Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga Donanımpcmcia compact flash adaptör
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: pcmcia compact flash adaptör  (Okunma Sayısı 12323 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« : Ağustos 11, 2016, 09:48:54 ÖÖ »

a600 ile pc arasında dosya transferini kolaylaştırmak için aldım. Ama tabiki çalışmadı. Yurt dışı sitelerden almak ta imkansız olduğu için şansımı denedim ama yine hüsran Kahkaha

aminet ten cfd ile fat95 indirip kurdum atmadığım takla kalmadı. fat, fat16, fat32 formatlarını denedim ama olmadı.

Bu kart kullananların tarif ettiği gibi ata pckart olandan.

Gözden kaçırdığım ne olabilir. Kart 32 bit ise zaten yapacak birşey yok. İnternette kartın 16 bit destekli olup olmadığını bulamadım. 

winuae de pcmcia ide olarak bağlandığında çalışıyor sıkıntısız.








« Son Düzenleme: Ağustos 12, 2016, 10:13:34 ÖÖ Gönderen: cemkaan » Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2016, 10:17:13 ÖÖ »

adam şurada yazmış
http://www.ebay.com.au/itm/Sandisk-Laptop-PCMCIA-PC-CF-Compact-Flash-Memory-Card-Reader-Adapter-/251696668710

Cards that don't work on Amiga PCMCIA Port:
Transcend Cards
Kingston Cards
Sandisk ultra 004G-U46
Logged

Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2016, 13:49:01 ÖS »

"Çalışmadı" kısmını biraz daha açabilir misin?

CF0:'ı mount ederken bir hata mesajı mı alıyorsun?
...yoksa sorunsuz mount ediyor da, CF0:'ı okumak istediğinde "Not A DOS Disk" bildirimi mi alıyorsun
...yoksa "No disk present" mi alıyorsun?
...ya da sistem tamamen donuyor mu?
Logged

Alper
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.440



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ağustos 11, 2016, 14:04:06 ÖS »

Selamlar önce amiga 600'ün pcmcia portunun pinleri sağlam mı kontrol edin, eğik kopuk olabilir, varsa başka cf kartlarla deneyin.
Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2016, 14:04:34 ÖS »

"Çalışmadı" kısmını biraz daha açabilir misin?

CF0:'ı mount ederken bir hata mesajı mı alıyorsun?
...yoksa sorunsuz mount ediyor da, CF0:'ı okumak istediğinde "Not A DOS Disk" bildirimi mi alıyorsun
...yoksa "No disk present" mi alıyorsun?
...ya da sistem tamamen donuyor mu?

devs içine attığım cf0 ı çalıştırınca mount edildi diyor ama disk görünmüyor. Daha önce açılışta çalışması için dosdrivers içine atmıştım.
cli da cf0: yazıp girmeye çalıştığımda diski yerleştirin diyor.
kartı takınca hiçbirşey olmuyor yani. Diske ait simge gelmiyor.

Amiga çalışırken Kartı veya adaptörü çıkartıp takmak ta faydalı olmadı.

cfd versiyonum 1.32 bu akşam 1.25 ve 1.27 kurup deneyeceğim.
fat 95 de aminetteki tek sürüm olan 3.18

İşin tuhafı amiga.org gibi sitelerde bu adaptörü ve cf kartı çatır çatır kullandığını yazan kişiler var
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2016, 14:44:53 ÖS Gönderen: cemkaan » Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2016, 14:06:03 ÖS »

Selamlar önce amiga 600'ün pcmcia portunun pinleri sağlam mı kontrol edin, eğik kopuk olabilir, varsa başka cf kartlarla deneyin.

ona baktım sağlam görünüyorlar.
Bir ara Amigayı tamamen söküp bakacağım. Dışarıdan tam görememiş olabilirim.
Logged

varol
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 504



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2016, 14:24:48 ÖS »

Yurtdışı nasıl imkansız aliexpress'te birkaç dolara var ve ben aldım geldi çalışıyor. (Amiga harici bambaşka bir uygulamada)
Logged
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2016, 14:29:46 ÖS »

Yurtdışı nasıl imkansız aliexpress'te birkaç dolara var ve ben aldım geldi çalışıyor. (Amiga harici bambaşka bir uygulamada)

Çalışmasının garantili olduğunu söyleyen amigastore, amigakit gibi yerlerden demek istemiştim.
Logged

Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2016, 15:04:15 ÖS »

CF0:'ı mount ederken bir hata mesajı mı alıyorsun?
...yoksa sorunsuz mount ediyor da, CF0:'ı okumak istediğinde "Not A DOS Disk" bildirimi mi alıyorsun
...yoksa "No disk present" mi alıyorsun?
devs içine attığım cf0 ı çalıştırınca mount edildi diyor ama disk görünmüyor. Daha önce açılışta çalışması için dosdrivers içine atmıştım.
cli da cf0: yazıp girmeye çalıştığımda diski yerleştirin diyor.
kartı takınca hiçbirşey olmuyor yani. Diske ait simge gelmiyor.

"diski yerleştirin" demesi iyiye işaret.

Devs içine attığın CF0 dosyasını Ed (veya EditPad) ile açıp...
Kod:
Flags = 0
...yazan satırı...
Kod:
Flags = 2
...şeklinde değiştirerek de denedin mi?
Logged

Alper
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ağustos 11, 2016, 15:08:01 ÖS »

CF0:'ı mount ederken bir hata mesajı mı alıyorsun?
...yoksa sorunsuz mount ediyor da, CF0:'ı okumak istediğinde "Not A DOS Disk" bildirimi mi alıyorsun
...yoksa "No disk present" mi alıyorsun?
devs içine attığım cf0 ı çalıştırınca mount edildi diyor ama disk görünmüyor. Daha önce açılışta çalışması için dosdrivers içine atmıştım.
cli da cf0: yazıp girmeye çalıştığımda diski yerleştirin diyor.
kartı takınca hiçbirşey olmuyor yani. Diske ait simge gelmiyor.

"diski yerleştirin" demesi iyiye işaret.

Devs içine attığın CF0 dosyasını Ed (veya EditPad) ile açıp...
Kod:
Flags = 0
...yazan satırı...
Kod:
Flags = 2
...şeklinde değiştirerek de denedin mi?

devs içindeki mountlist ile denemiştim bunu. cf0 içine yazmayı denemedim.
Bu akşam ilk bunu yapayım.
Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2016, 20:18:27 ÖS »

CF0:'ı mount ederken bir hata mesajı mı alıyorsun?
...yoksa sorunsuz mount ediyor da, CF0:'ı okumak istediğinde "Not A DOS Disk" bildirimi mi alıyorsun
...yoksa "No disk present" mi alıyorsun?
devs içine attığım cf0 ı çalıştırınca mount edildi diyor ama disk görünmüyor. Daha önce açılışta çalışması için dosdrivers içine atmıştım.
cli da cf0: yazıp girmeye çalıştığımda diski yerleştirin diyor.
kartı takınca hiçbirşey olmuyor yani. Diske ait simge gelmiyor.

"diski yerleştirin" demesi iyiye işaret.

Devs içine attığın CF0 dosyasını Ed (veya EditPad) ile açıp...
Kod:
Flags = 0
...yazan satırı...
Kod:
Flags = 2
...şeklinde değiştirerek de denedin mi?


cfd 1.25 cfd 1.27 ile denedim olmadı
flags 2 yaptım flags 1 yaptım olmadı

Devs içinde cf0 ı çalıştırınca hareket yok.
tekrar çalıştırınca da Device 'cf0:'already mounted diyor.

« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2016, 20:21:21 ÖS Gönderen: cemkaan » Logged

Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ağustos 12, 2016, 08:19:27 ÖÖ »

- CF0 "Devs:DosDrivers" içinde olmalı.
- Muhakkak suretle bir simgesi olmalı (CF0.info).

...bunlar da tamamdır muhtemelen.
Zaten CF0'ı mount ettiğinde çalışmalıydı.

Geriye bir tek bir başka CF kart bulup aynı adaptörle deneme seçeneği kaldı sanırım.
Logged

Alper
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ağustos 12, 2016, 08:28:34 ÖÖ »

- CF0 "Devs:DosDrivers" içinde olmalı.
- Muhakkak suretle bir simgesi olmalı (CF0.info).

...bunlar da tamamdır muhtemelen.
Zaten CF0'ı mount ettiğinde çalışmalıydı.

Geriye bir tek bir başka CF kart bulup aynı adaptörle deneme seçeneği kaldı sanırım.

Evet Başka bir karttan başka şans kalmadı.

PCMCIA adaptörle çalıştığı bilinen sandisk dışında hangi kartı önerirsiniz?
Logged

Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Ağustos 12, 2016, 09:09:32 ÖÖ »

1 gb cf kartı pc de denemiş olman lazım normal format oluyorsa ondada sorun yoktur.
Logged

Amiga Repair Service
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ağustos 12, 2016, 09:32:15 ÖÖ »

1 gb cf kartı pc de denemiş olman lazım normal format oluyorsa ondada sorun yoktur.

PC de herşey normal çalışıyor.
fat 16-32 formatları denedim. Ayırma boyutunu varsayılan yaparak formatladım.
FFS olarak formatlamayı başaramadım... olabilse onu da deneyeceğim Kahkaha
tek linux ext2 kaldı.
Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: