Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack
Sayfa: 1 2 [3]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 500 | 1 Mb Onboard RAM Hack  (Okunma Sayısı 24918 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #30 : Mart 01, 2017, 17:24:21 ÖS »

10 yıl abi dile kolay bulursan paylaşırsan sevinirim gerçi yapmaya cesaret edebilir miyim bilmiyorum
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #31 : Mart 01, 2017, 21:19:18 ÖS »

Aminette nasıl yapıldığı olması lazım, ben ordan bakıp yapmıştım.
Logged

commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #32 : Mart 01, 2017, 21:31:06 ÖS »

Bu dosyada R5 ve R6 bordlar için anlatıyor. Tek sıkıntı normalde a500'e ram kart takınca 512k chip 512k fast ram olurken, bu yöntemle 1024k chip ram olur ve bazı oyunlarda sorun çıkabilir.

http://aminet.net/docs/hard/A5001MChip.lha
Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #33 : Mart 02, 2017, 10:01:45 ÖÖ »

commander bu linkini verdiğin mod piggyback metodu mu yoksa trapdoor'dan taktığın ram kartı chipram olarak mı gösteriyor? Eğer piggy back ise yani borda ram ilave ediyorsak, 500+'da olduğu gibi fast ram kart takarak 1,5MB olmaz mı?
Logged

Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #34 : Mart 02, 2017, 11:39:30 ÖÖ »

Amiga plus yani 8a board ları direkt 2mb yapma ile önceden çalışmam olmuştu. 2mb yapınca ram kart yeri çalışmaz...

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=12622.msg146132#msg146132

amiga 6a board ların tüm ram chiplerini söküp eski edo ramlerden söküp takıp 1mb yapmıştım. sadece burada bazı jumperları düzeltmek gerekiyor.

http://eab.abime.net/showthread.php?t=69049 buradaki gibiydi sanırım.

yalnız 1mb olunca 512kb ram kart ekleyince oluyormuydu? onu hatırlayamadım sanki olmuyordu gibime geliyor...


« Son Düzenleme: Mart 03, 2017, 17:13:51 ÖS Gönderen: defleppard » Logged

Amiga Repair Service
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #35 : Mart 02, 2017, 17:42:02 ÖS »


commander bu linkini verdiğin mod piggyback metodu mu yoksa trapdoor'dan taktığın ram kartı chipram olarak mı gösteriyor? Eğer piggy back ise yani borda ram ilave ediyorsak, 500+'da olduğu gibi fast ram kart takarak 1,5MB olmaz mı?
Çok zaman geçti.
Benim hatırladığım rev6a da harici rami görmüyordu. Bir jumper vardı anahtar bağlamıştım. Anahtar 1mb dahili Cip ram ile 512k dahili çip(diger dahiki 512k kullanílamiyor) 512k harici(ram kart) fast yapıyordu.
1mb dahili çip ile harici fast ram kullanmak için 8375 fat agnus ve rev8a bord lazım hatırladığım kadarıyla.
Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #36 : Mart 03, 2017, 17:06:07 ÖS »

Bordun chipini 8372a yapıp. 1 mb chip ram ve fast rami yan slot kullanarak 2mb lik fast ram ilave etsem. Amiga 500 de çalışmaz mı? yani toplamda 1 mb chip ram + 2 mb fast ram. Bu board üzerinden oynama yaptığımızda yan slotlar kullanılmaz duruma mı geliyor.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
ghores
Üye
***
Mesaj Sayısı: 185


"Sonra diye birşey yok,bugün var belki yarın yok."


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #37 : Mart 03, 2017, 23:26:15 ÖS »

512 kb chip ram için bir yolu keserek anahtar vasıtası ile çözüm üretiliyor, araştırılırsa bulunur.

Ne sağlamıştı bana?
Trapdoor'da ram kullanırken SWOS sürekli GURU verirdi, bunu yaptıktan sonra keyfini çıkarabilmiştim.
Logged

{ ک ẽ ґ т α ç } a.k.a gнσѕтяι∂єя
Amiga 500 (512Kb + 512Kb Ram Hack) | A1200 | PS2 | PS3 | PS4 | Wii | Macbook Air | Samsung NP530 Ultrabook
Sayfa: 1 2 [3]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: