Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 4000/4000T Fan var mı yok mu ve replica board toplasam neler almam lazım?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 4000/4000T Fan var mı yok mu ve replica board toplasam neler almam lazım?  (Okunma Sayısı 2766 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
parker
Ziyaretçi
« : Mart 12, 2023, 14:13:56 ÖS »

Merhaba Arkadaşlar,
Amiga 4000 ve 4000T'de fan var mı biliyor musunuz? Ben fansız çalıştırmak istiyorum. Gördüğüm kadarıyla sanırım power supplyda fan varmış, cpu fanı var mı mesela? Bana bilgi verebilirseniz sevinirim.
Bir de mesela Amiga 4000 ve/veya 4000T bulmak kolay olmayabilir, bazı replica anakartlar gördüm Amiga 4000 için, bunlara cpu (68060) vs herşeyi alıp eklemek lazım değil mi? Acaba neler almam lazım biliyor musunuz?
Çok teşekkürler
Logged
Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2023, 09:59:40 ÖÖ »

Selam,

Dilim döndüğü kadar...

A4000 için konuşayım A4000T görmedim hiç

Fan bir tek PSU içinde var. Haricen kasa fanı yok.

Turbo kartı (040) üzerinde fan standard olarak yok.

060 takarsan gerekebilir çok ısınıyor

O bahsettiğin devre kartlarından alabilirsin ama piyasada bulabileceğim konektör, kondansatör, direnç vs dışında tüm custom chiplerden de edinmen lazım.

Bunlar zaten amiga parası edebilir genelde bu projeyi değerlendirenler elindeki pil akması olmuş devre kartı zarar görmüş anakartını yenilemek için yapıyor.

Astarı yüzünden pahalıya gelebilir.

Forumdan DefLeppard bu işleri yapıyor. Bir sürü re-amiga 1200, 500+, 4000 anakartını yeni devreye geçirdi.

Onun yorumları daha değerlidir. Kendisine danışabilirsin.

Bu arada 060 cpu (full mmu full fpu olan son revizyonlar) ebayde 500-600 euro

Sadece işlemci bu Turbo kartı dahil değil

üzerindeki A3640 turbo kartına da direkt 060 takamıyorsun çevirici vs özel rom lazım oluyor.

Ama 3660'ın da projesi var. Ondan da yaptı DefLeppard
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: