Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: bir kaç acil soru  (Okunma Sayısı 5222 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« : Aralık 25, 2015, 12:59:43 ÖS »

kardeşime japonyadan birkaç sipariş vereceğim bu sorular kafama takıldı.
yardımcı olursanız sevinirim

1 tüm ntsc-j konsollar pal tv'de siyah beyaz mı görüntü verir?
(soru saçma mı oldu biraz)

2 birde gba micro'da bölge kodu varmı? supercard gba microda çalışırmı?

3 ntsc-j n64 kasada, pal n64 adaptörü kullanılabilirmi. (110-220 dönüştürücü kullanmamak için)



« Son Düzenleme: Aralık 25, 2015, 13:08:25 ÖS Gönderen: june8efe » Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
Retroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.688



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 25, 2015, 13:06:01 ÖS »

kardeşime japonyadan birkaç sipariş vereceğim bu sorular kapama takıldı.
yardımcı olursanız sevinirim

1 tüm ntsc-j konsollar pal tv'de siyah beyaz mı görüntü verir?
(soru saçma mı oldu biraz)


2 birde gba micro'da bölge kodu varmı? supercard gba microda çalışırmı?

3 ntsc-j n64 kasada, pal n64 adaptörü kullanılabilirmi. (110-220 dönüştürücü kullanmamak için)






1-) tv sadece pal ise : siyah beyaz
fakat tv multi region ise <----> pal secam ntsc : renkli görüntü alırsın

2-)Gameboy Serisinde Bölge Kilidi Yoktur .DMG-01/Pocket/Light/GBC/GBA/GBA SP/Micro

3-) Direk Takıp Kullanabilirsin
« Son Düzenleme: Aralık 25, 2015, 13:08:44 ÖS Gönderen: Retroman » Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 25, 2015, 13:08:32 ÖS »

1- PAL televizyonlarda eğer NTSC-J desteği yoksa siyah beyaz görüntü alırsın. Eğer konsol RF çıkışlıysa, video out yoksa, anten girişinden görüntü alamayabilirsin bile...Japon konsolların anten çıkışları bizim TV'lerdeki kanalla uyumlu değil. Bu nedenle eğer konsolun video çıkışı varsa, iyi sonuç alınır, Famicom gibi olmayan konsollarda ise modlamak gerekir...Biraz konsolla alakalı bir konu.

2- Bildiğim kadar bölge kodu vs. yok. Sorunsuz çalışması gerek.
3- Kullanabilmen gerekir. Denemedim ama konsolların istediği voltaj/amperi sağyalan muadil adaptörler kullanılabilir. Amerikan N64'de 220v adaptörü kullanmıştım. NTSC-J konsolda denemedim ama sorun olmasa gerek... (N64 Japonyadan getirmeye gerek olmayan bir konsol kanımca..daha iyi bişeyler getirtmeyi dene )
Logged

june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 25, 2015, 13:11:06 ÖS »

kardeşime japonyadan birkaç sipariş vereceğim bu sorular kapama takıldı.
yardımcı olursanız sevinirim

1 tüm ntsc-j konsollar pal tv'de siyah beyaz mı görüntü verir?
(soru saçma mı oldu biraz)


2 birde gba micro'da bölge kodu varmı? supercard gba microda çalışırmı?

3 ntsc-j n64 kasada, pal n64 adaptörü kullanılabilirmi. (110-220 dönüştürücü kullanmamak için)






1-) tv sadece pal ise : siyah beyaz
fakat tv multi region ise <----> pal secam ntsc : renkli görüntü alırsın

2-)Gameboy Serisinde Bölge Kilidi Yoktur .DMG-01/Pocket/Light/GBC/GBA/GBA SP/Micro

3-) Direk Takıp Kullanabilirsin

sağol süleyman teşekkür ederim.
dil gerektirmeyen oyunlar ve bir ntsc-j konsol düşünebilirim.
multi tv alacağız artık
Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Aralık 25, 2015, 13:19:57 ÖS »

1- PAL televizyonlarda eğer NTSC-J desteği yoksa siyah beyaz görüntü alırsın. Eğer konsol RF çıkışlıysa, video out yoksa, anten girişinden görüntü alamayabilirsin bile...Japon konsolların anten çıkışları bizim TV'lerdeki kanalla uyumlu değil. Bu nedenle eğer konsolun video çıkışı varsa, iyi sonuç alınır, Famicom gibi olmayan konsollarda ise modlamak gerekir...Biraz konsolla alakalı bir konu.

2- Bildiğim kadar bölge kodu vs. yok. Sorunsuz çalışması gerek.
3- Kullanabilmen gerekir. Denemedim ama konsolların istediği voltaj/amperi sağyalan muadil adaptörler kullanılabilir. Amerikan N64'de 220v adaptörü kullanmıştım. NTSC-J konsolda denemedim ama sorun olmasa gerek... (N64 Japonyadan getirmeye gerek olmayan bir konsol kanımca..daha iyi bişeyler getirtmeyi dene )

mesela siz hangi sistemi tavsiye ederdiniz?

saturn mü getirtsem diye düşündüm bir ara.

2 sene önce dreamcast ve 10 oyun getirttim. istediğim oyunlar yoktu mağazada. kardeşimin seçtiği oyunlardan bir kısmı dil gerektirdiğinden oyunlardan soğudum biraz.

neogeo pocket ve wonderswan konsol ve birkaç güzel oyunda düşünebilirim.

n64 pal oyunlar pahalı bende de retro tv konsol sadece n64 var.
dil gerektirmeyen oyunları bu şekilde edinirim diye düşündüm.
Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
segaa
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.524



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Aralık 25, 2015, 13:35:19 ÖS »

Retroman in cevapladığı soruların hepsi doğru. Her türlü Japon konsola aynı konsolun PAL adaptörünü döüştürücü olmadan kullanabilirsin. Çünkü adaptöre 110V ya da 220V girmesi önemli değil, önemli olan voltajın çıkışı.

Bu arada Gökhan abinin dediği gibi N64 ü Japonya'dan getirtmeye değmez, daha nadir bir konsol getirt. Kutulu beyaz saturn ya da Nec'in konsolları da olabilir. Ben olsam fiyatı uygun olursa AES getirtirdim.
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 25, 2015, 13:41:59 ÖS »

Bazı cihazlar sadece Japonyaya özgü ya da daha kolay bulunuyorlar. Oyunlarıda Japonyada daha çok çıkmış... Misal Saturn japon oyunları çok çok daha iyi. NEC'in PC Engine ailesinden konsollar yine nadir ve Japonyada daha çok bulunuyor... N64 yerine ben olsam NeoGeo Ailesinden bir cihaz getirtmeyi tercih ederdim. Yanında getireceği için (öyle düşünüyorum, biraz daha ağır ve iri cihaz daha iyi olur). Tabii ki her insanın ilgi alanı farklı...İlgilendiğiniz sevdiğiniz oyunlar neredeyse onada bakabilirsiniz...

Japonya diyince aklıma PSX, X68000, PC engine konsolları geliyor açıkçası. N64 pek değil, hiç gelmez...
Logged

june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2015, 11:55:17 ÖÖ »

@LW3D
Pc engine tasarım olarak en beğendiğim konsollar arasında. oyunlarına şöyle bir baktım youtube'da. shooter oyunlar harici diğer oyunları çok beğenmedim. yinede fiyatına bakacağım.

neo geo aes kesinlikle çok iyi onunda fiyatına bakacağım. aes'in de mvs çoklu kartuş gibi kartuşları varmı.pal tvde renklimi görünür.

neogeo mvs consolize ve 161 coklu kartuş mantıklımı aes göre. pal tvde renklimi görünür.

Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
Samurai
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : Aralık 26, 2015, 13:55:00 ÖS »

@june8efe

Akil vermis gibi olmayim ama size Neo geo  konusunda birkac tavsiyede bulunayim eger Neo geo AES alicaksaniz

Ben kendi halinde bir Neo geo koleksiyoncusu olarak (artik biraktim) size tavsiyem

Eger Neo geo AES alicaksaniz ve devamli oynamayi dusunuyorsaniz bence MVS converter da almaniz gerekli cunki AES oyunlari cok ama cok pahalidir MVS converter in fiyati ise 300 ile 500 tl arasidir ben kullanmistim ama bazi MVS oyunlarinda ses problemi yasamistim ve kizip satmistim

Ancak koleksiyon amacli almak istiyorsaniz tabiki kutulu olmasi gerekli bence dunyadaki en karizmatik konsol her koleksiyoncunun ruyasidir hayalleridir hic dusunmeden alin

Japonyadan aldiracaksiniz ve gorerek alinacaksa seri numarisina ve pinlerine dikkat ettirin seri numarisi olarak 200.O00 nin altinda olsun ve pinler altin sarisi olsun ayrica kutu ile ayni seri numarasi olsun yoksa anakart degistirilmistir dikkat edin

Gelelim MVS consolized konsoluna bunuda bir arkadasimda deneme ve test etme imkani bulmustum kendisi Ingilterede birine 250 pounda yaptirmisti gorunus olarak AES den farkliydi ama tam ev konsolu gibiydi ancak ben hic keyif almadim 100 lerce oyunu hemen aciyordu hemde pahali degildi oyunlari ama iste ama ben sevemedim

Aslinda benim size tavsiyem eger Neo Geo oyunlarinida seviyorsaniz Japonyadan Neo Geo CDZ aldirmanizdir cunki hem oyunlarini kendiniz hazirlarsiniz sifir maliyet hemde o Neo Geo ruhunu hissedersiniz bazi oyunlarda RAM problemi var ama canavar gibidir isterseniz TOP LOADING versiyonuda var ama oyunlari gec yukluyor bence CDZ versiyonunu aldirin sifir bile bulursunuz  ben zamaninda sifir bulmustum yeterki AKIHABARA nin gizli yokuslarina bakin

Biaz uzun oldu ama faydali bilgiler vermisimdir umarim Neo Geo dusunenlere
Logged
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.288



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Aralık 26, 2015, 23:33:43 ÖS »

@samurai
yorumlar için çok teşekkürler.
bütçe kısıtından dolayı koleksiyon modunda değilim. sanırım aes + arcade stick+ dönüştürücü+161 li kartuş baya bütçe gerektirecek.
bahsettiğiniz 100lerce oyun yüklü mvs konsolize daha bana uygun gibi.

cdz ve aes karşılaştırınca tuğla gibi kartuşu ile aes daha retro duruyor ve güzel. ve yanlış bilmiyorsam cdz oyun yükleme süresi daha uzun diye biliyorum.
ayrıca optik sürücü zamanla okumamaya başlama durumuda var.

neogeo pocket oyunlarına baktım fatal fury, king of fighter grafikler orijinal karekterlerden daha farklı.gba yetiyor aslında neogeo pocket yerine ags101 veya gba micro alabilirim.

bartop kabin projelerini araştırayım birazda 
Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: