Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Scartcade ile MK Arcade gecesi  (Okunma Sayısı 9270 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« : Mart 08, 2016, 00:09:02 ÖÖ »

      Scartcade ile gerçekten  çok iyi arcade oyun görüntü deneyimi yaşıyorum.Kendi yaptığım iki player arcade stick  6 düğmeli ile ve 87 ekran flat tüp'lü 100hz crt tv 'de  , scartcade ile görüntüdeki rasterları  görmek gerçekten çok tatmin edici oluyor.Yavuzg'ye tekrar teşekkür etmek isterim.

     Ben scartcade devresini 1999 ile 2000 yılları arasında görmüştüm ama nedense yapmak istemedim.Sebebi vga görüntüsünü yeterli görmemdi.Yavuzg bize 15 khz video görüntüsündeki farklığı bahsedince fotograflı olarak hakkikaten o pc'nin kaba pixellerinden kurtulup gerçek  retro  havasında görüntüyü elde etmesi beni etkiledi.yavuzg hazır vga to scart yapmasından dolayı hemen alıp kullanmak istedim.uzun zamandır bende bazen böyle bir güzel bir eğlence oluyor.

    Birde bir kaç araştırma yaptım.Bazı vga ekran kartları hardware olarak  15khz destekleyenler olduğunu öğrendim.Pc'den arcade oyun makinalarında kullandıkları bazı ekranlarında bu 15 khz video çıkşı verebildiğini okudum.Vodoo banshee bir modeli hem 15 ,24 ,31 khz olarak verebiliyormuş.soft 15khz ile hardware 15khz arasında nasıl fark var bilemiyorum.

   Raster scanline ile oyunlar  Süpeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr  Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha


MORTAL KOMBAT 1
<a href="http://www.youtube.com/v/CiES7Ogjjb0&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/CiES7Ogjjb0&rel=0</a>



MORTAL KOMBAT 2
<a href="http://www.youtube.com/v/VwoZdxbE_Uc&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/VwoZdxbE_Uc&rel=0</a>



MORTAL KOMBAT 3
<a href="http://www.youtube.com/v/CXXxEO6U_vY&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/CXXxEO6U_vY&rel=0</a>


 

   

Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2016, 00:57:53 ÖÖ »

Tamda oyunları yani. Hayırlı olsun. MK1'de kaçan kombolar gözümden kaçmadı değil hani. Kahkaha Kahkaha Kahkaha
Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mart 08, 2016, 07:20:46 ÖÖ »

Mk1 'de eskiden 4 veya 5 combo  yaptığımı hatırlıyorum.çok seri olman gerekiyor.raiden ile ozellikle oyun içersinde  yapmak keyifli oluyor.Ekranda 87 cm olunca , bir adam boyu yaklaşık 20 cm felan acaip rahat oynuyorsun.😁
Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Mart 08, 2016, 07:34:35 ÖÖ »

Birde bir kaç araştırma yaptım.Bazı vga ekran kartları hardware olarak&nbsp; 15khz destekleyenler olduğunu öğrendim.Pc'den arcade oyun makinalarında kullandıkları bazı ekranlarında bu 15 khz video çıkşı verebildiğini okudum.


Ati HD4XXX serisi herhangi bir ekran kartını aynı zamanda CRT Emuriver'ı da yazan, calamity'nin Atom-15 programı ile 15khz olarak patch yapabilirsin.

Dikkat edeceğin patch'den önce kopyalayacağın ekran kartının orjinal bios'unu kaybetmemek. İleride tekrar 31khz yapmak istediğinde bulman zor olabilir

Logged
Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.270



Üyelik Bilgileri
.
« Yanıtla #4 : Mart 08, 2016, 08:53:48 ÖÖ »

Joker bu dediğin Atom-15 programı,bizim bildigimiz Soft 15khz yazılımı ile aynı degilmi.Mesala ati4xxx bi kartımız var elimizde hiç driverı kurmadan (orjinal driver)dırek Atom 15 yazılımınımı yukleceğiz.Bildiğimiz CRT emudrıverını yukledigimiz zaman yeterli değilmi
Logged
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mart 08, 2016, 09:09:44 ÖÖ »

Joker bu dediğin Atom-15 programı,bizim bildigimiz Soft 15khz yazılımı ile aynı degilmi.Mesala ati4xxx bi kartımız var elimizde hiç driverı kurmadan (orjinal driver)dırek Atom 15 yazılımınımı yukleceğiz.Bildiğimiz CRT emudrıverını yukledigimiz zaman yeterli değilmi

Yok abi. Soft 15khz, yazılımsal olarak 15Khz'i bir nevi emule ediyor. Atom-15 ise ekran kartının bios'unu patch liyor. Yani donanımsal olarak ekran kartı açılışta 15khz sinyal üretiyor.

Tabii bu durumda lcd monitörden görüntü alamıyorsun

İşlemleri kısaca özetlemek gerekirse;

ATI Winflash ile önce ekran kartının bios'unu alıyoruz. Daha sonra bu bios'u Atom-15 ile yükleyip, 15khz, 24khz veya 31khz seçeneklerinden biri ile patchliyoruz.

Oluşan patch'li bios'u, ATI Winflash ile yeniden ekran kartına yazıp, bilgisayarı resetliyoruz.

Artık ekran kartımız bir çeşit ArcadeVGA kartı oluyor. Sabit 15khz görüntü üretiyor. Soft 15khz'i yüklememize gerek kalmıyor. ATI Winflash ile aldığımız orjinal bios'u da saklamanızda fayda var. İleride yeniden eski haline döndürmek istediğinizde gerekli olacak

Dikkatli yapmanızda fayda var. İşlem bir şekilde yarıda kalırsa ekran kartınıza zarar da verebilirsiniz. Gerçi 40-50tl'lik birşey
« Son Düzenleme: Mart 08, 2016, 09:12:32 ÖÖ Gönderen: joker_ » Logged
Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.270



Üyelik Bilgileri
.
« Yanıtla #6 : Mart 08, 2016, 09:24:53 ÖÖ »

Ok Jokerim şimdi oldu detaylı açıklaman için teşekkür ederim...
Logged
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 08, 2016, 18:00:45 ÖS »

Mk1 'de eskiden 4 veya 5 combo  yaptığımı hatırlıyorum.çok seri olman gerekiyor.raiden ile ozellikle oyun içersinde  yapmak keyifli oluyor.Ekranda 87 cm olunca , bir adam boyu yaklaşık 20 cm felan acaip rahat oynuyorsun.😁

Rakibin dibinden sağ yukarı çapraz veya tam tersi her zaman işe yarar MK1'de. Adamım Johhny Cage ile kaos havası esiyor MK1 evreninde...

Ben de tüplü TV'yi tekrardan odama alıcam umsa durumları. Evde o kadar çok kasa biriktiki birini dual x-arcade kontrollü hyperspin'li emu sistemine çeviricem.

Video paylaşırım (genelde gelmeyen videolar) Kahkaha
Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mart 08, 2016, 20:21:18 ÖS »

    Uzun zamndır bende oynamıyordum.Özelikle köşede yakaladığında rakibini combo seri olarak  yaparsan  yere bir türlü düşürmüyorsun rakibini, Bu şekilde bir combo mk çıkana kadar yoktu.street fighter 2 ve ce 'de  en fazla 4 'e kadar yaptığın comboyu mk'da  sınırsız oluyordu.

   Diğer adamlarlada acaip combolar felan yapılıyordu.Coğunu unuttum.Mesala  Mk2 'de millena ile çok rahat combo yaparsın.Oynayasım geldi.Gideyim biraz takılıyım. MORTAL KOMBAAAAAT..

   Bence dünya tarihindeki en klasik oyunlarından biri olarak erhzaman kacak bir oyun.


MK   filimin En sevdiğim sahnelerden  izletiriyim bariiii...


LIU KANG VS REPTILE

<a href="http://www.youtube.com/v/KKoly9IxX5k&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/KKoly9IxX5k&rel=0</a>


JAX AND SONYA VS CYRAX
<a href="http://www.youtube.com/v/U1mG4K3EFl4&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/U1mG4K3EFl4&rel=0</a>


JOHNNY CAGE VS SCROPION

<a href="http://www.youtube.com/v/2McbQrH0qI0&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/2McbQrH0qI0&rel=0</a>

Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.283



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2016, 20:50:52 ÖS »

   Electronic gaming month oyun dergisini mk2 özel yayınlaması  pdf olarak indirebilirsiiniz.
   
   Egm dergisinin bu özel yayını bana yurt dışından hediye olarak bir arkadaşım getirmişti.Tüm special hareket görsel olarak ve yazılı elimde vardı.Çok zor bulunuyordu.bu tür bilgiler. MK2 yeni çıktığında harekleri burdan öğrenip uyguluyorduk. Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha

https://archive.org/download/EGMKIISup/EG_MKII_Sup.pdf










Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Mart 09, 2016, 00:05:38 ÖÖ »

MK1 filmi fena değildi de zamanın amatör türk filmleri gibi çekim tekniği ve oyunculuğuna sahipler bu yüden günümüzde 3. filmi çekilse belki daha iyi bir sükse yapabilirdi. Zamanında evet güzel geliyordu ama şimdi berbat malesef. Kahkaha

Oyunlarını oynarım ama filmleri eksik kalsın.
Logged

Sensation
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.557


Killer Instinct


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mayıs 02, 2016, 01:50:01 ÖÖ »

Hyperspin crt tv'de tavsiye ederim dehşet oluyor... Arcade kabin gibi arcade stick ile özellikle...

Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: