Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: DevKit Retro  (Okunma Sayısı 8717 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.490


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« : Aralık 10, 2014, 16:00:26 ÖS »

C64 asm programlamak amacıyla kullandığım DevKit C64 isimli kişisel araç zinciri projeme ZX Spectrum desteği de ekleyerek DevKit Retro adını verdim.

Araç zincirinde düzenleyici olarak Crimson Editor, derleyici olarak ACME (C64) ve PASMO (ZX), cruncher olarak Exomizer (C64), emülatör olarak da  WinVICE (C64)ve SpecEmu (ZX) ve bunların hepsini bir araya getirerek kolayca kullanmak üzere özel olarak yapılandırılmış Pegtop PStart sistem tepsisi menüsü mevcut.

Uzantıya göre renklendirme ve kısayol tuşları dahil tüm ayarlar yapılmıştır.

F9 -> C64 Compile & Run
F10 -> C64 Compile, Crunch & Run
F11 -> ZX Compile & Run

Kısayol tuşlarına atamalar direk olarak kendim yazdığım batch dosyalarını çağırmakta olup isimlerinden de anlaşılabileceği gibi derleme başarılı olursa (ERRORLEVEL=0) ilgili emülatör otomatik olarak çalıştırılmakta, hata oluşursa output kısmında görüntülenmektedir.

DevKitRetro klasörünün D sürücüsü root klasöründe (D:\DevKitRetro) bulunması gerekmektedir. Bu kısıtlama benim batch dosyalarından değil editörün kısayol atama ayarlarından kaynaklanmaktadır. Batch dosyalarım sürücü harfinden bağımsız çalışabilmektedir. Eğer başka bir klasörde çalıştırmak isterseniz ilgili kısayolları düzeltmeniz yeterli olacaktır.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro.zip

Hata düzeltmesi, görüş ve önerilerinizi buradan yapabilirsiniz.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2014, 22:11:09 ÖS »

Özay eline sağlık kardeşim, çok kullanışlı bir tool. Komutları hi-light yapma özelliği de olsa süper olurdu.

Farklı bir dizindeki commodore assembler dosyasını compile etmeye çalışırken, CE-CC-64.bat not found hatası verdi. Fakat ilgili dosya yerinde. Neyi yanlış yapıyorum Kahkaha
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.708


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 11, 2014, 01:40:56 ÖÖ »

@Joker_ Böyle derme çatma çözümlere prim verme lütfen. Ben seni Realunch'çı yapmayı planlıyorum.
Highlight da var haylayf'da.
Logged

joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2014, 08:36:17 ÖÖ »

@Joker_ Böyle derme çatma çözümlere prim verme lütfen. Ben seni Realunch'çı yapmayı planlıyorum.
Highlight da var haylayf'da.

ehehe çaktırma kardeşim, özay duymasın ben aslında editplus kullanıyorum Kahkaha Fakat DevKit Retro da fena değilmiş

Aslında yazdığım asm kodu çalıştırıp, birde debugger özelliği olan bir ide bulsam balıklama atlarım
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.708


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2014, 09:04:53 ÖÖ »

Sana çok hoşuna gidecek bir şey göstereceğim. Hatta izlerken benim de çok hoşuma gitti Aksiyon 3:00'dan sonra başlıyor.


Logged

joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Aralık 11, 2014, 09:32:11 ÖÖ »

Gerçekten çok iyiymiş kardeşim. ide olarak eclips kullanıyor. Zaten android için kullandığım ide. Artık bütün işlerimi eclips te yaparım.

Vice'ın debugger'ı çok kullanışlı değil(yada ben alışamadım diyeyim ). Bunda daha gelişmiş bir debug özelliği var.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.708


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 11, 2014, 10:04:11 ÖÖ »

Debug işi bende en büyük sıkıntı. Ufak bir pencerede programı çalıştırırken, yandaki pencerede gözlerimi kısarak koda sabitlenme yöntemini kullanıyorum. Genelde işe yarıyor. Yaramazsa sağa sola mail göndermeye başlıyorum zaten

Sana gönderdiğim kodlarda dikkatini çekti mi bilmiyorum, bol miktarda hiç bir işe yaramayan, kod içinde kullanmadığım label vardı. Çok sıkışırsam, bu labelların adreslerini alıp VICE'da watchpoint olarak kullanıyorum. WUDSN'nin asm koduyla beraber göstermesi benim için uzay teknolojisi gibi bir şey.

Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.490


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 11, 2014, 11:02:59 ÖÖ »

Noluyo bakayım burda. Ecnebi'nin yaptığı IDE'lerin reklamını mı yapıyosunuz benim başlıkta? Kahkaha

Şaka bir yana ReLaunch olsun WUSDN olsun çok güzel çözümler hakikatten. Benim maksadım bu tarz programların karışık geldiği arkadaşlara eski Turbo C veya Turbo Pascal tarzı tek tuş ile compile ve kodu deneme şansı sunan basit bir platform sunmaktı.

Batch dosyasını bulamama sebebi D:\DevKitRetro klasöründen farklı bir yerden çalıştırman veya kaynak kodunun bulunduğu klasör isminde boşluklar olması olabilir. Kaynak kodlarını D:\DevKitRetro\Work klasöründe tutman sorunu çözebilir. Vakit bulursam sorunu tekrar etmeye ve çözüm bulmaya çalışırım.

Bu arada DevKitRetro'nun TC64 destekli sürümü de var 7DX'te görmüştün, senin bilgisayara kurmuş muyduk hatırlayamıyorum ama https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro-TC64.rar adresinden indirilebilir.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Aralık 11, 2014, 11:23:36 ÖÖ »

Batch dosyasını bulamama sebebi D:\DevKitRetro klasöründen farklı bir yerden çalıştırman veya kaynak kodunun bulunduğu klasör isminde boşluklar olması olabilir.

ok sorun çözüldü Hatanın nedeni D:\DevKitRetro\DevKitRetro şeklinde olması klasörün, D:\DevKitRetro yapınca çalıştı.

Bu arada DevKitRetro'nun TC64 destekli sürümü de var 7DX'te görmüştün, senin bilgisayara kurmuş muyduk hatırlayamıyorum ama https://dl.dropboxusercontent.com/u/18575245/DevKitRetro/DevKitRetro-TC64.rar adresinden indirilebilir.

Kurmuştuk, fakat hdd değiştirince hepsi uçmuştu
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.490


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Aralık 11, 2014, 11:40:32 ÖÖ »

Bu arada bu WUSDN'deki source level debugging henüz VICE'da çalışmıyormuş ama eleman ekleyeceğini söylüyor videonun sonunda. Tabi VICE ekibinin de source level debugging eklemesi gerekiyor sanırım.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.681



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Aralık 11, 2014, 11:54:37 ÖÖ »

araç zinciri projeme

Aha sensei Titan zinciri yapmış Kahkaha

Bir ara niyetleniyorum. Ufak tefek okumaya başlıyorum C64 Assembler nedir. nasıldır diye. Sonra bırakıyorum. 
Bakalım kısmet belki bir ara başlayıp devamını da getiririm.
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.490


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Aralık 11, 2014, 12:09:43 ÖS »

Nightlord'un efasenvi tutorial'larını okudun mu?

Bahsi geçmişken linkleri de verelim de haberi olmayan varsa öğrenmiş olsun:

6502 Makine Dili: http://nightnetwork.org/writings_tr/6502_makine_dili/html/6502_makine_dili.html

C64 Grafik Programlama: http://nightnetwork.org/writings_tr/c64_grafik_programlama/html/c64_grafik_programlama.html

Örnekler: http://www.nightnetwork.org/files/vic_ornekler.zip

Kaynak: http://nightnetwork.org/?page_id=4
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Aralık 11, 2014, 12:24:59 ÖS »

araç zinciri projeme

Aha sensei Titan zinciri yapmış Kahkaha

Bir ara niyetleniyorum. Ufak tefek okumaya başlıyorum C64 Assembler nedir. nasıldır diye. Sonra bırakıyorum. 
Bakalım kısmet belki bir ara başlayıp devamını da getiririm.


Başla kardeşim, kaynak sıkıntısı da yok çok fazla. İlk intronu yapınca istesende kopamayacaksın
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.681



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Aralık 11, 2014, 22:23:11 ÖS »

Şu sıralar kafam biraz ehliyet sınavı ile meşgul.
Bir sorun çıkmazsa cumartesi yazılı sınav var.
Eğer geçebilirsem Kahkaha direksiyon dersleri başlayacak.

Kırkından sonra azanı teneşir paklar derler.
Bakalım kırkından sonra ehliyet almaya kalkanı ne paklayacak.

Hiç merağım yoktu motorlu araçlara, hatta motor ve motorsiklet dahi süremem.
Anca bisiklet. (Eşim biraz gaz verdi. Girdik bu yola)

Kayınperin aracı ile ufak tefek başladık bakalım işe.
Ama hiç hoşuma gittiği söylenmez bu işin. Sürüş bitip arabanan inince,
resmen kütük gibi hissediyorum kendimi. Sinirlerim gerim gerim gerilmiş oluyor.
Rahmetli Cem Karaca ne güzel demiş. 

<a href="http://www.youtube.com/v/w7N5hCT29mA&rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/w7N5hCT29mA&rel=0</a>

Gözünü seveyim pc de ki araba yarışlarının.

Aslında Yavuz üstada söylesem, bana arabanın çakmak yerine takılacak klavye modlayabilir mi ki.  Masum
Mis gibi klavye ile kullanırım arabaları Kahkaha

Şu ehliyeti bi alayım da belki ufaktan ufaktan yine okumaya devam ederim Assembler notlarını.

Haa linkler için teşekkürler sensei


Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.490


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Aralık 11, 2014, 22:36:03 ÖS »

Ben de 2011 başında araba alıp 2012 sonunda kullanmaya başlayabildim tam olarak. Bu işi öğrenmenin en iyi yolu kendini trafiğe vurmak, öyle boş yollarda dolaşmakla birşey öğrenilmiyor.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: