Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Adım Adım Arcade Kabin Yapımı  (Okunma Sayısı 21885 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.107



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Mart 05, 2013, 01:04:03 ÖÖ »

güzeeel, birileri zehirlenmeye başladı 

Şu 3 kurala uymanız lazım:

1) Araştırma: Hatırı sayılır bir miktarda vaktinizi, emeğinizi ve paranızı harcamayı düşündüğünüz bu iş için hemen gidip 2 kalıp MDF/sunta almayın. Önce araştırma, araştırma, araştırma! Yabancı sitelerdeki manyakların işlerini ve nasıl yaptıklarının detaylarını inceleyin (Haftalarca!). Yarı yolda sıkılıp beğenmeyeceğiniz bir tasarımla başlamayın. Sonuçta maket uçak değil bu bi kenara atacağınız. Evinizin bir köşesinde mobilya gibi duracak. Misafirleriniz ve arkadaşlarınız "bu ne böyle tabut gibi" demeyeceği bir şey yapmanız lazım.

2) Plan: Modele karar verdikten sonra kağıt kalemle veya kullanabiliyorsanız bir 2D/3D tasarım programı (Google Sketchup'ı tavsiye ederim) ile tasarımı yapın. Burada orijinal "ergonomik" ölçülere dikkat edin (Bu noktada yardım edebilirim). Ben eski mode birisiyim. Genelde kağıt kalemle çalışırım. Kabin ölçülerim birebir orjinal Williams kabin ölçüleridir.

3) Ortam: Kabini yapacağınız ortamınızı hazırlayın ve o ortama alışın (1-2 ay şantiyeye dönecek!)

4) Aletler: Alet işler el övünür denir ya. Ben de bu aletleri daha önce kullanmamıştım ama deneyerek öğreniliyor (Bu konuda da yardımcı olabilirim). Yanlız dikkat, maket uçak yaparken "cımbız" kullanmaya benzemiyor. Dikkatsiz hareketler ciddi sağlık problemlerine sebep olabilir, uyarmadı demeyin (İş bitince hala 10 parmağınız olmasını istiyorsanız)

5) Bütçe: Bu işin ticari bir karşılığı yok. Yani yaparım satarım demeyin zira satamazsınız, satsanız da ne emeğinizi ne de maliyetini kurtarmaz. gerek aletler gerekse de malzemeler açısından "ucuz" bir hoby sayılmaz. (Bu konuda da tavsiyelerim olabilir)

6) Zaman: Bu bir hoby. Bunun amacı "boş zamanlarınızı" değerlendirmek olmalı. İşinizden gücünüzden, sevdiklerinize, ailenize ayrıdığınız zamandan çalmamalısınız!. Yoksa yaptığınız iş bir suçluluk duygusuna dönüşebilir ve kıymeti kalmaz. Örneğin benim bu "Adım adım" şeklinde sanki bir kaç günde yapmışım gibi gözüken olay (araştırma dönemi hariç) 2 - 3 ay sürdü. Yavaş yavaş, sakin sakin, tadına vara vara 

7) Kararlılık: Yarım bırakamayacağınız bir iş. Zaman zaman ben de "allahım ben delirdim mi? odanın ortasındaki bu tabut gibi şey de ne" dediğim oldu. Ama araştırmanızı ve planınızı iyi yapmışsanız ve yeterince "nostalji" ve "retro" doluysanız sonunu getiriyorsunuz. Bir de marangozluk zevkli iş 

Karizmatik Sipariş: Hemen internetten joystick buton vs siparişi vermeyin. Durun bakalım modelde karar kıldınız mı daha? Bi ton sipariş verip gümrükteki adama bu işi ticari değil "hoby" için yaptığınızı anlatmaya çalışmayın (Ben bu yoldan geçtim  Kahkaha). Mesela Neo-geo kabin yapacaksanız tepesi toplu "Pacman" tarzı joystick değil "Bat" tipi joystick sipariş etmek lazım. Bir de siparişleri parça parça küçük kutulara sığacak şekilde verin ve BURASI ÇOK ÖNEMLİ en ucuz, en yavaş ve mümkünse takip numarası olmayan gönderi seçenekleri ile verin. Siparişinizi siz takip edemiyorsanız gümrük memuru da takip edemez değil mi  Sakın Avrupa dan sipariş vermeyin, sakın aceleci olup DHL vs gibi "Priority" gönderi şirketlerini kullanmayın (Onlar baş gammazcıdır). Malların nerelerden güvenli olarak sipariş edilebileceği konusunda da yardımcı olurum...

Ne oldu, 3'ü geçtik galiba...
Logged

Gokhan Ozkan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.017



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Mart 05, 2013, 11:10:01 ÖÖ »

Yavuz Bey,
Çok güzel bir çalışma olmuş.
Tebrikler.
Logged
AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 583



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Mart 09, 2013, 00:29:59 ÖÖ »

yavuz bey mdf ye nasıl çizdiniz değerler kafa karıştırıcı geldi bana inch kullanmışlar
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.107



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Mart 09, 2013, 03:16:40 ÖÖ »

Ölçüler çoğunlukla inch, evet. Orijinal kabinlerin detaylı imalat planlarını bulamazsınız. Yabancı forum sitelerinde çok araştırma yapmak lazım (örn. forum.arcadecontrols.com)

Mesela bulduğum en tutarlı planlar da nick'i "Jakobud" olan bu adamın. Jakobud forumdaki muhabbetleri bir araya getirip veya orjinal kabinleri ölçerek şu sitede toplamış:

http://www.jakobud.com/plan-list.php

Ben bu planlardan MoonPatrol kabini baz aldım mesela.



Yanlız MoonPatrol kabinin orijinal genişliği 23" (tek kişilik bir oyun olduğundan) ben 26" yaptım kabini. Genellikle 2 kişilik kontroller koymak istiyorsanız estetik ve ergonomik olarak genişliğin 25-26" yapılması tavsiye ediliyor. Ama yine de planlar üzerinde çalışmak lazım.



Diğer detayların (jeton kapısı boyu, arka kapakların ölçüleri, nasıl monte edileceği, v.s.) hepsini orijinal kabin yenileyen adamların bloglarındaki fotoğraflardan bakarak çıkardım mesela...



Dedim ya araştırmak lazım çok...

Onun dışında tabii ki inch'i cm'e çevirip işinizi öyle yapmanız lazım.

1" = 2.54 cm

Bir de planlarda "amerikalılar" şöyle ölçü verirler mesela 6' 7"3/4

Bu aslında şu demek:

6 feet + 7 inch + 3/4 inch

1 foot = 12 inch dir (Şükür biz metrik sistem kullanıyoruz)

Metrik sisteme şu şekilde çeviriyoruz:

6 x 12 + 7 + 0.75 = 79.75" (inch) => 79.75 x 2.54 cm =202.565 cm (202.5 cm)

Yorucu değil mi?
« Son Düzenleme: Mart 12, 2013, 09:40:37 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.991


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Mart 09, 2013, 09:40:34 ÖÖ »

LCD ekran kullanan sığ bir kabin modellemek için sketchup'ta biraz uğraşayım dedim. Jakobud'dan Mortal Kombat kabininin planlarını indirdim. Orjinal plandan sketchup'ta çizim yapmayı beceremedim.

Ölçü vererek çizim yapabileceğim Autocad tarzı çizim programı var mı?

Aslında burdaki Holloseum kabinini yapmak isterdim. Ayna marifetiyle bir tür hologram oluşturuyor. Bu sistem için oluşturulmuş oyunlarda harika işler çıkaran bir sistem. Ama kabin çok yer kaplıyor.

<a href="http://www.youtube.com/v/eUWt6pu_uIs&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/eUWt6pu_uIs&rel=0</a>
« Son Düzenleme: Mart 09, 2013, 10:11:06 ÖÖ Gönderen: wizofwor » Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.107



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Mart 09, 2013, 17:33:10 ÖS »

SketchUp da tam ölçü vererek çizim yapmak mümkün.



Ama tabii bir plandan 3D bir şey çıkarmak zor iş. Alışık olduğunuz bir çizim programı kullanmak veya klasik stil (benim gibi) kağıt kalem cetvel en iyisi. Sonra kartondan (daha küçük tabii ki) bir maketini de yapmak mümkün. Bu sayede hem tasarımı daha bi net görüyorsunuz hem de kartondan maketini yaparken gerçeğininin imalatında ne boyutta parçalar kesmeniz, ne şekilde bir araya getirmeniz gerektiğinin de provasını yapmış olursunuz.

LCD ekran kullarak yapılmış şu modeli çok beğenmiştim mesela (Neredeyse yapacaktım da):

http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepprojectmame.htm

Çok detaylı ölçü ve çizimlerini de paylaşmış adam. Ama ben konsept olarak CRT veya TV'yi tercih ediyorum. Daha bi retro havası oluyor...

Haa bi de adamın teki oturmuş üşenmemiş 100'lerce arcade kabin'in sketchup'unı hazırlamış, bir inceleyin isterseniz.

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/cldetails?clid=4ac3dc12784cb20bd06e6be4f8954ac

Bunlar tabi sadece dış yüzey sketchup tasarımları, yani detaylı imalat planları değil. Ama ben bazı ölçüleri bu kabin planlarına bakarak düzeltmiştim...

Holloseum kabini de çok ilginçmiş. O kadar forumlarda dolaşmama, araştırma yapmama rağmen daha önce hiç görmemiştim. Özel bir formatta projeksiyon veriyor sanırım. Sanırım basitçe MAME emulasyonu yoktur...
« Son Düzenleme: Mart 09, 2013, 19:57:16 ÖS Gönderen: yavuzg » Logged

CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 779



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Mart 09, 2013, 23:30:43 ÖS »


Aslında burdaki Holloseum kabinini yapmak isterdim. Ayna marifetiyle bir tür hologram oluşturuyor. Bu sistem için oluşturulmuş oyunlarda harika işler çıkaran bir sistem. Ama kabin çok yer kaplıyor.


İlk defa bu sistemi gördüm ve araştırdım, parabolik ayna sistemi diye birşeyle yapılıyormuş ama sanırım her oyunu desteklemiyor bu göz aldanması. Eğer öyle olursa ciddi ciddi yapmaya çalışırım bunu hoşuma gitti
Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.991


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Mart 10, 2013, 18:05:39 ÖS »

CommodoreFan ®:

Bu kabinde Time Traveller oyununu oynamıştım. Çok etkileyiciydi. Zemindeki plexy levhanın hemen üzerinde hologramlar beliriyor, dokunmak istediğinizde el hologramın içinden geçiyor vs. Oyunda sanıyorum etkiyi güçlendirmek için arka fonlar hep siyahtı. CPS ve NeoGeo emülatörlerinde de arka fon kapatılabiliyor. Aynı etki street fihter'da da yakalanabir mesela.

Holloseum'un mame versiyonu:
<a href="http://www.youtube.com/v/pIuEsVP8tKw&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/pIuEsVP8tKw&rel=0</a>
Logged

CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 779



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Mart 11, 2013, 00:17:48 ÖÖ »


Bu kabinde Time Traveller oyununu oynamıştım. Çok etkileyiciydi. Zemindeki plexy levhanın hemen üzerinde hologramlar beliriyor, dokunmak istediğinizde el hologramın içinden geçiyor vs. Oyunda sanıyorum etkiyi güçlendirmek için arka fonlar hep siyahtı. CPS ve NeoGeo emülatörlerinde de arka fon kapatılabiliyor. Aynı etki street fihter'da da yakalanabir mesela.


Hakkında zaten az kaynak olan bir sistem bu, ama anladığım kadarıyla her oyunla uyumlu değil. Youtube'da parabolik ayna sisteminin değişik varyasyonlarını buldum, eğer makinanın içini görebilirsem sistemi üç aşağı beş yukarı anlama şansım olur



Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.247


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Mart 11, 2013, 12:03:05 ÖS »

Buradaki örnekte, ortamda gerçek anlamda 3D bir nesne var. Ayna sistemi sayesinde onu farklı bir yerde görüntülemek mümkün oluyor. Arcade oyunlarda ise böyle bir 3D nesne ya da karakterlerin 3D objeleri yok. Arcade makinaya bu sistem nasıl uyarlanacak açıkçası anlamadım...
Logged

CommodoreFan ®
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 779



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Mart 11, 2013, 14:08:56 ÖS »

Aslında sıkıntı orada Kabinin içinde sıradan bir sony arcade tüpü varmış ama nasıl bir sistemle sıradan görüntüyü bu aşamaya getirmişler o ilgimi çekti. Internette de kabinin içiyle ilgili görüntü bulamadım, tahminimce yukarıdaki sistemin daha geliştirilmişi olmalı.

Alıntı
The theater works because of a concave mirror inside the cabinet, which reflects a specially framed image produced on a standard monitor. Because of the nature of a concave mirror, the focussed image appears as if it is floating in mid-air, provided that the interior of the cabinet is painted black to absorb any excess reflection (Note the pure black background on both of these games).


http://www.arcade-history.com/?n=holosseum&page=detail&id=1137
« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 14:14:38 ÖS Gönderen: CommodoreFan ® » Logged

Bir garip COMMODORE fanatiği...
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.247


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Mart 11, 2013, 18:10:16 ÖS »

Aslında bu yapılsa bile arcade sistemlerin özüne aykırı...15 Hz'in hassasiyetini düşünen bir neslin, hologram olmasını arzulaması, bana karışık duygu hissi veriyor.

Kabin konusuna gelince, Bunlar iri cihazlar. Bizim gibi küçük evleri olanlar için lüks... Ama eğer LCD kullanılırsa, kazanılacak yere, pekala eski bir arcade kart yerleştirilebilir. Masaüzerine konulabilecek bir tasarım varsa bu şekilde, belki eve sığabilir...

aşağıdaki gibi..

« Son Düzenleme: Mart 11, 2013, 18:19:02 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 583



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Mart 12, 2013, 13:02:18 ÖS »

arcade kol,buton ve para kanalllarını nereden aldınız. Fiyatları nedir acaba? teşekkürler
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.107



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Mart 13, 2013, 00:52:45 ÖÖ »

Kollar zippy marka (çakma seimitsu) Robitshop'tan.
http://www.robitshop.com/

Sanwa butonları buradan getirttim (güvenilir bir sitedir defalarca alışveriş yaptım): http://www.arcadespareparts.com/

Keyboard encoder - ipac: http://www.ultimarc.com/

Ultimarc'dan ayrıca MagStik-Plus kollar da getirttim (Bir başka proje için)

Para kanalını sahibinden.com'daki bir satıcından http://www.sahibinden.com/arama?userId=1046360&language=tr aldım ama şu an o üründen satış listelememiş (25 TL ye almıştım)

Buralardan kafamdaki diğer projelerim için de kısım kısım (küçük paketler halinde) defalarca alışveriş yaptım (Robitshop sorun değil zaten Türkiye'de).

Güvenerek sipariş verebilirsiniz.
« Son Düzenleme: Mart 14, 2013, 02:43:58 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 583



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Mart 17, 2013, 16:21:48 ÖS »

Bu Arcada kabin yapım beni gerçekleştirmek istediğim projede çok önemli olay oldu. Ama en başına dönersek commodore 64' ün büyük payı var bu site ufkumu açtı sizlere teşekkür ediyorum. Commodore 64 süz kalan bir milletin hakikaten hayat damarları kopmuştur diyorum.
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: