Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Commodore
Commodore Yazılım
DevKit Retro
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
2
Aşağı git
Gönderen
Konu: DevKit Retro (Okunma Sayısı 8136 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.306
Commodore Forever
DevKit Retro
«
:
Aralık 10, 2014, 15:00:26 ÖS »
C64 asm programlamak amacıyla kullandığım DevKit C64 isimli kişisel araç zinciri projeme ZX Spectrum desteği de ekleyerek
DevKit Retro
adını verdim.
Araç zincirinde düzenleyici olarak Crimson Editor, derleyici olarak ACME (C64) ve PASMO (ZX), cruncher olarak Exomizer (C64), emülatör olarak da WinVICE (C64)ve SpecEmu (ZX) ve bunların hepsini bir araya getirerek kolayca kullanmak üzere özel olarak yapılandırılmış
Pegtop PStart
sistem tepsisi menüsü mevcut.
Uzantıya göre renklendirme ve kısayol tuşları dahil tüm ayarlar yapılmıştır.
F9 -> C64 Compile & Run
F10 -> C64 Compile, Crunch & Run
F11 -> ZX Compile & Run
Kısayol tuşlarına atamalar direk olarak kendim yazdığım batch dosyalarını çağırmakta olup isimlerinden de anlaşılabileceği gibi derleme başarılı olursa (ERRORLEVEL=0) ilgili emülatör otomatik olarak çalıştırılmakta, hata oluşursa output kısmında görüntülenmektedir.
DevKitRetro klasörünün D sürücüsü root klasöründe (
D:\DevKitRetro
) bulunması gerekmektedir. Bu kısıtlama benim batch dosyalarından değil editörün kısayol atama ayarlarından kaynaklanmaktadır. Batch dosyalarım sürücü harfinden bağımsız çalışabilmektedir. Eğer başka bir klasörde çalıştırmak isterseniz ilgili kısayolları düzeltmeniz yeterli olacaktır.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro.zip
Hata düzeltmesi, görüş ve önerilerinizi buradan yapabilirsiniz.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
-
http://www.karizmawow.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.120
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #1 :
Aralık 10, 2014, 21:11:09 ÖS »
Özay eline sağlık kardeşim, çok kullanışlı bir tool. Komutları hi-light yapma özelliği de olsa süper olurdu.
Farklı bir dizindeki commodore assembler dosyasını compile etmeye çalışırken, CE-CC-64.bat not found hatası verdi. Fakat ilgili dosya yerinde. Neyi yanlış yapıyorum
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.613
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #2 :
Aralık 11, 2014, 00:40:56 ÖÖ »
@Joker_ Böyle derme çatma çözümlere prim verme lütfen. Ben seni Realunch'çı yapmayı planlıyorum.
Highlight da var haylayf'da.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.120
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #3 :
Aralık 11, 2014, 07:36:17 ÖÖ »
Alıntı sahibi: wizofwor üzerinde Aralık 11, 2014, 00:40:56 ÖÖ
@Joker_ Böyle derme çatma çözümlere prim verme lütfen. Ben seni Realunch'çı yapmayı planlıyorum.
Highlight da var haylayf'da.
ehehe çaktırma kardeşim, özay duymasın ben aslında editplus kullanıyorum
Fakat DevKit Retro da fena değilmiş
Aslında yazdığım asm kodu çalıştırıp, birde debugger özelliği olan bir ide bulsam balıklama atlarım
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.613
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #4 :
Aralık 11, 2014, 08:04:53 ÖÖ »
Sana çok hoşuna gidecek bir şey göstereceğim. Hatta izlerken benim de çok hoşuma gitti
Aksiyon 3:00'dan sonra başlıyor.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.120
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #5 :
Aralık 11, 2014, 08:32:11 ÖÖ »
Gerçekten çok iyiymiş kardeşim. ide olarak eclips kullanıyor. Zaten android için kullandığım ide. Artık bütün işlerimi eclips te yaparım.
Vice'ın debugger'ı çok kullanışlı değil(yada ben alışamadım diyeyim
). Bunda daha gelişmiş bir debug özelliği var.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 4.613
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #6 :
Aralık 11, 2014, 09:04:11 ÖÖ »
Debug işi bende en büyük sıkıntı. Ufak bir pencerede programı çalıştırırken, yandaki pencerede gözlerimi kısarak koda sabitlenme yöntemini kullanıyorum. Genelde işe yarıyor. Yaramazsa sağa sola mail göndermeye başlıyorum zaten
Sana gönderdiğim kodlarda dikkatini çekti mi bilmiyorum, bol miktarda hiç bir işe yaramayan, kod içinde kullanmadığım label vardı. Çok sıkışırsam, bu labelların adreslerini alıp VICE'da watchpoint olarak kullanıyorum. WUDSN'nin asm koduyla beraber göstermesi benim için uzay teknolojisi gibi bir şey.
Logged
Tanışma Sayfam
| GitHub:
C64 assembly örnekleri
,
C64 assembler üzerine notlar
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.306
Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #7 :
Aralık 11, 2014, 10:02:59 ÖÖ »
Noluyo bakayım burda. Ecnebi'nin yaptığı IDE'lerin reklamını mı yapıyosunuz benim başlıkta?
Şaka bir yana ReLaunch olsun WUSDN olsun çok güzel çözümler hakikatten. Benim maksadım bu tarz programların karışık geldiği arkadaşlara eski Turbo C veya Turbo Pascal tarzı tek tuş ile compile ve kodu deneme şansı sunan basit bir platform sunmaktı.
Batch dosyasını bulamama sebebi D:\DevKitRetro klasöründen farklı bir yerden çalıştırman veya kaynak kodunun bulunduğu klasör isminde boşluklar olması olabilir. Kaynak kodlarını D:\DevKitRetro\Work klasöründe tutman sorunu çözebilir. Vakit bulursam sorunu tekrar etmeye ve çözüm bulmaya çalışırım.
Bu arada DevKitRetro'nun TC64 destekli sürümü de var 7DX'te görmüştün, senin bilgisayara kurmuş muyduk hatırlayamıyorum ama
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro-TC64.rar
adresinden indirilebilir.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
-
http://www.karizmawow.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.120
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #8 :
Aralık 11, 2014, 10:23:36 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 10:02:59 ÖÖ
Batch dosyasını bulamama sebebi D:\DevKitRetro klasöründen farklı bir yerden çalıştırman veya kaynak kodunun bulunduğu klasör isminde boşluklar olması olabilir.
ok sorun çözüldü
Hatanın nedeni D:\DevKitRetro\DevKitRetro şeklinde olması klasörün, D:\DevKitRetro yapınca çalıştı.
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 11, 2014, 10:02:59 ÖÖ
Bu arada DevKitRetro'nun TC64 destekli sürümü de var 7DX'te görmüştün, senin bilgisayara kurmuş muyduk hatırlayamıyorum ama
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro-TC64.rar
adresinden indirilebilir.
Kurmuştuk, fakat hdd değiştirince hepsi uçmuştu
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.306
Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #9 :
Aralık 11, 2014, 10:40:32 ÖÖ »
Bu arada bu WUSDN'deki source level debugging henüz VICE'da çalışmıyormuş ama eleman ekleyeceğini söylüyor videonun sonunda. Tabi VICE ekibinin de source level debugging eklemesi gerekiyor sanırım.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
-
http://www.karizmawow.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Cengiz Demir
Uzman
Mesaj Sayısı: 3.661
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #10 :
Aralık 11, 2014, 10:54:37 ÖÖ »
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 10, 2014, 15:00:26 ÖS
araç zinciri projeme
Aha sensei Titan zinciri yapmış
Bir ara niyetleniyorum. Ufak tefek okumaya başlıyorum C64 Assembler nedir. nasıldır diye. Sonra bırakıyorum.
Bakalım kısmet belki bir ara başlayıp devamını da getiririm.
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.306
Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #11 :
Aralık 11, 2014, 11:09:43 ÖÖ »
Nightlord'un efasenvi tutorial'larını okudun mu?
Bahsi geçmişken linkleri de verelim de haberi olmayan varsa öğrenmiş olsun:
6502 Makine Dili:
http://nightnetwork.org/writings_tr/6502_makine_dili/html/6502_makine_dili.html
C64 Grafik Programlama:
http://nightnetwork.org/writings_tr/c64_grafik_programlama/html/c64_grafik_programlama.html
Örnekler:
http://www.nightnetwork.org/files/vic_ornekler.zip
Kaynak:
http://nightnetwork.org/?page_id=4
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
-
http://www.karizmawow.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 2.120
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #12 :
Aralık 11, 2014, 11:24:59 ÖÖ »
Alıntı sahibi: cdemir üzerinde Aralık 11, 2014, 10:54:37 ÖÖ
Alıntı sahibi: Simon (Özay Turay) üzerinde Aralık 10, 2014, 15:00:26 ÖS
araç zinciri projeme
Aha sensei Titan zinciri yapmış
Bir ara niyetleniyorum. Ufak tefek okumaya başlıyorum C64 Assembler nedir. nasıldır diye. Sonra bırakıyorum.
Bakalım kısmet belki bir ara başlayıp devamını da getiririm.
Başla kardeşim, kaynak sıkıntısı da yok çok fazla. İlk intronu yapınca istesende kopamayacaksın
Logged
Cengiz Demir
Uzman
Mesaj Sayısı: 3.661
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #13 :
Aralık 11, 2014, 21:23:11 ÖS »
Şu sıralar kafam biraz ehliyet sınavı ile meşgul.
Bir sorun çıkmazsa cumartesi yazılı sınav var.
Eğer geçebilirsem
direksiyon dersleri başlayacak.
Kırkından sonra azanı teneşir paklar derler.
Bakalım kırkından sonra ehliyet almaya kalkanı ne paklayacak.
Hiç merağım yoktu motorlu araçlara, hatta motor ve motorsiklet dahi süremem.
Anca bisiklet. (Eşim biraz gaz verdi. Girdik bu yola)
Kayınperin aracı ile ufak tefek başladık bakalım işe.
Ama hiç hoşuma gittiği söylenmez bu işin. Sürüş bitip arabanan inince,
resmen kütük gibi hissediyorum kendimi. Sinirlerim gerim gerim gerilmiş oluyor.
Rahmetli Cem Karaca ne güzel demiş.
http://www.youtube.com/v/w7N5hCT29mA&rel=0
Gözünü seveyim pc de ki araba yarışlarının.
Aslında Yavuz üstada söylesem, bana arabanın çakmak yerine takılacak klavye modlayabilir mi ki.
Mis gibi klavye ile kullanırım arabaları
Şu ehliyeti bi alayım da belki ufaktan ufaktan yine okumaya devam ederim Assembler notlarını.
Haa linkler için teşekkürler sensei
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
Mesaj Sayısı: 7.306
Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
«
Yanıtla #14 :
Aralık 11, 2014, 21:36:03 ÖS »
Ben de 2011 başında araba alıp 2012 sonunda kullanmaya başlayabildim tam olarak. Bu işi öğrenmenin en iyi yolu kendini trafiğe vurmak, öyle boş yollarda dolaşmakla birşey öğrenilmiyor.
Logged
http://www.retrodergi.com
-
http://www.e-turay.com
-
http://www.karizmawow.com
Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: [
1
]
2
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları