Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelA1200 için cf kart mı ,yoksa hdd mi tavsiye edersiniz ?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: A1200 için cf kart mı ,yoksa hdd mi tavsiye edersiniz ?  (Okunma Sayısı 7332 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
newzort
Üye
***
Mesaj Sayısı: 175



Üyelik Bilgileri
« : Ekim 07, 2010, 01:42:13 ÖÖ »

A1200 için 4 gb cf kart mı yoksa 8mb cache li 5400 rpm 2.5 luk hd mi tavsiye dersiniz , özellikle öğrenmek istediğim konu hangisinin hızlı olduğu deneyip gören varmı ?  ve cf kart larda uyumsuzluk yada herhangi bir başka problem yaşanıyormu ?
Logged

A500,A500+,A1200,C64,C64C,C64G,NES,SNES,ATARİ2600,N64,XBOX360
Bakkada
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 935



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ekim 08, 2010, 19:32:46 ÖS »

Amiga konusnda direkt olarak bir teknik bilgim yok ama genel olarak CF kartlarin erisim sureleri HDD'lerden daha hizli olacaktir.
Logged
longbow75
Üye
***
Mesaj Sayısı: 170



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2010, 20:10:57 ÖS »

cf hem hizli hem sessiz hemde isinma problemi yok. Arti cikar tak pc'ye winuae ile at istedigin oyunu programi. Bende 4 gb sandisk ile lexar var. Birine os3.9 otekine 3.1 yukledim. Winuae ile whdload ve oyunlari da attim super oldu.
Logged

Commodore Forever!
newzort
Üye
***
Mesaj Sayısı: 175



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ekim 08, 2010, 20:22:49 ÖS »

piyasadaki 2.5 hd leri  biraz araştırdım 100 -160 gb arası 8 mb cache li 7200 rpm ide diskler mevcut, 1200 de 3.1 rom ile bu diskleri sorunsuz kullanabilirmiyiz? ayrıca cf ler bu disklerdende hızlımıdır?

her kosulda hızlı diyorsanız, tavsiye edeceğiniz hangi marka arabirimler ve cf kartlar mevcut bulabileceğim?
Logged

A500,A500+,A1200,C64,C64C,C64G,NES,SNES,ATARİ2600,N64,XBOX360
longbow75
Üye
***
Mesaj Sayısı: 170



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ekim 08, 2010, 21:18:20 ÖS »

bildigim kadariyla 3.1 rom ie 4gb dan buyuk hdyi gormek icin dosya sistemini degistirmen lazim (SFS). Eger cf alacaksan bir tanede ide->cf adaptoru alman lazim :
http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=ide+to+cf
bir de eger cf yi hd olarak degilde sadece dosya transferi icin kullanmak istersen cf->pcmcia adaptoru alman yeter. Ben denedim ama bayaa bir yavasti bu yontem.

winuae biraz ugrastirdi beni yalniz cf'yi kurarken win7 oldugu icin tahminimce bircok seyi engelliyor windows admin hakki yok diye. Eger xp'in varsa daha kolay.

Eger cf alirsan yardima ihtiyacin olursa sor daha detayli anlatirim.
Logged

Commodore Forever!
Blasterreal
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 856



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2010, 21:29:06 ÖS »

160GB disklerde kullanabilirsin. Ancak Amiga os.39 ve sfs kullanmak sağlıklı olacaktır. scsci.device v44.2 kullanırsan 144petabyte kadar disk kullanman söz konusu. sfs Kullanırken tek bir partition'un maximum boyutu 127GB olabilir.
Logged

Amiga 1200
ACA 1221 28 MHz 64 MB RAM Maprom
Amiga OS 3.9
------------
Mac Mini 1.42 GHZ 1GB RAM ATİ 9200 32MB 160GB HDD
Morphos 3.9
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.514



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Ekim 09, 2010, 10:16:46 ÖÖ »

hdd lerde sorun olmamakla birlikte her cf amiga da çalışmıyor, bence CF daha mantıklı, ses,hız,power açısından daha iyi sonuç veriyor tek eksiği kapasite ama 8gb lik bir cf amiganın adf arşivinin tamamını alır
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
erci77
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : Ekim 09, 2010, 22:03:03 ÖS »

BEn HDD den yanayım birde yeni FFS filesystemde büyük HDD leri görüp kullanıyordu önemli olan HDToolBox tan ayarını manuel girmek otomatikte yanlış değerlerleri alıyordu ve sorun yaşatıyordu. En son OS3.9 da ben SFS den çok çekmiştim FFS ye geri dönmüştüm ama bu sefer iyice inceleyip nerde hata olduğunu bulmuştum ve HDToolBox a manuel FFS değerlerini girince çok güzel olmuştu ozamanlar en büyük kapasite 160gb idi ve hiç sorunsuz kullnıyordum. Formatıda Chache li FFS olarak attırıyordum.
Logged
Jax
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 872



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ekim 10, 2010, 00:58:41 ÖÖ »

BEn HDD den yanayım birde yeni FFS filesystemde büyük HDD leri görüp kullanıyordu önemli olan HDToolBox tan ayarını manuel girmek otomatikte yanlış değerlerleri alıyordu ve sorun yaşatıyordu. En son OS3.9 da ben SFS den çok çekmiştim FFS ye geri dönmüştüm ama bu sefer iyice inceleyip nerde hata olduğunu bulmuştum ve HDToolBox a manuel FFS değerlerini girince çok güzel olmuştu ozamanlar en büyük kapasite 160gb idi ve hiç sorunsuz kullnıyordum. Formatıda Chache li FFS olarak attırıyordum.

Peki bir güzellik yapıp bizimle o değerleri paylaşmaya ne dersin. Böylece bizde FFS den yararlanabilelim.

Bende 8 Gb CF kart var. Ve sistemi ona kurdum. SFS ile 8 GB CF karta sistem kurup Amiga ADF arşivimi kopyalayana kadar canım çıktı. Şimdi 8 GB CF kart üstünde her hangi bir değişiklik yapmaya korkuyorum. Bir şey olursa tekrar aynı şeyleri yaşamak istemiyorum doğrusu.

Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: