Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: WinUAE komut satırı  (Okunma Sayısı 8202 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 857



Üyelik Bilgileri
« : Aralık 06, 2019, 07:43:51 ÖÖ »

Selam, Retroarch içinde kullanmak için yapılmış DH0 olarak ayarlı whdload.hdf hardfile dosyası var, bu dosya ikinci olarak eklenen DH1 oyun hardfile dosyasını otomatik çalıştırıyor, bu şekilde Retroarch kullanmada sorun yok ama Retroarch içindeki P-UAE'nin WinUAE'den daha performanslı çalıştığını söyleyemem.

Sorum,

Retroarch.exe -L Puaecore.dll game.hdf
Bu komut satırı sorunsuz çalışıyor sıkıntı yok.

Bunu winuae için uygulamaya kalkarsak nasıl yapılır,

config.uae konfig dosyamızda whdload.hdf DH0 olarak ayarlı, buna ilaveten game.hdf dosyasını DH1 olarak komut satırından eklemenin bir imkanı var mıdır.

winuae.exe -f config.uae game.hdf

burada game.hdf'nin başına mount DH1 gibi bir parametre yok mudur.

Logged
haydar_abi
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.621


İlla ki Amiga


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2019, 16:24:49 ÖS »

Sonuçta imajı yükleyince kaç tane partisyon yaratılmışşa onları mount eder.
Logged

Amiga fanatiği.... 
Amigalıktan çıkmış Amigalar....

Amiga 1200 + Vampire V1200
LG 24MA53 TVMonitör
Amiga 500 Plus +TerribleFire030 64MB+16 GB CF
Amiga 2000
Amiga 500 + 1MB Çip + 9.5 mb FastRAM + Internal GOTEK + 4GB CF HDD
2 Casper M989A Monitor
Commodore64
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.649


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2019, 17:46:38 ÖS »

HDF dosyasını komut satırından değil de config dosyası içinden tanımlayabilirsin. Mevcut WinUAE kurulumunu karıştırmamak için WinUAE.exe dosyasını da aynı klasöre alıp -portable parametresini kullanarak taşınabilir bir düzen oluşturabilirsin.

Minimum konfigürasyon dosyası için benim WHDPacker script'im içindeki dosyalara göz atabilirsin.

https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4668.0

config_description=WHDPacker
config_hardware=true
config_host=true
config_version=2.3.3
use_gui=no
kickstart_rom_file=.\SYS\Devs\Kickstarts\Kick40068.A1200
joyport0=mouse
joyport1=kbd2
gfx_fullscreen_amiga=true
gfx_center_horizontal=simple
gfx_center_vertical=simple
chipset=aga
fastmem_size=8
bogomem_size=0
chipmem_size=4
cpu_speed=max
cpu_model=68030
fpu_model=68881
filesystem2=rw,DH0:System:.\SYS,0
filesystem2=rw,DH1:Games:.\WHD,0


HDF desteği için filesystem2 satırı yerine bir hardfile2 satırı kullanabilirsin. Ama HDF ile uğraşmaya da gerek yok aslında bir alt klasörü de Amiga HDD olarak kullanman mümkün. Yalnız bu durumda WHDLoad oyunlarından bazıları (muhtemelen toplamda 30-40 taneyi geçmez) lha veya zip içinden çıkarılırken hata verebiliyor.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 857



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2019, 07:54:57 ÖÖ »

Siz orada game.hdf yazdığıma bakmayın aslında komut satırında %file olarak geçiyor.

https://archive.org/details/amigaromset

https://ia800908.us.archive.org/view_archive.php?archive=/8/items/amigaromset/CommodoreAmigaRomset1.zip

Buradaki whdload arşivi retroarch için yapılmış. Her bir oyun hdf dosyasının içindeki slave whdload dosyası game.slave olarak ayarlanmış.

Yani hangi oyun dosyasını DH1 olarak mount ederseniz edin DH1 içinde game.slave dosyası çalışıyor.

Sonuç itibariyle retroarch içinde nasıl bir işlem yapıyor göremiyoruz ama

Hyperspin yada herhangi bir frontend aşağıdaki komut satırını retroarch'a gönderince oyun çalışıyor.

Retroarch.exe -L Puaecore.dll %file
bu komut satırı çalışıyor.

Winuae'de 4000 tane oyun için mount edilmiş config dosyası yapmakta çok zor.


Aslında retroarch p-uae neden çok yapay çalışıyor onu sorgulamak lazım. Görüntü winuae ile kıyaslayınca bir yapaylık seziyorum.
Ben çok mükemmelci olabilirim bilemiyorum. görüntü Amiga oynayış hissi vermiyor. Birçok filitre çözünürlük vs ayarlarını en ince ayrıntısına kadar kurcaladım ama retroarchta Amiga emulasyonu konusunda keyfim kaçtı.
« Son Düzenleme: Aralık 07, 2019, 08:18:43 ÖÖ Gönderen: HkRecai » Logged
TimeLordPandora
Üye
**
Mesaj Sayısı: 8



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 29, 2021, 21:13:26 ÖS »

Selam, Retroarch içinde kullanmak için yapılmış DH0 olarak ayarlı whdload.hdf hardfile dosyası var, bu dosya ikinci olarak eklenen DH1 oyun hardfile dosyasını otomatik çalıştırıyor, bu şekilde Retroarch kullanmada sorun yok ama Retroarch içindeki P-UAE'nin WinUAE'den daha performanslı çalıştığını söyleyemem.

Sorum,

Retroarch.exe -L Puaecore.dll game.hdf
Bu komut satırı sorunsuz çalışıyor sıkıntı yok.

Bunu winuae için uygulamaya kalkarsak nasıl yapılır,

config.uae konfig dosyamızda whdload.hdf DH0 olarak ayarlı, buna ilaveten game.hdf dosyasını DH1 olarak komut satırından eklemenin bir imkanı var mıdır.

winuae.exe -f config.uae game.hdf

burada game.hdf'nin başına mount DH1 gibi bir parametre yok mudur.


konu aççaktım  Retroarch   adı geçiyoken size belki yardımcı olursunuz
 Retroarch   için en uygun çekirdek sizce hangisi ?
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: