Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)Snow Bros 2 Jamma PCB Görüntü Sorunu
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Snow Bros 2 Jamma PCB Görüntü Sorunu  (Okunma Sayısı 6447 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« : Mart 25, 2014, 17:06:34 ÖS »

Snow Bros 2 Jamma kartımda yatay çizgilerden ve titremelerden oluşan bir görüntü sorunu yaşıyorum.Bu sorunla ilgili küçük bir video çektim.



Kabinimde bütün jamma kartlarımı sorunsuzca çalıştırabiliyorum.Bu oyun da ise böyle bir sorunla karşılaştım.Kabinimde ki ekran görüntü ayarlarından oluşan, kabinde ki şaseye bağlı ve aşağıda resmini eklediğim potlarla oynayarak bir sonuca varamadım.



Şase üzerinde aşağıda resmini eklediğim RGB girişlerinin yanında olan 3 adet pot ile ve yine resim üzerinde işaretlediğim iki adet pot daha var.Bunlarla henüz oynmadım.



Yavuz Abi ile bu konuyu konuştuğumuzda ise sorunun Composite Sync (CYSN)potu ile oynayınca düzelebileceğini söylemişti.PCB'nin Negatif Sync sinyal gönderdiğini ve bende ki kabinin sinyali pozitif sync olarak algılamaya çalışmasından ve buna bağlı olarak böyle bir sorunun ortaya çıkabileceğini konuştuk.

Böyle bir sorunla karşılaşan veya sorunun kaynağının neler olabileceği hakkında fikirleri olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.


Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.994


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mart 25, 2014, 18:16:45 ÖS »

Burada benzer bir durum için sync hattına LM1881 eklenmesini önermişler. Değerlendirmekte fayda var. http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?73776-picture-problem-with-some-jamma-boards
Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.549



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Mart 25, 2014, 19:04:29 ÖS »

ben de yatay kaymayı ayarlayan potla oynayınca buna benzer bi görüntü ortaya çıkıyor MVS de.. o ilk resimdeki 7 adetlik pot grubundan bir tanesi.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.549



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mart 25, 2014, 19:09:42 ÖS »

ha birde senin harnessdaki video groundun yeri başka yerde olabilir. Misal benim harness da dandik: 14 numaralı ground boş, 14 yerine 2 numaralı genel ground a bağlamışlar. Videoyu izleyince ground sorunu olma olasılığı daha yüksek geldi...  Mortal 1 bootleg ve MVS sıkıntısız çalışıyor misal bende de ama 14. pini zorunlu olarak arayan bir board çalışmayacaktır benimkinde. (bozuk çıkar yani)
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.549



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mart 25, 2014, 19:11:18 ÖS »

Burada benzer bir durum için sync hattına LM1881 eklenmesini önermişler. Değerlendirmekte fayda var. http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?73776-picture-problem-with-some-jamma-boards


Ben bu devrenin scarttan gelen composite videodaki composite synci ayrıştırmak için olduğunu biliyorum. Yani jamma kartta işe yaramaz gibi geldi bana.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mart 26, 2014, 11:06:32 ÖÖ »

ben de yatay kaymayı ayarlayan potla oynayınca buna benzer bi görüntü ortaya çıkıyor MVS de.. o ilk resimdeki 7 adetlik pot grubundan bir tanesi.


Cengiz Hocam, o potlar ile ayar yapmaya çalıştım ama bir sonuca maalesef ulaşamadım.

ha birde senin harnessdaki video groundun yeri başka yerde olabilir. Misal benim harness da dandik: 14 numaralı ground boş, 14 yerine 2 numaralı genel ground a bağlamışlar. Videoyu izleyince ground sorunu olma olasılığı daha yüksek geldi...  Mortal 1 bootleg ve MVS sıkıntısız çalışıyor misal bende de ama 14. pini zorunlu olarak arayan bir board çalışmayacaktır benimkinde. (bozuk çıkar yani)


Hem ''P'' hem de ''14'' numaralı pinler bağlı.Orada bir sıkıntı görünmüyor.Ben Power Supply'den şüpheleniyorum diyeceğim ama Power sorunu olsa bu kez kartı çalıştırmaz.



Dün akşam eve geçtiğimde yukarıda resmini eklediğim şase üzerinde ki potlarla da oynadım ama bir sonuca varamadım.

Akşam vakit bulursam tekrar el atacağım.

Burada benzer bir durum için sync hattına LM1881 eklenmesini önermişler. Değerlendirmekte fayda var. http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?73776-picture-problem-with-some-jamma-boards


@Wizofor, sanırım sorunun çözümü bu olabilir.Bunu biraz araştırmam gerekecek.
« Son Düzenleme: Mart 26, 2014, 11:08:16 ÖÖ Gönderen: lionheart » Logged
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.549



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Mart 26, 2014, 12:25:34 ÖS »

Video ground yerine başka ground koymuş olabilirler(tabi ki tecrubeyle atıyorum, teknik bi bilgim yok)
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 26, 2014, 12:38:23 ÖS »

@lionheart, LM1881 bir "sync seperator" olarak çalışır. yani composite video sinyalinin içinden composite sync sinyalini ayırmak için kullanılır. arcade board'larda (cengiz'in de belirttiği gibi) böyle bir şeye ihtiyaç yok.

Ancak, LM1881 devresinin kullanıldığı durumlarda benzer sorun yaşayanların sorunlarının da çözülebildiği bir gerçek (@wizofwor'un belirttiği gib). Bunun sebebi, LM1881'in aslında composite video sinyalini temizlemek için kullandığı filtrenin "parazitli" bir composite sync sinyalini de temizlemesi. LM1881'in arcade camiasında "sync cleaner" olarak da isimlendirilmesi de bu sebepten...

Ayrıca, bir ihtimal, elindeki bir bootleg board, sync kablosu üzerinden composite video da veriyor olabilir!

Bu kapsamda LM1881 denemek mantıklı. Var mı elinin altında LM1881?
Logged

Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mart 26, 2014, 13:36:46 ÖS »

Video ground yerine başka ground koymuş olabilirler(tabi ki tecrubeyle atıyorum, teknik bi bilgim yok)


Olabilir Cengiz Hocam.Eve geçince bahsettiğin duruma tekrar bakacağım.

@lionheart, LM1881 bir "sync seperator" olarak çalışır. yani composite video sinyalinin içinden composite sync sinyalini ayırmak için kullanılır. arcade board'larda (cengiz'in de belirttiği gibi) böyle bir şeye ihtiyaç yok.

Ancak, LM1881 devresinin kullanıldığı durumlarda benzer sorun yaşayanların sorunlarının da çözülebildiği bir gerçek (@wizofwor'un belirttiği gib). Bunun sebebi, LM1881'in aslında composite video sinyalini temizlemek için kullandığı filtrenin "parazitli" bir composite sync sinyalini de temizlemesi. LM1881'in arcade camiasında "sync cleaner" olarak da isimlendirilmesi de bu sebepten...

Ayrıca, bir ihtimal, elindeki bir bootleg board, sync kablosu üzerinden composite video da veriyor olabilir!

Bu kapsamda LM1881 denemek mantıklı. Var mı elinin altında LM1881?


Elimde maalesef LM1881 yok abi.

Snow Bros 2 ile ilgili herhangi bir döküman bulamadım fakat Snow Bros 1 ile ilgili senin yolladığın PDF'te şöyle bir kısım dikkatimi çekti.



Benim Snow Bros 2 PCB'de sanırım Negative Composite sinyal gönderiyor olabilir.
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.279


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Mart 26, 2014, 13:57:33 ÖS »

Apple IIe RGB adaptöründe negatif CSYNC sinyalini pozitife çevirmek için 74LS04 kullanılmış. Belki sorununun çözümü bu olabilir.



Alıntı
What the circuit does is to filter out a vsync from the csync and adapt polarities of the signals. The LM1881 inputs the negative pulse csync and outputs a negative pulse vsync. Then the 74LS04 inverts the csync and vsync signals so they fit the positive pulse hsync and vsync signals of the CGA monitor


http://home.online.no/~kr-lund/A2E-CGA.htm


* A2E-CGA.png (11.22 KB, 521x535 - Görüntüleme: 998 kez.)
« Son Düzenleme: Mart 26, 2014, 14:03:59 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Lionheart
Üye
****
Mesaj Sayısı: 494


Arcade


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Mart 26, 2014, 15:59:23 ÖS »

Apple IIe RGB adaptöründe negatif CSYNC sinyalini pozitife çevirmek için 74LS04 kullanılmış. Belki sorununun çözümü bu olabilir.



Alıntı
What the circuit does is to filter out a vsync from the csync and adapt polarities of the signals. The LM1881 inputs the negative pulse csync and outputs a negative pulse vsync. Then the 74LS04 inverts the csync and vsync signals so they fit the positive pulse hsync and vsync signals of the CGA monitor


http://home.online.no/~kr-lund/A2E-CGA.htm


Teşekkürler Özay Hocam.Sorunun çözümü için alternatifler çoğalıyor bu sayede.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Mart 26, 2014, 16:08:22 ÖS »

özay, şu positif/negatif sync hikayesini biraz araştırdım, arcade boardların neredeyse tamamı negatif composite sync sinyali kullanıyorlarmış. sadece belli bir dönem (70-80'lerin başı) üretilen "amerikan" boardlar (williams defender, joust v.s.) dönemin bilgisayar monitörleri gibi pozitif sync kullanırmış, sonra onlar da negatif'e dönmüşler.

Bu bulduklarım gönderdiğin devre şemasını da doğrular nitelikte aslında (dönemin amerikan "bilgisayar" firmaları). Bilgisayar'larda bildiğin üzere negatif ve pozitif polaritede çeşitli grafik modları var. Bu spesifik durumda (Apple=>IBM CGA) sanırım IBM monitör pozitif bir sync bekliyor.

Ancak @lionheart'ın sorunu (başta tersini düşünsem de) bu olmayabilir diye düşünüyorum zira onun elindeki board 90 sonrası ve bootleg ve monitörü de bir Arcade monitör. Yani senkronizasyon polaritesi olarak uyumlu olmaları lazım...

Polariteye dokunmadan LM1881'li basit bi "sync cleaner/stripper" yapıp göndereceğim, bakalım sorun çözülecek mi göreceğiz...
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.279


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Mart 26, 2014, 16:33:33 ÖS »

Doğrudur abi, ben de bilgim olduğundan değil aslan yüreğin (JCVD) söylediklerinden hareketle yorum yapmıştım sadece. İnşallah sorunu çözülür gönderdiğin devre ile.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Mart 26, 2014, 17:03:19 ÖS »

doğruyu yanlışı hep beraber arıyoruz özay, ben de net bilmiyorum

örneğin negatif sync işinden şüphelenmiştim önceleri ama araştırınca fikrimi değiştirdim...

göreceğiz bakalım ne olacak. bu sayede ilgilenen insanlar da faydalanmış olur doğru/yanlış denemelerimizden...

vay be, neredeyse akademik çalışma çıkartıcaz şu konu üzerinden
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.279


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Mart 26, 2014, 17:43:27 ÖS »

Bu arada verdiğim linkteki minimal devre yapma teknikleri çok hoşmuş. PSX-Joypad <-> 9pin dönüştürücüyü minimize etmek için ilham alınabilecek bir uygulama.

http://home.online.no/~kr-lund/A2E-CGA.htm












Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: