|
witchdoktor
|
 |
« : Kasım 21, 2014, 18:48:26 ÖS » |
|
Bir süre önce aldığım A1200'ü sonunda paketinden çıkarıp Şafak'tan temin ettiğim RGB skart kablo ile salondaki LED TV'ye bağlayarak cihazı çalıştırdım ve kalıcı olarak bağlayacağım 22-24 inç bir LED TV satın almaya karar verdim. Bağladığım cihazın tazeleme frekansı yeterince yüksek (400Hz) olduğu için yeterince iyi görüntü aldım. Piyasadaki 22 inç 1920x1080p TV'lerin çoğu 50-60Hz olduğu için, 24 inç'lik TV'lerin çoğunda da çözünürlük 1366x768 olduğu için biraz tereddütlüyüm. Bu tarz bir TV kullananlar kullandıkları TV modelini, kullanım deneyimlerini, oyun performansını (görüntülerde takılma vb oluyor mu) yazarlarsa sevinirim.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
xeon83
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #1 : Kasım 21, 2014, 19:03:16 ÖS » |
|
lg 32lm611s . kısaca sanki bu işler için yapılmış  32" yalnız.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
witchdoktor
|
 |
« Yanıtla #2 : Kasım 21, 2014, 19:30:53 ÖS » |
|
@xeon83
32" bana büyük gelir. En fazla 26" düşünüyorum, o bile overscan Hires-Laced çözünürlükler için biraz fazla (1084'ün 14" olduğu düşünüldüğünde).
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
xeon83
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #3 : Kasım 21, 2014, 19:46:51 ÖS » |
|
valla çözünürlüğü bir tek windows masaüstünde az gelirse gelir, bana geri kalan herşeyde bomba geliyor görüntü scartla bagladıktan sonra c64 ve amigayı.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
witchdoktor
|
 |
« Yanıtla #4 : Kasım 21, 2014, 20:09:45 ÖS » |
|
Masaya yerleştirip 30-40 cm mesafeden kullanmayı düşünüyorum, 32 inç pek pratik olmuyor (bir ara PC'de kullanmıştım 32-42-47 inç TV).
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #5 : Kasım 21, 2014, 20:16:43 ÖS » |
|
Genelde salonda 42" TV de kullanıyorum. 22" Vestel TV'de denemiştim (1366x768) onda da gayet güzel bir görüntü veriyordu.
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
xeon83
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #6 : Kasım 21, 2014, 20:24:00 ÖS » |
|
Masaya yerleştirip 30-40 cm mesafeden kullanmayı düşünüyorum, 32 inç pek pratik olmuyor (bir ara PC'de kullanmıştım 32-42-47 inç TV).
arada birde arkana yaslan o zaman yaw 
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
izmirmaster
|
 |
« Yanıtla #7 : Kasım 21, 2014, 20:28:00 ÖS » |
|
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
ibo1973
|
 |
« Yanıtla #8 : Kasım 21, 2014, 21:10:21 ÖS » |
|
ekran ne kadar büyük olursa görüntü kalitesi okadar kötü geliyor göze pixeller belli oluyor yav şahşen evde atıl durumda bekleyen lcd televizyonum varken genede orjinal monitöre bağlamayı tercih ediyorum sebeb belli oyunlardaki görüntü çok kötü oluyor istediği kadar ne olursa olsun pixeller belli oluyor renler bi acayipleşiyor aslında tam dilimde dömüyor anlatmaya bence ne kadar büyük okadar kötü.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
hasimayaz
Ziyaretçi
|
 |
« Yanıtla #9 : Kasım 21, 2014, 21:22:44 ÖS » |
|
Samsung syncMAster T22B300. Her girişten bir tane var. Tüm retroları buna bağlıyorum.
|
|
|
|
|
|
izmirmaster
|
 |
« Yanıtla #10 : Kasım 21, 2014, 21:26:06 ÖS » |
|
LED veya LCD illa rf olucak olmazsa olmaz bazı yeni modellerde yok
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
wolfiem
|
 |
« Yanıtla #11 : Kasım 21, 2014, 21:33:28 ÖS » |
|
Şafak'ın yaptığı 4mt scart kablo ile koltuğa kurulup Amiga ile oynamanın tadı bambaşka  Scandoubler'ım olsa VGA'dan projeksiyona da takacam ama şimdilik o zevki yaşayamıyorum 
|
|
|
|
|
Logged
|
Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan k2.bbs.tr - Çok yakında!
|
|
|
|
witchdoktor
|
 |
« Yanıtla #12 : Kasım 21, 2014, 22:04:56 ÖS » |
|
LED veya LCD illa rf olucak olmazsa olmaz bazı yeni modellerde yok
RF'yi ne için kullanıyorsun? Biz RF'den kurtulmak, hatta RGB görüntü almak için elimizden geleni yapıyoruz da.
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|
izmirmaster
|
 |
« Yanıtla #13 : Kasım 21, 2014, 22:11:51 ÖS » |
|
pong türü atarilerde, intellivision, atari 2600, (jr serisi haric) sinclair 48k, mp1 veya mp2 kullandığım AMSTRAD veya SCHINEDER serilerinde vs vs bazı cihazlarda RGB uygulaması sağlıklı olmuyor maya tutmadığıda oluyor olsa bile şeklini bozmamak için RF mecburi LED veya LCD illa rf olucak olmazsa olmaz bazı yeni modellerde yok
RF'yi ne için kullanıyorsun? Biz RF'den kurtulmak, hatta RGB görüntü almak için elimizden geleni yapıyoruz da.
|
|
|
|
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2014, 22:15:31 ÖS Gönderen: izmirmaster »
|
Logged
|
|
|
|
|
Wolf-EyE
|
 |
« Yanıtla #14 : Kasım 27, 2014, 15:56:57 ÖS » |
|
30-40 cm'den kullanacaksan 24" i geçme derim.. Hatta 22" ideal
çözünürlük bence kafanı karıştırmasın, zaten bağlayacağın cihaz full hd değil
Eski teknoloji en iyi eski teknololijye uyumlu oluyor. Bende PS2 var, şu an Led TV'ye komponent kablo ile bağlı.. Progressive scan destekleyen oyunlarda çok iyi görüntü alıyorum.. Ama ne olursa olsun RGB kablo ile 37 ekran tüplü tv'mden aldığım görüntüyü alamıyorum..
bana soracak olursan varsa evde 37 ekran tüplü tv onu kullan derim,ama led tv içinde dediğim gibi o mesafede çok büyük ekrana kaçmamak gerek 22" en iyisi
Birde, cihazı hiç kullanmadım ama tahminimce ekran formatı 4:3. Alacağın Led TV haliye 16:9 olacak. "Geniş zoom, Super live" gibi ekran formatlarıyla bu iki format arası ayarlar yapılabiliyor TV'lerde ama orjinal 4:3 gibi olmuyor. E geniş ekran tv'lerde de yanları boş siyah çizgiler arasında oyun oynamak hiç zevkli olmuyor tabi..
|
|
|
|
|
Logged
|
|
|
|
|