Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: FPGA üzerinde Atari 2600 uygulaması  (Okunma Sayısı 20322 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.170


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Mart 24, 2008, 15:44:10 ÖS »

Foruma hoşgeldiniz...katılmanız ve projeler hakkında bilgi vermenize çok sevindik. Hele FPGA üzerine çalışan arkadaşlarımızın çalışması, bilginin paylaşılmasıyla, belkide gelecek FPGA üzerine projelerimiz hayat bulabilir. En azından mevcut projeleri dahi anlamamıza ve uygulamamıza yardımcı olacak bilgi ve deneyimli arkadaşların olması çok güzel.

Projelerinizin fotoğraflarını ayrıntılı bilgileri bekleriz.
Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Mart 24, 2008, 21:17:39 ÖS »

Açıkçası ben de böyle bir forumun varlığını farkettiğime çok memnun oldum (haberim yoktu bugüne kadar ). Elimden geldiğince bilgi ve tecrübelerimi paylaşmaya çalışırım. Buradaki arkadaşlardan da öğrenebileceğim pek çok şey olduğuna eminim.

Bahsettiğim 2600 on FPGA kutulu versiyonunun resmini ekliyorum. Tabii flux temizleme sorununu çözemediğim için oldukça kirli görünüyor PCB ama yaptığımda çalışıyordu hatta İzmir'e bile sağlam olarak gidip geldi. Son durumunu bilmiyorum şu an. Sağ tarafta controller portları (mini-din) sol tarafta ise audio video ve power girişleri var. Ayrıca FPGA'in hemen üst tarafında flash chip'i ve 3.58Mhz kristal görünüyor. Flash chip'ini programlamak için, önce FPGA'e geçici olarak özel bir design yüklüyorum ve FPGA'in programlandığı porttan flash datasını aktarıyorum.

Sorularınız olursa seve seve cevaplarım,
-Tolga


* A2601.jpg (94.27 KB, 864x648 - Görüntüleme: 1368 kez.)
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Mart 24, 2008, 22:42:42 ÖS »

Öncelikle forumumuza hoşgeldiniz, umarım hep beraber burada nice keyifli sohbetlere imza atarız

Sorularımız var tabi, olmaz olur mu

1-Kullandığınız FPGA'in tam olarak modeli nedir ? (Datasheet'ini aramak istiyorum da, fotoğraftan tam okunmuyor, sanıyorum blog'da da belirtmemişsiniz)

2-FPGA'i programlamak için gerekli şematik ve yazılımı hazırlarken yararlandığınız bir site/kaynak var mı ?

3-PCB'yi nerede bastırdınız, ne kadara mal oldu ?

4-Atari emulasyonunu hazırlarken 2600 donanımı hakkında gerekli bilgiyi hangi kaynaklardan edindiniz ?

gibi sorular mevcut, aslında burada ayaküstü ufak bi röportaj mı yapsak ne
« Son Düzenleme: Mart 24, 2008, 22:45:10 ÖS Gönderen: coze » Logged

Retro Hincal Uluc
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Mart 24, 2008, 23:07:12 ÖS »

Sorularınıza cevaplar:

1. FPGA'nın modeli Xilinx Spartan 3E (XC3S100E-VQ100). 100-pin VQFP package içinde 100K gate kapasiteli.

Aslında bu design'da ACTEL ProAsic3 kullanmayı tercih ederdim. Çünkü hem configuration memory'si flash biçiminde kendi üzerinde, hem de Xilinx gibi 3 ayrı voltaja ihtiyac duymuyor. 1.2V, 2.5V, ve 3.3V gerektiriyor Xilinx, ACTEL'de ise 1.5V ve 3.3V yeterli idi yanlış hatırlamıyorsam. Dolayısı ile PCB designi çok daha basitleşiyor. Fakat ben design'a başladığımda ACTEL chipleri kolayca bulunamıyordu. Şu an Amerika'dan Mouser Electronics'ten getirtilebilir ama programmer şeması yok (ya da ben bulamadım), onun için programmer'i alınmazsa kullanımı zor.

2. FPGA programlarken yararlandığım özel bir site ya da kaynak yok. PCB design'ini ve parallel cable design'ini yaparken Xilinx'in kendi dev. boardlarının şemalarından yararlandım. Ve tabii chiplerin (Xilinx, flash vs.) datasheetlerinden.

3. PCB'yi bastırmadım, evde yaptım İsterseniz bununla ilgili tecrübelerimi ayrıca konuşuruz... Aslında, ucuza Çinde PCB (özellikle multi-layer, çünkü evde yapılamıyor) yaptırılabilen bir yer bulsak çok iyi olacak.

4. Ufak ama önemli bir noktayı açıklığa kavuşturmakta fayda var, aslında bu bir emulasyon değil, 2600'un bir hardware implementasyonu, yani alet başka bir CPU üzerinde çalışan bir program değil, burada 6502 chip'inin ve TIA'nin vs. kendi hardwareleri var yani (Mesela C64 DTV emulasyon bildiğim kadarıyla, o açıdan farklı). Donanım hakkında bilgiye ulaşırken en önemli kaynak ATARI TIA chip'inin şemaları ve 6502 chip'inin datasheet'i oldu diyebilirim.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Mart 25, 2008, 07:37:00 ÖÖ »

Ayrıntılı cevaplar için çok teşekkürler

PCB çok başarılı olmuş, lazer printer'dan baskı alıp bakır plaka üzerine basma yöntemiyle mi yaptınız ? Buna benzer bir yöntem nette okumuştum, ama gerekli kimyasal maddeleri bulamadığımdan (aramaya üşendiğimden de diyebiliriz) fazla ayrıntısına girmedim. Ucuz mu değil mi tam emin değilim ama çinde pcbcart adında bir site var, online formları ile fiyat alabiliyorsunuz. İlk prototip doğal olarak çok pahalı oluyor, ondan sonra bastırdığınız PCB adedine göre fiyat düşüyor. PCB layout için Eagle mı kullandınız ?

Emulasyon konusuna gelince, 6502 çip ve TIA'nın şemalarının ulaşılabilir olduğunu bilmiyordum (Atari donanımları ile pek ilgili olduğum söylenemez). C64 Dtv dediğiniz gibi emulasyon olması lazım (donanım tabanında emulasyon), en azından SID'in şemalarının ortalıkta olmadığını biliyorum, aynı şekilde Amiga çipseti şemaları da kayıptır. C64 DTV, MiniMig gibi projeler de tabi bu bağlamda emulasyon.

benim elimde bir adet Spartan3 başlangıç kiti var (XC3S1000) bununla minimig projesinin ilk prototip halini gerçekleştirmek gibi hayallerim var ama henüz 7 segmentten adımı kaydırmak dışında pek birşey yapamadım
Logged

Retro Hincal Uluc
nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Mart 25, 2008, 08:02:40 ÖÖ »

@Tolga Abaci: Hos geldiniz. Evde kendi PCB'sini yapma teknolojisini, 0.5 milimetrenin altina indirebilmis bir arkadasin bu foruma katilmasi cok cok olumlu FPGA tecrubesi de cabasi

PCB konusunda hangi yolu takip ettiginizi ben de soracaktim sevgili Coze benden once sormus. Bu arada sanirim ben oksitlenmeye karsi koruma sorununuza cozum onerebilirim http://www.cbridge.com/ sitesindeki silk screen urunleri ile hem pcbnin ilk hazirlanisini hem de ustune lehim bolgelerini acik birakan bir koruma layerini boyayabilirsiniz.

Board tasariminiza JTAG programlama interface'ini nasil eklediginize dair daha spesifik sorularim bilahare olacaktir. Ama burada oldugunuzu bilmek guzel

PS: Bu arada herhangi bir yanlis anlasilma olmasin, C64 DTV ile buradaki Atari projesinin "emulasyon" acisindan birbirinden farklari yok. Her ikisi de ciplerin reverse engineer edilip VHDL (veya Verilog) ile implement edilmeleri ile yapiliyor. yani c64dtv de yazilim emulasyonu degil. C64DTV'deki 6510, 6526, VIC ve SID gibi ciplerin hepsinin tek tek VHDL implementasyonlari var. Tabii bu arada C64DTV urunu fpga degil seri uretim oldugu icin ASIC. Fakat C64DTV'nin gercek C64ten bazi farklari var. 1541 emulasyonu yok. Bunun yerine oyunlar flashtan yuklenecek sekilde patchlenmis durumda. Ayrica DTVdeki grafik cipi implementasyonunun VIC'ten farkli bazi ilave ekran modlari icin de destegi var.


Logged
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Mart 25, 2008, 10:01:16 ÖÖ »

C64 DTV ile ilgili wikipedia'da şöyle bir cümle görmüştüm: "ASIC running at 32 MHz internally, emulating 6510 CPU, VIC-II, SID, CIA, and PLA". Burada emulation kelimesinin geçmesi ve ASIC'in 32 MHz'de çalışıyor olması bende özel bir hardware'de çalışan bir software emulation olduğu kanısını uyandırdı. Tabii yanılmış olabilirim çünkü C64 DTV ile ilgili detaylı bir araştırma yapmadım.

Benim 2600 board'u yaklaşık 14.32MHz frekansında bir clock oscillator içeriyor ama, bunun tek sebebi NTSC encoding için gereken sinyallerin digital olarak sentezlenmesi. 2600'un orjinalinde bu iş TIA'nın içindeki analog devreler tarafından yapılıyor ve tabii ki bunu FPGA içinde yapmanın olanağı yok. Benim design'in geri kalan kısımları 2600'un asıl clock frekansı olan 3.58MHz ile doğru olarak çalışır.

Nightlord, yolladığın link için çok teşekkürler. Gerçekten çok faydalı olacak gibi. Özellikle bu kadar uğraşıp board'u yapıp assemble edip sonra fotoğrafını çekince kir pas içinde bir görünüm insanın keyfini kaçırıyor doğrusu...

PCB yapımı ile ilgili bazı detaylar vereyim. Laser printer'dan Press'n Peel Blue kağıdına baskı yapıp, sonra da laminator ile (ki bu $100 altında rahatlıkla bulunabilir) bakır plakete transfer ettim. Press'n Peel kağıdı yerine başka tip kağıtlar da kullanılabiliyor sanırım (örneğin kuşe kağıt ya da fotoğraf baskı kağıtları). Laminator burada kritik bileşen çünkü ütüleme yöntemini de daha önce denedim ancak bu kaliteye ulaşamadım. Etch işlemi için Demir 3 Klorür (Ferric Chloride) kullandım. Design'da kullandığım software ile ilgili olarak özel olarak konuşuruz .

Evde PCB yapımı gerçekten zaman ve emek istiyor ve gerçekten hiç hata kaldırmıyor. Ancak bir kez el alıştıktan ve püf noktalarını keşfettikten sonra rahatlıyor insan. Keşke evde multi-layer PCB de yapabilsek ama o neredeyse imkansız...


Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.384



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Mart 25, 2008, 10:39:10 ÖÖ »

bende hafta sonu devre yapımı için mavi bir kağıt aldım, satan amca da pek işten anlamıyordu ama lazer printerdan devreyi bunun üzerine basıp sonra ütülelemi söledi, açık cası bana bu konuda yardımcı olacak birilerini arıyordum,

öncelikle amiga ya pcmcia ı 90 derece cevirecek adaptor yapmak istiyorum bunun pcb si ni nasıl çizerim (hangi yazılımla) ve pcb sini nasıl çıkarırım
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Mart 25, 2008, 10:47:58 ÖÖ »

Burada PnP Blue için oldukça güzel bir tutorial var:

http://eegeek.net/content/view/34/31/

PCB design için pek çok program var. Örneğin Eagle'i önerebilirim. Eagle'de yapmak istediğin board'un önce şemasını çizmeli daha sonra da PCB üzerinde yolları çizmelisin. Burada anlatması biraz zor ancak programı biraz kurcalarsan rahatlıkla öğrenebilirsin.

-Tolga
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
coze
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.672


Hieh hieh hieh heh ...


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Mart 25, 2008, 11:29:38 ÖÖ »

Tolga, eline sağlık, çok güzel bir tutorial.

Bende Eagle için birkaç tutorial vereyim,

http://www.pages.drexel.edu/~weg22/pcbDesign/pcbDesign.html
http://www.sparkfun.com/commerce/present.php?p=BEE-8-EagleSchematic

Basit olarak anlatmak gerekirse, (her ne kadar olaya tam hakim olmasamda) ilk önce 'mantıksal' tasarımı yapıp (hangi bileşenler birbirine bağlı olacak, vs) sonra board layout'unu yapmanız gerekiyor (bileşenlerin board üzerindeki gerçek yerleri).

Ve tabi kullanacağınız bileşenlerin bir şekilde eagle kütüphanelerinde olmaları gerekiyor, yoksa kendi kütüphanenizi yapmanız gerekiyor ki, retro işleriyle uğraşıyorsanız tedavülden kalkmış bir çok bileşeni kendiniz tanımlamak zorundasınız.

http://www.sparkfun.com/commerce/present.php?p=BEE-8-EagleSchematic

ben çok az eagle kullandım. Bir kaç gizli projem var, ama PCB bastırmaya gözüm yemiyordu, şimdi şu laminat işini bir çözersem ilk prototipleri evde fazla masraf yapmadan yapabilirim bu arada eagle'ın lisanssız sürümü sanırım iki layer'a kadar destekliyor, ama Ozkano, senin işini görecektir, pcmcia adaptörü çok basit bir çizim (hele kütüphanede pcmcia portu bulabilirsen çok rahat yapabilirsin).

o kadar lafını ettik, linkini de verelim.


eagle layout editor
Logged

Retro Hincal Uluc
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.384



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Mart 25, 2008, 12:08:39 ÖS »

valla çok sağ olun süper miş
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.384



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Mart 25, 2008, 12:18:23 ÖS »

bu arada mavi trasfer kağıdını A4 boyutunda 5 ytl ye aldım fiyat nasıl ?
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Mart 25, 2008, 12:26:35 ÖS »

bu arada mavi trasfer kağıdını A4 boyutunda 5 ytl ye aldım fiyat nasıl ?


Pahalı gibi. Fiyatlara buradan bakabilirsin. Kağıdın üreticisi bu adamlar diye biliyorum. http://www.techniks.com/index.htm
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
MeG
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 593


Super Kahraman


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #28 : Mart 25, 2008, 12:32:50 ÖS »

Sayın Abacı;

Forumumuza hoşgeldiniz..

Keşke ben de elektronikden anlasam da size FPA devre megaherz imlementasyon falan bişeyler diyebilsem ama tamamen ilgi ve bilgim dışı konular..

Ben sadece bu projenin çok çok daha ilerlemesi için tribün tarafında olurum Kahkaha

Son zamanlarda Türkiyeden çıkan bu projeler (Commodore - PC bağlantı şeysi / 2 SIDLI Ultra Modifiye c64 / FGPA 2600 gibi) gerçekden insanı duygulandırıyor..

İnşallah ilerleyen zamanda projen herkese ulaşılabilir olur...
Logged
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Mart 25, 2008, 13:22:59 ÖS »

MeG,

Tribün tarafında da insanlara ihtiyaç var . En azından birilerinin ilgilendiğini görmek güzel.

Benim aklımda başka projeler de var ama önce biraz daha olgunlaşsınlar istiyorum. Tabii bunun olması için de tekrar elektroniğe ayıracak vakit yaratmam lazım. Aslında burada biraz iştahım kabardı gibi tekrardan

Projemin herkese ulaşılabilir olmasını ben de istiyorum. Ancak aşılması gereken bazı sorunlar var. Pek ekonomik değil mesela ve elektronik konusunda tecrübesi az olan birinin hayata geçirmesi zor. Bunlar bir şekilde aşılabilir mi, orasını bilemiyorum.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: