Hele 800 x 600 hiç!!!) Bu sebeple PC'Mizin ekran kartına daha az satırlı birşeyler göndermesini bir şekilde söylememiz gerekir. Bunu da Soft15Khz gibi bir yazılımla veya ArcadeVGA gibi bir kartla yapabiliyoruz. Soft15Khz yazılımı ile basitçe ekran kartının sürücüsünde gizli olan düşük çözünürlüklü modları açıyoruz. Bunu açmakla kalmayıp, Quickres ile bu modlardan birini (örn 640x480i => dikkat edin intelaced) seçip PC'Yi öyle bağlıyoruz TV'ye. YANLIZ DİKKAT!!! Bu seçtiğimiz modu da PC'Nin monitörü yakalayamaz. Yani quickres ile seçtiğiniz mod'un çalışıp çalışmadığını PC'Nin monitörümde değil TV'de denemeniz gerekli. Ohh be yoruldum yazmaktan... super bir açıklama olmuş bedeva bilgi diye ben buna derim :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 12:13:16 ÖS 4890 ve alti x550 bile olur arcade icin modifiye ediilmisler bende 5750 vardi ekran ikiye boliniyordu takas a girdim 4850 aldim modifiyeli ati ekran kartini kurdumsoft 15 khz Quickres otomatik hepsini kendi ayarliyor ve olay bitiyor bide cengiz bizim makinalarda yatay taramayi sasenin arkadindan actigin zaman giruntu canlaniyor biraz kenarlardan yiyor ama su an goruntu canlandi tam istedigim kivama geldi goruntu olarak :) en sobunda hallettim
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 12:14:23 ÖS Orchid x550 ekran kartini 20 tl alitsin haberin olsun
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 12:34:17 ÖS CRT_EmuDriver is a patched version of Catalyst 6.5/9.3 ATI Drivers, for ATI Radeon cards and Windows XP 32/64 operating system.
Its purpose is to improve some features related to low resolution video modes and their use in emulation on CRT screens, TV and arcade monitors. These drivers will allow you to obtain the best of GroovyMame in Windows XP 32/64. They come with a table of pre-installed video modes that GroovyMame expects to find and use. After installing, you can use VideoModeMaker to better adjust the mode list to fit your particular monitor type. CRT_EmuDriver main features are: - 15 KHz support right after installing and restarting. - Doubles the number of video modes supported by regular Catalyst drivers, which are limited to 60 custom video modes you can define and have available simultaneously. The total number of modelines supported by each driver version is: - CRT_Emudriver, based on Catalyst 6.5 XP32: 160 modes* - CRT_Emudriver, based on Catalyst 6.5 XP64: 120 modes - CRT_Emudriver, based on Catalyst 9.3 XP32/64: 120 modes * accepts up to 200, but above 160 HyperSpin will refuse to load - Fixes support for real 320x and 400x resolutions, that with regular Catalyst drivers are hardcoded as doublescanned modes. There are two versions of CRT_EmuDriver, one based on Catalyst 6.5, to support older Radeon cards, and one based on Catalyst 9.3, to support newer cards. Both have their versions for Windows XP-32 and XP-64. Some cards are supported by both 6.5 and 9.3 versions, so it is up to the user to choose one or another: Catalyst 6.5: ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9100, 9200, 9250, 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, ArcadeVGA 9200/9250, etc. Catalyst 9.3: ATI Radeon 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X700, X740, X800, X850, X1050, X1200, X1300, X1550, X1600, X1650, X1800, X1900, X1950, HD 2350, HD 2400, HD 2600, HD 2900, HD 3200, HD 3300, HD 3400, HD 3410, HD 3450, HD 3550, HD 3570, HD 3600, HD 3610, HD 3690, HD 3730, HD 3750, HD 3800, HD 3830, HD 3850, HD 3870, HD 4230, HD 4250, HD 4350, HD 4550, HD 4570, HD 4580, HD 4650, HD 4670, HD 4730, HD 4750, HD 4800, HD 4850, HD 4870, HD 4890, etc. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 07, 2014, 13:15:19 ÖS şimdi bu görüntü konusu kulanmıyorum ama eskiden kulanmıştım filim izlemek amaçlı büyük ekranda izliyim diye eskiden ve hatta bazı laptoplarda vede ekran kartlarında tv çıkışı oluyor bazılarında ise svideo çıkışı oluyor bunlar ile bağladığında televizyonun scart ucundan görüntü alıyorduk peki şimdi bir dünya yazılım ile uğraşmadan buradan alınıcak görüntü ile mame televizyonda çalıştırılsa olmuyormu çünkü bu kadar uğraşmak yerine bazen üzerinde s video çıkışlı bir ekran kartıda tercih edilebilir bunun bir avantajı da aynı anda pc dende görüntü alınabiliyor bazı modellerde işe yararmı bilmem ama böyle bir şeyde vardı ve eskiden yapmışlığımda var bu tarz bi şeyler.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 13:23:48 ÖS þimdi bu görüntü konusu kulanmýyorum ama eskiden kulanmýþtým filim izlemek amaçlý büyük ekranda izliyim diye eskiden ve hatta bazý laptoplarda vede ekran kartlarýnda tv çýkýþý oluyor bazýlarýnda ise svideo çýkýþý oluyor bunlar ile baðladýðýnda televizyonun scart ucundan görüntü alýyorduk peki þimdi bir dünya yazýlým ile uðraþmadan buradan alýnýcak görüntü ile mame televizyonda çalýþtýrýlsa olmuyormu çünkü bu kadar uðraþmak yerine bazen üzerinde s video çýkýþlý bir ekran kartýda tercih edilebilir bunun bir avantajý da ayný anda pc dende görüntü alýnabiliyor bazý modellerde iþe yararmý bilmem ama böyle bir þeyde vardý ve eskiden yapmýþlýðýmda var bu tarz bi þeyler. ustam burdaki olay oedki gunlerdeki gibi o kaliteli goruntuyu alabilmek be svideo u da bagladim renkler soluk canaiz ve mat herhalde biz aziyla yetinmeyenlerdenizz galiba :) rgb dururken svideo bos geliyor bu ps2 nin normal siyah kablosuyla rgb gri kablosunu goruntusunu karsilastirdinizda 100% goruntu farki cikiyor ortaya Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 07, 2014, 13:26:05 ÖS benimkinde s-video da var berbat kalite.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 07, 2014, 13:31:09 ÖS ekran kartlarında tv çıkışı oluyor bazılarında ise svideo çıkışı oluyor bunlar ile bağladığında televizyonun scart ucundan görüntü alıyorduk. Aman diyeyim eski ekran kartlarındaki composite ve s-video çıkışları nereden tutsan elinde kalıyor. Composite ve s-video zaten yapısı gereği görüntüyü çamur ediyor. Ekran kartının masaüstü çözünürlüğünü nasıl 576i'ye düşürdüğü de belli değil. Uzak durmakta sayısız fayda var. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 13:33:42 ÖS Rgb yi bulanin ellerinden opmek gerek
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 07, 2014, 13:53:00 ÖS tamam kalite berbat diyelim ozaman yani bu kadar uğraşmaktaki amac kaliteli görüntü elde etmek diyebiliriz ozaman kulandığımdan değil ama merak ettim ondan sordum :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 13:56:21 ÖS :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 15:42:13 ÖS Arcade işine ne kadar bulaşacağına bağlı... Ben de MAME ile başlamıştım ama sonra orijinal arcade olayına kaptırdım kendimi. MVS ve 161-in-1 kartuşunu piyasadaki diğer xxx-in-1 boardlarla karıştırma. MVS gerçek arcade donanım üzerinde gerçek oyunları koşturuyor. Diğer xxx-in-1 kartlar (ELF, Fish, pandora's box v.s.) emulasyon. Çeşit olması açısından MAME tabii ki lazım. Yoksa gerçek board biriktirmeye kalksak buna bütçemiz, zamanımız yetmez. Ancak örneğin "gerçek" bir Snow Bros board'unu elinde tutmanın zevkini ve heyecanını MAME veremez, tabii bu benim kişisel görüşüm... Bu biraz işin kolleksiyonerlik kısmına giriyor tabii ki... MAME'den şaşmam. Bulmasına bulurum board'ları ama satıcılar fahiş fiyat çekiyor. 1 oyun 100 TL en az buna para dayanmaz. Tracking number'dan eser yok yine. Andy ile konuştum mail'in junk/spam klasörüne bak dedi yok dedim gelen birşey tekrar göndermesini rica ettim bekliyorum sadece. DHL'de de tracking number olmadan sorgulama olmuyor. Gümrüklü geçecekse zaten e-mail adresime form gönderirler veya gümrüksüz geçerse adrese gelir artık. Tracking number yine yok valla deli olacam. :-\ @yavuzg eski mesajlardan da anladığım kadarıyla "ben istediğim oyunu istediğim anda oynayabilmek istiyorum" kaygısı var sadece Orchid'in. Bence ArcadeVGA ile doğru yolda bu yüzden. Ama bende bakmadım değil youtubeda senin yolladığın linkteki switch'a. Kesinlikle doğru. Birkaç oyuna bağlı kalmaktansa MAME sayesinde istediğim oyunu dilediğim zaman oynamak istiyorum. :) CRT_EmuDriver is a patched version of Catalyst 6.5/9.3 ATI Drivers, for ATI Radeon cards and Windows XP 32/64 operating system. Its purpose is to improve some features related to low resolution video modes and their use in emulation on CRT screens, TV and arcade monitors. These drivers will allow you to obtain the best of GroovyMame in Windows XP 32/64. They come with a table of pre-installed video modes that GroovyMame expects to find and use. After installing, you can use VideoModeMaker to better adjust the mode list to fit your particular monitor type. CRT_EmuDriver main features are: - 15 KHz support right after installing and restarting. - Doubles the number of video modes supported by regular Catalyst drivers, which are limited to 60 custom video modes you can define and have available simultaneously. The total number of modelines supported by each driver version is: - CRT_Emudriver, based on Catalyst 6.5 XP32: 160 modes* - CRT_Emudriver, based on Catalyst 6.5 XP64: 120 modes - CRT_Emudriver, based on Catalyst 9.3 XP32/64: 120 modes * accepts up to 200, but above 160 HyperSpin will refuse to load - Fixes support for real 320x and 400x resolutions, that with regular Catalyst drivers are hardcoded as doublescanned modes. There are two versions of CRT_EmuDriver, one based on Catalyst 6.5, to support older Radeon cards, and one based on Catalyst 9.3, to support newer cards. Both have their versions for Windows XP-32 and XP-64. Some cards are supported by both 6.5 and 9.3 versions, so it is up to the user to choose one or another: Catalyst 6.5: ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9100, 9200, 9250, 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, ArcadeVGA 9200/9250, etc. Catalyst 9.3: ATI Radeon 9500, 9550, 9600, 9700, 9800, X300, X550, X600, X700, X740, X800, X850, X1050, X1200, X1300, X1550, X1600, X1650, X1800, X1900, X1950, HD 2350, HD 2400, HD 2600, HD 2900, HD 3200, HD 3300, HD 3400, HD 3410, HD 3450, HD 3550, HD 3570, HD 3600, HD 3610, HD 3690, HD 3730, HD 3750, HD 3800, HD 3830, HD 3850, HD 3870, HD 4230, HD 4250, HD 4350, HD 4550, HD 4570, HD 4580, HD 4650, HD 4670, HD 4730, HD 4750, HD 4800, HD 4850, HD 4870, HD 4890, etc. Güzel bilgiler. Çalışan ekran kartlarının listesini vermeleri iyi olmuş. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 15:57:01 ÖS Andy tokatciya benziyor biraz video amplifer aldigimdada problem cikmisti paramin geri iadesini istedimmm gonderdi onun ikitane sitesi var bir ultimaarc 2 de ukarcadeshop
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 16:09:08 ÖS Andy tokatciya benziyor biraz video amplifer aldigimdada problem cikmisti paramin geri iadesini istedimmm gonderdi onun ikitane sitesi var bir ultimaarc 2 de ukarcadeshop Andy kendisi teslim etmiyor mu kargoya ne işse artık takip no gelmedi bile. İlla Pazartesi günü çakılı kalıcam PC başında kargo ha geldi ha gelecek diye. Bari gümrüksüz geçse. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 16:14:57 ÖS Gumruksuz gecer problem olcagini zannetmiyorum
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 07, 2014, 16:35:27 ÖS iş yeri adresi verebiliyor iseniz iş yeri adresi verin kaybolma ihtimali daha az olur ozaman sanırım.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 16:37:54 ÖS IsIsoisyeri olnca ticarete giriyormus yavuz ole soledi riske gerek yok bence
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 07, 2014, 16:42:10 ÖS hayır girmiyor iş yeri ünvanını yazmayın sadece adresini yazın yani iş yeri adresi ve şahıs ismi yazın sorun olmaz kim nerden bilsin siz iş yeri ünvanı yazmaz iseniz burası iş yeridir diye hem gerçektede ticari değil kim neden yazsın ben o şekilde yapıyorum 5-6 tane geldi sorunsuz tercih sizindir ancak dediğim yaparsanız sorun olucağını sanmıyorum.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 16:49:21 ÖS Ok iyi fikirmis ibo
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 17:12:55 ÖS İş yeri ünvanı ne varsa yazdım o sorun değil arkadaşlar. Sorun tracking number vermiyor yollayan kişiler Andy'de aynı naneyi yedi. Ya yemin ederim bıktım bari yabancılar işini düzgün yapsa o da yok. Kime dert yanıcam ben kafayı yedim şu son 1 gündür. :(
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 07, 2014, 17:33:31 ÖS ben iş yeri adresini değil ünvanı kastetmiştim. Ltd.Şti. v.s. yazmayın. DHL direk ticariye sokuyor o zaman...
@orchid, bu tracking olayına çok takılma bence. sakınılan göze çöp batar diye bir söz vardır biliyorsun. ben eğer varsa tracking no'su olmayan seçenekleri seçerim hep. bugüne kadar kargom kaybolmadı(tahtaya vurayım) ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 17:38:37 ÖS Emlak yazdım sadece. O kadar açılamadım henüz kendi yağımla kavruluyorum. :D
Aynen sakınan göze çöp batar ama birkaç senedir böyle karamsar mode: on durumundayım. Yenemedim bir türlü. :) Haftaya elime geçerse detaylı bir anlatım yaparım. MAME, NAOMI, 3D oyunlarda performansı nedir ne değildir diye. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 07, 2014, 19:38:07 ÖS Naomi yi biraz beklersin joystick ayarlari tam oturmadi taito nun oyunlari guzel onlarida indir tavsiye ederin
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 07, 2014, 21:40:38 ÖS Naomi yi biraz beklersin joystick ayarlari tam oturmadi taito nun oyunlari guzel onlarida indir tavsiye ederin MAME işi olsunda NAOMI ve 3D retro oyunlar en son aşama. Teşekkürler. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 08, 2014, 21:50:27 ÖS https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player) Ben bir şey sormak istiyorum bu videodaki görsel menü nasıl oluyor ben mesela sadece mame de kullanacağim ayrı bir pc topluyorum cihazı açar açmaz direkt mame açılmasını istiyorum
Yada diyelim mame tabanlı kabin yaptım kabinde power dediğim an klavye ve mouse kullanmadan çalışmasını istiyorum ne yapmam gerekiyor? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 08, 2014, 21:59:53 ÖS Yavuz sor onun makinesi ole aciliyorrr
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 08, 2014, 22:09:07 ÖS https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player) Ben bir şey sormak istiyorum bu videodaki görsel menü nasıl oluyor ben mesela sadece mame de kullanacağim ayrı bir pc topluyorum cihazı açar açmaz direkt mame açılmasını istiyorum Yada diyelim mame tabanlı kabin yaptım kabinde power dediğim an klavye ve mouse kullanmadan çalışmasını istiyorum ne yapmam gerekiyor? Bahsettiğin menülere frontend deniyor. Mame aslında komut satırında çalışan bir program. Mame32 (ve64) ise official Windows frontendleri. Senin joysitck destekli bir frontend kurman gerekli. Mame'in açılışta yüklenmesinin iki yöntemi var. Basit yöntem startup'a yerleştirmek. Bunun için windows+r/msconfig yazıp Mame'i startup listesine eklemen yeterli. Zor olan yöntem registry'de shell ayarı vardır. shell=explorer yazan kaydı bulup Mame'i işeret edecek şekilde değiştirirsen açılışta windows açılışta explorer'ı yerine Mame çalışır. Bu şekilde açtıktan sonra esplorer kullanman gerektiğin task maneger'dan explorer'ı çalıştırabilirsin. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 08, 2014, 22:23:11 ÖS https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player (https://www.youtube.com/watch?v=ePVURxykGKI&feature=youtube_gdata_player) Ben bir şey sormak istiyorum bu videodaki görsel menü nasıl oluyor ben mesela sadece mame de kullanacağim ayrı bir pc topluyorum cihazı açar açmaz direkt mame açılmasını istiyorum bu videodaki sanırım vatandaşın kendi yaptığı bir yazılım arayüz vede güzel bir arayüz olmnuş vericeğini yada bulabiliceğini sanmıyorumYada diyelim mame tabanlı kabin yaptım kabinde power dediğim an klavye ve mouse kullanmadan çalışmasını istiyorum ne yapmam gerekiyor? şimdi senin istediğin ölabilir ben arayüz olarak mameuifx64.exe kulanıyorum bunun oyun kolu ile oyunları seçmek gibi bir özelliği mevcut oyundan çıkarken bir tek esc tuşuna ihtiyaç duyuyor ama yarlanabilir sanırım yani bunu başlangıça atarsam windows açıldıktan sonra bunu başlangıça koyarsam olabilir hatta windowssun expolorer ini kapatıp sadece bu çalıştırılabilir yani yapılabilir ama uğraşman şazım biraz sonuçta olur. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 08, 2014, 22:47:25 ÖS @kirkoryan, o videodaki hyperspin.
FE'lerin hepsinde bilgisayar açıldığında otomatik olarak kendini çalıştırma seçeneği vardır zaten. Ben GameEx FE kullanıyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 08, 2014, 22:56:03 ÖS Teşekkür ederim wizofwor ve ibo1973 mame yi çalıştırdım laptop a win7 64 bit kurdum mame deki roms klasörüne bütün romları attım oyunların çok azı çalışıyor bir çoğu çalışmıyor sebep ne olabilir sizce bu arada arayüz içinde dediklerinizi denicem
Benim asıl amacım mame bartop kabin yapmak ama önce mame yi istediğim gibi çalıştırıp kabin işine ondan sonra başlıcam kullanıcam pc hazır sayılır sadece lcd monitör ayarlamam lazım acaba monitor 19" wide screen mi yoksa kare mi onda kararsızım hangisi daha kullanıslı olur sizce? Wizofwor senin kabinde kullanmış olduğun joystick seti nasıl kullanışlımı tavsiye edersen bende aynı setten sipariş vericem Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 08, 2014, 22:58:02 ÖS @kirkoryan, o videodaki hyperspin. Sağol yavuzg onada bakıyım ayrıca senin bilgilerin doğrultusunda sendende yardım istiyorum joystick ve buton konusunda ne tavsiye edersin çinli kardeşlerimizden kimden alışveriş yapayım birde küçük bir devre var joystick ve butonları klavyeye adapte etmek için nasıl bir şeydir uyum konusunda sıkıntısı var mıdır?FE'lerin hepsinde bilgisayar açıldığında otomatik olarak kendini çalıştırma seçeneği vardır zaten. Ben GameEx FE kullanıyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 08, 2014, 22:59:36 ÖS @kirkoryan, sağdan soldan bulduğun ROM'lar (daha çok bios'lar) genellikle MAME'in farklı sürümleri için tasarlandıklarından çalışmazlar. Üstelik bazı oyunlar için emule edilen makinenin BIOS ve varsa diğer dosyalarını da ROM folder'ına koymalısın.
MAME ROM set diye aratırsan google'da MAME'in son sürümü için ROM'ları güncel tutarak ROM SET'ler hazırlayan siteler bulabilirsin. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 08, 2014, 23:06:54 ÖS Teşekkür ederim wizofwor ve ibo1973 mame yi çalıştırdım laptop a win7 64 bit kurdum mame deki roms klasörüne bütün romları attım oyunların çok azı çalışıyor bir çoğu çalışmıyor sebep ne olabilir sizce bu arada arayüz içinde dediklerinizi denicem ya yaş ilerledikçe hafızamda ufalıyor sanki hatırlamak daha zorlaşıyor 6-7 ay kadar yada biraz dah fazla zaman önce yaptığım şeyleri hatırlamak zor geliyor yanlış hatırlmaıyor isem bendede aynı sorun vardı çözüm olarakta internetten çeşitli bios romları bulmuştum onları atınca (baya bi buldum ama) çalışmaya başlamıştı sanırım sendeki sorunda bu dur bazılarının çalışıp bazılarının çalışmama sebebi nerden ne bulcam dersen eğer gene yanılmıyor isem mameuifx açtığında sol tarafta çıkan yazılar arasında bios kısmı var o kısma bak eksiklerini sanırım ordan anlıyıp internetten bulup giderebilirsin.Benim asıl amacım mame bartop kabin yapmak ama önce mame yi istediğim gibi çalıştırıp kabin işine ondan sonra başlıcam kullanıcam pc hazır sayılır sadece lcd monitör ayarlamam lazım acaba monitor 19" wide screen mi yoksa kare mi onda kararsızım hangisi daha kullanıslı olur sizce? Wizofwor senin kabinde kullanmış olduğun joystick seti nasıl kullanışlımı tavsiye edersen bende aynı setten sipariş vericem Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 08, 2014, 23:07:34 ÖS @kirkoryan, sağdan soldan bulduğun ROM'lar (daha çok bios'lar) genellikle MAME'in farklı sürümleri için tasarlandıklarından çalışmazlar. Üstelik bazı oyunlar için emule edilen makinenin BIOS ve varsa diğer dosyalarını da ROM folder'ına koymalısın. Elimdeki romları set halinde torrent ten indirdim 28 gb ve içinde MAMEUI64 vardı MAME ROM set diye aratırsan google'da MAME'in son sürümü için ROM'ları güncel tutarak ROM SET'ler hazırlayan siteler bulabilirsin. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 08, 2014, 23:12:12 ÖS Kimbilir kim koymuştur onu torrent'e ;)
MAME'i "güncel" tutmak bir kabustur. Birileri bu zahmetli işi bir yerlerde yapıyor. Ben bi ara kastırıp bu ROM set'lerden birini (MAME 147 için olanı) seneler önce indirmiştim (1 hafta falan sürmüştü sanırım). Benim kabinde şu an 8000 oyun var çalışan. 8000'inin de çalıştığını nereden biliyorsun diyebilirsin; MAME'de çalışan ROM'ları test et diye bi seçenek var. 1-2 gün sürmüştü diye hatırlıyorum bu testin :) Hey gidi günler... Bir daha yap desen ASLA :D Şu an ben kabindeki MAME sistemime dokunmuyorum... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 08, 2014, 23:14:35 ÖS zaten her şey bu MAME ile başladı bende. Hafızamdaki oyunların hemen hiçbiri çalışmayınca kastırdım evdeki PC ortamnında çalışan bir MAME sistemi kurmak istedim. Sonrası malum kendimi kabin yaparken buldum :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 08, 2014, 23:20:59 ÖS zaten her şey bu MAME ile başladı bende. Hafızamdaki oyunların hemen hiçbiri çalışmayınca kastırdım evdeki PC ortamnında çalışan bir MAME sistemi kurmak istedim. Sonrası malum kendimi kabin yaparken buldum :D Evet bendede senin yaptığın projeleri gördükçe birde forumdaki dayanışma ve yardımlaşmayı yaşayıp gördükçe artmaya başladı şu an kafamdaki tek şey güzel bir bartop kabin yapmak yavuzg hepsi senin suçun :)Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: wizofwor üzerinde Haziran 09, 2014, 00:16:37 ÖÖ Öncelikle ben Mame olayı çook önceden bıraktığım için bazı bilgilerim eksik olabilir. Durum hala aynı mı bilmiyorum. Mame'in beta versiyonunda her yeni sürümde ROM isimleri değişirdi. Mame'i güncellediğimde ROM'ları elden geçirmem gerekirdi. O zamanlar elimde 3000 civarı oyun olduğunu hatırlıyorum. Bu elden geçirme işini halleden programlar vardı. Mevcut rom'ları tarar hash'lerini kontrol ederdik. Bu programları ismini cismini hatırlamıyorum ama mame rom manager diye ararsan bir kaç program çıkıyor. İstersen bunları deneyebilirsin.
Çok büyüh bir arşivin yoksa bu tarama işlini yapmadan da eksikleri tamamlayabilirsin. Mame bulamadığı dosyaların adını hata mesajı olarak verir. Bunları bir kenara not al. Bulunamayan dosyalar ya o oyunun parent rom'larıdır ya da, bios rom'larıdır. Parent romlar için aynı oyunun World versiyonunu indirmen lazım. Bios için de o firmanın sistem biosunu indirmen gerekebilir. Bu dosyaları açıp incelediğinde not aldığın romların büyük ihtimalle zip pakedinin içinde olduğunu göreceksin. Bu dosyaları Mame.dk sitesinden indirirdik ama o site de bir takım talihsiz olay sonucunda kapatıldı. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 09, 2014, 00:24:22 ÖÖ @wizofwar, aynen, ben de senin gibi 3-4 sene önce bıraktım MAME'i derleyip toplamaya. şu an çalışan bir sürümü yakaldım bana yeter dedim.
ben de rom-connection.ca dan indiriyordum çalışan setleri ama o site de baktım kapatılmış. Adamlar ne güzel her yeni MAME sürümü çıktıktan 1-2 hafta sonra SET'lerini güncellerlerdi. Hatta "delta (fark)" set'leri çıkartırlardı. Windows Service Pack gibi:D Sadece bir önceki set ile uyumsuz/düzeltilmiş v.s. olan farkları koyarlardı içine... Zahmetli iş. Ama yapan başka siteler vardır mutlaka... @kirkoryan istersen bendeki MAME setini kopyalayayım sana. Ama disk göndermen lazım. 80 küsür GB.... Ama benim set MAME 0.147'de kaldı galiba (şu an güncel sürüm 151 mi ne olmuş...) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 09, 2014, 14:57:23 ÖS Andy'den rica ettim takip numarasını içeren DHL linkini sağolsun yolladı. :D
Çarşamba günü kart elimde olacak kısmetse tabi gümrükte geçikme yaşanmazsa. Artık üstün körü foruma özel bir kutu açma videosu çekerim her ne kadar bu işi @cengizermis gibi kaliteli yapamayacak olsamda. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 09, 2014, 16:33:41 ÖS @orchid, hadi hayırlısı. ArcadeVGA'in performansını bekliyoruz merakla...
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 09, 2014, 16:50:04 ÖS @orchid Sağolasın :) kamera sallanmasın, ışık yeterli olsun en büyük numaralarım bunlar. Merakla bekliyoruz.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 09, 2014, 17:37:21 ÖS Teşekkürler arkadaşlar. Valla heyecan bastı sormayın. Kabinde sorunsuz arcade görüntüsü alayım yeterli şimdilik. 6 buton olayını denicem sonra ilk olarak. Biliyorsunuz kabinde 6 buton var ama aktif olarak çalışıyor mu deneyecek oyun yok elimde board olarak.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 09, 2014, 22:14:06 ÖS @wizofwar, aynen, ben de senin gibi 3-4 sene önce bıraktım MAME'i derleyip toplamaya. şu an çalışan bir sürümü yakaldım bana yeter dedim. Valla yavuz usta harika olur bana öyle bir iyilik yapıpta arşivi verirsen sana bir tane 3.5" hdd göndereyim ama harici değil açıkta hdd ide girişli olur mu? Ona aktarsan arşivi bana özelden adresini verirsen kargoyla yollarım birde hangi kargoyla yolliyimben de rom-connection.ca dan indiriyordum çalışan setleri ama o site de baktım kapatılmış. Adamlar ne güzel her yeni MAME sürümü çıktıktan 1-2 hafta sonra SET'lerini güncellerlerdi. Hatta "delta (fark)" set'leri çıkartırlardı. Windows Service Pack gibi:D Sadece bir önceki set ile uyumsuz/düzeltilmiş v.s. olan farkları koyarlardı içine... Zahmetli iş. Ama yapan başka siteler vardır mutlaka... @kirkoryan istersen bendeki MAME setini kopyalayayım sana. Ama disk göndermen lazım. 80 küsür GB.... Ama benim set MAME 0.147'de kaldı galiba (şu an güncel sürüm 151 mi ne olmuş...) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 09, 2014, 23:09:01 ÖS @wizofwar, aynen, ben de senin gibi 3-4 sene önce bıraktım MAME'i derleyip toplamaya. şu an çalışan bir sürümü yakaldım bana yeter dedim. Valla yavuz usta harika olur bana öyle bir iyilik yapıpta arşivi verirsen sana bir tane 3.5" hdd göndereyim ama harici değil açıkta hdd ide girişli olur mu? Ona aktarsan arşivi bana özelden adresini verirsen kargoyla yollarım birde hangi kargoyla yolliyimben de rom-connection.ca dan indiriyordum çalışan setleri ama o site de baktım kapatılmış. Adamlar ne güzel her yeni MAME sürümü çıktıktan 1-2 hafta sonra SET'lerini güncellerlerdi. Hatta "delta (fark)" set'leri çıkartırlardı. Windows Service Pack gibi:D Sadece bir önceki set ile uyumsuz/düzeltilmiş v.s. olan farkları koyarlardı içine... Zahmetli iş. Ama yapan başka siteler vardır mutlaka... @kirkoryan istersen bendeki MAME setini kopyalayayım sana. Ama disk göndermen lazım. 80 küsür GB.... Ama benim set MAME 0.147'de kaldı galiba (şu an güncel sürüm 151 mi ne olmuş...) Eğer @yavuzg'nin vakti yoksa 2. Yavuz yani ben de yardımcı olabilirim (ismim gerçekten Yavuz). :D MAME 0.152'nin full Romset ve CHD arşivi mevcut elimde. Senin için 32Bit ve 64Bit versiyon MAME'leri de atarım HDD'ye. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 09, 2014, 23:09:51 ÖS Son çıkan MAME sürümü 0.153 bu arada arkadaşlar.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 09, 2014, 23:58:50 ÖS @Orchid olur sendende alabilirim benim adımda özgür :) ben istanbul dayım sen hangi şehirdesin
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 00:01:43 ÖÖ İstanbul merkez :D ama işten fırsat olmuyor. Kargo ile halledebiliriz MAME işini.
Bu arada HDD için IDE yazmışsın kutulu değil mi HDD ? Benim PC'de girişler hep SATA. IDE bağlaması sorun olur PC'ye. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 10, 2014, 00:07:22 ÖÖ İstanbul merkez :D ama işten fırsat olmuyor. Kargo ile halledebiliriz MAME işini. Maalesef kutulu değil ama harici ayarlamaya çalışıyimBu arada HDD için IDE yazmışsın kutulu değil mi HDD ? Benim PC'de girişler hep SATA. IDE bağlaması sorun olur PC'ye. :) merkez derken bende merkez göztepe deyim:) bir şekilde halledebilirsek çok iyi olur çok makbuleeee geçer Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 00:16:32 ÖÖ Tüm set 340GB alan kaplıyor. Sen bana 500GB harici HDD gönder atayım tüm arşivi. Kalanada sürpriz emulator seti koyarım. :) Şişlideyim. Aras veya MNG Kargo ile gönderirsin kargoyu. Yurtiçi ile aram iyi değil. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: ibo1973 üzerinde Haziran 10, 2014, 00:28:46 ÖÖ senin set bendekinden iyiymiş bende yakın sayılırım şişliye 45 dk lık yol bende talipli olabilirim sete :) özellikle süpriz kısmı ilgimi çekti :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 00:49:04 ÖÖ Olabilir @ibo1973 HDD yollarsın kopyalarım içeriği. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 10, 2014, 00:53:19 ÖÖ Tüm set 340GB alan kaplıyor. Sen bana 500GB harici HDD gönder atayım tüm arşivi. Kalanada sürpriz emulator seti koyarım. :) Şişlideyim. Aras veya MNG Kargo ile gönderirsin kargoyu. Yurtiçi ile aram iyi değil. :D Tamam anlaştık Orchid Yavuz HDD ayarlıyıp yollucam sana sağolasınKonu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 01:13:26 ÖÖ Tüm set 340GB alan kaplıyor. Sen bana 500GB harici HDD gönder atayım tüm arşivi. Kalanada sürpriz emulator seti koyarım. :) Şişlideyim. Aras veya MNG Kargo ile gönderirsin kargoyu. Yurtiçi ile aram iyi değil. :D Tamam anlaştık Orchid Yavuz HDD ayarlıyıp yollucam sana sağolasınTabiki istediğin zaman. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 09:23:15 ÖÖ ArcadeVGA gümrükten geçti. DHL her zaman ki gibi bugün 12:00 - 13:00 arası paketi teslim eder diye düşünüyorum. Genelde bu saatler de paketlerimi teslim ediyor DHL. Valla çok iyi oldu. İyice sabırsızlanmaya başladım. E3 bahanesi ile uyku bile uyumadım bugün akşama da kabin ile oyalanıcam büyük ihtimal. Video çekerim akşama yeterli ışık sağlayabilmeye ve kaliteli çekim yapmaya çalışıcam. Kamera sabit nasıl olacak o düşündürüyor ama halledicem bir şekilde. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 09:46:25 ÖÖ Hadi hayırlısı. Aman nazarımız değmesin ;)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 17:46:39 ÖS Video çekemedim ama sorun var yine. :(
İlk olarak ArcadeVGA'yı bağladım PC'ye LCD'den görüntü alamadım. Desteklenmeyen mod dedi direk. 15khz aktif kartta demekki hazırda. ArcadeVGA'yı söktüm onboard ekran kartına geçtim. ArcadeVGA'nın XP PCI-E Driver'larını kurdum. Daha sonra ArcadeVGA'yı bağlayıp sistemi açtım. Kabinde bios ekranları kaymadan sabit geliyor. Daha sonra XP logosunun yüklendiği ekranda sabit geliyor daha sonrası yok nedense. Farkettim ki quickres1 ile ayar çekmemişim. Çözünürlüğü 640x480 yaptım daha sonra startup'a atmama rağmen XP logosunu yükledikten sonra ekranda görüntü yok. Neyi yanlış yapıyorum anlamadım. Kafayı yicem şuan. :( Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 10, 2014, 21:25:21 ÖS Orchid umsa scart bugun denedim cok net ve renkler cok canli paranin her kurusunu hakketti resim artik yarin atabilirsem atacagim adam gercekten profosyenel calisma yapmis
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 21:30:50 ÖS @orchid, quickres falan gerek yok artık. eski döküntüleri kaldır PC'den. Çözünürlüğü direk ArcadeVGA driver'ından ayarlıyor olman lazım...
Soft15Khz'i falan uninstall etmişmiydin eski 54xx kartı sökmeden önce? Istersen PC'yi temiz temiz yeniden kur... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 10, 2014, 21:32:43 ÖS Sistem geri yukleme yap kurdugun driverlari tarihinden onceki zamana yukle cozum olabilir yadda direct arcade kabine bagla kasayi arcaden 15 khz yi desteklee
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 22:23:58 ÖS Saat 5'den beri uğraşıyorum ve yaptım arkadaşlar obaaaaaaaa. O kadar mutluyum ki anlatamam. :D
Soft15khz kurmadım bile dediğim gibi kartta direk aktif geliyordu. Şeyi akıl edemedim ben direk VGA'dan bağladım kartı haliyle VGA girişinde aktif 15khz ama DVI'da pasif konumda. DVI ile hallettim tüm kurulumları daha sonra PC'yi kapatıp VGA'dan bağlantı yapıp kabini açtım ve sonuç. :) (http://i.hizliresim.com/lYGmvX.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 22:26:14 ÖS şimdi o elleme denilen yerden. resmi sığdırmak için ayar yapman gerekecek :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 22:27:42 ÖS bir de tüm bağlantıyı vb gösteren bir video bekliyoruz.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 22:30:26 ÖS şimdi o elleme denilen yerden. resmi sığdırmak için ayar yapman gerekecek :) Sağ, sol, yukarı, aşağı belli mi o butonlar peki ? Ona göre hemen bi ayar çekeyim. :) bir de tüm bağlantıyı vb gösteren bir video bekliyoruz. Tüm sistemi çekerim yarın öğlenleyin. Kartın kutu açma videosunu çekemedim kamera sabit olmuyordu. Yine oynayacak elimde. :( [/quote] Sağ, sol, yukarı, aşağı belli mi o butonlar peki ? Ona göre hemen bi ayar çekeyim. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 22:33:50 ÖS Ayar yapıyorum vidaları çevirerek, kolaymış baya. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 22:34:05 ÖS oynayarak bulursun, biri genişlik, biri yatay konum, biri yükseklik biri dikey konum öyle gidiyo işte.
Valla sevindim çözülmesine :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 22:34:42 ÖS Ayar yapıyorum vidaları çevirerek, kolaymış baya. :D yeaaani :PKonu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 10, 2014, 22:36:52 ÖS Ooo harika olmuş güle güle kullan
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 22:49:25 ÖS oynayarak bulursun, biri genişlik, biri yatay konum, biri yükseklik biri dikey konum öyle gidiyo işte. Valla sevindim çözülmesine :) Parlaklık ayarıda varmış hehe. Ooo harika olmuş güle güle kullan Sağolasın. ______________ Bu arada elimde şuan PS2 bağlantılı keyboard yok. :( Kontrolleri kabine nasıl verebilirim bilmiyorum. İzlediğim videoda (cengizermis link vermişti) eleman 2 PS2 slotunuda kullanıyor. Bende J-PAC JAMMA'dan PC'ye gelen USB var. J-PAC JAMMA'ya da kontrolleri emule edebilmesi için ayrı PS2 keyboard gerekecek gibi. Çevirici vardı uç olarak PS2 için. Yarın deneme yapıcam. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:05:08 ÖS asıl parlaklık ayarı tüpün üstünde aslında içerde ama sen o işe girme şimdilik görüntü parlaklığı yetiyorsa.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 10, 2014, 23:07:59 ÖS Sukur kavuaturana ilk oyun hangisi olcak bakalim ;)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 10, 2014, 23:11:26 ÖS Cengiz yatay taramayi axarken arkadan parlaklik baya artiyor ama yanlardan da yemeye basliyor
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:14:08 ÖS Cengiz yatay taramayi axarken arkadan parlaklik baya artiyor ama yanlardan da yemeye basliyor bu sorun bende olmadı galiba. ama aşırı değilse yanlardan biraz kırpılmanın zararı olmaz heralde. ben videoyu merakla bekliyorum.Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 10, 2014, 23:21:08 ÖS Ya beyler oyunlarda ses yok ayrıca ufak ekranda oynuyorum ekranın tam ortasında kalıyor görüntü. 6 butondan diğer 3 butonda işlemiyor. :( Nasıl halledebilirim bu sorunları ?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:25:02 ÖS Ses kabinden gelmez zaten. ona ayrıca bi hoparlör takıcan en basitinden. direk ses kartına.
Oyunları mameden ayarlıyoruz, özelliklerden sanırım bi bakalım. Kollar içinde joypad hack yada i-pac klonu bişey lazım. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 23:28:23 ÖS Ya beyler oyunlarda ses yok PC'den çıkan Audio OUT'u kesip J-PAC'in ilgili klemensine taktın mı? ya da cengizin dediği gibi bi PC speaker ayarlayacaksın ayrıca ufak ekranda oynuyorum ekranın tam ortasında kalıyor görüntü. 6 butondan diğer 3 butonda işlemiyor. :( Nasıl halledebilirim bu sorunları ? MAME.ini dosyanda switchres 1 yaparsan ekran oyunun istediği çözünürlüğe değişir otomatik olarak. arcadeVGA kartın var artık, lütfen ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:33:16 ÖS Hmmm ... bu arcade VGAnın çalışması için j-pac de mi lazım? işte o yüzden merakla iç dış bi video bekliyorum.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 23:48:20 ÖS cengiz, J-PAC video için gerekli bağlantıları sağlıyor ki sen bu işi JAMMA fingerboard kullanarak yapmıştın (kabinin kablolalamasını bozmamak için). ArcadeVGA'e has bir durum değil.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 23:50:16 ÖS Benzer şekilde, J-PAC üzerinde JAMMA üzerinden kabinin speaker'larına giden hatlar da var. Onlara da klemens koymuşlar, kolaylık olsun diye. Ama J-PAC üzerinde bir audio amfisi yok. Bu yüzden PC'nin ses kartının kendinden "amfili" çıkış verebiliyor olması lazım (bazı ses kartlarında vardır bu ayar, çıkışı güçlendirmek)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:50:29 ÖS cengiz, J-PAC video için gerekli bağlantıları sağlıyor ki sen bu işi JAMMA fingerboard kullanarak yapmıştın (kabinin kablolalamasını bozmamak için). ArcadeVGA'e has bir durum değil. anladım... teşekkürler. ben hala front ende üşeniyorum bu arada:) güzel güzel çalışıyo şimdilik.Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:52:52 ÖS Benzer şekilde, J-PAC üzerinde JAMMA üzerinden kabinin speaker'larına giden hatlar da var. Onlara da klemens koymuşlar, kolaylık olsun diye. Ama J-PAC üzerinde bir audio amfisi yok. Bu yüzden PC'nin ses kartının kendinden "amfili" çıkış verebiliyor olması lazım (bazı ses kartlarında vardır bu ayar, çıkışı güçlendirmek) O klemenslerin öenüne basit bi entegreyle amfi yapmak da mümkün olabilir mi?Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 10, 2014, 23:56:51 ÖS O klemenslerin öenüne basit bi entegreyle amfi yapmak da mümkün olabilir mi? yani hayatta herşey mümkün de, şimdi entegre mentegre, hani sen "uğraşmak" istemiyordun :) Teknosa'dan bi tane ucuz 10-20 TL'lik PC speaker seti al, sök onu, içindeki hoparlörlerini salla, o hoparlörlere giden kabloları J-PAC'e bağla ;) EDIT: Ben soruyu orchid sordu sandım, cengiz miş ;D pardon. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 10, 2014, 23:58:10 ÖS yok soruyu ben sordum :) ama ben de hoparlör takıcam :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 00:00:08 ÖÖ Ya beyler oyunlarda ses yok PC'den çıkan Audio OUT'u kesip J-PAC'in ilgili klemensine taktın mı? ya da cengizin dediği gibi bi PC speaker ayarlayacaksın ayrıca ufak ekranda oynuyorum ekranın tam ortasında kalıyor görüntü. 6 butondan diğer 3 butonda işlemiyor. :( Nasıl halledebilirim bu sorunları ? MAME.ini dosyanda switchres 1 yaparsan ekran oyunun istediği çözünürlüğe değişir otomatik olarak. arcadeVGA kartın var artık, lütfen ;) switchres 1 konumundaymış zaten. Ben MAME Plus 0.152 ile deniyorum. Farklı bir MAME versiyonu gerekiyor gibi okumuştum bir yerde şimdi aklıma gelmiyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 00:05:34 ÖÖ 2+1 bagla woofer li sesler cok degisiyor art of figther 2 bi dene gunbur gunbur sesler tavsiye benden bide 13 $ bahsettigin 2 kisilik joystick cevirici aldinmi olay biteerr ;)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 00:10:19 ÖÖ çok eski hikaye o farklı mame sürümü hikayesi. Default game optionsdan yapılıyo ama nasıldı unuttum. birde üstte neo geo yazısı ve etrafta görselmi çıkıyor yoksa?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 00:18:16 ÖÖ Böyle oluyor oyunlar. Ayarları beceremedim bir türlü. :)
(http://i.hizliresim.com/gl0mVO.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 00:20:08 ÖÖ http://www.youtube.com/watch?v=nMaIlYFVKyw (http://www.youtube.com/watch?v=nMaIlYFVKyw) şunu bi izlesene
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 00:20:18 ÖÖ Yatay diket tarama var tab tusuna bas slider dan veri ve horizental aslinda senin mak arkasindaki cubuklari sag sol yap genisler resimle gonderdigin
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 00:22:58 ÖÖ MAME de bi oyun özelliklerine gir misal. Orda SCREEN tabından switch Resolutions to Fit i işaretni kaldırmayı
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 00:23:25 ÖÖ Oyundayken tab tusu
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 00:25:48 ÖÖ işe yarasa MAMEin ana penceresinden Optionsdan, default game options, screen, switcth resolutions to fit deki tik kalkacak.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 00:42:59 ÖÖ #
# WINDOWS VIDEO OPTIONS # video ddraw ... # # DIRECTDRAW-SPECIFIC OPTIONS # hwstretch 0 bu ayarları bir denermisin? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 00:44:20 ÖÖ Yatay diket tarama var tab tusuna bas slider dan veri ve horizental aslinda senin mak arkasindaki cubuklari sag sol yap genisler resimle gonderdigin O zaman görüntü bozulmuyor mu ? :/ işe yarasa MAMEin ana penceresinden Optionsdan, default game options, screen, switcth resolutions to fit deki tik kalkacak. Yok olmadı valla sıyırıcam olduğum yerde ne olabilir ki sorun anlamıyorum. :/ # # WINDOWS VIDEO OPTIONS # video ddraw ... # # DIRECTDRAW-SPECIFIC OPTIONS # hwstretch 0 bu ayarları bir denermisin? Deniyorum hemen. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 00:50:16 ÖÖ Olmuyor @yavuzg
O ayarlarmış bendeki. Gerçi şuradan bakmıştım ayarlara ama içine ettim işin. Elinizde hazır ini dosyası varsa onu kabul edebilirim. :D https://www.ultimarc.com/avgainst.html (https://www.ultimarc.com/avgainst.html) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 00:52:11 ÖÖ konfigürasyonu sil (MAME.ini) sonra yeniden başla
MAME -CREATECONFIG Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 00:52:26 ÖÖ Teamwiewer kurup ole yardim edebiliriz
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 00:55:07 ÖÖ GUI'si olan mame sürümleriyle uğraşma. onlar mame grafik ayarlarını yok sayıp kendi ayarlarını kullanıyor olabilirler. bence harbi "ham" mame'i indir mamedev.ord'dan.
onun üzerinde çalış. ayarları bitirdiğinde güzel bir FE kullan. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 01:15:24 ÖÖ Tekrardan reconfig yapınca tam ekran oldu oyunlar. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 01:16:44 ÖÖ Vur mortal kombat in beline come here
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 01:29:55 ÖÖ Tekrardan reconfig yapınca tam ekran oldu oyunlar. :) hadi hayırlısı... geçmiş olsun. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 01:35:44 ÖÖ Vur mortal kombat in beline come here 6 buton için joypad hack denen zımbırtıyı almam lazım önce. :D Tekrardan reconfig yapınca tam ekran oldu oyunlar. :) hadi hayırlısı... geçmiş olsun. Teşekkür ederim sende olmasan. ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 08:51:37 ÖÖ 3 tuşlu oyunlardan takıl biraz da moralin yerine gelsin. Ya j pac üzerinde ayrı girişler yokmuydu o geldi bak şimdi aklıma. Oyun kontrolleri ayarından girince kaç tuş görünüyor. Once snow, magical drop,street hoop oyna:-)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 09:38:58 ÖÖ Cadillac vs dinasours oyna yada final figth captain commando
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 11:26:54 ÖÖ 6 buton için joypad hack denen zımbırtıyı almam lazım önce. :D Ekstra butonları J-PAC üzerinde bulunan klemenslere "ayrıca" bağlaman gerekli. Bunun dışında başka bir keyboard encoder veya koypad hack v.s.gibi şeylere ihtiyacın yok. J-PAC JAMMA standardında bulunan 3 buton bağlantısını JAMMA konnektöründen alıyor. J-PAC üzerinde I-PAC keyboard encoder var zaten. Geri kalan butonlar için de klemens koymuşlar. Normalde JAMMA kart kullandığın bir senaryo olsaydı da benzer bir şey yapmak zorunda kalacaktın. Örneğin Mortal Kombat kartında ilk üç tuş JAMMA üzerinden gelir diğer tuşlar için kartın üzerinde bir molex konnektör vardır, buraya "kick harness" denilen ayrı bir kablo yumağı bağlanır. Bu kablo yumağı diğer butonlara "ayrıca" gider. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 12:09:20 ÖS Bak üşenmedim sana şema çizdim :)
(http://i158.photobucket.com/albums/t103/yavuzguceri/JPAC-Kablolama_zpsdaa64804.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 12:24:21 ÖS Bak üşenmedim sana şema çizdim :) (okulda şema göremiyorum :) )Benim de sonra geldi aklıma yukarda da belirttim zaten... Jpac iyi bişey miş ya :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 15:50:14 ÖS wayy şimdi gördüm. süper şema :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 18:10:47 ÖS 3 butonlu oyunları oynayayım diyeceğimde bu seferde oyunlar kasıyor. Sistem Windows XP SP3, 1GB DDR2 Ram, Dual Core işlemci, ArcadeVGA 5000 1GB ekran kartı.
Neden kasar ki bu sistemde de MAME ? Normalde denemedim kabinsiz MAME'i açmayı bu sistemde. İşin içine arcade kabin olayı ve ayarları girince mi kastı acaba ? Sistem sorunu çıktı bu seferde. Sistem mi toplayayım yeni valla arcade takılıcaz diye belim büküldü baya masrafa girdim hayır oyunlar kasmasa başta @cengizermis olmak üzere diğer arkadaşlar için sistemin videosunu çekicem bu seferde kasma sorunu çıktı. Şemadaki olayı ben yapabilir miyim ki ? Merak ettim. Kabloları yurtdışından sipariş geçicem sanıırım burada bunun kabloları bulunmaz şimdi. 1 ay sonra şehir dışında olacağım için şu kabloları vb. gereken ne varsa yazarsanız ona göre sipariş geçicem. Yardımcı olabilir misiniz kablo vb malzemeler için ? :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 20:07:09 ÖS nasıl kasıyo yaw? 1 gb çok çok yeterli. celeron 1000, 256 mb ramle nintendo 64 amulasyonu bile yapıyoduk bırak mamei ...
KAsma dediğin nasıl tam olarak. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 20:28:55 ÖS MAME'i açıyorum ya sistemde. Oyuna giriyorum. Oyun akış hızı çok yavaş. Klavyeden OK yaptıktan sonra ağır çekim tüm oyunlar nedense. Kullandığım MAME sürümü MAME PLUS 0.152 GUI versiyonu.
Sorun ne olabilir sence ? Video gerekliyse video çekip göstereyim kasmayı. SF2'de bile kasıyor. Rezalet yahu. :-\ Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 20:43:25 ÖS ayar sorunu gibi o
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 20:51:12 ÖS ayar sorunu gibi o İnce ayar çekmek lazım aynen. Biraz ayarları kurcalayacağım kasma geçecek kesin en azından bu sistemde kasmaması lazım. Ayıp yahu. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 11, 2014, 21:01:43 ÖS farklı bi sürüm kur. 0dan sadece yavuzun dediği ayarları gir. başka bişeyi elleme. ayarladanda şimdiki rom directoryni göster. 1 eski sürümü falan bi dene.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 21:06:17 ÖS Bu gece denicem dediklerini ve aklıma gelen herşeyi. Şuan arkadaşın ofisindeyim yalan oldu arcade işi. Gececiyiz bugün. :D
Başarılı olursam da yarına video hazırlicam kabinin içi, pc sistemi, j-pac'ı falan detaylı göstermeye çalışırım. Teknik detay beklemeyin ama bilgi sıfır bu yüzden size danışıyorum. ;D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 21:32:59 ÖS Mame ler cpu yuklendigi icin ondan yavass ekran kartina yuklenmiyorr olsa iyi olurdu bende x965 4 cekirdeli var ancaa :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 11, 2014, 21:38:41 ÖS Directdraw 3d gpu ayarlari var orda 3d aldinnmi olay bitiyor
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 22:20:59 ÖS Directdraw 3d gpu ayarlari var orda 3d aldinnmi olay bitiyor @mesa, ArcadeVGA ayarlarının doğru çalışabilmesi için video ayarının DDRAW kalması lazım. @orchid, multithreading 1, video ddraw, Triplebuffer 1, hwstretch 0, switchres 1 mi ayarlarında? Bir de eğer hala o "desktop" tipi MAME türevlerinden (mameui, mameplus v.s.) kullanıyorsan gerçek MAME'e (commandline) geçmeni tavsiye ederim. sonra da bir FE (örn. Hyperspin, mala v.s.) kur... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 11, 2014, 22:39:10 ÖS Directdraw 3d gpu ayarlari var orda 3d aldinnmi olay bitiyor @mesa, ArcadeVGA ayarlarının doğru çalışabilmesi için video ayarının DDRAW kalması lazım. @orchid, multithreading 1, video ddraw, Triplebuffer 1, hwstretch 0, switchres 1 mi ayarlarında? Bir de eğer hala o "desktop" tipi MAME türevlerinden (mameui, mameplus v.s.) kullanıyorsan gerçek MAME'e (commandline) geçmeni tavsiye ederim. sonra da bir FE (örn. Hyperspin, mala v.s.) kur... Eve geçtiğimde bakıcam @yavuzg. İş yerinde denemek için command-line MAME indirdim. Netten 2 rom attım denemelik. MAME'e girdim oyunlar gözüktü ve çalıştı ama command-line versiyonda mame.ini dosyası oluşmadı bile. Ayarları nasıl yapıcaz anlamadım. Config dosyası tarzı birşey mi var gözden kaçırıyorum ? Veyahut ayarları sağlayan bir GUI tarzı bir yazılım mevcut mu command-line MAME için ? Bu arada Mala FE'i de indirdim ve nasıl kurulacağına ait dökümanı belleğe attım. Eve geçince uygulamaya çalışacağım. ekleme: dayanamadım iş yerinde Mala FE deneyim dedim ve gördüm ki MAME için mame.ini dosyasını oluşturuyor. Artık yavaştan eve geçicem o zaman uğraşıcam baya. ::) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 11, 2014, 23:10:08 ÖS ekleme: dayanamadım iş yerinde Mala FE deneyim dedim ve gördüm ki MAME için mame.ini dosyasını oluşturuyor. Artık yavaştan eve geçicem o zaman uğraşıcam baya. ::) Bir çok FE kendi GUI'leri üzerinde MAME'e dair yaptığın ayarları arkaplanda MAME.ini ve daha birçok ayar dosyasına uygular. Hatta benim kullandığım FE'de (GameEx) ki en iyi/tercih edilen olmasa da ArcadeVGA ayarları bile var. FE'ler kabin ortamları için var zaten... MAMEUI, MAMEGUI v.s. gibi "pencereli" MAME versiyonları, ne bileyim, "bir heves" laptop'unda nostalji yapanlar için "pratik" çözümlerdir. Bu yüzden detaylı grafik ayarları yerine "her modda çalışan" ortalama ayarlar ile çalışırlar... Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:29:25 ÖÖ Abi yok olmuyor eve geleli 50 dakika oldu ama sırf şu işle 20dk ya yakın uğraştım sonuç 0. Ekranın ortasındayken kasılma yok ne zaman full screen oluyor cihaz can çekişiyor. Bu nedir ya valla kırıcam en sonunda. :D
Video yüklicem görün nasıl kastığını. Tüm ayarları yaptım güya doğru olarak yine kasıyor kart mı bozuk nedir anlam veremiyorum bu işe. :( Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 01:31:51 ÖÖ Direct 3d yap fark olcakmi options dan
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:32:35 ÖÖ Direct 3d yap fark olcakmi options dan O zaman oyun hiç açılmıyor. @yavuzg bahsetmişti birkaç mesaj önce illa ddraw olması lazım diye. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:33:21 ÖÖ Böyle oluyor. Bildiğin işkence. ;D
AOvMWcPGd8w Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 01:35:40 ÖÖ Abi yok olmuyor eve geleli 50 dakika oldu ama sırf şu işle 20dk ya yakın uğraştım sonuç 0. Ekranın ortasındayken kasılma yok ne zaman full screen oluyor cihaz can çekişiyor. Bu nedir ya valla kırıcam en sonunda. :D Video yüklicem görün nasıl kastığını. Tüm ayarları yaptım güya doğru olarak yine kasıyor kart mı bozuk nedir anlam veremiyorum bu işe. :( @orchid, hala MAME Plus ile mi uğraşıyorsun? Bir de 20 dk uğraştın diye kırıp dökme :D ben 3 senedir uğraşıyorum, sabır ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:40:42 ÖÖ Abi yok olmuyor eve geleli 50 dakika oldu ama sırf şu işle 20dk ya yakın uğraştım sonuç 0. Ekranın ortasındayken kasılma yok ne zaman full screen oluyor cihaz can çekişiyor. Bu nedir ya valla kırıcam en sonunda. :D Video yüklicem görün nasıl kastığını. Tüm ayarları yaptım güya doğru olarak yine kasıyor kart mı bozuk nedir anlam veremiyorum bu işe. :( @orchid, hala MAME Plus ile mi uğraşıyorsun? Bir de 20 dk uğraştın diye kırıp dökme :D ben 3 senedir uğraşıyorum, sabır ;) Command-Line MAME kullanıyorum Mala ile beraber. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 01:43:37 ÖÖ triplebuffer 1 yaptın mı?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 01:48:13 ÖÖ Bu bence normal degil :) bir eksiklik var ekran kartini driver kurulmamis kurulu olmasa bile yine catir catir oynamasi lazim
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 01:51:03 ÖÖ Bendeki kabindeki MAME 147.
Hem DDRAW hem D3D denedim. Oyun (benim için) fena sayılmayacak bir hızda oynanıyor. Bendeki kabinin içindeki PC belki 10 yıllık (belki de daha fazla)... İşletim sistemim de XP. Ancak 3GB RAM var... Senin ekran kartının acaba bi yerlerde bi ayarı var mı? "Hardware acceleration" v.s. gibi? Yada DirectX sürümünü güncellemeyi denedin mi? Belki sorun DirectX'dendir? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:58:12 ÖÖ triplebuffer 1 yaptın mı? Triplebuffer 1'de zaten ama saydığın seçeneklerden video ddraw aynen seçili, hwstretch 0 (bu yok ini dosyası içinde), switchres 1 seçili halde oyun açılırken ekranda bir değişim oluyor sinyal veriyor tam ekran açılıyor ama ekran çerçevesi sola yakın oluyor. Multithreading 1 aktif ise oyunun bilgilendirme kısmından sonra klavyeden enter tuşu işlemiyor haliyle oyuna giremiyorum. Kabindeki kolu sağ sol yaptım butonların hepsinede bastım oyuna giriş olur diye ama nafile. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 01:59:29 ÖÖ Bu bence normal degil :) bir eksiklik var ekran kartini driver kurulmamis kurulu olmasa bile yine catir catir oynamasi lazim Kurdum güya ama şimdi baktım varsayılan monitor diyor Windows'da. Ne önerirsin ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 02:00:31 ÖÖ Bendeki kabindeki MAME 147. Hem DDRAW hem D3D denedim. Oyun (benim için) fena sayılmayacak bir hızda oynanıyor. Bendeki kabinin içindeki PC belki 10 yıllık (belki de daha fazla)... İşletim sistemim de XP. Ancak 3GB RAM var... Senin ekran kartının acaba bi yerlerde bi ayarı var mı? "Hardware acceleration" v.s. gibi? Yada DirectX sürümünü güncellemeyi denedin mi? Belki sorun DirectX'dendir? 1GB Ram var abi. Ondan olacağını sanmıyorum. :/ Emu oyunları o kadar sistem istemiyor diye biliyorum. DirectX güncelleyeyim bakayım umarım çözüm olur ama sanmıyorum. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 02:14:01 ÖÖ Bir de şu ayarlar var bende;
# # CORE PERFORMANCE OPTIONS # autoframeskip 1 frameskip 0 seconds_to_run 0 throttle 1 sleep 1 speed 1.0 refreshspeed 0 Burada "autoframeskip" önemli. Yani MAME oyun zamanını tutturmak için bazı frame'leri "otomatik olarak" atlıyor. Sonuç, oyun daha oynanabilir hale geliyor ama tabii "akıcı" animasyonlardan taviz verilmiş oluyor. Daha basit bir oyun denedin mi? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 02:16:18 ÖÖ Bir de şu ayarlar var bende; # # CORE PERFORMANCE OPTIONS # autoframeskip 1 frameskip 0 seconds_to_run 0 throttle 1 sleep 1 speed 1.0 refreshspeed 0 Burada "autoframeskip" önemli. Yani MAME oyun zamanını tutturmak için bazı frame'leri "otomatik olarak" atlıyor. Sonuç, oyun daha oynanabilir hale geliyor ama tabii "akıcı" animasyonlardan taviz verilmiş oluyor. Daha basit bir oyun denedin mi? Snow Bros 1'in girişinde bile kasıyordu abi. Deniyorum dediğin ayarları hemen. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 02:20:36 ÖÖ Orcid masaustunde sag tusla tikla ekran ozelliklerinde gelismis ayarlara gir ekran kartini goruyormu
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 02:25:05 ÖÖ Bir de şu ayarlar var bende; # # CORE PERFORMANCE OPTIONS # autoframeskip 1 frameskip 0 seconds_to_run 0 throttle 1 sleep 1 speed 1.0 refreshspeed 0 Burada "autoframeskip" önemli. Yani MAME oyun zamanını tutturmak için bazı frame'leri "otomatik olarak" atlıyor. Sonuç, oyun daha oynanabilir hale geliyor ama tabii "akıcı" animasyonlardan taviz verilmiş oluyor. Daha basit bir oyun denedin mi? autoframeskip 1 yapınca düzeldi ama bu seferde görüntü kare kare atlıyor. Bariz belli oluyor ekrana bakıldığında. Orcid masaustunde sag tusla tikla ekran ozelliklerinde gelismis ayarlara gir ekran kartini goruyormu Model yazmıyor. Varsayılan monitor diyor. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 02:28:10 ÖÖ Model degil ekrantin arcade vga 5500 yada ismi yazmasi lazim benim 4850 ati diye yaziyor o anlamda
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 02:31:04 ÖÖ Yavus usta crtsim uzerindemi calisiyorsun :) gece vardiyasi
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 02:39:08 ÖÖ Model degil ekrantin arcade vga 5500 yada ismi yazmasi lazim benim 4850 ati diye yaziyor o anlamda Abi inanmıyorum ya. Tam kafayı yemişim. Demin yükledim aygıt yöneticisinden yolu göstererek. Catalyti kurunca bitiyor sanıyordum olay. Şimdi ArcadeVGA yazıyor seçeneklerde. Birde kurulumdan hemen sonra XP açılışında bu seçenekler çıktı. Hangisini seçeyim. Yanlış birşey yapmak istemiyorum. Adım adım gidiyorum kusura bakmayın bu arcade işinde sınıfta kaldım kabul. :) (http://i.hizliresim.com/RyzGba.jpg) ]] Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 02:41:30 ÖÖ Arcade sasen ne bilmiyorum kac khz ye kadar destekler ama altan 2 senege tikla bence
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 02:42:43 ÖÖ Yavuz abine sor o daha iyi bilir benimki sadece gorus
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 02:44:15 ÖÖ Kuşkun varsa standart'ı seç demiş ama hala beklemedeyim. Görüntü falan gider sonuna geldim içine etmeyeyim daha fazla zaten yaptığım tam mallıkmış boş yere o kadar kasmışım kendime kızıyorum hala.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 02:49:40 ÖÖ 15 Khz = Standart
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 02:50:31 ÖÖ @orchid, sen onu kurmamışmıydın ?
RTFM diyorum sana Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 03:05:57 ÖÖ @orchid, sen onu kurmamışmıydın ? RTFM diyorum sana Aynen abi o hesap oldu olay. :D Bu arada Snow Bros 1 denedim full speed çalıştı. Street Fighter 2'de ise oyun açıldıktan sonra ekran sapıttı. Oyunları kendi orjinal çözünürlüğünde mi açıcaz oyununa göre abi ? Aynı şekilde Street Fighter III Third Strike'da da durum SFII ile aynı. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 03:54:26 ÖÖ "swicthres 1" ayarı sayesinde MAME oyunu orijinal çözünürlüğünde açmaya çalışır. Eğer oyunun çözünürlüğü ArcadeVGA ile yüklenen modlardan birinde yoksa oyun açılmaz.
Benzer şekilde, eğer arcade oyun nispeten "yenice" yani 90'ların sonları, 2000'ler gibi tarihlerde üretilmişse 15Khz'lik sinyal değil 24 hatta 31 Khz'lik video modlarında çalışıyor olabilir... Ama senin denediğin SF III Capcom CPS III arcade sisteminin bir oyunu. Nispeten yeni (1999) olsa da hala 384×224 çözünürlükte. Normalde göstermesi lazım. Bence MAME ayarlarını "aynen" Ultimarc'ın önerdiği ayarlara alıp tekrar dene... RTFM yani ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 04:04:42 ÖÖ Yavus usta crtsim uzerindemi calisiyorsun :) gece vardiyasi @mesa, sona yaklaşıyorum adım adım ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 04:09:07 ÖÖ Evet herşey yerli yerine oturdu. Tüm oyunlar kasmadan ve full screen açılıyor. 20 sayfada anca yapabildim. ;D Geriye sadece ses ve buton olayı kaldı. Onlarıda (özellikle buton sorununu) ilerleyen günlerde halledicem kısmetse.
Yarın video çekicem üstün körü. Odam yüzünden küfür yemem inşallah. :D Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 04:09:46 ÖÖ Hayirlisii darisi arcade severlerin basina ;)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 04:26:31 ÖÖ Hayirlisii darisi arcade severlerin basina ;) Valla başınızı çok ağrıttım ama alınan sonuç muazzam oldu. Görüntü birebir super ekranda videoda nasıl görünüyor bilmiyorum ama ben baya keyif aldım. Küçük bir video: yksW-hsbJtk Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 04:29:32 ÖÖ Yavus usta crtsim uzerindemi calisiyorsun :) gece vardiyasi @mesa, sona yaklaþýyorum adým adým ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 06:00:11 ÖÖ Arcade butonlarının olduğu kısmı açtım ve gördüm ki 6 buton birbirleriyle kablolar halinde bağlı. Ama neden MAME'de 3 buton çalışmıyor ? İlla J-PAC'e kablo mu çekicem pasif 3 buton için ? Birde merak ettiğim elimde 6 buton destekli bir board olsaydı tüm butonlar aktif çalışırmıydı bu halde çünkü satıcı garanti verdi 6 butonunda aktif olduğuna dair ve gördüğüm üzere 6 buton da kendi aralarında bağlantılı.
Birde ufak bir soru sorayım; Mortal Kombat 4 6 butonlu bir oyun mu ? Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 12, 2014, 08:49:06 ÖÖ Jamma standarti 3, mvs lerde 4 buton aktif. Şemayı bi daha incele yavuzun yolladiğı. 6buton aktif zaten cihazda. Önceki yazılarda kick harness falan dediler ya sana.
Elinde orjinal bordada olsa 3 butonu ayrı cekecektin Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 09:08:28 ÖÖ Peki bu kablo ve uçları İstanbul'da bir elektrikçide bulabilir miyim ? Yoksa yurtdışından mı almak gerekiyor ? Adı ne diye geçiyor bu kabloların ?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 09:42:59 ÖÖ Onlar bildigin kablo gerek yok disardan almaya elektronikcilerden demet alirsin
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 09:46:35 ÖÖ Kanki sana gonderdigm linkteki aleti al kablolarida yaninda geliyor o parcada 1 ve 2 player var tus kombinasyonlarida ps 2 tus takiki gibi extra si bol yani hic ugrasma kick harneslerle takiyosun olay bitiyor cengiz makinada ole cevirme tuslar ps2 cevirmei 13$ dolar birsey
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 12, 2014, 10:16:47 ÖÖ İlla J-PAC'e kablo mu çekicem pasif 3 buton için ? Evet Birde merak ettiğim elimde 6 buton destekli bir board olsaydı tüm butonlar aktif çalışırmıydı Belli olmaz. xxx-in-1 türü arcade kartlarda genelde JAMMA standardına uymayarak 4-5-6 yı JAMMA'ya bağlarlarlar. JAMMA 25 => P1 B4 JAMMA 26 => P1 B5 JAMMA 27 => P1 B6 JAMMA c => P2 B4 JAMMA d => P2 B5 JAMMA e => P2 B6 Kablolama bu şekilde mi yapılmış incelemen lazım. bu halde çünkü satıcı garanti verdi 6 butonunda aktif olduğuna dair ve gördüğüm üzere 6 buton da kendi aralarında bağlantılı. Kablolarını takip etmen lazım. Bu arcade işinde "Vatandaş ahmet efendi" nin söylediğine değil gözünle gördüğüne inanacaksın. ;) Kabloları takip et, sana yukarda söylediğim gibi mi bağlanmış bak. Eğer öyleyse bu bağlantı türünü J-PAC yine de anlamaz. Uç çıkıp J-PAC'in kelemenslerine kablo çekmen lazım sana gönderdiğim şemaya göre... Birde ufak bir soru sorayım; Mortal Kombat 4 6 butonlu bir oyun mu ? http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=8755 (http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=8755) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 12, 2014, 10:49:49 ÖÖ Aradığın kabloları "zil teli" diye alıp uçlarına o geçmeli uçları taktırırsın. ama kafanı karşıtıran şu da olabilir. Ortak ground kavramı bişe ifade etmiyorsa, mantık olarak her tuş için ayrı +,- kutup arayabilirsin. O iş öyle değil. Tüm "-"ler yani droundlar bir birine bağlı bu işte.
Yavuzun dediği çok oyunlu makinalar ayrı ama asıl mesele senin makinada ne varmış o önemli. SF falan vardıysa benim bildiğim 3 kontrol jammanın üstünde, 3 kontrol ayrı bi yerde yani kick harnessda. Senin diğer düğmelerde hiç mi kablo yok yahu? yani iç dış bize bi galeri yap sen. neyle uğraştığımızı bilmiyoruz aslında. + masraf gerektiren bir iş olduğunu ben düşünmüyorum. Misal kablolama bakımından en özürlü kabin benimkidir heralde ama en pretik yoldan 2-3 timsah kabloyla eksik toprakları tamamladım kontrol panelinin altından. Tüm jammalarda dolu olan en baştaki groundlar benimkinde ortalarda biyerde. valla şemadan muhtemel tüm groundlara değdire değdire buldum görüntüyü. :) Kontrol panelinin arkasını ve JAMMA ya gitmeyen kabloların nereye gittiğini gösteren fotolar lazım. iyice aydınlık bir video çok daha iyi de olabilir. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 16:22:08 ÖS Arkadaşlar müjdemi isterim. :) Hallettim kabloları alıp. Kabloyu tarifte zorlandım elektrikçide ama sonuçta yaptım zorda olsa. Sistem akıcı bir halde 1P ve 2P'nin tüm butonları aktif olarak çalışıyor. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: mesa üzerinde Haziran 12, 2014, 16:32:21 ÖS Arkadaþlar müjdemi isterim. :) Hallettim kablolarý alýp. Kabloyu tarifte zorlandým elektrikçide ama sonuçta yaptým zorda olsa. Sistem akýcý bir halde 1P ve 2P'nin tüm butonlarý aktif olarak çalýþýyor. :D Eee orchid islatiriz artikkk :) kolalar senden Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 12, 2014, 17:21:11 ÖS Arkadaþlar müjdemi isterim. :) Hallettim kablolarý alýp. Kabloyu tarifte zorlandým elektrikçide ama sonuçta yaptým zorda olsa. Sistem akýcý bir halde 1P ve 2P'nin tüm butonlarý aktif olarak çalýþýyor. :D Eee orchid islatiriz artikkk :) kolalar senden Her zaman. ;) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 12, 2014, 17:24:37 ÖS Tamam hayırlı olsun... Adına çok sevindim. zira baya bi zorladı. Geçmiş olsun.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 13, 2014, 01:20:03 ÖÖ Tamam hayırlı olsun... Adına çok sevindim. zira baya bi zorladı. Geçmiş olsun. İşi bilmeyeşimden oldu aslında. Kabloları bağlarken bile umarım olur modundaydım. :D Çok iyi bir sistem oldu adıma. MK1 ile test ettim bi baktım oyun sonu getirmişim. :) Çok yardımcı oldunuz hakkınızı ödeyemem asla. Ne demişler her işi bilen yapacak, ben hazıra kondum arcade konusunda. :-[ Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 13, 2014, 16:44:38 ÖS Sanwa buton alıcam 12 tane aliexpress'den. EMS kargo seçeneği ile alayım diyorum hızlı gelsin istiyorum çünkü her an şehir dışına çıkma durumum var. Arcade kolu için ise şimdilik birşey düşünmüyorum ama belki onuda aradan çıkartırım belli olmaz. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 13, 2014, 16:59:50 ÖS butonlar paneline uygun mu? Senin panel metal mi sunta mı?
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 13, 2014, 17:16:06 ÖS butonlar paneline uygun mu? Senin panel metal mi sunta mı? Panel dostum, sunta değil. Aralığı fazla olmayan sanwa buton baktım. Şunun gibi: (http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/744573235_1/18pcs-High-imitation-sanwa-button-for-arcade-joystick-computer-joystick-fighters-rocker-accessories-export-cassette-red.jpg) Ayrıca renk olarak düşündüğüm butonlar tabi yine sanwa: (http://img.alibaba.com/img/pb/720/616/932/932616720_132.jpg) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 13, 2014, 17:17:39 ÖS Bu arada MAME setini isteyen 2 arkadaş olmuştu. Teklifim hala geçerli. Gönderin 500GB'lık harici HDD'leri koplayayım tüm emu setlerini içine. :)
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: kirkoryan üzerinde Haziran 13, 2014, 22:08:18 ÖS Bu arada MAME setini isteyen 2 arkadaş olmuştu. Teklifim hala geçerli. Gönderin 500GB'lık harici HDD'leri koplayayım tüm emu setlerini içine. :) Ben hala istiyorumda henuz hdd ayarlayamadım elimdeki harici hdd dolu olduğundan başka bir tane ayarlar ayarlamaz rahatsız edicem seniKonu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 13, 2014, 22:30:47 ÖS Bu arada MAME setini isteyen 2 arkadaş olmuştu. Teklifim hala geçerli. Gönderin 500GB'lık harici HDD'leri koplayayım tüm emu setlerini içine. :) Ben hala istiyorumda henuz hdd ayarlayamadım elimdeki harici hdd dolu olduğundan başka bir tane ayarlar ayarlamaz rahatsız edicem seniTabiki. Bekliyorum. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: cengizermis üzerinde Haziran 14, 2014, 00:55:33 ÖÖ Çaplarına dikkat et de büyük/kucuk gelmesin. Hadi bakalim
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 14, 2014, 00:57:41 ÖÖ 30mm'lik buton aldım. Gelince takarım artık. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 17, 2014, 23:38:14 ÖS Satıcı tokatçı çıktı. Dispute açtım işlem iptal oldu. 7-10 iş günü paranın hesaba geri gelmesini bekle işin yoksa. Üzerine dalga geçiyor satıcı ağzımı bozdurdu gece gece.
Başka bir forumdan sanwa buton satan birisini buldum onla konuşuyorum. İstediğim buton sayısını tedarik edebilirse alışverişi yapıcaz kısmetse. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: yavuzg üzerinde Haziran 18, 2014, 01:03:47 ÖÖ Satıcı tokatçı çıktı. Dispute açtım işlem iptal oldu. 7-10 iş günü paranın hesaba geri gelmesini bekle işin yoksa. Üzerine dalga geçiyor satıcı ağzımı bozdurdu gece gece. Başka bir forumdan sanwa buton satan birisini buldum onla konuşuyorum. İstediğim buton sayısını tedarik edebilirse alışverişi yapıcaz kısmetse. arcadespareparts.com'dan al butonlarını. güvenilir satıcıdır. Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 18, 2014, 02:27:30 ÖÖ Ekledim favoriye. Deneyebilirim siteyi.
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 18, 2014, 03:40:06 ÖÖ Sabahın köründe Naomi sistemi denicem kabinde. Güzel olacak diye tahmin ediyorum. Metal Slug 6 iyi gider. :D
Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 21, 2014, 03:46:12 ÖÖ Butonları @yavuzg'nin önerdiği siteden Fedex kargo ile sipariş ettim. Beklemeye gelemeyen adamım tatilede çıkacaz yokken gelirse gümlemeyelim dedim. :D JAMMA uzatma kablosuda aldım daha TR'ye giriş yapmadı haftaya gelir o da herhalde.
JAMMA kablosu gelmesi lazım ki sistemi komple videoya alayım butonlar ile beraber, JAMMA bağlantı noktası kabinin dibinde orayı videoya almam için içerisine yumulmam lazım anasının gözü yani. :D Tamam tamam bu sefer söz veriyorum geç kalan ayrıntılı kabin videosunu videoya alıcam. Video da şimdilik aklıma gelen MAME, NAOMI sistemlerine yer vericem. Sürpriz 1-2 oyunu da sunuma dahil edebilirim. Önereceğiniz sistem varsa onuda videoya dahil edebilirim. Ayın 9'una kadar videoyu çekip konuya koyucam kesin olarak. :) Konu Başlığı: Ynt: Pc den yapılan atari makinaları ile ilgili araştırma bilgi fikir alma Gönderen: Sensation üzerinde Haziran 29, 2014, 05:42:21 ÖÖ Bugünün akşamına kadar video çekip siteye koyuyorum. Herşey tamam şuan için eksik yok diye biliyorum ama son kontrolleri yapıcam gün içinde. :)
|