Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
MSX Uyumlular
MSX - Genel
msx rom dosyaları yardım!
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: msx rom dosyaları yardım! (Okunma Sayısı 8474 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
msx rom dosyaları yardım!
«
:
Aralık 18, 2011, 16:21:05 ÖS »
Merhaba
Msx rom
dosyalarını
tap
yada
vaw
dosyasına dönüştürebilen bir program bulamadım bu konuda
bana yardımcı olur musunuz?
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #1 :
Aralık 18, 2011, 21:17:08 ÖS »
Bu 2 sitede programlar var ama nasıl çalışırlar çözemedim
http://home.kabelfoon.nl/~vincentd/
http://www.dlcsistemas.com/msx/html/utilities.html
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #2 :
Eylül 01, 2013, 17:39:58 ÖS »
bu konuda hala yardım arıyorum. rom dosyalarını cas yada wav dosyasına çevirebilecek delikanlı araniyor. bu msx için birşey bulmak neden bu kadar zor? cihaz dışında ortada hiç birşey yok ne kartuş ve ne disket sürücü. nede yeterli bilgi.
«
Son Düzenleme: Eylül 02, 2013, 00:19:29 ÖÖ Gönderen: Atacan
»
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
xeon83
Ziyaretçi
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #3 :
Eylül 01, 2013, 18:58:54 ÖS »
bi rom dosyası nasıl waw a dönüşürki ? mümkünmü bana olur gibi gelmiyor..
Logged
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.176
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #4 :
Eylül 01, 2013, 20:03:23 ÖS »
xeon83 rom file kasıt şu olabilir .örnek bir c64 8kb rom'lu kartuş'u rom'unu okuyup pc'ye aktardın diyelim direk emulatör'de çalışmaz.O kartuşa ait yapıyı saklayan bir crt formatına dönüştükten sonra c64 emulatörde çalıştırırsın.8kb rom'u okumak demek raw binary formunda elde etmek demek.Bir diğer örnek ise sega megadrive oyunların bin , rom ,smd türünde olması smd yukardaki örnekteki gibi kendi yapısı var.Bunu direk bir eprom veya eeprom yazarsan çalışmaz.raw binary haline dönüşmesi gerekir.bin formatı doğrudan yazabilirsin.Rom file'da smd file gibi bir yapısı olabilir.dönüştürmek lazım.
atacan bey
cas to wav programı var. ben cas formatındaki oyunları wav formatına cevirip media playerde çalarak msx yükleme yaptım sorun yok.linkleri aşağıda
cas to wav programı:
http://home.kabelfoon.nl/~vincentd/download/castools-1.3.zip
http://home.kabelfoon.nl/~vincentd/
Burdaki videodan bu işi öğrenebilirisin
http://www.youtube.com/v/TkkepHtXY0w&rel=0
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
yolbulduran
Üye
Mesaj Sayısı: 138
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #5 :
Eylül 01, 2013, 21:02:33 ÖS »
Benim MSX emulasyonu konusunda tecrübem yok, ama verdiğiniz ikinci sitedeki bir program işe yararmış gibi gözüküyor:
MSXR2B : Msx ROM file to Binaries : It's an utility to create binary files from ROM ones (up to 32K). It means that you can execute roms by loading binaries with BLOAD"name",R command.
not: 1985 yılında Ankara'da SVI-328 (pre-MSX) kullanmışlığım vardır. PEEK - POKE komutlarıyla grafik çizilen, ses çıkartılan C64 gibi bir makinanın, harika bir BASIC derleyiciye sahip SVI-328, SVI-728 ve diğer MSX bilgisayarlardan nasıl çok sattığını anlayamamışımdır. C64 17 milyon, MSX 5 milyon adet satılmış. Şimdi google'a baktım, sanırım piyasaya çıkışta gecikmişler, 16 bit makinalar çıkmak üzereyken atılım yapmaya çalışmışlar.
Ben zamanında bu bilgisayarı kullandım, ama babama C64 aldırdım:
«
Son Düzenleme: Eylül 01, 2013, 21:50:52 ÖS Gönderen: yolbulduran
»
Logged
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #6 :
Eylül 02, 2013, 00:25:24 ÖÖ »
Alıntı sahibi: blackturk üzerinde Eylül 01, 2013, 20:03:23 ÖS
xeon83 rom file kasıt şu olabilir .örnek bir c64 8kb rom'lu kartuş'u rom'unu okuyup pc'ye aktardın diyelim direk emulatör'de çalışmaz.O kartuşa ait yapıyı saklayan bir crt formatına dönüştükten sonra c64 emulatörde çalıştırırsın.8kb rom'u okumak demek raw binary formunda elde etmek demek.Bir diğer örnek ise sega megadrive oyunların bin , rom ,smd türünde olması smd yukardaki örnekteki gibi kendi yapısı var.Bunu direk bir eprom veya eeprom yazarsan çalışmaz.raw binary haline dönüşmesi gerekir.bin formatı doğrudan yazabilirsin.Rom file'da smd file gibi bir yapısı olabilir.dönüştürmek lazım.
atacan bey
cas to wav programı var. ben cas formatındaki oyunları wav formatına cevirip media playerde çalarak msx yükleme yaptım sorun yok.linkleri aşağıda
cas to wav programı:
http://home.kabelfoon.nl/~vincentd/download/castools-1.3.zip
http://home.kabelfoon.nl/~vincentd/
Burdaki videodan bu işi öğrenebilirisin
http://www.youtube.com/watch?v=TkkepHtXY0w
Merhaba cas dosylarını bende sorunsuz olarak vaw'a dönüştürebiliyorum. ancak aradığım hiç bir oyunun cas dosyasını bulamıyorum.
en büyük derdim o bu yüzden rom dosylarını dönüştürmenin bir yolunu arıyorum.
@xeon83 İnternette ingilizce bir sitede bunun yapılabildiğini okumuştum hatta o sitede bununla ilgili bir programcıkta vardı ama ben yetersiz ingilizcemle çeviri programı kullanarak bu işi çözemedim ve öylede kaldı o site neydi kimdi kimbilir.
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.176
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #7 :
Eylül 02, 2013, 09:02:49 ÖÖ »
waver 2.0 derdine derman program bu:
WAVeR v.2.00 has been released. It is a PC program that converts MSX ROMs to audio files (WAV format). So you can load them in your MSX using the cassette input and BLOAD"CAS:",R.It supports non-standard speeds, from 1200 to 4800 bauds. 3200 bauds seems to work fine in all computers. In adition, the new loader allows to switch from 50 Hz to 60 Hz in computers featuring v9938 or higher
http://www.emulatronia.com/parcial/waver20.zip
http://www.msx.org/news/msx-related/en/waver-200
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.381
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #8 :
Eylül 02, 2013, 12:02:26 ÖS »
Tamamen tahmin üzerinden konuşuyorum ama Commodore'da Multi ICE ile disket oyunlarını memory dump marifetiyle teybe aktarabiliyorduk. MSX'te de emulatör üzerinden çalışan bu tarz bir araç varsa, oyunu rom'dan yükleyip teyp dosyasına kaydedebilirsen daha sonra bunu waw'a çevirerek olayı halledebilirsin.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.176
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #9 :
Eylül 02, 2013, 16:27:03 ÖS »
wiz of war
Disket oyunlarını tek part load oyunlar için mi ? yoksa ara yüklemeli oyunlar içimi teyp ünitesinde kayıt yapıldı.Her ikisinde yaptınız mı? ben hatırlıyorum disket ara yüklemeli oyunları part'lar halinde kaset'e çekip atıyorlardı.mesela level 2 oyunmak isteginde kaseti ileri sarıp ilgili bloktan yüklüyordun.kaset versiyonu olmayan oyunlar için yapıyorlardı.vaybe 1541 sürcümüz yoktu.bizde bu şekilde oyunları kasete çektirmek için teyip ünitemizi götürürdük.kafa ayarı bizim teybe göre olsun diye....
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #10 :
Eylül 02, 2013, 23:29:42 ÖS »
Alıntı sahibi: blackturk üzerinde Eylül 02, 2013, 09:02:49 ÖÖ
waver 2.0 derdine derman program bu:
WAVeR v.2.00 has been released. It is a PC program that converts MSX ROMs to audio files (WAV format). So you can load them in your MSX using the cassette input and BLOAD"CAS:",R.It supports non-standard speeds, from 1200 to 4800 bauds. 3200 bauds seems to work fine in all computers. In adition, the new loader allows to switch from 50 Hz to 60 Hz in computers featuring v9938 or higher
http://www.emulatronia.com/parcial/waver20.zip
http://www.msx.org/news/msx-related/en/waver-200
Teşekkürler en kısa zamanda deneyeceğim
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.381
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #11 :
Eylül 03, 2013, 10:21:07 ÖÖ »
@blackturk: bu başlığın konusunu fazla dağıtmak istemiyorum ama memory dump dediğimiz hadise emulatörlerdeki save state gibi çalışıyor. Sadece o an yüklü olan part oynanınıyor, bitince disket sürücüyü bulamadığı için oyun çakılıyordu.
Sorum şu: MSX'te ROM'u başka bir ara işlem olmadan audio file haline getirdiğimizde, kasetten okuduğumuz veriyi kartuştaki ROM'un kullandığı aynı bellek alanına yüklemek mümkün mü? Aksi halde absolute adressing kullanan komutlar düzgün çalışmayacağı program çakılacaktır.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
Atacan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.225
Msx
Ynt: msx rom dosyaları yardım!
«
Yanıtla #12 :
Eylül 03, 2013, 21:57:24 ÖS »
Alıntı sahibi: wizofwor üzerinde Eylül 03, 2013, 10:21:07 ÖÖ
@blackturk: bu başlığın konusunu fazla dağıtmak istemiyorum ama memory dump dediğimiz hadise emulatörlerdeki save state gibi çalışıyor. Sadece o an yüklü olan part oynanınıyor, bitince disket sürücüyü bulamadığı için oyun çakılıyordu.
Sorum şu: MSX'te ROM'u başka bir ara işlem olmadan audio file haline getirdiğimizde, kasetten okuduğumuz veriyi kartuştaki ROM'un kullandığı aynı bellek alanına yüklemek mümkün mü? Aksi halde absolute adressing kullanan komutlar düzgün çalışmayacağı program çakılacaktır.
Sanırım bunu denemeden bilemeyecegiz. Şunu da belirtmek isterim msx1'de hiç ara yüklemeli oyun görmedim ben. Ama dediğiniz gibi oyunları parça parça belleğe alıp oynatıyorsa sıkıntı olabilir.
Logged
Saygılar....
'80 Doğumlu İzmir'li
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları